Ga naar inhoud

Je mag straks niet meer naar de kapper zonder coronapas


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er straks heel wat langharige mensen zullen rondlopen in ons land.

Het nieuwe wetsvoorstel is net bekend geworden en als je dat leest wordt bijvoorbeeld een kapper niet gezien als iets dat essentieel is zoals voedsel.

Daar heb je dan een coronapas voor nodig. Zal mij benieuwen hoe dat in de praktijk zal gaan straks. Een paar miljoen langharigen of zullen de illegale thuiskappers als paddenstoelen uit de grond schieten.

Mocht je verlegen zitten om een baantje, misschien een idee om snel een paar Youtube video's te bekijken, snel een schaar kopen voordat je die winkel ook niet meer in mag en jezelf via sociale media aanbieden niet als kapper, maar als iemand die gezellig komt koffiedrinken en toevallig een schaar op zak heeft.

Ongekende mogelijkheden doen zich voor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sherlock zei:

Ik denk dat er straks heel wat langharige mensen zullen rondlopen in ons land.

Het nieuwe wetsvoorstel is net bekend geworden en als je dat leest wordt bijvoorbeeld een kapper niet gezien als iets dat essentieel is zoals voedsel.

Daar heb je dan een coronapas voor nodig. Zal mij benieuwen hoe dat in de praktijk zal gaan straks. Een paar miljoen langharigen of zullen de illegale thuiskappers als paddenstoelen uit de grond schieten.

Mocht je verlegen zitten om een baantje, misschien een idee om snel een paar Youtube video's te bekijken, snel een schaar kopen voordat je die winkel ook niet meer in mag en jezelf via sociale media aanbieden niet als kapper, maar als iemand die gezellig komt koffiedrinken en toevallig een schaar op zak heeft.

Hoewel mijn huidige tondeuse het na heel wat jaren nog goed doet, heb ik gister nog snel even een tondeuse van Wahl gekocht, voor als ik de niet-essentiële winkels niet meer in mag.

wahl-professional-wahl-professional-super-taper-co.jpg

Ik tondeer al circa 20 jaar mijn haren zelf, met behulp van een tondeuse en een draagbare spiegel waarmee ik weer in de badkamerspiegel kijk om de achterkant van mijn hoofd te bekijken. Met het zelf tonderen van mijn haren heb ik mezelf heel wat geld bespaard. 

Als je als ongevaccineerde man toch wordt uitgesloten van de maatschappij, dan hoeft je haar niet supermooi te zitten; dan kun je het net zo goed van tijd tot tijd tonderen en je haren weer laten aangroeien.

Tonderen is niet moeilijk; het beste resultaat krijg je door met de tondeuse tegen de haargroeirichting in te gaan.

  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb al jaren geen kapper gezien. Ze trekken aan je haar, knippen veel te veel af en dan nog zo een rekening om achterover te vallen. Pppfff voor die zalige hoofdmassage moet je het ook al niet meer doen, want dat trekt op niets meer. Nee ik knip al jaren mijn haren zelf. Het komt net niet tot aan mijn billen en over het algemeen is het opgestoken. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit natuurlijk ook een hele mooie kant aan dit alles.

Mensen die te maken hebben met uitsluiting worden opeens heel creatief.

En dan zie je dat voor eigenlijk alles wel een oplossing is te bedenken.

Dit is ook een goede voorbereiding voor als het ooit een keer helemaal mis moet gaan en je voor een groot deel op jezelf bent aangewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...