Ga naar inhoud

Straks betalen met je handpalm?


Sherlock

Aanbevolen berichten

De Bijbelse profetieën komen uit waar we bij staan.  De smoes die ze ervoor gaan gebruiken is natuurlijk dat je dan geen plastic meer nodig hebt. En als je wel je plastic kaartje wilt behouden dan ben je een gevaar voor de wereld. Net als ongevaccineerden. Strakjes word je misschien wel een milieuterrorist genoemd als je nog een plastic kaartje wil gebruiken.

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat steeds een stuk verder.

Las van de week ergens dat je straks in het openbaar vervoer ook gewoon kunt inchecken met je telefoon of bankpas.

De volgende stap is dat men dit teveel gedoe vindt, en dat je ook heel gemakkelijk kunt inchecken met een onderhuidse chip. Die kan je nooit verliezen en waarom zou je moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Pieter65 zei:

Het gaat steeds een stuk verder.

Las van de week ergens dat je straks in het openbaar vervoer ook gewoon kunt inchecken met je telefoon of bankpas.

De volgende stap is dat men dit teveel gedoe vindt, en dat je ook heel gemakkelijk kunt inchecken met een onderhuidse chip. Die kan je nooit verliezen en waarom zou je moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

Ja dat las ik ook. Eerst in de trein, als ik het me goed herinner per 1 maart, en later in heel het OV. Strakjes een chip in de hand wellicht.

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Pieter65 zei:

… waarom zou je moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

Als het contante geld is uitgebannen en je een RFID-chip in je hand hebt, dan kunnen ze geld van je incasseren wanneer ze willen en ze kunnen je RFID-chip uitschakelen als je een ongehoorzame burger bent; dan heb je niets aan je onderhuidse chip. 😲

  • Like 1
  • Mee Eens 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Divine_will zei:

Cashloze en onbemande supermarkten zijn al dichterbij dan we misschien denken:

Ik was vanmorgen in de supermarkt waar ik al jaren kom.

Tot voor kort waren er vier gewone kassa's, maar dat is nu niet meer zo.

Er zijn er nu nog maar twee, waarvan er eentje zo goed als altijd onbemand is, hetgeen betekent dat er maar één kassa actief is.

De rijen voor die kassa worden steeds langer. Als je daar dan staat te wachten komt er zo'n supermarkt jochie die je vraagt of je misschien wil afrekenen bij de zelfscan kassa's. Dan mag je al je producten zelf scannen, maar je kunt natuurlijk alleen betalen met een pinpas.

Dit is weer zo'n geniepige manier om mensen te dwingen met een pas te betalen. Als je toch contant wil betalen, dan kan je je opmaken om lang te wachten voor de ene kassa.

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik was vanmorgen in de supermarkt waar ik al jaren kom.

Tot voor kort waren er vier gewone kassa's, maar dat is nu niet meer zo.

Er zijn er nu nog maar twee, waarvan er eentje zo goed als altijd onbemand is, hetgeen betekent dat er maar één kassa actief is.

De rijen voor die kassa worden steeds langer. Als je daar dan staat te wachten komt er zo'n supermarkt jochie die je vraagt of je misschien wil afrekenen bij de zelfscan kassa's. Dan mag je al je producten zelf scannen, maar je kunt natuurlijk alleen betalen met een pinpas.

Dit is weer zo'n geniepige manier om mensen te dwingen met een pas te betalen. Als je toch contant wil betalen, dan kan je je opmaken om lang te wachten voor de ene kassa.

Inderdaad, zo ging het bij de supermarkt waar ik boodschappen doe ook.  Nu moet ik wel zeggen dat ik sinds Corona ook altijd de zelfscankassa neem. Ik doe sindsdien altijd boodschappen voor twee huishoudens en het zelf scannen maakt dat ik dat gemakkelijke kan doen. Twee tassen in de kar en dan gelijk na het scannen de boodschappen in de juiste tas. Geen gehannes meer met op de band leggen en van de band afhalen, met een andere klant hijgend in je nek of je wel genoeg opschiet, en geen boodschappen van een andere klant meer op je stukje band.  De caissières hadden nooit de beleefdheid even te wachten met de boodschappen van de volgende klant, dus dat belandde er dan ook nog allemaal bij.  Het zelf scannen scheelt me veel stress. Tegenhouden kan ik het toch niet, dan maar mijn gemak ervan nemen. De caissières hebben het er bij mij zelf naar gemaakt dat ik de zelfscankassa ben gaan nemen. Toen Corona net was “uitgebroken” en de anderhalve meter werd ingevoerd, gold die anderhalve meter slechts totdat je betaald had.  Ik dacht dat ze vanaf dan wel even zouden wachten met de boodschappen van de volgende klant op jouw stukje van de band gooien tot jij klaar was, maar niets was minder waar. Na het betalen maakte de gezondheid van de betreffende klant de caissière niks meer uit en stonden de klanten alsnog bovenop elkaar. Ze hadden de mond vol over Corona, maar zodra je betaald had maakte het ze niet meer uit.

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2023 om 14:55, Divine_will zei:

Inderdaad, zo ging het bij de supermarkt waar ik boodschappen doe ook.  Nu moet ik wel zeggen dat ik sinds Corona ook altijd de zelfscankassa neem. Ik doe sindsdien altijd boodschappen voor twee huishoudens en het zelf scannen maakt dat ik dat gemakkelijke kan doen. Twee tassen in de kar en dan gelijk na het scannen de boodschappen in de juiste tas. Geen gehannes meer met op de band leggen en van de band afhalen, met een andere klant hijgend in je nek of je wel genoeg opschiet, en geen boodschappen van een andere klant meer op je stukje band.  De caissières hadden nooit de beleefdheid even te wachten met de boodschappen van de volgende klant, dus dat belandde er dan ook nog allemaal bij.  Het zelf scannen scheelt me veel stress.

Boycot zelfscan Albert Heijn; kassamedewerkers hun eigen baan laten beconcurreren, is schandalig.

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Boycot zelfscan Albert Heijn; kassamedewerkers hun eigen baan laten beconcurreren, is schandalig.

De man heeft helemaal gelijk. Wat een walgelijke wereld leven wij toch af en toe. Mensen worden straks afgedankt als oud vuil en volgens het World Economic Forum moeten al deze mensen straks bezig worden gehouden met drugs of computerspellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Boycot zelfscan Albert Heijn; kassamedewerkers hun eigen baan laten beconcurreren, is schandalig.

Het is een walgelijke praktijk die die werkgevers hun medewerkers aandoen.

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Divine_will zei:

Het is een walgelijke praktijk die die werkgevers hun medewerkers aandoen.

Kom net weer uit de supermarkt en weer hetzelfde beeld. Lange rij voor die ene kassa die werkt en nauwelijks iemand bij de afreken units.

Doen ze dit bij alle supermarkten of zijn er ook nog die gewoon blijven doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sherlock zei:

Kom net weer uit de supermarkt en weer hetzelfde beeld. Lange rij voor die ene kassa die werkt en nauwelijks iemand bij de afreken units.

Doen ze dit bij alle supermarkten of zijn er ook nog die gewoon blijven doen?

Geen idee.  Hier is het niet alleen in de supermarkt zo maar ook bij het Kruidvat.  Persoonlijk heb ik het overigens regelmatig meegemaakt dat we (ik en andere klanten) werden afgezeken door een caissière.  Zelf heb ik het bij een Jumbo meegemaakt dat ik wilde afrekenen met cashgeld en vervolgens werd toegesnauwd dat ik moest pinnen (ivm Corona) en een hele tirade over me heen kreeg. En bij Kruidvat stond ik een keer naast een oude meneer, ik schat hem in op een dikke tachtiger, en die kocht paracetamol bij een caissière. Die kreeg ook een hele onaangename tirade over zich heen dat paracetamol niet onschuldig is en het werd hem eigenlijk kwalijk genomen dat hij het kocht, het was echt een lelijke “discussie”, waarop die meneer alleen maar zei “ik gebruik het al twintig jaar en ik heb nergens last van”, waarop de kassa medewerkster nog meer verbolgen commentaar over hem uitspuugde.  Dus ik kies voor de zelfscankassa, want medewerkers waren regelmatig brutale tegenwerkers geworden en ik kan door persoonlijke omstandigheden weinig stress erbij hebben.  Ook heb ik het regelmatig meegemaakt dat ik commentaar kreeg op de dingen die ik kochtZo drink ik bronwater en eet ik zoveel mogelijk biologisch. Een a twee keer per maand haal ik enkele kratten bronwater. Steevast kreeg ik daar afkeurend of in negatieve zin verwonderend commentaar op bij de kassa.  Als je een kratje cola en en kratje pils op je kar zet, hoor je niets, maar als je een kratje bronwater koopt dan krijg je commentaar.    Toen daar ook nog persoonlijke omstandigheden van extra stress bij kwamen in mijn privéleven, ben ik gaan kiezen voor de zelfscankassa. En dat bevalt me al drie jaar uitstekend, ofschoon ik iemand ben die altijd het welzijn van de medemens en dus van de caissière, hoog in het vaandel heeft gedragen. Maar tegen zoveel brutaliteit van medewerkers was ik niet meer opgewassen. En ik ben mantelzorger, ik moet wel overeind blijven om voor mijn naaste te kunnen zorgen. Dat gaat voor mij boven de zorg voor een kassamedewerker waarvan ik zéér regelmatig bovenstaande dingen heb moeten verdragen.  Doe mij dan de zelfscankassa maar.  Het is dat ik het geloof van Jezus Christus heb, dat is wat mij overeind houdt. De Vader heeft alles in de hand.  De wereld krijgt wat de wereld heeft verdiend. Wie uit God is krijgt wat Jezus Christus heeft verdiend.  Alleen de Vader ziet ieders hart aan.

Maranatha!

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Boycot zelfscan Albert Heijn; kassamedewerkers hun eigen baan laten beconcurreren, is schandalig.

Tsja, je klanten afzeiken is ook schandalig.  Voor je klanten willen bepalen wat zij (volgens de betreffende ‘mede’werker) wel en niet zouden mogen of moeten kopen is ook schandalig.  Een oude man afzeiken omdat hij pijnstillers komt kopen is ook schandalig.   Ik ben bepaalde ‘mede’werkers gaandeweg gaan mijden. Ik ervaar het als een zegen dat ik niet meer zo angstig hoef te zijn voor een kassa. Heerlijk, die zelfscankassa.  Geen nare discussies meer, geen brutale hooghartige medewerkers met commentaar op wat je koopt of hoe je afrekent (als ik toch moet pinnen kan ik net zo goed de zelfscankassa nemen), geen gehijg in je nek van de volgende klant, geen boodschappen van de volgende klant meer op de band waar jij staat in te pakken, lekker meteen je boodschappen in de tas doen, je bonnetje hoef je niet meer na te kijken want je hebt het zelf gescand en meteen gezien op het scanapparaat (en er zitten geen boodschappen van een ander tussen), vrijwel nooit meer in de rij want alle zelfscankassa klanten hebben hun boodschappen al ingepakt, dus de doorstroom is veel hoger. 

Natuurlijk is dit de stilte voor de storm, want strakjes gaan ze met de cryptocurrency alsnog via de betaalcomputers bepalen wat je wel en niet mag kopen, en kom je ook niet door de zelfscankassa met de boodschappen die je wenste te kopen. Maar ik hoef alles  niet meer koste wat kost te voorkomen.  Voor nu is die zelfscankassa voor mij nog de enige mogelijkheid om zelf overeind te blijven in een uiterst stressvolle tijd. Het kost mij persoonlijk veel te veel energie om ook nog kassamedewerkers van repliek te moeten dienen en te moeten corrigeren. Vooral omdat dat laatste geen nut meer bleek te hebben, oftewel alleen maar nog meer onnodig dispuut opleverde.

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2023 om 17:35, Divine_will zei:

De Bijbelse profetieën komen uit waar we bij staan.

De overeenkomsten tussen ID2020 als wereldwijde identificatiestandaard en Het merkteken van het beest worden in de volgende video aan het licht gebracht.


In de bovengenoemde video wordt er verwezen naar de Microsoft en de ID2020 Wereldwijde Alliantie.

Deelname aan de moderne economie, het kunnen kopen en verkopen, het verkrijgen van werk, gezondheidszorg, sociale diensten en meer zijn volgens de ID2020 Alliantie vrijwel onmogelijk zonder een digitale identiteit; dit sluit goed aan op Openbaring 13:16-18.

Als het doel van de Alliantie een wereldwijd erkende digitale identiteit is voor iedereen van geboorte tot dood, zal dat dan een wereldwijd mandaat worden? Hoe zal het worden afgedwongen en door wie? Wat gebeurt er met individuen die niet willen deelnemen? Worden zij vervolgd? En hoe zal de implementatie van identificatie evolueren met technologie die verder gaat dan smartphones? Zullen wearables, implantaten zoals in de Zweedse metro's of een vorm van digitale tatoeage de norm worden?
Vertaald met www.DeepL.com/Translator

In de vertaalde alinea hierboven is vervolging niet uitgesloten; dit sluit aan op openbaring 13:15, dat degenen die het beeld van het beest niet aanbidden gedood zullen worden.

1328070467_Stitched01e_W1080_TXT_Shrp.thumb.jpg.fb0a9e8a518028425a4b5bea9847d1db.jpg

 

Op 27-1-2023 om 17:35, Divine_will zei:

De smoes die ze ervoor gaan gebruiken is natuurlijk dat je dan geen plastic meer nodig hebt. En als je wel je plastic kaartje wilt behouden dan ben je een gevaar voor de wereld. Net als ongevaccineerden. Strakjes word je misschien wel een milieuterrorist genoemd als je nog een plastic kaartje wil gebruiken.

Sterker nog; aan het plastic kaartje heb je straks hoogst waarschijnlijk niets, want de het zal in de toekomst via de smartphone gaan i.c.m. een Digitale Identiteit. Als de massa eraan gewend is geraakt om te betalen via de smartphone i.c.m. een Digitale Identiteit, is de volgende stap een onderhuidse chip. Het ultieme doel van de gevestigde orde is om alle burgers te voorzien van een onderhuidse chip of een Quantum Dot Tattoo.

aangepast door Watchman_Ricky
  • Bedankt 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27-1-2023 om 18:21, Pieter65 zei:

Las van de week ergens dat je straks in het openbaar vervoer ook gewoon kunt inchecken met je telefoon of bankpas.

De volgende stap is dat men dit teveel gedoe vindt, en dat je ook heel gemakkelijk kunt inchecken met een onderhuidse chip. Die kan je nooit verliezen en waarom zou je moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

Een chip in je lichaam laten plaatsen, volgens kenners is het dé toekomst. Met zo'n chipje, ter grootte van een rijstkorrel, zou je bijvoorbeeld contactloos kunnen pinnen, je deur kunnen openen of heb je altijd en overal je persoonsgegevens bij je.

Hart van Nederland  🔗  Medische chip in je lichaam? Driekwart van de Nederlanders zegt daar nee tegen.

montage_chips.mxf_frame_636.jpeg?fit=thumb&w=1200&h=800&fm=jpg

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Op 28-1-2023 om 14:55, Divine_will zei:

Het zelf scannen scheelt me veel stress.

Bij mijn lokale Dirk supermarkt is er een zelfscankassa waar je ook contant kan betalen.
Heb jij ook een lokale Dirk supermarkt met een zelfscankassa waar je contant kan betalen?

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een zelfscankassa heb ik geen probleem. Als je er ook nog eens contant kunt betalen dan is dat mooi. Als er alleen gepind kan worden kan het gevaarlijk gaan worden. Toch denk ik dat het contant geld in Nederland niet lang meer blijft. In de zuid europese landen is het nog veel gebruikelijker om contant te betalen. Daar slaan zelfscankassa's niet echt aan volgens mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Joshua zei:

Kunnen jullie contact betalen bij de zelfscan kassa's? Hier niet namelijk.

Blijkbaar is er bij jou in de buurt geen Dirk supermarkt. Voor zover ik weet is Dirk de enig supermarkt met een zelfscankassa waar er ook contant betaald kan worden.

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...