Ga naar inhoud

Is alles de schuld van god ?


AMD

Aanbevolen berichten

 

We zitten in een fase waar het zicht van de einde wereld dichterbij komt. De zwakte van de mensheid is een teken van einde van de wereld, de duivel dat hij de wereld anticipeert is einde van de wereld, de duivel was altijd baas , niet machtig over de mensheid, maar nu is het alleen maar erger aan het worden, dat men de kerken, moskeeën lieten sluiten ivm we hebben te maken met de ‘ergste’ virus en satankerken waren open .. is een teken van ziel verkoop aan de duivel voor de kleinste prijs… het ontnemen van samenhorigheid, liefde, geen familie bezoek… komt allemaal van het kwade… Dat men gelooft in de politiek is ook een teken van zwakte! Ik snap niet dat er moslims of christenen zijn die angst hebben en gehoorzamen… als dit ziekte van God kwam had er een andere aanpak geweest en geanticipeerd door goede dokters, wetenschappers. Dan was er geen vaccins, Coronapas, 1,5m afstand, nanotechnologie, lockdown, classificatie, weermanipulaties … steekt het niet op God… Is dit een beproeving of een test voor ons ziel hoe sterk is ons ziel is..zeker, hoe sterk u geloof is ?..zeker… iemand die gelovig is of iemand met sterk mind, ziel, geest berust dit niet en gehoorzaam niet. Einde van de wereld wordt gecreëerd door het kwade en geïmplementeerd in de maatschappij, de onzedelijkheid, haat, armoede, oorlogen, kinderhandel…komt  niet van  God maakt de wereld niet kapot, maar wij… wij veroorzaken einde van de wereld.. dat er een einde van de wereld zal ooit gebeuren ? Ja, maar door de handelingen die wij doen komt het Gwn dichterbij… dat is een feit ! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, AMD zei:

We zitten in een fase waar het zicht van de einde wereld dichterbij komt. De zwakte van de mensheid is een teken van einde van de wereld, de duivel dat hij de wereld anticipeert is einde van de wereld, de duivel was altijd baas , niet machtig over de mensheid, maar nu is het alleen maar erger aan het worden, dat men de kerken, moskeeën lieten sluiten ivm we hebben te maken met de ‘ergste’ virus en satankerken waren open .. is een teken van ziel verkoop aan de duivel voor de kleinste prijs… het ontnemen van samenhorigheid, liefde, geen familie bezoek… komt allemaal van het kwade… Dat men gelooft in de politiek is ook een teken van zwakte! Ik snap niet dat er moslims of christenen zijn die angst hebben en gehoorzamen… als dit ziekte van God kwam had er een andere aanpak geweest en geanticipeerd door goede dokters, wetenschappers. Dan was er geen vaccins, Coronapas, 1,5m afstand, nanotechnologie, lockdown, classificatie, weermanipulaties … steekt het niet op God… Is dit een beproeving of een test voor ons ziel hoe sterk is ons ziel is..zeker, hoe sterk u geloof is ?..zeker… iemand die gelovig is of iemand met sterk mind, ziel, geest berust dit niet en gehoorzaam niet. Einde van de wereld wordt gecreëerd door het kwade en geïmplementeerd in de maatschappij, de onzedelijkheid, haat, armoede, oorlogen, kinderhandel…komt  niet van  God maakt de wereld niet kapot, maar wij… wij veroorzaken einde van de wereld.. dat er een einde van de wereld zal ooit gebeuren ? Ja, maar door de handelingen die wij doen komt het Gwn dichterbij… dat is een feit ! 

Ik hoor wel meer mensen die denken dat het eind van de wereld nabij is. Maar, misschien is het niet zo zwart wit, maar is het een kwestie van het eind van een bepaald tijdperk.

We gaan hoe dan ook een tijd tegemoet waar alles wordt beheerst door technologie. Een tijd waar quantum computers straks in staat zijn om de hele wereld te regeren. Er zullen nauwelijks nog mensen aan te pas komen.

Wat, als de plannen van het WEF doorgaan, waarbij ze straks mensen willen mixen met machine onderdelen, waardoor je biologisch half mensen half machine wordt?

Wat is dan nog een mens? Is het alleen de ziel? 

Of ja, misschien zal er voor die tijd iets gebeuren waardoor de hele wereld letterlijk in rook opgaat? 

De mens staat de laatste decennia steeds meer onder invloed van satanische krachten, dat is een absoluut feit. Kijk maar naar de film- en muziekwereld, het is één en al satanisme wat de klok slaat. Jonge mensen worden er mee groot gebracht en die weten straks niet beter.

Moreel gezien gaat de westerse wereld langzaam maar zeker kapot, daarover bestaat geen twijfel. Misschien is dat de reden dat Poetin zo keihard wordt aangevallen want is Rusland is precies het tegenovergestelde proces gaande. Daar beleeft de Russisch Orthodoxe kerk hoogtijdagen en is er wat men noemt een spirituele renaissance gaande.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"GOD" bestaat niet; en als HIJ/ZIJ/HET wél zou bestaan, dan is het een ongelofelijke psychopaat, die opgehangen moet worden aan de eerste de beste boom. In beide gevallen heeft het dus weinig zin om "GOD" te aanbidden. Net zoals dat "GOD" een verzinsel is, is " DE DUIVEL" dat ook. Een beetje bangmakerij om de muite mee onder de duim te houden. Niemand heeft ooit bewijzen kunnen leveren dat één van tweeën bestaat. Mensen die in GOD en/of DE DUIVEL geloven hebben een gigantisch EGO-probleem en zijn spiritueel bekrompen en emotioneel onvolwassen. Mensen moeten leren accepteren dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor de resultaten in hun marginale leventje, en niemand anders. Jij bepaalt de uitkomst van je leven. En soms heb je geluk en loopt alles zoals je wilt dat het loopt, en soms heb je dikke pech en stort alles als een kaartenhuis in. Dat is niet de schuld van "GOD" of "DE DUIVEL", dat is hoe het leven werkt. 

aangepast door MissInternational
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MissInternational zei:

"GOD" bestaat niet; en als HIJ/ZIJ/HET wél zou bestaan, dan is het een ongelofelijke psychopaat, die opgehangen moet worden aan de eerste de beste boom. In beide gevallen heeft het dus weinig zin om "GOD" te aanbidden. Net zoals dat "GOD" een verzinsel is, is " DE DUIVEL" dat ook. Een beetje bangmakerij om de muite mee onder de duim te houden. Niemand heeft ooit bewijzen kunnen leveren dat één van tweeën bestaat. Mensen die in GOD en/of DE DUIVEL geloven hebben een gigantisch EGO-probleem en zijn spiritueel bekrompen en emotioneel onvolwassen. Mensen moeten leren accepteren dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor de resultaten in hun marginale leventje, en niemand anders. Jij bepaalt de uitkomst van je leven. En soms heb je geluk en loopt alles zoals je wilt dat het loopt, en soms heb je dikke pech en stort alles als een kaartenhuis in. Dat is niet de schuld van "GOD" of "DE DUIVEL", dat is hoe het leven werkt. 

Dat kan je denken, echter als je ervan uitgaat dat er geen God is zal je met meer vragen overstelpt worden, zoals waarom komen profetien die ver voor de tijd van de Messias Jezus geschreven zijn uit in hem, er zijn er honderden.

Daniel schreef profetie over de tijd van de overheersing van Juda vanaf Alexander de grote tot de Romeinse keizers, profetie die niet in discrediet staan maar aanvaard worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Antoon zei:
1 uur terug, MissInternational zei:

"GOD" bestaat niet; en als HIJ/ZIJ/HET wél zou bestaan, dan is het een ongelofelijke psychopaat, die opgehangen moet worden aan de eerste de beste boom. In beide gevallen heeft het dus weinig zin om "GOD" te aanbidden. Net zoals dat "GOD" een verzinsel is, is " DE DUIVEL" dat ook. Een beetje bangmakerij om de muite mee onder de duim te houden. Niemand heeft ooit bewijzen kunnen leveren dat één van tweeën bestaat. Mensen die in GOD en/of DE DUIVEL geloven hebben een gigantisch EGO-probleem en zijn spiritueel bekrompen en emotioneel onvolwassen. Mensen moeten leren accepteren dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor de resultaten in hun marginale leventje, en niemand anders. Jij bepaalt de uitkomst van je leven. En soms heb je geluk en loopt alles zoals je wilt dat het loopt, en soms heb je dikke pech en stort alles als een kaartenhuis in. Dat is niet de schuld van "GOD" of "DE DUIVEL", dat is hoe het leven werkt. 

Dat kan je denken, echter als je ervan uitgaat dat er geen God is zal je met meer vragen overstelpt worden, zoals waarom komen profetien die ver voor de tijd van de Messias Jezus geschreven zijn uit in hem, er zijn er honderden.

Daniel schreef profetie over de tijd van de overheersing van Juda vanaf Alexander de grote tot de Romeinse keizers, profetie die niet in discrediet staan maar aanvaard worden.

Ik heb steeds meer het idee dat dit forum de uitlaatklep is voor ongevaccineerde Christengekkies uit de Bijbelbelt. Blijkbaar is er op dit forum geen plek voor waarheid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, MissInternational zei:

Ik heb steeds meer het idee dat dit forum de uitlaatklep is voor ongevaccineerde Christengekkies uit de Bijbelbelt. Blijkbaar is er op dit forum geen plek voor waarheid. 

Is dat zo? Is er dan hier iemand die jou een strobreed in de weg legt om je mening te verkondigen?

Ik ben geen christen, maar laat wel iedereen in zijn waarde.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, MissInternational zei:

Ik heb steeds meer het idee dat dit forum de uitlaatklep is voor ongevaccineerde Christengekkies uit de Bijbelbelt. Blijkbaar is er op dit forum geen plek voor waarheid. 

De waarheid is voor iedereen anders. Jouw waarheid hoeft niet mijn waarheid te zijn of andersom. Dat is het mooie van een forum. Iedereen kan of haar mening geven.

Als jij denkt dat God niet bestaat en als hij wel bestaat deze dan een psychopaat moet zijn, dan is dat jouw mening en mag je die gewoon vrijelijk verkondigen. 

Dat niet iedereen daar even sympathiek op reageert kan je ook zelf wel op je klompen aanvoelen.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, AnnaB zei:

Is dat zo? Is er dan hier iemand die jou een strobreed in de weg legt om je mening te verkondigen?

Ik ben geen christen, maar laat wel iedereen in zijn waarde.

Zo te zien een forumlid met veel oud zeer  @AnnaB   en schelden op de ander is al zo een zwaktebod van hier tot de planeet Pluto.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sherlock zei:

De waarheid is voor iedereen anders. Jouw waarheid hoeft niet mijn waarheid te zijn of andersom. Dat is het mooie van een forum. Iedereen kan of haar mening geven.

Als jij denkt dat God niet bestaat en als hij wel bestaat deze dan een psychopaat moet zijn, dan is dat jouw mening en mag je die gewoon vrijelijk verkondigen. 

Dat niet iedereen daar even sympathiek op reageert kan je ook zelf wel op je klompen aanvoelen.

Op dat soort  schelden beter helemaal niet reageren,geeft maar een slecht sfeer op het forum,laten we het hier respectvol houden tegen over elkaar.

  • Like 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is voor mij als een van vanzelfsprekendheid.

Hoewel de visie die je van God kan hebben meestal demografisch is ingegeven, is de omschrijving daarvan eendrachtig.

Ik ben er ook van overtuigd dat al deze verschillende visies op wat men noemt "God", "Allah", "Yahweh", enz., Over een en dezelfde scheppende energie gaan.

Tastbaar in de wetenschap met termen als Aantrekkingskracht, Zwaartekracht, dat water bevriest bij 0 graden bij 1 BAR en tevens verdampt bij 100 graden bij 1 BAR.

En de tal van andere wetenschappelijke parameters waar wij ons aan vast houden als vaste waardes.

Maar ook het chemisch process dat in ons plaats vindt zodra je een emotie voelt, Liefde, Haat, Angst, enz.


De religie van de "Big-Bang theory" of de religie van de "Evolutie-theory" hebben voor mij nooit een verklaring kunnen bieden voor het complexe samenspel van al deze waardes.

Ze zijn leeg en incompleet.

De verklaring dat dit alles, al deze parameters exact zo zijn gemaakt en functioneren is voor mij overduidelijk het werk van een scheppende kracht.

Als computer programmeur zie ik meteen de algoritmes die onze ervaring op deze planeet mogelijk maken.

Dit kan simpelweg niet door "Toeval" zijn ontstaan, dan zou je naar de Maan kunnen reizen, er een emmer met zand kunnen omkeren, en als je dan na 1000 jaar terug komt zou er een zeer complex zandkasteel moeten kunnen staan.

Onlogisch dat dat gebeurt, en als je dan beseft hoe complex alleen al de chemische process in een enkele cel is, "No Way" dat dit bij toeval is ontstaan.

God is er, en het is verstandig om je te verdiepen in de regels die er gelden om gelukkig te zijn in het leven. Vele religies en spirituele manuscripten melden eigenlijk allemaal dezelfde regels die je zou moeten naleven, simpele regels en makkelijk te volgen, zoals niet liegen, niet stelen, niet doden, ed.

Mij ervaring is dat als je naar deze regels leeft, Gaat er een wereld voor je open.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Flieko zei:

Niets is de schuld van God. God heeft ons vrijheid gegeven. Mensen kiezen er zelf voor om Jezus niet te volgen. Alle ellende in de wereld is te danken aan de zonden/fouten die mensen maken en niet aan God

God heeft alles geschapen. Ook de duivel en de hel.

Hij is alwetend.

Hij is het zelfde als een dictator.

Hij zegt” Volg mij of ik laat je voor eeuwig pijn lijden”   Dat zegt mij genoeg.  Hij is slecht.

Ik aanbid geen dictators.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Madeliefje zei:

God heeft alles geschapen. Ook de duivel en de hel.

Hij is alwetend.

Hij is het zelfde als een dictator.

Hij zegt” Volg mij of ik laat je voor eeuwig pijn lijden”   Dat zegt mij genoeg.  Hij is slecht.

Ik aanbid geen dictators.

Ik denk dat je "Te kort door de bocht" redeneert hiermee, ja hij heeft alles geschapen, maar niet alleen het slechte, ook het goede, het is aan jou om een keuze te maken.

 

Niemand verplicht je om de "Regels" te respecteren, maar aan alle keuzes zitten consequenties.

 

aangepast door NivKing
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Kort samengevat.

"ik ben god" en als je in harmonie met het leven wil leven zijn dit de voorwaarden.

Wijk je hier van af, kan ik niet voor je instaan.

Daar is niks dictatoriaal aan, als je begrijpt dat dit leven je in eerste instantie gegeven is door deze scheppende energie die wij "God" noemen.

aangepast door NivKing
omdat ik dit bericht niet kan deleten
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, NivKing zei:

Ik denk dat je "Te kort door de bocht" redeneert hiermee, ja hij heeft alles geschapen, maar niet alleen het slechte, ook het goede, het is aan jou om een keuze te maken.

Niemand verplicht je om de "Regels" te respecteren, maar aan alle keuzes zitten consequenties.

Mooi dat je reageert op dat religieus analfabetisme,die moeite is te vergeefs en dan de onder toon van schelden.Maar goed  met een Papoea met bot in neus en veer in kont  die nog nooit een Blanke gezien heeft bespreek je ook niet de ruimtevaart...tja................😠

  • Like 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, NivKing zei:

Ik denk dat je "Te kort door de bocht" redeneert hiermee, ja hij heeft alles geschapen, maar niet alleen het slechte, ook het goede, het is aan jou om een keuze te maken.

Niemand verplicht je om de "Regels" te respecteren, maar aan alle keuzes zitten consequenties.

Omdat iemand machtiger is dan mij of mij heeft gemaakt wil dat niet zeggen dat hij zeggenschap heeft over mij.

Een eeuwigheid een dictator aanbidden of een eeuwige marteling ondergaan noem ik geen keuze. Hij is niets beter dan de duivel.

Zo een dictator verdiend een schop in zijn ballen en de doodstraf.  Hitler mag niet eens in zijn schaduw staan. 

aangepast door Madeliefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Madeliefje zei:

Omdat iemand machtiger is dan mij of mij heeft gemaakt wil dat niet zeggen dat hij zeggenschap heeft over mij.

Een eeuwigheid een dictator aanbidden of een eeuwige marteling ondergaan noem ik geen keuze. Hij is niets beter dan de duivel.

Zo een dictator verdiend een schop in zijn ballen en de doodstraf.  Hitler mag niet eens in zijn schaduw staan. 

Dat is juist het mooie van de mens: Je hebt een vrije wil.

Als jij besluit dat niemand zeggenschap heeft over jou dan is dat zo. Niemand dwingt jou om iets wel of niet te geloven. En als dat zo is, waarom zou je je dan druk maken?

Er bestaat volgens mij niet zoiets als 'een eeuwige marteling', dan zou ook totaal zinloos zijn.

Ik denk zelf dat mensen de fout maken door de te denken dat er alleen maar het leven op aarde is en dan hemel of hel. Ik denk dat er vele niveaus van leven zijn en dat er ergens helemaal aan de top een scheppende kracht is die wij God noemen. In feite is de mens een deel van God en is het een kwestie van door ervaringen, goede en slechte, uiteindelijk te worden zoals God zelf. 

Maar voordat je zover bent moet je misschien wel talloze levens leven en daarin de fouten van vorige levens goedmaken voordat je over mag naar een hoger niveau. Een hogere sfeer waar je misschien ook weer talloze ervaringen moet opdoen, maar dan niet meer op een stoffelijke aarde.

Daarom heb je op aarde ook zoveel verschillen tussen mensen. 

Je hebt de hele jonge zielen die pas komen kijken en daarnaast heb je oudere en oude zielen die al aan het eind komen van hun 'aardse loopbaan'.

 

aangepast door Sherlock
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Madeliefje zei:

Ik hoop dat er niets is na dit leven. Dat is altijd het beste.

Gewoon het licht uit.

Ik heb ooit een boek gelezen en daarin stond dat als je bereid bent om het ergste te accepteren wat je kan overkomen, dan is de rest een makkie.

Hij stelde dat hetgeen waarvoor de mens in het algemeen het meest bang is, de dood is. Dus, als je kunt accepteren dat je dood gaat dan is het probleem opgelost, want al het andere is dan minder erg.

Hij stelde het volgende:

Er zijn twee mogelijkheden als je dood gaat:

Of het licht gaat uit, er is niets en in dat geval is er niets aan de hand, want je weet van niets dus hoef je je ook niet druk te maken.

Of er is wel leven na de dood en dan ga je naar het plek waar het wel beter moet zijn dan in dit aardse tranendal en ook dan is er geen probleem.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Pieter65 zei:

Ik heb ooit een boek gelezen en daarin stond dat als je bereid bent om het ergste te accepteren wat je kan overkomen, dan is de rest een makkie.

Hij stelde dat hetgeen waarvoor de mens in het algemeen het meest bang is, de dood is. Dus, als je kunt accepteren dat je dood gaat dan is het probleem opgelost, want al het andere is dan minder erg.

Hij stelde het volgende:

Er zijn twee mogelijkheden als je dood gaat:

Of het licht gaat uit, er is niets en in dat geval is er niets aan de hand, want je weet van niets dus hoef je je ook niet druk te maken.

Of er is wel leven na de dood en dan ga je naar het plek waar het wel beter moet zijn dan in dit aardse tranendal en ook dan is er geen probleem.

Het zou voor mij een straf zijn om voor miljarden jaren (eeuwig) in een hemel te moeten vertoeven.  Doe maar lekker het licht uit.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Madeliefje zei:

God heeft alles geschapen. Ook de duivel en de hel.

Hij is alwetend.

Hij is het zelfde als een dictator.

Hij zegt” Volg mij of ik laat je voor eeuwig pijn lijden”   Dat zegt mij genoeg.  Hij is slecht.

Ik aanbid geen dictators.

God heeft je nooit verplicht om hem te aanbidden. Hij verplicht je tot niets, je kunt zelf kiezen om in dit leven maar ook erna je van hem af te keren. Als jij graag je eigen gang gaat, hoe kun je God dan een dictator noemen? Hij dwingt jou tot niets

 

Waar wij in Den Haag mee te maken hebben is een dictatuur. God valt jou niet lastig een dictator wel

aangepast door Flieko
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Flieko zei:

God heeft je nooit verplicht om hem te aanbidden. Hij verplicht je tot niets, je kunt zelf kiezen om in dit leven maar ook erna je van hem af te keren. Als jij graag je eigen gang gaat, hoe kun je God dan een dictator noemen? Hij dwingt jou tot niets

Waar wij in Den Haag mee te maken hebben is een dictatuur. God valt jou niet lastig een dictator wel

Hij dwingt wel. Daarvoor heeft hij de Hel gebouwd.  Wie mij niet volgt zal ik daar straffen.

Hij is niets beter dan de door hem geschapen duivel.  God en de Duivel zijn de zelfde persoon.

Dictators vertonen ook dat gedrag.

aangepast door Madeliefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Madeliefje zei:

Hij dwingt wel. Daarvoor heeft hij de Hel gebouwd.  Wie mij niet volgt zal ik daar straffen.

Hij is niets beter dan de door hem geschapen duivel.  God en de Duivel zijn de zelfde persoon.

Dictators vertonen ook dat gedrag.

Nee dat is de enige plek waar God niet is. Je keert je af van God dus God zal je niet dwingen om bij hem te zijn

 

In iedergeval ben jij eerlijk om het feit dat je een hekel hebt aan God. Daar kunnen veel atheisten van leren want diep van binnen weten ze donders goed dat er meer is maar ze haten en ontkennen het 

 

Ik begrijp zelf niet zo goed wat Jezus je misdaan heeft.   ik heb heel veel meegemaakt: ziekte, zware PTSS en etc maar ik geef God niet de schuld

Het is een struggle tussen light en duisternis. Waarom zal ik voor de duisternis kiezen? Zodat ik mijn bedroven hart kan volgen? Kan ik doen met mijn sadistische gevoel voor humor en mijn neiging om dagelijks te gaan binge drinken/drugs te gebruiken maar dan ben ik ook binnen de kortste keren dood.dubbel dood zowel lichamelijk als spiritueel... Ik kies voor God

 

Even goede vrienden

aangepast door Flieko
  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...