Ga naar inhoud

Ik begin mij nu toch aardig zorgen te maken over inflatie


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik ben geen financieel expert, maar ik merk wel dat ik steeds minder kan kopen voor hetzelfde geld. Overal worden (vaak stiekem) prijsverhogingen doorgevoerd en als je die allemaal bij elkaar optelt, dan schrik je.

Het is niet alleen in de winkel of bij de benzinepomp. Ik ben ondernemer en ik kreeg vandaag een brief van mijn bank, de ING.

In die brief vertellen ze doodleuk dat ze mijn maandelijkse kosten die alweer gaan verhogen. Dit keer is het een verhoging omdat ze in opdracht van de overheid allerlei extra werk moeten doen om witwassen te voorkomen. 

Dus dan gaat de overheid banken opdragen om dingen te doen en dan legt de bank vervolgens de kosten daarvan neer bij de klant.

En zo zijn er misschien nog wel heel voorbeelden te bedenken. 

Maar, al met al betekent het dat je steeds meer geld nodig hebt om dezelfde producten en diensten te kunnen kopen. En wat doet dit alles met spaargeld. Als je 10.000 euro op je spaarrekening hebt staan waar je al geen rente meer op ontvangt en dat in sneltreinvaart ieder jaar minder waard wordt.

Wat moet je dan? Iets kopen voordat het helemaal niets meer waard is? Die cryptovaluta's is niets voor mij. De ene week schieten ze omhoog en de andere week kelderen ze omlaag.

Dus ik zit mij af te vragen of ik iets moet doen en zo ja wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...