Ga naar inhoud

Alternatief voor aantonen immuniteit ?


Carver

Aanbevolen berichten

Helaas is de serologische test tot nu toe in Nederland niet goedgekeurd om immuniteit aan te tonen. De datum van infectie is niet bekend, waardoor je de termijn van 1 jaar niet kunt bepalen. En het zou onduidelijk zijn welke antistof waarden nodig zouden zijn voor immuniteit. Dan nog dat er geen mensen zouden zijn om bloed af te nemen . Mooie excuses...

Klopt het dat het in Israel wel een geldige manier is?

Wat ik mij ook afvraag: hoe deed men dit in tijden dat er nog geen serologische tests of PCR / antigen tests waren?

Was het toen niet zo, dat als je niet ziek werd na in contact geweest te zijn met zieke (besmette) mensen, dat je dan blijkbaar gewoon immuun was omdat je weerstand zodanig was dat je er niet ziek van wordt?

Met andere woorden, voor diegenen die dat willen, zou het geen geldig alternatief kunnen zijn om bewust met een besmet persoon in contact te komen en als men dan niet ziek wordt binnen 12 dagen dat daarmee ook immuniteit is aangetoond? Je zou dit kunnen faciliteren en dan wel eventueel een verplichte quarantaine.

Als je ziek wordt, doe je dat dan sowieso. Als je niet ziek wordt sluit je daarmee dan de mogelijkheid uit dat je zonder het te weten anderen besmet.

Men zegt dan: ja dat is gevaarlijk hoor en je neemt daarmee een risico. Maar er zijn genoeg mensen die dat risico wel aandurven, want het risico dat het mis gaat is vrijwel nihil. Je zou vooraf een verklaring kunnen tekenen dat je dit op eigen risico doet en dat je afziet van ziekenhuis opname / ic opname mocht je toch ernstig ziek worden. Er zijn wel meer risicovolle activiteiten waarbij je vooraf een verklaring moet tekenen dat het je eigen risico is.

Op deze manier breng je niemand in gevaar en kun je geen belasting zijn voor de zorg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog als toevoeging: je leest nu tal van verhalen op Twitter van mensen die zich proberen te laten besmetten, maar dat lukt dan niet. De enige reden kan zijn dat die mensen al immuun zijn. Dat bewijst het.

Ze zijn immuun omdat hun gezondheid en weerstand zodanig zijn, dat ze niet vatbaar zijn voor dit virus. En bovendien kan het zijn dat ze het virus al hebben gehad zonder er echt ziek van te zijn, vanwege hun goede weerstand.
De enige manier waardoor ze wel vatbaar zouden kunnen zijn voor dit virus is als hun weerstand en gezondheidssituatie minder zou zijn.

Mogelijk zijn dit toch nog mooie argumenten om aan de politieke discussie toe te voegen.
De politiek zou dan kunnen zeggen als tegen argument tegen bovenstaand voorstel: ja maar als iemands weerstand daarna dan een keer minder is, dan kunnen ze het alsnog krijgen. Maar daarmee geeft men dan toe dat het ziekteverloop van een willekeurig virus afhangt van iemands weerstand/gezondheid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Carver zei:

Nog als toevoeging: je leest nu tal van verhalen op Twitter van mensen die zich proberen te laten besmetten, maar dat lukt dan niet. De enige reden kan zijn dat die mensen al immuun zijn. Dat bewijst het.

Ze zijn immuun omdat hun gezondheid en weerstand zodanig zijn, dat ze niet vatbaar zijn voor dit virus. En bovendien kan het zijn dat ze het virus al hebben gehad zonder er echt ziek van te zijn, vanwege hun goede weerstand.
De enige manier waardoor ze wel vatbaar zouden kunnen zijn voor dit virus is als hun weerstand en gezondheidssituatie minder zou zijn.

Mogelijk zijn dit toch nog mooie argumenten om aan de politieke discussie toe te voegen.
De politiek zou dan kunnen zeggen als tegen argument tegen bovenstaand voorstel: ja maar als iemands weerstand daarna dan een keer minder is, dan kunnen ze het alsnog krijgen. Maar daarmee geeft men dan toe dat het ziekteverloop van een willekeurig virus afhangt van iemands weerstand/gezondheid.

Het klinkt logisch wat je schrijft, maar toch zullen ze die oplossing nooit accepteren ben ik bang.

Als je nagaat dat er diverse keren een volledig uitgerust hospitaalschip is aangeboden aan de overheid, inclusief personeel, en dat ze dat gewoon aan de kant hebben geschoven terwijl het de overheid niets extra zou kosten, dan weet je dat het niet om gezondheid gaat of de overbelasting van de zorg.

Dat schip had gewoon de druk in één keer kunnen weg nemen en als de piek voorbij is, kan het weer naar elders worden gestuurd en het zou de overheid niets hebben gekost, want de verzekering betaalt de opname.

Ik kreeg net de volgende tweet toegestuurd en ik denk dat dit aardig in de richting komt van waar ze naar toe willen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in.

Wat de overheid van plan is, is 1 ding. Wat de mensen denken is iets anders. De overheid heeft die mensen wel nodig om door te kunnen blijven gaan.

Ik zie deze aanpak als een manier om aan te tonen aan mensen die bang zijn voor Corona, dat er voor de meeste mensen niets te vrezen is.
Je kunt dan tegen iedereen die bang is voor dit virus zeggen: ik ben in nauw contact geweest met een besmet persoon met symptomen. Deze was goed ziek hoor. En ik ben er niet / nauwelijks ziek van geworden. Dat is inmiddels 2 weken geleden, dus ben ik inmiddels niet meer besmettelijk. De reden dat ik niet / nauwelijks ziek ben geworden is dat ik een goede gezondheid / afweer heb.

Als mensen zonder vaccin dit massaal zouden doen en er eventueel ook een bewijs van kunnen laten zien, dan kan aangetoond worden dat het gros van de mensen zonder vaccin niets te vrezen heeft van dit virus. Daarmee kan deze groep mensen dan vrijuit gaan en kan ook niet meer door de medemens als oorzaak van de problemen gezien worden. Dat is al een mooi begin denk ik. Nu wordt namelijk een beetje gedaan alsof het meerendeel van de mensen zonder vaccin een tikkende tijdbom zijn, die tot nu toe het virus niet hebben opgelopen, maar straks dan toch echt ook C19 zullen krijgen en in het ziekenhuis belanden.
Deze mensen zouden ook met een serologische test kunnen aantonen dat ze immuniteit hebben. Niet om een QR code te krijgen, maar om aan te tonen dat iedereen het al gehad heeft en dus feitelijk geen bedreiging vormt. Als er dan nog onzekerheid bestaat over een serologische test neemt men de proef op de som door zich ook nog te laten besmetten door een ziek en positief getest persoon. Daarna is dan met zekerheid vast te stellen dat iemand immuun is, en dat zonder vaccin.

Mogelijk kunnen de ongeveer 2 miljoen mensen zonder vaccin zo het goede voorbeeld geven en laten zien dat je het zonder een vaccin voor dit virus ook prima red. Dan kan de rest dat gaan inzien en vervalt ook het draagvlak voor een QR code.
Het gecreerde probleem is daarmee namelijk ontkracht.
Je bent dan eigenlijk weer terug bij: zorg goed voor jezelf en als je ziek bent, ziek lekker uit.

Het probleem dat blijft is de ontoereikende zorgcapaciteit, maar dat was in vorige jaren ook al en nu des te meer.

aangepast door Carver
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is uitstekend, dat zou alles oplossen.

Maar ook hier kom je een ander probleem tegen en dat is dat ze zo snel mogelijk een eind willen maken een de groep gevaccineerden. Dit, omdat deze controlegroep aantoont dat als je gewoon leeft zonder vaccin er vrij weinig aan de hand is. Natuurlijk zullen er ongevaccineerden ziek worden en doodgaan, maar niet buitensporig.

Kijk naar een dorp als Urk. Dat is een doorn in het oog van de vaccinatiebrigade.

Door jou idee zou alleen maar duidelijker worden hoe goed die controlegroep het doet.  Maar, aan de andere kant "niet geschoten is altijd mis", dus ja ik zou meedoen, want hoe duidelijker het wordt dat niet gevaccineerde mensen niet het probleem zijn des te beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet me goed om te horen.

Het beste zou zijn als mensen dit op redelijk korte termijn gaan oppakken. Daar is verder niet per se organisatie voor nodig behalve zelf actie nemen en niet bang zijn om veroordeeld te worden. In Urk is dat wat makkelijker.
Daarnaast zou er een plek kunnen komen waar de serologische testbewijzen verzameld worden als bewijsmateriaal, maar misschien is dat niet eens nodig.

We zijn denk ik allemaal geneigd om de ideeen van de overheid te willen beinvloeden. We verzetten ons tegen maatregelen, proberen uitspraken te ontkrachten die politici doen etc.
Maar het is waarschijnlijk een heel stuk makkelijker om gewoon te beginnen met in de eigen kring / omgeving mensen op andere gedachten te brengen en hun angst weg te nemen. Als je de buren bijvoorbeeld kunt uitleggen dat je gewoon immuun bent omdat je niet ziek word als je in contact komt met zieke besmette mensen en je kan daarnaast ook je serologische bewijs laten zien, dan gaan mensen er mogelijk anders naar kijken. Als we dat allemaal zouden doen, dat zou dat iets teweeg kunnen brengen.
Het gaat vooral om het ombuigen van de publieke opinie. Dat is het enige dat we kunnen doen.
En op deze manier hoef je het niet te hebben over de wereld achter de schermen en kun je het ook gewoon houden bij een eenvoudig en vriendelijk gesprek.
Je zou kunnen beginnen bij de mensen waarvan je weet dat ze al een beetje twijfelen of die openstaan voor nieuwe inzichten.

Al met al kunnen mensen zo om te beginnen uit hun angst gehaald worden en kan de focus verschuiven naar daar waar het probleem echt ligt: de ontoereikende zorgcapaciteit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...