Ga naar inhoud

Zijn we nu wel of niet ooit op de maan geweest?


Godenzoon

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd geloofd dat Neil Armstrong de eerste mens was die voet op de maan heeft gezet. Maar, na verloop van tijd begon ik toch steeds meer te twijfelen. Waarom zijn we er na al die jaren nooit meer geweest?

Dat is totaal onlogisch en zelfs op dit moment krijgen we het niet voor elkaar om mensen naar de maan te sturen. Er doen natuurlijk al jarenlang geruchten de ronde, maar nu zag ik net het volgende bericht en dat brengt mij nog veel meer aan het twijfelen.

Die man heeft helemaal gelijk. Ze konden toen niet foto's sturen zoals ze dat nu doen. Dus hoe krijgen ze dezelfde dag nog die foto in de krant?

Ook als ik zie hoe wij nu worden voorgelogen door overheden met betrekking tot de pandemie, dan heb ik hele grote twijfels over het maandlanding verhaal.

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal wel wat in elkaar gezet zijn om het zo snel mogelijk te brengen de eerst mens op de Maan,maar dat het nep is is nog niet bewezen en daar gaat het om,aan aannames daar hebben   we niks aan .

Je hebt ook mensen die zeggen er is buiten aards leven,is ook nog nooit bewezen,met al dat soort zaken bewijzen en nog is bewijzen.

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer legitieme vraag, zeker omdat ze geen "Doka" aan boord hadden om de foto's the ontwikkelen.
Laat staan een klein raketje om de foto's zo snel terug op aarde te krijgen.

Maar ik heb nog veel meer vragen, zoveel zelfs dat ik het hele ruimte programma in twijfel trek.

En dan ga ik niet vragen hoe het kan dat het "bell" type raket motor (elke raket) maar op een bepaalde hoogte (luchtdruk) goed werkt.
En volgens NASA in het luchtledige helemaal niet functioneerd, wat ook de theoretische berekeningen onderbouwen die gemaakt zijn door NASA's eigen raket geleerden.

Ik ga niet vragen hoe de temperatuur geregeld wordt in een vacuum waar je middels geleiding je warmte niet afgevoerd krijgt, via stralings-warmte de hitte niet niet zo snel weg krijgt om het tempo bij te houden dat de ongefilterde zon nodig heeft je ruimte object op te warmen, en via "Zweten" zou je een berg water/koel-vloeistof mee moeten nemen en het feit dat NASA deze vraag nog nooit heeft willen beantwoorden.

Ik kan nog wel even door gaan, maar alle verwijzingen in films zouden al genoeg moeten zijn om een paar kritische vragen te stellen.
Denk aan Moonraker waar James Bond in eens op de filmset staat waar een moon-landing genept wordt, inclusief traag bewegen ed.
Nee zelfs de Film Capricorn One haal ik er niet bij, gelukkig hebben de astronouten van de Challenger meer geluk gehad en lopen deze nog gewoon rond.

Nee niks van al deze vragen. mijn vraag is heel simpel.

 

Geo stationair satellieten en het gewobbel van de aarde, maar nooit je satelliet schotel te moeten bijstellen. zelfs op de evenaar staan die dingen naar de horizon gericht, en dan niet naar oost of west.
En als we het dan daar toch nog over hebben. GPS. dat hangt in een honingraat formatie Geo Stationair.

Ok, maar hoe dan. leg uit..... Letterlijk onmogelijk namelijk.

___________________________
Aan dit bericht hangt een disclaimer, ik heb net zo veel bewijs dat we wel op de maan zijn geweest dan dat we er niet zijn geweest, alles is van horen zeggen.
Zelf ben ik nog nooit op de maan geweest namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
6 uur geleden, Fundamenteel zei:

Iemand bekend met dit fenomeen?

Ja, ik heb hier wel eens over gehoord. Bovenstaande opname is niet de eerste keer dat dit is vastgelegd.

Heb even gezocht en kwam dit tegen in een artikel op Niburu uit 2017:

 

De video waar het om gaat is inmiddels heel beroemd en staat bekend als de Lunar Wave. De eerste keer dat Crrow777 erin slaagde om dit fenomeen vast te leggen was op 26 september 2012.

Het is het resultaat van het jarenlang filmen van de maan met een krachtige telescoop en al die opnames stonden op het Youtube kanaal dat nu is geschrapt.

De Lunar Wave laat iets zien dat eigenlijk niet kan, een soort golfbeweging over het oppervlak van de maan van onder naar boven. Een effect wat je ook wel ziet als de wind over het water blaast. Men noemt dit in het Engels een ripple effect. Hierdoor lijkt het alsof het maanoppervlak niet solide is, maar bijvoorbeeld vloeibaar als water.

Deze opname is zo beroemd geworden dat grote mainstream kranten er over hebben geschreven en na de eerste Lunar wave slaagde Crrow777 er op 9 maart 2014 opnieuw in om deze wave vast te leggen.

Crrow777 is er na jaren van observeren en filmen van de maan door een telescoop van overtuigd dat de maan niet is wat wij denken dat het is. Volgens hem is het niets anders dan een hologram in de lucht en zijn de Lunar waves kleine foutjes in de programmering die dat aantonen.

De meest voor de hand liggende verklaring zou zijn een mankement aan de opname apparatuur, maar na jaren onderzoek wordt dit door Crrow777 uitgesloten, omdat het effect alleen zichtbaar is op het oppervlak van de maan en niet op de totale opname.

Daarnaast is ditzelfde effect op het maanoppervlak inmiddels door zo'n 30 andere mensen ook vastgelegd. Hiermee lijkt een technisch mankement uitgesloten.

Dus, waarom is deze opname kennelijk zodanig gevaarlijk dat er een account met 80.000 abonnees waar eigenlijk alleen maar opnames van de maan op staan, wordt gesloten. Het schijnt nog verder te gaan dan dat, want wanneer mensen nu zoeken op Crrow777 via Youtube of Google worden primair allerlei resultaten getoond die zeggen dat de Lunar wave niet echt is.

Omdat eigenlijk alles wat er door Crrow777 werd gepubliceerd op Youtube betrekking had op de maan zijn er in de loop der jaren ook divers UFO's "gevangen" door de telescoop. Wellicht dat dit ook een rol speelt bij de blokkade.

https://niburu.co/37-artikelen/wereld/12473-youtube-blokkeert-kanaal-dat-iets-bijzonders-toont-op-de-maan

Dus het lijkt wel belangrijk genoeg om er een Youtube kanaal voor te schrappen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De eerste hologram is in 1962 gemaakt. Als Crow777 zegt dat de maan niets anders is dan een hologram in de lucht, dan vraag ik me af wat de mensen vóór 1962 in de ruimte zagen. Er zijn wel meer dingen in de ruimte die we niet kunnen verklaren, maar daar slaap ik geen seconde korter om.

aangepast door KEES H
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, KEES H zei:

De eerste hologram is in 1962 gemaakt. Als Crow777 zegt dat de maan niets anders is dan een hologram in de lucht, dan vraag ik me af wat de mensen vóór 1962 in de ruimte zagen. Er zijn wel meer dingen in de ruimte die we niet kunnen verklaren, maar daar slaap ik geen seconde korter om.

Ik geloof niet dat de maan een hologram in de lucht is.

De maan is wel een heel onnatuurlijk object, het is eigenlijk veel te groot om een normale maan van de aarde te zijn. 

De theorie die voor mij heel goed aanvoelt is dat het een soort spacestation is geweest duizenden jaren geleden. Dat ze dat ding kunstmatig in een omloopbaan om de aarde hebben geplaatst om hem daar als het ware te parkeren.

Sommige mensen verklaren je voor gek als je dat zegt, maar voor mij is het heel logisch. Tenminste als je kunt accepteren dat er misschien wel zo'n 50.000 jaar geleden beschavingen waren die veel verder gevorderd waren dan wij nu.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men kan van alles verzinnen maar de Maan is gewoon een planeet die het dichts bij de Aarde staat en zo gek is dat niet.

Hen die iets afweten van astronomie en ons melkweg stelsel weten dat de Aarde en de Maan met elkaar verbonden zijn door het licht van de Zon.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Men kan van alles verzinnen maar de Maan is gewoon een planeet die het dichts bij de Aarde staat en zo gek is dat niet.

Hen die iets afweten van astronomie en ons melkweg stelsel weten dat de Aarde en de Maan met elkaar verbonden zijn door het licht van de Zon.

De maan is niet gewoon een planeet volgens de Griekse oudheid. Er waren tijden op aarde dat er geen maan was.

 

De oude Griekse filosofen en wetenschappers die enkele honderden jaren voor Christus leefden, zoals Democritus en Anaxagoras, schreven over een tijd in het oude Griekenland (Arcadië) dat er geen maan zichtbaar was aan de hemel, net zoals Artistoteles dat ook deed.

De Griekse bibliothecaris en dichter Apollonoius van Rodos die in Alexandrië woonde, noemde ook iets dergelijks in zijn werk en beschreef een periode voordat alle hemellichamen zich op de correcte plaatsbevonden, een tijd voor de grote ramp. De bewoners van het oude Arcadië stonden ook bekend als de Proselenes, wat in oud Grieks betekent: zij die er waren voordat de maan er was.

Er komt niet alleen bewijs uit Griekenland, maar ook uit andere delen van de wereld zoals Zuid Amerika. Symbolen op de muren van de Kalasasaya, een archeologisch bouwwerk uit ongeveer 13.000 voor Christus, laten zien dat de maan op een bepaald moment in een loopbaan om de aarde is gebracht. Dat niet alleen, er wordt ook aangegeven dat er in een bepaalde tijd een kleinere satelliet rondjes om de aarde draaide.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, AnnaB zei:

De maan is niet gewoon een planeet volgens de Griekse oudheid. Er waren tijden op aarde dat er geen maan was.

De oude Griekse filosofen en wetenschappers die enkele honderden jaren voor Christus leefden, zoals Democritus en Anaxagoras, schreven over een tijd in het oude Griekenland (Arcadië) dat er geen maan zichtbaar was aan de hemel, net zoals Artistoteles dat ook deed.

De Griekse bibliothecaris en dichter Apollonoius van Rodos die in Alexandrië woonde, noemde ook iets dergelijks in zijn werk en beschreef een periode voordat alle hemellichamen zich op de correcte plaatsbevonden, een tijd voor de grote ramp. De bewoners van het oude Arcadië stonden ook bekend als de Proselenes, wat in oud Grieks betekent: zij die er waren voordat de maan er was.

Er komt niet alleen bewijs uit Griekenland, maar ook uit andere delen van de wereld zoals Zuid Amerika. Symbolen op de muren van de Kalasasaya, een archeologisch bouwwerk uit ongeveer 13.000 voor Christus, laten zien dat de maan op een bepaald moment in een loopbaan om de aarde is gebracht. Dat niet alleen, er wordt ook aangegeven dat er in een bepaalde tijd een kleinere satelliet rondjes om de aarde draaide.

Het zijn allemaal aannames en meer niet.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Sherlock zei:

De geschiedschrijvers van de Griekse oudheid hielden zich niet bezig met aannames, zij vertelden wat ze in die tijd observeerden.

Het was beperkt de wetenschap van toen en moesten het met aannames doen, het is niet anders.

Geschiedschrijvers is en heel ander verhaal en dan wie schrijft de geschiedenis,een Romein zal het anders zien.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Het was beperkt de wetenschap van toen en moesten het met aannames doen, het is niet anders.

Geschiedschrijvers is en heel ander verhaal en dan wie schrijft de geschiedenis,een Romein zal het anders zien.

Als de oude Grieken schreven over een tijd dat hun voorgangers geen maan aan de hemel zagen, dan betekent dat simpelweg dat er geen maan was. Dat is geen wetenschap, dat is observatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, AnnaB zei:

Als de oude Grieken schreven over een tijd dat hun voorgangers geen maan aan de hemel zagen, dan betekent dat simpelweg dat er geen maan was. Dat is geen wetenschap, dat is observatie. 

Laten we het serieus houden en geen sprookjes vertellen ,ga is een studie sterrenkunde doen.

  • Like 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Laten we het serieus houden en geen sprookjes vertellen ,ga is een studie sterrenkunde doen.

We hebben het niet over sterrenkunde, we hebben het over oude geschiedschrijvers, hetgeen iets totaal anders is. Mensen in de oudheid die bepaalde dingen waarnamen en dat beschreven.

Dat dit niet in jouw wereldbeeld past is meer een beperking aan de manier waarop jij kunt denken. Vrije mensen die niet gevangen zitten in een bepaalde (geloofsdoctrine) kunnen wel met open blik naar dingen kijken en dan gaat er opeens een heel andere wereld voor je open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, AnnaB zei:

We hebben het niet over sterrenkunde, we hebben het over oude geschiedschrijvers, hetgeen iets totaal anders is. Mensen in de oudheid die bepaalde dingen waarnamen en dat beschreven.

Dat dit niet in jouw wereldbeeld past is meer een beperking aan de manier waarop jij kunt denken. Vrije mensen die niet gevangen zitten in een bepaalde (geloofsdoctrine) kunnen wel met open blik naar dingen kijken en dan gaat er opeens een heel andere wereld voor je open.

Je zegt weer dingen die je al zo niet kan weten dom heel dom je zit gegoten in het beton van je eigen achterlijke gelijk.

Een waar het nou echt over gaat weet jij veel ga lekker buiten spelen.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Je zegt weer dingen die je al zo niet kan weten dom heel dom je zit gegoten in het beton van je eigen achterlijke gelijk.

Een waar het nou echt over gaat weet jij veel ga lekker buiten spelen.

Tja, als je geen redelijke argumenten meer hebt ga ik maar buiten spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...