Ga naar inhoud

Waarom doet het winkelpersoneel zo vreemd?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik ging net even naar de Jumbo om een paar dingetjes te kopen. Gelukkig ziet de winkel er nu weer heel wat vrolijker uit dan een tijdje geleden toen iedereen met een mondkapje op liep.

Tijd om naar de kassa te gaan en omdat ik een fervent aanhanger ben van contant zoek ik de kassa's waar ik nog met gewoon geld kan betalen en niet met een stuk plastic.

Van de twee kassa's waaruit ik kan kiezen zit er bij eentje een jonge meid met een mondkapje voor. Onmiddellijk voel ik een ergernis opkomen dat ze er zo in zijn geslaagd om zo'n kind doodsbang te maken dat die de hele achter zo'n masker zit te stikken achter de kassa.

Dus, ik naar de andere kassa waar ook een meisje zit, maar dan zonder mondkapje. Ik moet 12,50 betalen dus wil ik haar twee briefjes van 5 geven plus wat kleingeld. Ze vertikt het om het geld van mij aan te nemen, zegt niets en wijst met haar vinger naar de band, met andere woorden, leg het daar maar neer want geld is vies en ik wil dat van jou niet aanpakken.

Is dit de wereld waar we nu in terecht gekomen zijn? Een wereld waarin ze jonge mensen zo hebben gedresseerd dat die een ander vies vinden en/ of een gevaar?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2021 om 13:54, Master87 zei:

Ja dat is nu heel normaal. Mensen zijn onbeleefd, winkelpersoneel doet raar, en het word alleen maar erger. Alles en iedereen word gezien als vies en besmettelijk. 

Maar eigenlijk is het heel erg triest, want al die jonge mensen zijn onnodig bang gemaakt. Het zijn juist jonge mensen die totaal niets te vrezen hebben en ze gedragen zich soms als bange schapen. Dat is heel erg triest.

Bijna net zo triest als al die jonge mensen die zich 2 keer hebben laten vaccineren omdat ze dachten weer lekker naar festivals te kunnen. En dan komt de overheid met de mededeling dat ze alle festivals hebben afgeblazen voor dit jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...