Ga naar inhoud

Emigreren (maar waar naartoe?)


MissInternational

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, vindexit123 zei:

Ik heb de hele lijst met landen op aarde doorgenomen (of in ieder geval meer dan 90% (Ik zal heus wel wat gemist hebben)). De Corona onderdrukkingsregels zijn overal dus het zal overal komen.

De enige uitzonderingen zijn:

-Mexico

-Bhutan

- en wellicht nog gebieden in Spanje (De regionale rechter van Baskenland had de coronapas daar afgewezen, de landrechter (tevens hoogste rechter, heeft het toch weer goedgekeurd dus daar komt ook coronaonderdrukking (maar houd dat gebied in de gaten want het kan zijn dat de basken dat niet pikken))   

Dus daar kun je wellicht nog terecht. (En schijnbaar Tasmanie maar dat zijn vermoedelijk geruchten)

Zelf denk ik dat we royally screwed zijn. 

Ik denk dat er nog veel meer landen dan die twee. Vorige week schreven de media over het wonder van Afrika. Bijna niemand is daar gevaccineerd en het leven gaat zijn gewone gang.

Er zijn zeker hele interessante landen in Afrika.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Emigreren over heerst gekte dus dat heeft geen zin wat wel zin heeft een totale opstand,waarschijnlijk gaat die er ook komen,de sfeer is er naar, en er hoef maar wat te gebeuren en de vlam is in de pan. Tja de overheid roept het over zich zelf af.

Misschien is dat precies wat ze willen, een opstand. Kunnen ze iedereen oppakken in een kamp duwen. Ik denk dat we slimmer moeten zijn dan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Klinkt eigenlijk helemaal niet zo gek. Je zit vlak bij Europa, maar je woont er toch net buiten.

Alleen de taal lijkt mij een beetje een probleem. Ik neem aan dat niet iedereen daar Engels spreekt.

Klopt, maar dat is het enige nadeel. Overigens moet je blij zijn met het gebrek aan Engels, daarmee blijft al die globalistische troep buiten het land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, vindexit123 zei:

Ik heb de hele lijst met landen op aarde doorgenomen (of in ieder geval meer dan 90% (Ik zal heus wel wat gemist hebben)). De Corona onderdrukkingsregels zijn overal dus het zal overal komen.

De enige uitzonderingen zijn:

-Mexico

-Bhutan

- en wellicht nog gebieden in Spanje (De regionale rechter van Baskenland had de coronapas daar afgewezen, de landrechter (tevens hoogste rechter, heeft het toch weer goedgekeurd dus daar komt ook coronaonderdrukking (maar houd dat gebied in de gaten want het kan zijn dat de basken dat niet pikken))   

Dus daar kun je wellicht nog terecht. (En schijnbaar Tasmanie maar dat zijn vermoedelijk geruchten)

Zelf denk ik dat we royally screwed zijn. 

Vergeet Wit Rusland niet. Dit is veruit de beste optie. Ook gezinnen die eerder een jaar in Paraguay hebben gewoond komen nu hier wonen. Het puilt uit van de "covid" vluchtelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Redfx zei:

Het boorplatform leek me al wat moeilijker aangezien dit ook waarschijnlijk nog steeds eigendom is van een bedrijf.

De Spaanse boerderij of zelfs kleine verlaten dorpjes zijn ook de revue gepasseerd. Ik heb al enkele plekken gevonden die de moeite waard zouden zijn om wat op te starten. 

Je kan voor water ook grote vaten(ibc) gebruiken om regenwater op te vangen, een waterfilter(osmose) erachter en je hebt bruikbaar water. 

Hou ook Portugal in de gaten.

Door de zeer hoge vaccinatiegraad in het land zal er misschien niet snel een vaccinatieplicht komen.

Het is er ook goedkoop leven. Een kok verdiend daar 700euro per mnd.

Zorg wel dat je officieel emigreer want anders blijf je onder de Nederlandse vaccinatieplicht vallen.

Mijn WAO uitkering blijft daar dan gewoon doorlopen. Ook bij emigratie.

Nederland maakt de ingehouden belasting dan over naar dat land.

https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/internationaal/handhavingsverdrag-naar-welke-landen-kan-uitkering-mee/index.aspx

aangepast door Madeliefje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Madeliefje zei:

Hou ook Portugal in de gaten.

Door de zeer hoge vaccinatiegraad in het land zal er misschien niet snel een vaccinatieplicht komen.

Het is er ook goedkoop leven. Een kok verdiend daar 700euro per mnd.

Zorg wel dat je officieel emigreer want anders blijf je onder de Nederlandse vaccinatieplicht vallen.

Mijn WAO uitkering blijft daar dan gewoon doorlopen. Ook bij emigratie.

Nederland maakt de ingehouden belasting dan over naar dat land.

https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/internationaal/handhavingsverdrag-naar-welke-landen-kan-uitkering-mee/index.aspx

Wel slim bedacht: Als bijna iedereen is gevaccineerd dan maken ze zich niet zo druk om die paar die er nog los rondlopen.

Maar, ik denk dat dit op den duur ook niet standhoudt in Portugal, omdat ze alles zullen koppelen aan een Europees coronapaspoort. En dan krijg je zoiets van: Je mag als Nederlander alleen naar een ander Europees land reizen als je Europees coronapaspoort geldig is.

Maar, voorlopig zou je misschien daar nog wel uit de voeten kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

10 jaar geleden voelde ik aan dat ik nl moest verlaten, ik wilde vooral naar een land zonder euro, maar het liefst wel binnen de EU (vanwege makkelijke vestiging) ik ben toen op verkenning gegaan in de volgende landen, polen, hongarije, bulgarije, kroatie, servie en roemenie. Ik woon sinds 7 jaar in bulgarije.

Ik vind dat er een paar slechte adviezen gegeven worden. Die “zorg”verzekering”, waarom is die belangrijk? Zijn die zorgverleners niet precies de reden waarom er nu zoveel ellende is? Hier kan je altijd naar een dokter of ziekenhuis tegen betaling kost zo goed als niets. Ter voorbeeld een consult bij een juiste dokter kost bv 2,- euro.

Tevens ben ik van mening dat je juist wel onroerend goed moet kopen. Een mens heeft een stukje grond nodig om voedsel te verbouwen, in een land zoals bulgarije koop je grond met huis of krot voor de prijs van een nieuwe fiets.

Wat moet je met goud of zilver? Je kan het niet eten, je kan er geen huis mee bouwen en het groeit niet als je het in de grond stopt.

 

Over bulgarije

een bankrekening openen is heel makkelijk geregeld, je hebt nodig een paspoort, en je hebt meteen een bankrekening. Een huis koop je gewoon met cash desnoods een koffer vol en ook dit is heel makkelijk geregeld (neem wel altijd je eigen advokaat mee, om de documenten te checken) die advokaat doet dat voor ongeveer 50,- euro.

Bulgarije heeft een hele lage inentingsgraad, sinds een maand moet je ook hier iets hebben om restaurants in te mogen. Gevolg: de restaurants zijn leeg.

De meeste mensen hier hebben hypotheekvrije huizen in een dorp en een appartment in de stad.

In de dorpen is het leven nog ouderwets, iedereen verbouwt z’n eigen voedsel, stookt drank, sprokkelt hout en veel paard (of ezel) met kar. En er wordt geruild. Politie zie je er zelden of nooit. Er zijn vele waterbronnen (ga in de buurt van zo’n bron wonen). Ook niet onbelangrijk, dit land staat helemaal vol met fruit en notenbomen dat is een kwestie van het op gaan halen op het juiste moment. In de zee mag je vissen zonder vergunning.

De overheid loopt hier op zich braaf achter de Eu aan, (want er valt veel geld te halen) maar in de praktijk is alles anders, hoe ga je een volk op de knieen krijgen die, zelf voedsel heeft en veelal jachtgeweren hebben.

Er is hier volop zeer goed betaald werk (thuis werk) voor nederlandstaligen. (callcentre werk)

Tsja er is natuurlijk nog veel te vertellen over dit rare land, zowel negatief als positief, maar ik laat het hier maar even bij.

 

groet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, MarcelUitNL zei:

Pistolen en geweld hebben nog nooit iets opgelost. Ik ben van mening dat dit soort opmerkingen ook niet kan. Weet niet wat je er precies mee bedoelt maar voor mij klinkt het niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, sjopska zei:

10 jaar geleden voelde ik aan dat ik nl moest verlaten, ik wilde vooral naar een land zonder euro, maar het liefst wel binnen de EU (vanwege makkelijke vestiging) ik ben toen op verkenning gegaan in de volgende landen, polen, hongarije, bulgarije, kroatie, servie en roemenie. Ik woon sinds 7 jaar in bulgarije.

Ik vind dat er een paar slechte adviezen gegeven worden. Die “zorg”verzekering”, waarom is die belangrijk? Zijn die zorgverleners niet precies de reden waarom er nu zoveel ellende is? Hier kan je altijd naar een dokter of ziekenhuis tegen betaling kost zo goed als niets. Ter voorbeeld een consult bij een juiste dokter kost bv 2,- euro.

Tevens ben ik van mening dat je juist wel onroerend goed moet kopen. Een mens heeft een stukje grond nodig om voedsel te verbouwen, in een land zoals bulgarije koop je grond met huis of krot voor de prijs van een nieuwe fiets.

Wat moet je met goud of zilver? Je kan het niet eten, je kan er geen huis mee bouwen en het groeit niet als je het in de grond stopt.

Over bulgarije

een bankrekening openen is heel makkelijk geregeld, je hebt nodig een paspoort, en je hebt meteen een bankrekening. Een huis koop je gewoon met cash desnoods een koffer vol en ook dit is heel makkelijk geregeld (neem wel altijd je eigen advokaat mee, om de documenten te checken) die advokaat doet dat voor ongeveer 50,- euro.

Bulgarije heeft een hele lage inentingsgraad, sinds een maand moet je ook hier iets hebben om restaurants in te mogen. Gevolg: de restaurants zijn leeg.

De meeste mensen hier hebben hypotheekvrije huizen in een dorp en een appartment in de stad.

In de dorpen is het leven nog ouderwets, iedereen verbouwt z’n eigen voedsel, stookt drank, sprokkelt hout en veel paard (of ezel) met kar. En er wordt geruild. Politie zie je er zelden of nooit. Er zijn vele waterbronnen (ga in de buurt van zo’n bron wonen). Ook niet onbelangrijk, dit land staat helemaal vol met fruit en notenbomen dat is een kwestie van het op gaan halen op het juiste moment. In de zee mag je vissen zonder vergunning.

De overheid loopt hier op zich braaf achter de Eu aan, (want er valt veel geld te halen) maar in de praktijk is alles anders, hoe ga je een volk op de knieen krijgen die, zelf voedsel heeft en veelal jachtgeweren hebben.

Er is hier volop zeer goed betaald werk (thuis werk) voor nederlandstaligen. (callcentre werk)

Tsja er is natuurlijk nog veel te vertellen over dit rare land, zowel negatief als positief, maar ik laat het hier maar even bij.

groet

Dat klinkt heel aantrekkelijk. Ik ben vlak na de val van de Berlijnse muur veel in Rusland geweest. Dat was een tijd dat mensen helemaal niets hadden.

Niets werkte en mensen kregen simpelweg niet betaald, maar toch wisten ze allemaal te overleven omdat iedereen wel een datsja had met een stukje grond waar ze eten op verbouwden.

Niemand had geld, maar toch was het heel gezellig en er was altijd voldoende te eten en vooral ook te drinken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lets_go_Brandon zei:

Omdat ook vooral in Tanzania "covid" niet wordt nagehuppeld en het leefbaar is. Overigens een stuk minder luxe en ook simpele artikelen zijn lastig verkrijgbaar. Warme klimaat is ook een pluspunt.

Ik heb daar goede contacten. Het leven schijnt daar inderdaad heel relaxed te zijn vergeleken met hier. 

Niets van dat hysterische gedoe. Gewoon normaal leven zoals wij dat ook ooit deden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-12-2021 om 00:57, MissInternational zei:

Beste allemaal,

Het is een kwestie van tijd voordat alle maatregelen/agendapunten zijn doorgevoerd. Demonstreren heeft geen zin, naar de rechter gaan heeft geen zin, policiti overtuigen heeft geen zin, en tegen iedereen je waarheid spuwen heeft al helemaal geen zin. Rechters werken je tegen, wetten worden veranderd waar je bij staat, sociale mediaplatformen blokkeren je, de landelijke media verdraait je verhaal en de politie slaat je het liefste fysiek neer. De heersende agenda wordt er dit en volgend jaar doorheen gedrukt en daar zal je mee moeten leren leven, hoe boos en verdrietig je daar ook van wordt. Geen enkele (grond)wet is heilig.

In maximaal 6 maanden hebben wij ook in Nederland een vaccinatieplicht en als je je daar niet aan houdt dan ontvang je boetes. Betaal je deze boetes niet dan mag je je boetes uit gaan zitten in de gevangenis, tenzij ze beslag kunnen leggen op je huis, auto, spaartegoeden, et cetera (die pakken ze je namelijk eerst af). Is er niet genoeg plek in gevangenissen, dan bouwen ze "tijdelijke heropvoedingskampen" waar je je tijd in uit mag gaan zitten, ieder boete opnieuw. Dus wat ga je straks doen?

De enige logische oplossing is emigreren. Maar waar gaan we naartoe? Welke landen binnen de onderstaande continenten kunnen naar jouw inzien interessant zijn?

- Afrika
- Azië
- Europa
- Noord-Amerika
- Midden-Europa
- Zuid-Amerika
- Oceanië

Welke landen hebben o.a.:

- Goede zorg
- Matige tot slechte digitale infrastructuur (je wilt zo anoniem en ontraceerbaar mogelijk kunnen leven)
- De mogelijkheid om makkelijk een bankrekening te openen
- De mogelijkheid om makkelijk een internetbedrijf te starten (zodat je o.a. online diensten aan iedereen ter wereld kan aanbieden)
- Goed internet
- Geen vaccinatieplicht
- Geen QR-codes
- Een regering die niet zwicht voor clubjes als WHO en WEF
- Betaalbare woningen en andere voorzieningen
- Overvloed aan Airbnb's, hotels en vakantieparken
- Goede kwaliteit voedsel
- Zo min mogelijk regeltjes

Handige zaken om rekening mee te houden als je besluit om te emigreren zijn o.a.:

- Zorg dat je snel weer weg kan uit een land als de regeltjes je niet meer bevallen, dus sluit geen contracten af voor langere termijn en koop geen woningen
- Verblijf de eerste paar maanden in Airbnb's, hotels en vakantieparken, zodat je snel weer weg kan als een land niets blijkt te zijn
- Zorg dat je in verschillende landen rekeningen hebt. Mocht er ooit een rekening worden bevroren door een lokale overheid dan heb je in ieder geval back-up
- Zorg dat je prepaid creditcards hebt met daarop tegoed (liefst via iDeal/Paypal/Bankoverschrijving op te waarderen)
- Zorg dat je een Paypal-account hebt
- Zorg dat je stabiele en waardevolle digitale assets hebt zoals domeinnamen, NFT en Cryptocurrency, die nergens in de boeken staan of geregistreerd staan
- Zorg dat je altijd minimaal EUR 1.000,- cash bij je hebt voor noodgevallen
- Zorg dat je zilver en goud bij je hebt (wordt overal ter wereld geaccepteerd) (loop er niet mee te koop in de vorm van horloges, kettingen en ringen)
- Zorg dat je een Internationale zorgverzekering hebt bij een internationale aanbieder, zodat je in bijna elk land ter wereld verzekerd voor zorg bent
- Zorg dat je bij een goede vriend of familielid in Nederland cash en/of edelmetalen hebt liggen voor noodgevallen. Mocht je ooit door je eigen voorraad heen zijn (of het kwijt zijn geraakt om wat voor reden dan ook), dan kan je altijd nog een beroep doen op je potje in Nederland
- Zorg dat je niets meer in Nederland van waarde hebt wat ze je kunnen afpakken en waar ze je mee kunnen kleinhouden/chanteren (woning, grond, auto, spaartegoeden, et cetera)|
- Zorg dat je je kapitaal over meerdere internationale bankrekeningen hebt verdeeld (Hong Kong, Belize, et cetera)
- Zorg dat je rijbewijs, ID-kaart en Paspoort recent zijn vernieuwd (dan gaan ze weer 10 jaar mee)
- Zorg dat je handig bent met internet en een dienst kan aanbieden die je via internet kan verkopen (bijv coach, adviseur, tekstschrijver, vormgever, programmeur, et cetera)
- Zorg dat je de Engelse taal goed onder de knie hebt als je internationaal zaken wilt doen
- Zorg dat je in je gezondheid en kennis blijft investeren (goed eten, stress vermijden, zonlicht meepakken, en zoveel mogelijk nieuwe praktische dingen leren over voedsel, ondernemen, gezondheid, geldzaken, et cetera)
- Zorg dat je rekening houdt met je pensioen (je bouwt geen AOW meer op als je niet meer in Nederland woont)

Mocht je zelf nog waardevolle tips hebben en interessante landen kennen, liefst met een zo goed mogelijk onderbouwd verhaal erbij, dan zie ik je reactie graag tegemoet. Bedankt! Laten we elkaar helpen om in ieder geval goed voorbereid te zijn mochten we ooit besluiten om te emigreren. Niets is heilig, ook Nederland niet.

Ik ben zelf weggegaan en ik heb Turkije gekozen dichtbij en toch ver, je kan hier makkelijk als een buitenlander grond/huis goud/zilver kopen  iedereen roept erdugan is slecht maar ik zelf merk er helemaal niks van het is zelfs nu nog goedkoper geworden om hier te wonen.

Gezondheidszorg is erg goedkoop en heel goed,  privé ziekenhuizen volop +privé ziektekosten verzekering kost per jaar 100/150 euro. 

Mensen zijn behulpzaam en aardig  doen alles voor je   ik woon aan zee en heb een heel mooi huisje voor een habbekrats kunnen kopen, hier spreken veel mensen engels en duits dus dat is wel makkelijker. 

Heel veel succes mensen met je keus.

grt uit TR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Merci_M zei:

Ik ben zelf weggegaan en ik heb Turkije gekozen dichtbij en toch ver, je kan hier makkelijk als een buitenlander grond/huis goud/zilver kopen  iedereen roept erdugan is slecht maar ik zelf merk er helemaal niks van het is zelfs nu nog goedkoper geworden om hier te wonen.

Gezondheidszorg is erg goedkoop en heel goed,  privé ziekenhuizen volop +privé ziektekosten verzekering kost per jaar 100/150 euro. 

Mensen zijn behulpzaam en aardig  doen alles voor je   ik woon aan zee en heb een heel mooi huisje voor een habbekrats kunnen kopen, hier spreken veel mensen engels en duits dus dat is wel makkelijker. 

Heel veel succes mensen met je keus.

grt uit TR.

Turkije heb ik ook op mijn lijstje staan.

Mijn WAO uitkering gaat daar ook gewoon door.

Welk gebied woon jij?

Spreek je ook Turks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Merci_M zei:

Ik ben zelf weggegaan en ik heb Turkije gekozen dichtbij en toch ver, je kan hier makkelijk als een buitenlander grond/huis goud/zilver kopen  iedereen roept erdugan is slecht maar ik zelf merk er helemaal niks van het is zelfs nu nog goedkoper geworden om hier te wonen.

Gezondheidszorg is erg goedkoop en heel goed,  privé ziekenhuizen volop +privé ziektekosten verzekering kost per jaar 100/150 euro. 

Mensen zijn behulpzaam en aardig  doen alles voor je   ik woon aan zee en heb een heel mooi huisje voor een habbekrats kunnen kopen, hier spreken veel mensen engels en duits dus dat is wel makkelijker. 

Heel veel succes mensen met je keus.

grt uit TR.

Ja ik vond de Turken ook altijd wel aardige mensen toen ik daar een keer op vakantie was.

Las alleen deze week ergens dat de Turkse lira volledig onderuit gaat. Op zich is dat niet zo erg als je daar zit met een inkomen in Euro's, maar als je afhankelijk bent van lokale inkomsten dan worden dingen uit het buitenland wel heel duur.

Merk je daar iets van in de praktijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Deze draad is wel een droomdraad iedereen heeft het over vertrekken,maar iedereen blijft gewoon hier.Even afgezien van de  politieke gekte en verkeerde mensen aan het roer van de staat Nederland,is Nederland een van de beste landen om in te wonen,zo de gehele Benelux.

De beste wil ik niet zeggen.

Behoren nu tot de duurste landen en de minste IC-bedden en een premier die alles bij elkaar liegt.

Maar wel graag zijn ministers of staatssecretarissen voor de bus gooit.

 

Emigreren komt bij mij aan de orde als de vaccinatieplicht er komt met grote boetes, gevangenisstraffen en extreme buitensluiting.  Dan ga ik vertrekken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Deze draad is wel een droomdraad iedereen heeft het over vertrekken,maar iedereen blijft gewoon hier.Even afgezien van de  politieke gekte en verkeerde mensen aan het roer van de staat Nederland,is Nederland een van de beste landen om in te wonen,zo de gehele Benelux.

Zou je dat kunnen definieren? Wanneer ben je het "beste" land?

en welk land is dan het beste, volgens jou?

tsja, ik persoonlijk zie nederland als 1 van de slechtse landen om te vertoefen, interessante tegenstelling.

Dat je daar geen bramen mag plukken is toch niet goed te praten.

En veel te weinig zon. De zon is de mens z'n beste vriend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, sjopska zei:

Zou je dat kunnen definieren? Wanneer ben je het "beste" land?

en welk land is dan het beste, volgens jou?

tsja, ik persoonlijk zie nederland als 1 van de slechtse landen om te vertoefen, interessante tegenstelling.

Dat je daar geen bramen mag plukken is toch niet goed te praten.

En veel te weinig zon. De zon is de mens z'n beste vriend.

Zouden wij moeten kiezen buiten Nederland wordt het Italie,maar voor gekte hoef je hier niet weg te gaan,veel mensen denken o heerlijk de VS vergeet het maar zo ook Canada en Australie,het gras in de andere lands tuin is toch echt niet groener,Het enige waar je al Nederlander er op voor uit gaat is de ruimte ;in Italie bijvoorbeeld kan je een hele dag rond lopen zonder mensen tegen te komen,in ons goede land is dat haast zo niet onmogelijk geworden,en we gaan op naar de 20 miljoen in woners.Tel uit je winst.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...