Ga naar inhoud

Chinese wetenschappers ontdekken nieuwe gevaarlijke coronavariant in Wuhan, NeoCoV genaamd


Pieter65

Aanbevolen berichten

 

Dit heeft weer alle kenmerken van de volgende dreiging.

Een team van Chinese wetenschappers uit Wuhan heeft een nieuwe stam van het coronavirus ontdekt waarvan ze vrezen dat die de sprong van dier naar mens kan maken. Kort nadat een ander team van Chinese wetenschappers nieuw onderzoek publiceerde waarin werd beweerd dat de omicron-stam mogelijk in muizen is gegeten, heeft dit andere team gewaarschuwd voor de "potentiële bioveiligheidsbedreiging" die wordt vertegenwoordigd door een nieuwe stam van COVID.

Het team van onderzoekers van de Universiteit van Wuhan beweerde "onverwacht" te zijn gestruikeld over de nieuwe stam, die ze "de NeoCoV-stam" noemen (mocht het een ernstig genoeg bedreiging worden om een "variant van bezorgdheid" -label te rechtvaardigen, zal de WHO de mutante stam een nieuwe Griekse letternaam geven).

De soort werd oorspronkelijk ontdekt in Zuid-Afrika en is een "nauwe verwant" van omicron.

Houd er rekening mee dat dit niet de eerste nieuwe soort is die opduikt sinds omicron voor het eerst werd ontdekt door een team in Zuid-Afrika. De wereld heeft al te maken gehad met "deltacron", een mutant met attributen van beide stammen, die een plons veroorzaakte in de wereldwijde pers toen het voor het eerst werd ontdekt.

Maar het feit dat een team van wetenschappers uit Wuhan zich op deze soort heeft gericht, voorspelt zeker niet veel goeds.

De nieuwe stam "kan efficiënt gebruik maken van sommige soorten vleermuis Angiotensine-converterend enzym 2 (ACE2) en, minder gunstig, menselijke ACE2 voor binnenkomst."

SARS-CoV-2, het virus dat COVID veroorzaakt, werd voor het eerst ontdekt in Wuhan voordat het zich over de hele wereld verspreidde terwijl miljoenen Chinezen reisden voor de maan nieuwjaarsvakantie. De timing van de nieuwste ontdekking komt te midden van de vakantie van dit jaar.

Hoewel de stam zich momenteel richt op vleermuizen, zeiden de wetenschappers dat het ook de mogelijkheid heeft om mensen te infecteren. En als dat gebeurt, lijkt het erop dat de nieuwe stam "niet kan worden geneutraliseerd door antilichamen die zich richten op SARS-CoV-2 of MERS-CoV", wat betekent dat natuurlijke immuniteit en door vaccins geïnduceerde immuniteit waarschijnlijk machteloos zouden zijn om het te stoppen.

Hoewel NeoCoV "raadselachtig blijft", waarschuwden de wetenschappers voor een "potentiële bedreiging voor de bioveiligheid" voor mensen "met zowel hoge sterfte als transmissiesnelheid".

https://www.zerohedge.com/covid-19/chinese-scientists-wuhan-discover-potentially-deadly-new-strain-coronavirus

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat er allerlei lijntjes worden uitgezet, zodat wanneer het uitkomt de meest waarschijnlijke / meest doeltreffende ingezet kan worden.
Zo hebben we ook nog bijvoorbeeld de pokken en het Marburg virus. En misschien is het niets anders dan angst aanpraten en mensen in de angstmodus houden terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.

Als ik alle bedreigingen die nu open staan onder elkaar zet en verwacht dat ze uitkomen, doe ik waarschijnlijk geen oog meer dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Carver zei:

Het lijkt er op dat er allerlei lijntjes worden uitgezet, zodat wanneer het uitkomt de meest waarschijnlijke / meest doeltreffende ingezet kan worden.
Zo hebben we ook nog bijvoorbeeld de pokken en het Marburg virus. En misschien is het niets anders dan angst aanpraten en mensen in de angstmodus houden terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.

Als ik alle bedreigingen die nu open staan onder elkaar zet en verwacht dat ze uitkomen, doe ik waarschijnlijk geen oog meer dicht.

Ik denk dat ze vroeger of later wel degelijk met of een andere variant of virus zullen komen. De coronapandemie is gebruikt om de hele structuur op te tuigen.

De teugels worden nu gevierd, zodat iedereen denkt dat we terug gaan naar normaal, maar ik denk dat ergens in de herfst er een nieuwe 'dreiging' zal ontstaan, waardoor het heel handig is dat de coronawetgeving nog intact is.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sherlock zei:

Ik denk dat ze vroeger of later wel degelijk met of een andere variant of virus zullen komen. De coronapandemie is gebruikt om de hele structuur op te tuigen.

De teugels worden nu gevierd, zodat iedereen denkt dat we terug gaan naar normaal, maar ik denk dat ergens in de herfst er een nieuwe 'dreiging' zal ontstaan, waardoor het heel handig is dat de coronawetgeving nog intact is.

En dan gaan veel wakkeren toch in de rij staan

Wat als je geen inkomen meer hebt en je alles kwijt raakt en buitengesloten word omdat je geen schaap bent? Het merendeel haalt dan de gifspuit.

De ouders waarvan ze het ongevaccineerde kind uit huis komen halen zullen dan snel overgaan tot de gifspuit en de QR om hun kind te kunnen behouden. Mensen geven echt niet zomaar hun huidige leven op.  En als je in de pas gaat lopen heb je toch een redelijk zorgeloos onderdrukt leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sherlock zei:

Ik denk dat ze vroeger of later wel degelijk met of een andere variant of virus zullen komen. De coronapandemie is gebruikt om de hele structuur op te tuigen.

De teugels worden nu gevierd, zodat iedereen denkt dat we terug gaan naar normaal, maar ik denk dat ergens in de herfst er een nieuwe 'dreiging' zal ontstaan, waardoor het heel handig is dat de coronawetgeving nog intact is.

Ja daar lijkt het nu wel op.
Maar wat let hen om in maart al weer met een nieuwe variant te komen?
Je zou zeggen dat ze liever de druk er op houden toch? Of werd de tegenstand / weerstand misschien te groot en maakt men een pas op de plaats nu?

Kan ook pas volgend jaar of nog later. Dat er een structuur is opgetuigd dat is duidelijk en die was blijkbaar nodig voor hun plannen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Carver zei:

Ja daar lijkt het nu wel op.
Maar wat let hen om in maart al weer met een nieuwe variant te komen?
Je zou zeggen dat ze liever de druk er op houden toch? Of werd de tegenstand / weerstand misschien te groot en maakt men een pas op de plaats nu?

Kan ook pas volgend jaar of nog later. Dat er een structuur is opgetuigd dat is duidelijk en die was blijkbaar nodig voor hun plannen.
 

En dan krijg je inderdaad het onderstaande denk ik.

2 uur geleden, Madeliefje zei:

En dan gaan veel wakkeren toch in de rij staan

Wat als je geen inkomen meer hebt en je alles kwijt raakt en buitengesloten word omdat je geen schaap bent? Het merendeel haalt dan de gifspuit.

De ouders waarvan ze het ongevaccineerde kind uit huis komen halen zullen dan snel overgaan tot de gifspuit en de QR om hun kind te kunnen behouden. Mensen geven echt niet zomaar hun huidige leven op.  En als je in de pas gaat lopen heb je toch een redelijk zorgeloos onderdrukt leven.

Het is psychologisch. Als je in maart komt met een nieuwe variant gaat niet werken. Het voorjaars is dan in aantocht, de zon schijnt en dit soort virussen gedijt niet zo goed in mooie weersomstandigheden. 

Er is een ander aspect. Je geeft de mensen een nieuwe illusie van vrijheid en dan komt de klap straks des te harder. Waarschijnlijk dusdanig hard dat mensen letterlijk lamgeslagen zijn en dan ze al heel snel wat een overheid wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sherlock zei:

En dan krijg je inderdaad het onderstaande denk ik.

Het is psychologisch. Als je in maart komt met een nieuwe variant gaat niet werken. Het voorjaars is dan in aantocht, de zon schijnt en dit soort virussen gedijt niet zo goed in mooie weersomstandigheden. 

Er is een ander aspect. Je geeft de mensen een nieuwe illusie van vrijheid en dan komt de klap straks des te harder. Waarschijnlijk dusdanig hard dat mensen letterlijk lamgeslagen zijn en dan ze al heel snel wat een overheid wil.

Dat zou kunnen.
Maar ik denk dat we dan iets missen en dat is dat het een strijd is tussen de bevolking en de elite.
De uitkomst daarvan ligt niet vast en de elite kan wel degelijk verkeerde stappen maken of nederlagen ondervinden.
Vorig jaar werd nog heel erg ingezet op mensen tegen elkaar opzetten. Dat is denk ik minder goed uitgepakt als gehoopt werd. Er wordt ook al jaren geprobeerd om mensen op te zetten tegen islam, maar ook daar lijkt de grootschalige grote haat die men daarmee probeert te zaaien niet in de harten van de mensen in te dalen.

Nu lijkt het er op dat we een verandering van strategie zien en dat is in verschillende landen alle maatregelen van tafel en in Nederland via een nieuwe minister zonder te veel roepen toch proberen alles door te voeren. De Omikron variant is daarvoor natuurlijk bewust gelanceerd: een soort voorlopige escape. Ook het Voice schandaaltje dient dit doel.
Dat is iets anders dan mensen tegen elkaar opzetten en ik zie dat dus als een kleine overwinning van de bevolking. Ik merk dit ook in de manier waarop mensen nu met elkaar omgaan en er meer begrip komt tussen voor- en tegenstanders van het beleid.
Alles over een andere boeg gooien doet men niet zomaar, want daarmee wint de bevolking tijd om na te denken en in te zien dat ze beetgenomen zijn.

We zijn er nog niet, maar er is een kans dat deze plannen niet gaat lukken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Carver zei:

Dat zou kunnen.
Maar ik denk dat we dan iets missen en dat is dat het een strijd is tussen de bevolking en de elite.
De uitkomst daarvan ligt niet vast en de elite kan wel degelijk verkeerde stappen maken of nederlagen ondervinden.
Vorig jaar werd nog heel erg ingezet op mensen tegen elkaar opzetten. Dat is denk ik minder goed uitgepakt als gehoopt werd. Er wordt ook al jaren geprobeerd om mensen op te zetten tegen islam, maar ook daar lijkt de grootschalige grote haat die men daarmee probeert te zaaien niet in de harten van de mensen in te dalen.

Nu lijkt het er op dat we een verandering van strategie zien en dat is in verschillende landen alle maatregelen van tafel en in Nederland via een nieuwe minister zonder te veel roepen toch proberen alles door te voeren. De Omikron variant is daarvoor natuurlijk bewust gelanceerd: een soort voorlopige escape. Ook het Voice schandaaltje dient dit doel.
Dat is iets anders dan mensen tegen elkaar opzetten en ik zie dat dus als een kleine overwinning van de bevolking. Ik merk dit ook in de manier waarop mensen nu met elkaar omgaan en er meer begrip komt tussen voor- en tegenstanders van het beleid.
Alles over een andere boeg gooien doet men niet zomaar, want daarmee wint de bevolking tijd om na te denken en in te zien dat ze beetgenomen zijn.

We zijn er nog niet, maar er is een kans dat deze plannen niet gaat lukken denk ik.

Ik denk dat heel belangrijk is wat er nu in Canada gebeurt. Het is prachtig om te zien hoe het volk als één man achter het enorme konvooi truckers gaat staan.

Die stroom vrachtauto's wordt groter en groter en ze hebben al gezegd Ottowa pas weer vrij te geven als Trudeau opstapt of alle afgenomen vrijheden terug geeft.

Ik vind het historisch en heel spannend hoe dit verder gaat verlopen.

https://niburu.co/buitenland/17087-de-canadese-truckers-komen-op-stoom

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, AnnaB zei:

Ik denk dat heel belangrijk is wat er nu in Canada gebeurt. Het is prachtig om te zien hoe het volk als één man achter het enorme konvooi truckers gaat staan.

Die stroom vrachtauto's wordt groter en groter en ze hebben al gezegd Ottowa pas weer vrij te geven als Trudeau opstapt of alle afgenomen vrijheden terug geeft.

Ik vind het historisch en heel spannend hoe dit verder gaat verlopen.

https://niburu.co/buitenland/17087-de-canadese-truckers-komen-op-stoom

Ik ben benieuwd wat die truckers gaan doen.

Verder vind ik de prikpromo zelf niet heel overtuigend. Bijvoorbeeld dit filmpje:
https://www.nu.nl/291127/video/weer-besmet-met-corona-hoe-vaak-kan-je-het-nog-oplopen.html

Vanaf 2 minuten wordt uitgelegd dat je gewoon steeds opnieuw besmet kunt worden, en dat een prik daar weinig tegen doet.
Het zou dan alleen beschermen tegen ernstig ziek worden. Als je naar de kans kijkt dat je er uberhaupt ernstig ziek van wordt, dan lijkt me dat ook onzinnig. Maar blijkbaar vinden veel mensen dat niet.
De verslaggeefster had net zelf 5 dagen voor haar positieve test de booster gehaald en vroeg zich dus af of die booster dan iets doet tegen besmetting.
Wat me nog het meeste stoort is het ontbrekende verstand bij veel medemensen.

aangepast door Carver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...