Ga naar inhoud

Volgens NASA krijgen we nog veel meer natte voeten


Pieter65

Aanbevolen berichten

We krijgen nog veel meer wateroverlast volgens de Amerikaanse NASA. Dit niet alleen omdat de zeespiegel stijgt, maar ook door de maan. Het schijnt dat de maan niet altijd dezelfde soort baan om de aarde aanhoudt, maar dat daar een soort wiebel inzit waardoor ook de waterstanden op aarde zullen worden beïnvloed.

De volgende keer dat we hier volgens NASA last van zullen krijgen is halverwege de komende jaren dertig. Dan heeft de zeespiegel nog tien jaar kans om te stijgen en dan komt daar nog eens het versterkende effect van de maan bovenop.

maxresdefault.jpg

Zou het allemaal waar zijn of is het weer bangmakerij?

https://www.cbsnews.com/news/nasa-moon-wobble-orbit-record-flooding-earth-sea-level-rise-climate-change/

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het klopt. Ik heb veel gelezen over de maan de laatste tijd, en het blijkt inderdaad waar dat het in de toekomst voor onvoorspelbare overstromingen zal gaan zorgen. Hopelijk valt het allemaal nog wel mee en zijn Limburg en Duitsland snel weer terug naar normaal.

Vragen over het forum? Zie de Help-pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2021 om 11:26, Pieter65 zei:

We krijgen nog veel meer wateroverlast volgens de Amerikaanse NASA. Dit niet alleen omdat de zeespiegel stijgt, maar ook door de maan. Het schijnt dat de maan niet altijd dezelfde soort baan om de aarde aanhoudt, maar dat daar een soort wiebel inzit waardoor ook de waterstanden op aarde zullen worden beïnvloed.

De volgende keer dat we hier volgens NASA last van zullen krijgen is halverwege de komende jaren dertig. Dan heeft de zeespiegel nog tien jaar kans om te stijgen en dan komt daar nog eens het versterkende effect van de maan bovenop.

maxresdefault.jpg

Zou het allemaal waar zijn of is het weer bangmakerij?

https://www.cbsnews.com/news/nasa-moon-wobble-orbit-record-flooding-earth-sea-level-rise-climate-change/

Hoe weten we eigenlijk dat de zeespiegel stijgt? Hebben ze dat wel eens gemeten dan? 

Ik woon vlak bij het strand en kom er zeker een paar keer per week, maar voor mij ziet de zee na al die jaren er nog precies hetzelfde uit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...