Ga naar inhoud

Ik word echt helemaal gestoord van al die steekincidenten


Pieter65

Aanbevolen berichten

Wat is er in hemelsnaam gebeurt met ons land? Dit is niet meer het land waarin ik ben opgegroeid. Ik ben een vredelievend mens, maar ik begin mij nu met de dag meer boos te maken over wat ze allemaal doen om iets wat mooi en goed was volledig kapot te maken.

Keek net vanavond in het journaal naar het verhaal van een 15 jarig jochie dat werd doodgestoken door een ander 15 jarig kind. Hoe is dit mogelijk? Hoe halen mensen, ook al zijn ze nog jong, het in hun hoofd om anderen neer te steken?

En nu kijk ik even rond en zie weer twee steekincidenten:

Bij Delftenaren zit de schrik er flink in na twee heftige steekincidenten in minder dan vijftien uur tijd. Donderdagmiddag werd een spelend meisje (12) uit groep 8 in haar nek gestoken, de vroege ochtend daarop is een 30-jarige man op weg naar zijn werk uit het niets aangevallen.

https://www.ad.nl/delft/12-jarig-meisje-en-30-jarige-man-in-delft-uit-het-niets-neergestoken-ik-ga-nu-nog-beter-op-ze-letten~a5a427c4/

Waardoor komt dit allemaal? Wij zijn niet opgegroeid met messen. Als we een keer vochten dan hield je daar hooguit wat blauwe plekken aan over en dat was dat. 

Iemand enig idee waardoor dit allemaal komt en wat we hier aan kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-7-2021 om 22:36, Pieter65 zei:

Waardoor komt dit allemaal? Wij zijn niet opgegroeid met messen. Als we een keer vochten dan hield je daar hooguit wat blauwe plekken aan over en dat was dat. 

Iemand enig idee waardoor dit allemaal komt en wat we hier aan kunnen doen?

Ik denk dat het de verharding van de maatschappij is, de drempel van wat niet goed is wordt stilaan lager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur geleden, Antoon zei:

Ik denk dat het de verharding van de maatschappij is, de drempel van wat niet goed is wordt stilaan lager.

En het zijn niet alleen steekincidenten:

Steekpartijen, schietpartijen, vergismoorden, afrekeningen, bewuste aanrijdingen, mortieraanslagen, granaten aan winkeldeuren en losse hoofden op de stoep.

En het gaat maar door, het lijkt met de dag erger te worden.

Moeten wij ons straks zelf bewapen of nog veilig over straat te kunnen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...