Ga naar inhoud

Niburu


Joshua

Aanbevolen berichten

Beste Flieko,

niet Niburu is gestopt met mijn 'onzinverhalen'... maar ik zelf ben voorlopig gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden. Mijn afleveringen hebben betrekking op alles in onze samenleving en op onze wereld in relatie tot de 'anunnaki'. Voor degenen die niet op de hoogte zijn van de aanwezigheid van nog een ster in ons zonnestelsel kunnen die afleveringen onzin lijken. Voor de degenen die niet kunnen geloven dat een der planeten rond die tweede ster (een rode dwergster met vier planeten) bewoond is en dat astronauten van die planeet naar de onze zijn gekomen kan ik me voorstellen dat die gedachte of aanname niet aangenaam is. Toch heeft het er alle schijn van, ondanks de krachtige tegenstromen, dat onze planeet in handen is van een wreed oorlogs-zuchtig ruimteras. Die worden momenteel aangepakt door de Galactische Federatie. Daarom is het momenteel zo'n zooitje op deze planeet. De 'machthebbers' weten dat verslagen zijn omdat zij niet meer de tijd krijgen hun plannen met ons, de mensheid, volledig uit te rollen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Evert Jan zei:

Beste Flieko,

niet Niburu is gestopt met mijn 'onzinverhalen'... maar ik zelf ben voorlopig gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden. Mijn afleveringen hebben betrekking op alles in onze samenleving en op onze wereld in relatie tot de 'anunnaki'. Voor degenen die niet op de hoogte zijn van de aanwezigheid van nog een ster in ons zonnestelsel kunnen die afleveringen onzin lijken. Voor de degenen die niet kunnen geloven dat een der planeten rond die tweede ster (een rode dwergster met vier planeten) bewoond is en dat astronauten van die planeet naar de onze zijn gekomen kan ik me voorstellen dat die gedachte of aanname niet aangenaam is. Toch heeft het er alle schijn van, ondanks de krachtige tegenstromen, dat onze planeet in handen is van een wreed oorlogs-zuchtig ruimteras. Die worden momenteel aangepakt door de Galactische Federatie. Daarom is het momenteel zo'n zooitje op deze planeet. De 'machthebbers' weten dat verslagen zijn omdat zij niet meer de tijd krijgen hun plannen met ons, de mensheid, volledig uit te rollen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Wat interessant. Leuk om je hier te zien. Heb niet al je afleveringen gelezen, maar wel veel.

Je hebt wel altijd invalshoeken waar anderen niet zo snel opkomen. 

Ik geloof absoluut dat hier eerder beschavingen op aarde zijn geweest. Ik zou het wel leuk vinden als je hier af en toe wat zou willen plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Evert Jan zei:

Beste Flieko,

niet Niburu is gestopt met mijn 'onzinverhalen'... maar ik zelf ben voorlopig gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden. Mijn afleveringen hebben betrekking op alles in onze samenleving en op onze wereld in relatie tot de 'anunnaki'. Voor degenen die niet op de hoogte zijn van de aanwezigheid van nog een ster in ons zonnestelsel kunnen die afleveringen onzin lijken. Voor de degenen die niet kunnen geloven dat een der planeten rond die tweede ster (een rode dwergster met vier planeten) bewoond is en dat astronauten van die planeet naar de onze zijn gekomen kan ik me voorstellen dat die gedachte of aanname niet aangenaam is. Toch heeft het er alle schijn van, ondanks de krachtige tegenstromen, dat onze planeet in handen is van een wreed oorlogs-zuchtig ruimteras. Die worden momenteel aangepakt door de Galactische Federatie. Daarom is het momenteel zo'n zooitje op deze planeet. De 'machthebbers' weten dat verslagen zijn omdat zij niet meer de tijd krijgen hun plannen met ons, de mensheid, volledig uit te rollen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Waarom zouden jou afleveringen onzin zijn niets is uit te sluiten,maar voorlasnog is er geen enkel kontakt met buitenaards leven,denk toch dat we alleen zijn.

Maar blijf je afleveringen plaatsen met het recht op een vrije mening en geen blad voor de mond.

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Evert Jan zei:

Beste Flieko,

niet Niburu is gestopt met mijn 'onzinverhalen'... maar ik zelf ben voorlopig gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden. Mijn afleveringen hebben betrekking op alles in onze samenleving en op onze wereld in relatie tot de 'anunnaki'. Voor degenen die niet op de hoogte zijn van de aanwezigheid van nog een ster in ons zonnestelsel kunnen die afleveringen onzin lijken. Voor de degenen die niet kunnen geloven dat een der planeten rond die tweede ster (een rode dwergster met vier planeten) bewoond is en dat astronauten van die planeet naar de onze zijn gekomen kan ik me voorstellen dat die gedachte of aanname niet aangenaam is. Toch heeft het er alle schijn van, ondanks de krachtige tegenstromen, dat onze planeet in handen is van een wreed oorlogs-zuchtig ruimteras. Die worden momenteel aangepakt door de Galactische Federatie. Daarom is het momenteel zo'n zooitje op deze planeet. De 'machthebbers' weten dat verslagen zijn omdat zij niet meer de tijd krijgen hun plannen met ons, de mensheid, volledig uit te rollen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Ik ken je verder niet, maar klinkt wel interessant.

Kom er maar in Flieko, aangezien jij degene bent die dit heeft aangezwengeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Evert Jan zei:

Beste Flieko,

niet Niburu is gestopt met mijn 'onzinverhalen'... maar ik zelf ben voorlopig gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden. Mijn afleveringen hebben betrekking op alles in onze samenleving en op onze wereld in relatie tot de 'anunnaki'. Voor degenen die niet op de hoogte zijn van de aanwezigheid van nog een ster in ons zonnestelsel kunnen die afleveringen onzin lijken. Voor de degenen die niet kunnen geloven dat een der planeten rond die tweede ster (een rode dwergster met vier planeten) bewoond is en dat astronauten van die planeet naar de onze zijn gekomen kan ik me voorstellen dat die gedachte of aanname niet aangenaam is. Toch heeft het er alle schijn van, ondanks de krachtige tegenstromen, dat onze planeet in handen is van een wreed oorlogs-zuchtig ruimteras. Die worden momenteel aangepakt door de Galactische Federatie. Daarom is het momenteel zo'n zooitje op deze planeet. De 'machthebbers' weten dat verslagen zijn omdat zij niet meer de tijd krijgen hun plannen met ons, de mensheid, volledig uit te rollen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

It is written

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sherlock/Lichtzwaard,

voor de duidelijkheid kan ik zeggen dat ik het onderwerp 'anunnaki' en de 'Twaalfde Planeet' die een ster blijkt te zijn, niet heb opgezocht. Het kwam naar mij toe. Ik bekeek en las als 15-jarige al dikke boeken uit de Openbare Bobliotheek over het 'Oude Egypte', over de 'Maya's', over de 'Inca's', over de 'Romeinen', de 'Grieken, het oude 'India' en tijdens mijn diensttijd heb ik een inhaalslag gemaakt door vele tientallen boeken te lezen... en ook daarna. Boeken van Erich von Daniken, Robert Charroux, Immanuel Velikovsky en tal van anderen. Ook honderden artikelen in tijdschriften en magazines. Over ons Zonnestelsel, over het Heelal, astronomie, buitenaardsen, UFO's, ontvoeringen, Hunebedden/megalieten, Atlantis, Mu en Lemurie, over oude culturen en verdwenen beschavingen en in de herfst van 1986 werd in De Slegte in Arnhem getrokken naar een boekenkast en ik pakte een roestrood boek. Las de tekst op de achterflap en bladerde in het boek. Er ging een rilling van mijn kruin naar mijn stuitbot en weer terug en ik wist: 'Dit boek gaat mij verder helpen'. Dat was zo en dat is zo. Ik haalde er meer uit dan elke andere lezer die ik in de volgende jaren sprak. Al eeuwen was ik zoekende naar wie of wat GOD was, wie of wat God is en wie de 'goden' zijn. Dankzij het roestrode boek: 'De Twaalfde Planeet', viel alles wat ik al wist of meende te weten - op zijn plek. En zo mocht ik in dit leven ontdekken dat GOD een roestrode dwergster is waaromheen vier planeten draaien en dat de 'goden' uit de bijbel en de antieke oudheid Aliens zijn. Van een der planeten rond die roestrode ster komen of... uit de vijfde dimensie! Het zijn haarloze wezens, met grote ogen en een vale grijsachtige huid. Zij zijn geevolueerd uit de Sauriers en zijn te rangschikken onder de Leguanen (aldus Poorterman). Dankzij Berend Willem Hietbrink die het gedachtengoed van Jan van Gorp (Iohannes Goropius Becanus, 1519-1573) en zijn vriend Simon Stevin van Bruggen (1548-1620) weer levend maakte en hulp 'uit de ongeziene wereld', mocht ik in april 1999 ontdekken dat de vertaalde teksten op de kleitabletten in steno zijn geschreven... en dat ik die via het moderne Nederlands kan vertalen. Dat mag natuurlijk niet maar is toch zo. Willem Berend Hietbrink zegt dat het Limburgs dialect de oudste taal van de wereld is... en hij noemt die taal Fundmenteel Diets. Gelein Jansen op Texel zegt dat het Texels dialect de oudste taal ter wereld is... en Jan van Gorp beweerde in de 61e eeuw dat God, Adam en Eva in de Hof van Eden Nederlandsch/Diets spraken. Ik geef hen allen gelijk: Onze Nederlandse Taal is de Taal van de Goden! Diets, Duits, Duyts, Deutsch, Duuts en Dutch is de taal van de astronauten die hier 443.000 jaren geleden zijn neer gestreken, aldus de onderzoeker en schrijver Zecharia Sitchin (The Twelfth Planet). Omdat mijn boeken niet meer af komen, heb ik contact gezocht met de redactie van Niburu. Mede omdat zij veel Amerikaanse onzin leverden als het ging over de Twaalfde Planeet (die een ster blijkt te zijn). Ik mocht en zodoende werd ik gastschrijver. Mijn afleveringen zijn niet altijd van het zelfde niveau, maar wel oprecht en eerlijk opgeschreven naar mijn kennis en inzichten. Daar gingen veertig jaren aan vooraf kan ik zeggen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fundamenteel zei:

It is written

Verhalen waarbij God een ster is? Yea right. Ieder vecht elke dag tegen duistere machten die ons bewustzijn willen beinvloeden, niet aliens van een andere planeet. Dus wat is written? Wat Evert Jan zegt? Ik dacht dat jij een christen was

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhalen waarbij God een ster is? Yea right. Ieder vecht elke dag tegen duistere machten die ons bewustzijn willen beinvloeden, niet aliens van een andere planeet. Een christen zou dit moeten begrijpen.

Wel leuk om te zien dat meneer speciaal door mij een account aanmaakt om zijn anti christelijke onzin te verdedigen, zoiets heb ik eerder meegemaakt door iemand uit te maken voor gevaarlijke kwakzalver op reddit

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Flieko zei:

Verhalen waarbij God een ster is? Yea right. Ieder vecht elke dag tegen duistere machten die ons bewustzijn binnen kunnen dringen, niet aliens van een andere planeet

We mogen niet meteen iemands research af doen als onzin imo. Volgens mij hebben we hier ook niet met aliens maar de slang/draak te maken die de Nephilim uit mensen schiepen. We belijden elk onze visie en leggen beter onze puzzelstukken samen om het grootste mysterie ooit der mensheid te ontrafelen. Ik geloof de Bijbel en die verhaallijn sluit nauw aan bij de Annunaki die de Nephilim ontwierpen. 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fundamenteel zei:

We mogen niet meteen iemands research af doen als onzin imo. Volgens mij hebben we hier ook niet met aliens maar de slang/draak te maken die de Nephilim uit mensen schiepen. We belijden elk onze visie en leggen beter onze puzzelstukken samen om het grootste mysterie ooit der mensheid te ontrafelen. Ik geloof de Bijbel en die verhaallijn sluit nauw aan bij de Annunaki die de Nephilim ontwierpen. 

Dus jij gelooft dat God een ster/zon is. Dat duisetere machten aliens zijn ipv demonen en ga zo maar door. 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Evert Jan zei:

Sherlock/Lichtzwaard,

voor de duidelijkheid kan ik zeggen dat ik het onderwerp 'anunnaki' en de 'Twaalfde Planeet' die een ster blijkt te zijn, niet heb opgezocht. Het kwam naar mij toe. Ik bekeek en las als 15-jarige al dikke boeken uit de Openbare Bobliotheek over het 'Oude Egypte', over de 'Maya's', over de 'Inca's', over de 'Romeinen', de 'Grieken, het oude 'India' en tijdens mijn diensttijd heb ik een inhaalslag gemaakt door vele tientallen boeken te lezen... en ook daarna. Boeken van Erich von Daniken, Robert Charroux, Immanuel Velikovsky en tal van anderen. Ook honderden artikelen in tijdschriften en magazines. Over ons Zonnestelsel, over het Heelal, astronomie, buitenaardsen, UFO's, ontvoeringen, Hunebedden/megalieten, Atlantis, Mu en Lemurie, over oude culturen en verdwenen beschavingen en in de herfst van 1986 werd in De Slegte in Arnhem getrokken naar een boekenkast en ik pakte een roestrood boek. Las de tekst op de achterflap en bladerde in het boek. Er ging een rilling van mijn kruin naar mijn stuitbot en weer terug en ik wist: 'Dit boek gaat mij verder helpen'. Dat was zo en dat is zo. Ik haalde er meer uit dan elke andere lezer die ik in de volgende jaren sprak. Al eeuwen was ik zoekende naar wie of wat GOD was, wie of wat God is en wie de 'goden' zijn. Dankzij het roestrode boek: 'De Twaalfde Planeet', viel alles wat ik al wist of meende te weten - op zijn plek. En zo mocht ik in dit leven ontdekken dat GOD een roestrode dwergster is waaromheen vier planeten draaien en dat de 'goden' uit de bijbel en de antieke oudheid Aliens zijn. Van een der planeten rond die roestrode ster komen of... uit de vijfde dimensie! Het zijn haarloze wezens, met grote ogen en een vale grijsachtige huid. Zij zijn geevolueerd uit de Sauriers en zijn te rangschikken onder de Leguanen (aldus Poorterman). Dankzij Berend Willem Hietbrink die het gedachtengoed van Jan van Gorp (Iohannes Goropius Becanus, 1519-1573) en zijn vriend Simon Stevin van Bruggen (1548-1620) weer levend maakte en hulp 'uit de ongeziene wereld', mocht ik in april 1999 ontdekken dat de vertaalde teksten op de kleitabletten in steno zijn geschreven... en dat ik die via het moderne Nederlands kan vertalen. Dat mag natuurlijk niet maar is toch zo. Willem Berend Hietbrink zegt dat het Limburgs dialect de oudste taal van de wereld is... en hij noemt die taal Fundmenteel Diets. Gelein Jansen op Texel zegt dat het Texels dialect de oudste taal ter wereld is... en Jan van Gorp beweerde in de 61e eeuw dat God, Adam en Eva in de Hof van Eden Nederlandsch/Diets spraken. Ik geef hen allen gelijk: Onze Nederlandse Taal is de Taal van de Goden! Diets, Duits, Duyts, Deutsch, Duuts en Dutch is de taal van de astronauten die hier 443.000 jaren geleden zijn neer gestreken, aldus de onderzoeker en schrijver Zecharia Sitchin (The Twelfth Planet). Omdat mijn boeken niet meer af komen, heb ik contact gezocht met de redactie van Niburu. Mede omdat zij veel Amerikaanse onzin leverden als het ging over de Twaalfde Planeet (die een ster blijkt te zijn). Ik mocht en zodoende werd ik gastschrijver. Mijn afleveringen zijn niet altijd van het zelfde niveau, maar wel oprecht en eerlijk opgeschreven naar mijn kennis en inzichten. Daar gingen veertig jaren aan vooraf kan ik zeggen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Wat als de 12e planeet toch een eigen stelsel (dus met zon) is die om de x aantal jaar in alignment is met deze aarde om een reis tussen beide mogelijk te maken?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Evert Jan zei:

Sherlock/Lichtzwaard,

voor de duidelijkheid kan ik zeggen dat ik het onderwerp 'anunnaki' en de 'Twaalfde Planeet' die een ster blijkt te zijn, niet heb opgezocht. Het kwam naar mij toe. Ik bekeek en las als 15-jarige al dikke boeken uit de Openbare Bobliotheek over het 'Oude Egypte', over de 'Maya's', over de 'Inca's', over de 'Romeinen', de 'Grieken, het oude 'India' en tijdens mijn diensttijd heb ik een inhaalslag gemaakt door vele tientallen boeken te lezen... en ook daarna. Boeken van Erich von Daniken, Robert Charroux, Immanuel Velikovsky en tal van anderen. Ook honderden artikelen in tijdschriften en magazines. Over ons Zonnestelsel, over het Heelal, astronomie, buitenaardsen, UFO's, ontvoeringen, Hunebedden/megalieten, Atlantis, Mu en Lemurie, over oude culturen en verdwenen beschavingen en in de herfst van 1986 werd in De Slegte in Arnhem getrokken naar een boekenkast en ik pakte een roestrood boek. Las de tekst op de achterflap en bladerde in het boek. Er ging een rilling van mijn kruin naar mijn stuitbot en weer terug en ik wist: 'Dit boek gaat mij verder helpen'. Dat was zo en dat is zo. Ik haalde er meer uit dan elke andere lezer die ik in de volgende jaren sprak. Al eeuwen was ik zoekende naar wie of wat GOD was, wie of wat God is en wie de 'goden' zijn. Dankzij het roestrode boek: 'De Twaalfde Planeet', viel alles wat ik al wist of meende te weten - op zijn plek. En zo mocht ik in dit leven ontdekken dat GOD een roestrode dwergster is waaromheen vier planeten draaien en dat de 'goden' uit de bijbel en de antieke oudheid Aliens zijn. Van een der planeten rond die roestrode ster komen of... uit de vijfde dimensie! Het zijn haarloze wezens, met grote ogen en een vale grijsachtige huid. Zij zijn geevolueerd uit de Sauriers en zijn te rangschikken onder de Leguanen (aldus Poorterman). Dankzij Berend Willem Hietbrink die het gedachtengoed van Jan van Gorp (Iohannes Goropius Becanus, 1519-1573) en zijn vriend Simon Stevin van Bruggen (1548-1620) weer levend maakte en hulp 'uit de ongeziene wereld', mocht ik in april 1999 ontdekken dat de vertaalde teksten op de kleitabletten in steno zijn geschreven... en dat ik die via het moderne Nederlands kan vertalen. Dat mag natuurlijk niet maar is toch zo. Willem Berend Hietbrink zegt dat het Limburgs dialect de oudste taal van de wereld is... en hij noemt die taal Fundmenteel Diets. Gelein Jansen op Texel zegt dat het Texels dialect de oudste taal ter wereld is... en Jan van Gorp beweerde in de 61e eeuw dat God, Adam en Eva in de Hof van Eden Nederlandsch/Diets spraken. Ik geef hen allen gelijk: Onze Nederlandse Taal is de Taal van de Goden! Diets, Duits, Duyts, Deutsch, Duuts en Dutch is de taal van de astronauten die hier 443.000 jaren geleden zijn neer gestreken, aldus de onderzoeker en schrijver Zecharia Sitchin (The Twelfth Planet). Omdat mijn boeken niet meer af komen, heb ik contact gezocht met de redactie van Niburu. Mede omdat zij veel Amerikaanse onzin leverden als het ging over de Twaalfde Planeet (die een ster blijkt te zijn). Ik mocht en zodoende werd ik gastschrijver. Mijn afleveringen zijn niet altijd van het zelfde niveau, maar wel oprecht en eerlijk opgeschreven naar mijn kennis en inzichten. Daar gingen veertig jaren aan vooraf kan ik zeggen.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Je hebt wel een lange weg/studie achter de rug. Wat jij schrijft is voor mensen met een open mind heel interessant, voor hen die vastzitten in een bepaald geloofssysteem zal het lastig worden.

Maar, waar ik vooral nieuwsgierig naar ben:

Als jij een schets/voorspelling zou moeten maken voor de komende tien jaar hoe zou die eruit zien?

Dat er grote dingen gaande zijn is duidelijk, maar voor de meesten zal het niet duidelijk zijn waar dit alles uiteindelijk naar toe zal leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Flieko zei:

Dus jij gelooft dat God een ster/zon is. Dat duisetere machten aliens zijn ipv demonen en ga zo maar door. 

Neen dat geloof ik niet, ik respecteer andermans geloof.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Flieko zei:

Je respecteerd lichtzwaard zijn geloof niet

RespecteerT Flieko. 

Ik heb geen respect voor Lichtzwaard zijn schaamteloze reacties. Wanneer ik naar een Bijbel referentie vraag en Marialogie niet erken als christelijke theologie;, toon ik geen disrespect. Ik heb wel gezegd dat veel katholieken geen bijbelkennis hebben en aan religie eerder dan doctrine doen. Dat is wat ik gewoon ervaar en zie rond me heen, maar had daarover beter gezwegen.

Ik doe aan doctrine en niet aan religie Flieko. Bovendien refereer ik niet naar mezelf als christen omdat ik die term onwaardig ben. Christelijk geïnspireerd en een Bijbel-gelover staat beter.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flieko,

wij hier in het westen zijn opgevoed met religie en verschillende vormen van 'geloof'. Die hebben ons opgedrongen dat GOD alles geschapen heeft. Die hebben ons opgedrongen dat God zijn enige zoon op deze planeet heeft gezet. Ik dank mijn vader en mijn moeder en de Heere God dat ik in dit leven niet religieus ben opgevoed! Ik mocht naar de zondagschool met mijn buurjongen, maar wilde dat niet. Ik mocht naar de jeugdkerk met een klasgenoot, maar wilde dat niet! Omdat ik op mijn klompen aanvoelde dat het duister en evil is! En bedacht door de machthebbers om de mensheid dom en onwetend te houden, te controleren en arm. Vooral de 'katholieken' konden en kunnen der wat van. Willem Berend Hietbrink noemt het de 'kut-hol-likken', omdat het smerige viespeuken zijn! Niet de gewone gelovigen, maar de kliek vanaf het Vaticaan naar beneden. Ik heb meerdere levens als monnik of nog geleefd... en moet der niks van hebben! Terug naar GOD. Dat woord of begrip komt uit het Soemerisch waar het GUD is. GUD is een samentrekking van de twee afkortingen/woorden GU. en UD.. GU. (goe/koe) betekent 'ster en ook stier' en UD. betekent 'uitdraven'. Dus GU.UD. betekent letterlijk; 'wilde stier', 'losgebroken stier' en 'uitgebroken stier'. Kenmerken voor de tweede ster RA als hij het centrum van ons zonnestelsel nadert. Hij komt van buitenaf, uit de zwarte en koude buitenruimte, scheert onder een hoek van 30/36 graden ons zonnestelsel binnen en door de aantrekking van de Zon krijgt hij meer vaart. Door de opgewekte 'gravitatiekrachten' tussen hem en zijn vier planeten en de Zon en haar planeten, gaat deze roestrode ster 'zwalken'... en ook onze planeten gaan licht wiegen. Bij Neptunus werd dit al in 1978 geconstateerd! Door twee astronomen van het Marine Observatorium in Washington. Opvallend is dat de 'nativs' in America hun grote prairierund Bison noemen! Want Bison is bij-Son, de tweede Son, ofwel de tweede ster van ons zonnestelsel! Deze mensen wisten er van! Dus GOD is een regionaal fenomeen: twee zonnestelsels verderop hebben ze nog nooit van GUD gehoord! GUD is NIET de schepper van het HeelAl, wel van 'Hemel en Aarde', de twee banen/posities om de Zon. De Hemel is de asteroidengordel en de Aarde is de baan die wij om de Zon trekken met dit planeetje! De Schepper van het HeelAl of Universum of Kosmos is van een veel grotere orde dan zo'n klein rood sterretje! Noem die kracht Spirit, de Bron, het Ene, the Force of de Heilige Geest of de Heilstrohm... of zoals ik doe: 'De Oneindig Liefdevolle en Oneindig Creatieve Kracht in alles vertegenwoordigd, in Al wat Is, in Heel het Al'.

Met vriendelijke groet,

Evert Jan Poorterman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Fundamenteel zei:

RespecteerT Flieko. 

Ik heb geen respect voor Lichtzwaard zijn schaamteloze reacties. Wanneer ik naar een Bijbel referentie vraag en Marialogie niet erken als christelijke theologie;, toon ik geen disrespect. Ik heb wel gezegd dat veel katholieken geen bijbelkennis hebben en aan religie eerder dan doctrine doen. Dat is wat ik gewoon ervaar en zie rond me heen, maar had daarover beter gezwegen.

Ik doe aan doctrine en niet aan religie Flieko. Bovendien refereer ik niet naar mezelf als christen omdat ik die term onwaardig ben. Christelijk geïnspireerd en een Bijbel-gelover staat beter.

 

Dus fundamenteel je zegt: 'neen dat geloof ik niet, ik respecteer andermans geloof.'

Daarna weet je dat je aan de verliezende kant bent dus ga je mijn spelling verbeteren.

Je respecteerd lichtzwaard zijn geloof en gedrag niet dus waarom dit wel? Demonen zijn volgens evert jan aliens, God is een ster/zon en ga zo maar door. 

Waarom word je geen new age, ga je mediteren en al je "chakra's" opengooien. Wss krijg je dan hetzelfde effect als die ingevingen die evert jan opdoet.

 

aangepast door Flieko
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Flieko zei:

Dus fundamenteel je zegt: 'neen dat geloof ik niet, ik respecteer andermans geloof.'

Daarna weet je dat je aan de verliesende kant bent dus ga je mijn spelling verbeteren.

Je respecteerd lichtzwaard zijn geloof en gedrag niet dus waarom dit wel? Demonen zijn volgens evert jan aliens, God is een ster/zon en ga zo maar door. 

Waarom word je geen new age, ga je mediteren en al je "chakra's" opengooien. Wss krijg je dan hetzelfde effect als die ingevingen die evert jan opdoet.

Ok ik ben verloren, je wint. Alles is zwart wit. Wil je dat horen?

Ik was ook diep in die wereld aan het tasten. Je hoorde al van mijn occult verleden. De bron van alle kaas is de Bijbel en in tijd zal ieder dat wel beseffen, maar dat brengen we niet door religie. Wel door doctrine. 

Als Lichtzwaard me niet had uitgemaakt en valse beschuldigingen had geuit, zou ik hem meer respecteren. Ik heb mijn respect voor hem niet verloren omdat hij een katholiek is he. En het katholicisme reflecteren op de Schrift is evenmin onrespectvol. Er is een verschil tussen beledigd worden en beledigd voelen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Fundamenteel zei:

k doe aan doctrine en niet aan religie Flieko. Bovendien refereer ik niet naar mezelf als christen omdat ik die term onwaardig ben. Christelijk geïnspireerd en een Bijbel-gelover staat beter.

Je ziet Flieko hij valt door de mand,hij doet aan doctrine,je ziet  dat het een dwangmatige gek is.zei niet voor niets discussie gesloten met deze dwangmatige gek klaar af uit.!!!!

  • Mee Eens 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was mee aan het lezen en heb zojuist een account aangemaakt. Ik ben het eens met Flieko. De verhalen van Evert passen niet goed bij de bijbel. zwaartekracht tussen planeten en God en andere onzin van Evert is op zijn zachtst gezegd gewoon waanzin. God wordt niet beïnvloed door tijd, ruimte en materie. Als hij dat wel werd, is hij geen God en ook niet de moeite waard om aanbeden te worden.

Mijn God leeft!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

wij hier in het westen zijn opgevoed met religie en verschillende vormen van 'geloof'. Die hebben ons opgedrongen dat GOD alles geschapen heeft. Die hebben ons opgedrongen dat God zijn enige zoon op deze planeet heeft gezet. Ik dank mijn vader en mijn moeder en de Heere God dat ik in dit leven niet religieus ben opgevoed! Ik mocht naar de zondagschool met mijn buurjongen, maar wilde dat niet. Ik mocht naar de jeugdkerk met een klasgenoot, maar wilde dat niet! Omdat ik op mijn klompen aanvoelde dat het duister en evil is! En bedacht door de machthebbers om de mensheid dom en onwetend te houden, te controleren en arm. Vooral de 'katholieken' konden en kunnen der wat van.

Echt Hollands het oude zeer komt altijd naar boven,daarmee ben je ongeloofwaardige geworden.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, social zei:

Ik was mee aan het lezen en heb zojuist een account aangemaakt. Ik ben het eens met Flieko. De verhalen van Evert passen niet goed bij de bijbel. zwaartekracht tussen planeten en God en andere onzin van Evert is op zijn zachtst gezegd gewoon waanzin. God wordt niet beïnvloed door tijd, ruimte en materie. Als hij dat wel werd, is hij geen God en ook niet de moeite waard om aanbeden te worden.

Mijn God leeft!

Het zijn ook grote onzin verhalen,en hij heeft ook niets begrepen wat Geloof nou eigenlijk is,want Geloof maakt juist vrij.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Je ziet Flieko hij valt door de mand,hij doet aan doctrine,je ziet  dat het een dwangmatige gek is.zei niet voor niets discussie gesloten met deze dwangmatige gek klaar af uit.!!!!

Zoek het verschil tussen doctrine en religie eens op.

Ik ben het ook eens dat Evert niet Bijbels naar de zaak kijkt en noem die aliens ronduit demonen. Geen zorgen hoor. Maar hoeven we daarom alles in een welles nietes discussie te veranderen of kunnen we de leerstellingen eens wat meer genuanceerder bespreken vrij van oordeel?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...