Ga naar inhoud

Abortus is moord


Aanbevolen berichten

Volgens mij is abortus moord omdat we na de conceptie een nieuw menselijk DNA hebben waarin de mens zijn genetica bepaald is. Volgens de wet hebben we pas een mens na de geboorte, volgens de wetenschap(?) na conceptie.

Maar wat denk jij?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abortus is zo'n onderwerp. Voel mijn bloed al koken.

Abortus is moord en dat baby lichaampje dat ze verwijderen is niet van jou (als vrouw zijnde). Het is NIET jou lichaam dat je stuk maakt maar van iemand anders, iemand die op had kunnen bloeien tot een mooi persoon. 

 

 

 

bij wet:

Als je een zwangere vrouw in de buik trapt dan telt dat als moord of poging tot moord als de baby het overleefd. Gaan beiden dood dan heb je een dubbele moord gepleegd. Het gekke is dat in dit geval de baby wel als mens word gezien. 

aangepast door Flieko
  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Amerika minder kinderlijken aan de wetenschap kan leveren, zoekt Europa dat gat in de markt op te vullen. En al die politiekers die ranten over vrouwenrechten zag je NOOIT de problemen van vluchthuizen benoemen die steeds meer plaatsgebrek hebben. Dat mensen die nog volgen en hun woorden naspreken is voorbij al mijn logica.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Fundamenteel zei:

Volgens mij is abortus moord omdat we na de conceptie een nieuw menselijk DNA hebben waarin de mens zijn genetica bepaald is. Volgens de wet hebben we pas een mens na de geboorte, volgens de wetenschap(?) na conceptie.

Maar wat denk jij?

Binnen een paar weken na conceptie is er volgens mij nog niet echt sprake van menselijk leven. Menselijk leven is meer dan alleen een fysiek lichaam, dus voor mij is de vraag wanneer een ziel als het ware kan afdalen in een fysiek lichaam.

Dat is zeker voor de geboorte, maar zal voor mijn gevoel niet onmiddellijk plaats vinden.

Dus, misschien moet je een heel veilige grens maken voor abortus zoals vier weken of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Veritas zei:

Binnen een paar weken na conceptie is er volgens mij nog niet echt sprake van menselijk leven. Menselijk leven is meer dan alleen een fysiek lichaam, dus voor mij is de vraag wanneer een ziel als het ware kan afdalen in een fysiek lichaam.

Dat is zeker voor de geboorte, maar zal voor mijn gevoel niet onmiddellijk plaats vinden.

Dus, misschien moet je een heel veilige grens maken voor abortus zoals vier weken of zo?

Maar als we als samenleving zulke keuzes bepalen voor onschuldig leven, moeten we toch ergens een aangrijppunt nemen? Ik denk dat het menselijke leven net wel begint na de conceptie, als het eitje zich dan nog eens hecht aan de baarmoeder hebben we een zwangerschap. Tijdens de conceptie verbindt de sperma (X of Y) zich met de vrouwelijke chromosomen X en daarna hebben we een volledig nieuw DNA patroon gebundeld in die XX of XY.

De hele mens is daarin meteen bepaald. Diens geslacht, kleur ogen, haar, vingerafdruk en noem maar op. Dat moedwillig onderbreken is moord imo. De termijnen blijven maar omhoog gaan en de beleidmakers sensibiliseren alle ethiek daaruit. Onlangs zei de Paus dat we Amerika konden bekijken en zelf eens dieper over de abortuswetten nadenken. Dat viel niet in goede aarde bij enkele politiekers die begonnen met bashen en een nieuw Europees model omtrent abortus te regelen. Daarbij willen ze een termijn van 20 weken. Maar 12 weken is al veel teveel. Het is gewoon best consequent te regelen. Abortus moet een zeldzaamheid worden en enkel toegelaten in dringende gevallen. Dan is het zorg. Maar ik kijk toch met argusogen of die politiekers hier Amerikaanse toestanden willen? De beste reclame voor pro life daar was pro “choice” volledig los te laten gaan. Hoe velen daarin naar het menselijke leven kijken is -sorry- puur narcistisch psychopathie.

aangepast door Fundamenteel
dt fout

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Fundamenteel zei:

Abortus moet een zeldzaamheid worden en enkel toegelaten in dringende gevallen. Dan is het zorg.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het zou een uitzondering moeten zijn en niet de regel.

In mijn beleving is het geen grondrecht zoals sommigen beweren. Je hebt nooit het recht om naar willekeur levens te verwoesten, ongeboren of niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je geen abortus pleegt kan je ook nog een keer verkeersboetes aanvechten:

Een zwangere vrouw uit Texas is van plan een verkeersboete aan te vechten, die ze kreeg omdat ze op een rijstrook reed waarop enkel voertuigen met minstens twee inzittenden zijn toegestaan. De vrouw meent haar ongeboren kind telt als passagier. Ze verwijst daarbij naar de strenge abortuswetgeving in Texas, die een ongeboren kind 6 weken na de bevruchting als een individu beschouwt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Sherlock zei:

En als je geen abortus pleegt kan je ook nog een keer verkeersboetes aanvechten:

Een zwangere vrouw uit Texas is van plan een verkeersboete aan te vechten, die ze kreeg omdat ze op een rijstrook reed waarop enkel voertuigen met minstens twee inzittenden zijn toegestaan. De vrouw meent haar ongeboren kind telt als passagier. Ze verwijst daarbij naar de strenge abortuswetgeving in Texas, die een ongeboren kind 6 weken na de bevruchting als een individu beschouwt.

Dit is heel slim bedacht van die dame. Ik denk dat ze haar die boete moeten kwijtschelden. Je kunt nu eenmaal niet met twee maten meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...