Ga naar inhoud

Ook Poetin is een christen


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik kwam net een interessant artikel tegen op een website van de Russische overheid.

Een artikel waarin duidelijk wordt gemaakt dat het christendom altijd heel belangrijk was en is in Rusland:

 

 

De Russische president Vladimir Poetin heeft een groet gestuurd naar deelnemers, gastheren en gasten van een internationaal forum over het christendom in de Kaukasus ter gelegenheid van de 1.100ste verjaardag van de kerstening van Alanië, volgens een telegram dat zaterdag op de website van het Kremlin is gepubliceerd.

"Het christendom was een krachtige constructieve en consoliderende kracht voor de volkeren van het oude Alanië, dat een enorme impact had op de ontwikkeling van het nationale schrift en gewoonten en een grote bijdrage leverde aan de vorming van hoge spirituele en morele idealen en waarden, die zorgvuldig worden doorgegeven van generatie op generatie", zei Poetin in zijn telegram.

Volgens Poetin wonen er al eeuwenlang mensen van zo'n 200 nationaliteiten in Rusland. "Hun taal, religie en economische structuur zijn ons gemeenschappelijk bezit geweest en hebben bijgedragen aan de culturele en etnische diversiteit en de ware rijkdom van dit land waar we oprecht trots op zijn", benadrukte de Russische leider.

De president zei vol vertrouwen dat het forum dat door prominente politici, onderzoekers, religieuze leiders en de media zal worden bijgewoond, herinnerd zal worden voor zinvolle discussies en een vruchtbare uitwisseling van meningen, terwijl de beslissingen die erin moeten worden genomen, zouden bijdragen aan het behoud van de unieke historische, cultureel en spiritueel erfgoed.

De beslissing om de 1.100ste verjaardag van de kerstening van Alania te vieren werd genomen door Poetin in oktober 2017. Tijdens de belangrijkste festiviteiten op 24-25 september zullen culturele en sportieve evenementen, festivals, tentoonstellingen en masterclasses worden gehouden voor bewoners en gasten van de Republiek Noord-Ossetië-Alania.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Pieter65 zei:

Ik kwam net een interessant artikel tegen op een website van de Russische overheid.

Een artikel waarin duidelijk wordt gemaakt dat het christendom altijd heel belangrijk was en is in Rusland:

De Russische president Vladimir Poetin heeft een groet gestuurd naar deelnemers, gastheren en gasten van een internationaal forum over het christendom in de Kaukasus ter gelegenheid van de 1.100ste verjaardag van de kerstening van Alanië, volgens een telegram dat zaterdag op de website van het Kremlin is gepubliceerd.

"Het christendom was een krachtige constructieve en consoliderende kracht voor de volkeren van het oude Alanië, dat een enorme impact had op de ontwikkeling van het nationale schrift en gewoonten en een grote bijdrage leverde aan de vorming van hoge spirituele en morele idealen en waarden, die zorgvuldig worden doorgegeven van generatie op generatie", zei Poetin in zijn telegram.

Volgens Poetin wonen er al eeuwenlang mensen van zo'n 200 nationaliteiten in Rusland. "Hun taal, religie en economische structuur zijn ons gemeenschappelijk bezit geweest en hebben bijgedragen aan de culturele en etnische diversiteit en de ware rijkdom van dit land waar we oprecht trots op zijn", benadrukte de Russische leider.

De president zei vol vertrouwen dat het forum dat door prominente politici, onderzoekers, religieuze leiders en de media zal worden bijgewoond, herinnerd zal worden voor zinvolle discussies en een vruchtbare uitwisseling van meningen, terwijl de beslissingen die erin moeten worden genomen, zouden bijdragen aan het behoud van de unieke historische, cultureel en spiritueel erfgoed.

De beslissing om de 1.100ste verjaardag van de kerstening van Alania te vieren werd genomen door Poetin in oktober 2017. Tijdens de belangrijkste festiviteiten op 24-25 september zullen culturele en sportieve evenementen, festivals, tentoonstellingen en masterclasses worden gehouden voor bewoners en gasten van de Republiek Noord-Ossetië-Alania.

Waar je bij ons weinig of niets over leest is dat er een enorme opleving van de Russisch Orthodoxe kerk heeft plaats gevonden de afgelopen decennia. 

Waar ze bij ons vanwege de woke waanzin niet meer weten welke gekkigheid nu weer te verzinnen, zo gaat het in Rusland de andere kant op.

Wel mooi om te zien vind ik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik heb laatst gezien dat Rusland voorop loopt met het sociaal kredietsysteem. Het zou me niks verbazen als Poetin het spel gewoon meespeelt. Hij zat eerst bij het WEF en was een vrijmetselaar. Nu ineens niet meer? Kan het bijna niet geloven. 

Aan de andere kant zijn er ook steeds meer mensen die zeggen dat Poetin is losgebroken van dat alles. Hij staat ook niet meer op de website van het WEF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poetin zegt het één maar doet het ander. Dat is niet Christelijk. Maar gezien al de desinformatie is dit heel moeilijk met zekerheid te zeggen. 

 

Johannes 8:44 HSV

U bent uit uw vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoordenaar van het begin af, en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij vanuit wat van hemzelf is, want hij is een leugenaar en de vader van de leugen
 
Alles dat tot nu toe gebeurd kwa energie, dus ook de oorlog in de Oekraïne lijkt iets te goed te passen in het plaatje van het WEF. Ik geloof niet dat Poetin eruit was/is gekickt. Rusland lijkt niet bepaald meer een vrij land te noemen. Ook heb ik mijn vraagtekens bij de bondgenoten van Rusland. 
 
Maar wie weet... Er is zoveel fake nieuws, waardoor het niet meer te overzien is. In iedergeval heb je die gender propaganda daar niet.

 

aangepast door Flieko
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

T valt niet mee om leugen van waarheid te onderscheiden. De leugenaars die de wereld leiden waarin Putin is inbegrepen die kunnen heel geloofwaardig vertellen wat ze van plan zijn. Toch komen er altijd dingen boven tafel waaruit blijkt dat ze niet zo zuiver zijn als dat ze zich voordoen. Dat sociaal kredietsysteem wat ze nu uitrollen is in Rusland al heel groot. Het houdt in dat je een bepaald bedrag krijgt en dat de overheid bepaalt hoeveel geld je aan bepaalde dingen mag besteden. Daarnaast heeft het geld een uiterste datum. Sparen kan dus ook niet meer. Je bent dan volledig overgeleverd aan de wil van de overheid. Het Christendom staat voor vrijheid. Putin streeft dat niet na, blijkt wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Zo redeneerde ik laatst ook nog. Misschien heeft hij zijn leven gebeterd. Toen ik zag dat hij meedoet aan het sociaal kredietsysteem was die hoop meteen verdwenen. 

Ik heb daar totaal niets van gehoord.

Weet je zeker dat dit zo is?

Ik ben jarenlang actief geweest in Rusland en dat lijkt mij nu het laatste volk op aarde dat aan dat soort systemen gaat meewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Zeker. Zoek maar eens op CBDC Russia 

Ja, je hebt gelijk, alleen denk ik dat Rusland die CBDC vooral gaat gebruiken om de dollar onderuit te sleuren.

 

Russia is in the pilot phase of its central bank digital currency development (CBDC), and new reports indicate that the country could use its national digital currency to settle international trade.

According to a report published in Reuters, Russia is reportedly planning to use the digital rouble for mutual settlements with China by next year. The digital rouble is currently being tested for settling with the banks and is expected to be completed by early next year.

https://cointelegraph.com/news/russia-aims-to-use-cbdc-for-international-settlements-with-china-report

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik had voordat ik hier achter kwam nog hoop dat Putin goede bedoelingen had. Nu geloof ik dat niet meer. Dit is een machtsmiddel waarmee je het volk in de tang kunt houden. Als het kan, dan zal het ook gebeuren. 

Ik denk dat we het antwoord op dit soort vragen nooit zullen weten. Poetin zal tot zijn laatste adem volhouden dat hij opkomt voor de traditionele waarden van het christendom en het Russische volk.

Geen regenboogvlaggen in Rusland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen oorlog,want die hoor je te verklaren aan je vijand.en dan is je land ook gelijk bijna falliet want niks is meer verzekerd je valuta bijna niks waard en de rente vliegt de pan uit.Dat dit grensgeschil behoorlijk uit de hand aan het lopen is mag duidelijk zijn🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Flieko zei:

IMG_20221030_143729.jpg

Zij zeggen juist dat ze dit willen doen als tegenhanger van de huidige wereldorde. Een orde waar de VS alles bepaalt en landen die niet mee willen werken plat gooit met bommen onder het mom van het brengen van democratie.

Zij willen een unipolaire wereldorde waar diverse machtsblokken elkaar in evenwicht houden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Sherlock zei:

Zij zeggen juist dat ze dit willen doen als tegenhanger van de huidige wereldorde. Een orde waar de VS alles bepaalt en landen die niet mee willen werken plat gooit met bommen onder het mom van het brengen van democratie.

Zij willen een unipolaire wereldorde waar diverse machtsblokken elkaar in evenwicht houden.

Ah oke het was mij niet heel duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Flieko zei:

Ah oke het was mij niet heel duidelijk

Ik zelf denk dat Poetin bovenal een Rus is en ziet dat ze bezig zijn om zijn land helemaal te ontmantelen als ze de kans krijgen. Misschien heeft hij in het verleden wel met alles meegewerkt, maar ik denk dat de man oprecht is in het willen bewaren van de originele normen en waarden en dat hij bovenal het Russisch orthodoxe christendom wil bewaken. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Sherlock zei:

Ik zelf denk dat Poetin bovenal een Rus is en ziet dat ze bezig zijn om zijn land helemaal te ontmantelen als ze de kans krijgen. Misschien heeft hij in het verleden wel met alles meegewerkt, maar ik denk dat de man oprecht is in het willen bewaren van de originele normen en waarden en dat hij bovenal het Russisch orthodoxe christendom wil bewaken. 

Als dat zo is dan heeft Rusland helaas een vieze vijand tegenover zich staan dat mischien alleen luistert na een paar harde klappen. 

 

aangepast door Flieko
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Flieko zei:

Als dat zo is dan heeft Rusland helaas een vieze vijand tegenover zich staan dat mischien alleen luisterd na een paar harde klappen. 

Weet je dat dit al heel lang terug gaat? Naar ergens de 8ste eeuw toen de Chazaren eeuwige wraak zworen tegen de Russisch Orthodoxe kerk en dat ze alles op alles zouden zetten om deze te vernietigen.

De eerste poging was na de Russische Revolutie toen ze hun uiterste best hebben gedaan om als onderdeel van het communisme het christendom in Rusland uit te roeien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...