Ga naar inhoud

Bestaan spoken of is dat een fabeltje?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik las net bij Niburu dat verhaal over dat meisje dat honderd jaar geleden of zo dood ging en nu ineens op een foto verschijnt.

Als je die foto bekijkt dan is er inderdaad heel duidelijk iemand te zien die er niet kan zijn.

Rara hoe kan dit? En nee Tamme, het kan geen toeval zijn. 

En dat brengt mij tot de volgende vraag:

Denken jullie dat er echt geesten of spoken bestaan of is het allemaal bijgeloof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit mijn ervaringen vele jaren terug: ja ze bestaan. Alleen denk ik zelf dat dit demonen zijn die een menselijke vorm aan kunnen aannemen. Meestal zijn de plaatjes op internet nep... Mischien deze niet? Het is geen pretje om ermee te maken te krijgen en meestal zie je ze niet. Mijn ervaring: bezeten huizen/locaties waar rare dingen gebeuren bestaan, maar echt agressieve hauntings is denk ik zeldzaam. Hier kwam ik achter voordat ik tot het geloof kwam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Flieko zei:

Uit mijn ervaringen vele jaren terug: ja ze bestaan. Alleen denk ik zelf dat dit demonen zijn die een menselijke vorm aan kunnen aannemen. Meestal zijn de plaatjes op internet nep... Mischien deze niet? Het is geen pretje om ermee te maken te krijgen en meestal zie je ze niet. Mijn ervaring: bezeten huizen/locaties waar rare dingen gebeuren bestaan, maar echt agressieve hauntings is denk ik zeldzaam. Hier kwam ik achter voordat ik tot het geloof kwam. 

Er is wel heel veel nep beeldmateriaal dat rond zweeft op internet. Ik denk dat van alle filmpjes op sociale media meer dan de helft totale nep zijn.

Maar, zoals in bovenstaand geval schijnt er geen twijfel te zijn over de echtheid van de foto en als daar dan iets op verschijnt, dan vind ik dat wel heel vreemd. 

Ik denk dat zoals met die foto er een bepaalde energie is blijven hangen uit het verleden. 

Wat versta jij precies onder demonen? Wat moet je je daarbij voorstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sherlock zei:

Wat versta jij precies onder demonen? Wat moet je je daarbij voorstellen?

Gevallen engelen die onder satan staan en zoveel mogelijk mensen naar mee naar hun eind bestemming willen brengen. De spirituele oorlog waar wij tegen vechten en de wezens die sommige artiesten in hun macht hebben. Bijv. Nicki Minaj en anderen. Er zijn interviews over te vinden.

Je hoort soms verhalen van mensen die contact proberen te zoeken met de doden, en het heeft er alle schijn van dat deze wezens uiteindelijk komen opdagen. (Mits het in het voordeel is van het duister?) Ook op het internet kun je veel verhalen vinden van mensen die zich hiermee bezig hebben gehouden en daarna enorm worden getreiterd door hauntings. Ik raadt je wel aan om in het Engels te zoeken aangezien Nederlands vaak vrij magere resultaten opleverd. 

Ze weten vaak niet hoe ze ervan af moeten komen en schakelen vaak de verkeerde mensen in. Soms met resultaat, maar (mischien) alleen als dat er voor zorgt dat mensen op een dwaalspoor blijven. Dus weg van God.

Het is het duister waar de bijbel heel duidelijk over is, alleen gaat dat er bij veel mensen tegenwoordig niet meer in. In het alternatieve nieuws wordt vaak gesproken over satanisme (niet moderne satanisme) aka duivel aanbieders.

Het wordt vaak gebracht alsof het alleen maar bepaalde (machtige) personen zijn die zich hiermee bezig houden en als die zijn opgeruimd de wereld bevrijd is. Maar zo zit het niet in elkaar, deze wereld staat, met al haar mensen die niet bevrijd zijn, onder een bepaalde mate van duisternis/duivelse invloed. En de mensen die bevrijd zijn worden aan het struikelen gebracht, maar weten bij wie ze terecht kunnen. En dat is Jezus. Voor de mensen die Jezus hebben: wordt niet arrogant, want geen mens is zonder zonden. Na hoogmoed komt de val. Wees nederig, vergeef en heb lief.

  • Bedankt 1
  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die bovennatuurlijke dingen krijg ik de kriebels. Het is echt spelen met vuur. Geesten bestaan en oefenen invloed uit op mensen. In verreweg de meeste gevallen heeft de mens het niet eens in de gaten. Je hebt ook het ouija bord. Sommige mensen zijn zo onverstandig om daar mee te gaan experimenteren. Doe het niet want je kunt enorme problemen krijgen door je er mee bezig te houden. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het ook niet gewoon zo zijn dat die mensen die zijn overleden met ons proberen te communiceren op een bepaalde manier?

Dat er op zich niets engs aan is, maar dat door bijvoorbeeld te verschijnen op een foto ze een bepaalde boodschap kunnen overbrengen.

Zo iets van dat ze bijvoorbeeld op die plek heel erg hebben geleden.

 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik weet niet of deze video echt is aangezien 99% van dit soort video's nep zijn. Maar deze is wel heel eng.

Zelf geloof ik dat het om demonen gaat die of zijn opgeroepen of aangetrokken kunnen worden tot plaatsen waar erge dingen zijn gebeurd. 

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Flieko zei:

Ik weet niet of deze video echt is aangezien 99% van dit soort video's nep zijn. Maar deze is wel heel eng.

Zelf geloof ik dat het om demonen gaat die of zijn opgeroepen of aangetrokken kunnen worden tot plaatsen waar erge dingen zijn gebeurd. 

Dat geloof ik ook wel, maar met die filmpjes weet je het nooit.

Ik heb zelf ooit een kantoor gehad in Engeland waar het ook spookte. Zo erg zelfs dat de schoonmaakster er de brui aan gaf en na kantoortijd niet langer daar wilde schoonmaken.

Had je trouwens deze gezien? Ook interessant:

https://niburu.co/69-artikelen/occult/18307-satanisme-bestaat-en-demonen-zijn-echt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb een verhaal gehoord op een verjaardag,dat mensen uit de stad in de jaren 70 naar de camping gingen in de buurt van een gelovig dorp,en dan snachts gekleed in een wit laken over de dijk gingen lopen ,moet haast wel alcohol in het spel zijn geweest,maar me vader zei van niet😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

geesten, spoken, ik hou het op entiteiten 
ik weet wel zeker dat ze er zijn 
heb herhaaldeljk 'verschijningen mee gemaakt en nog 
tot nu toe ben ik er blij mee 

demonen, hel, engelen enz, het komt uit het door mensen geschreven boek bijbel 
ik vertaal het als goed en slecht 

daarnaast ben ik een HSP-er
soms echt niet fijn maar het heeft ook zeer zeker voordelen ;) 
in het verleden kon ik ( te) veel zien , als mensen me iets vertelden of via een foto 
Ik heb het geblokt en sta nu toe wat ik wel will toestaan :)

aangepast door Visje1959
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Visje1959 zei:

geesten, spoken, ik hou het op entiteiten 
ik weet wel zeker dat ze er zijn 
heb herhaaldeljk 'verschijningen mee gemaakt en nog 
tot nu toe ben ik er blij mee 

demonen, hel, engelen enz, het komt uit het door mensen geschreven boek bijbel 
ik vertaal het als goed en slecht 

daarnaast ben ik een HSP-er
soms echt niet fijn maar het heeft ook zeer zeker voordelen 😉
in het verleden kon ik ( te) veel zien , als mensen me iets vertelden of via een foto 
Ik heb het geblokt en sta nu toe wat ik wel will toestaan 🙂

Je bepaalt uiteraard zelf of je de bijbel wel of niet gelooft. Zelf ervaar ik dat de beschrijving over goed en kwaad in dit boek uiterst accuraat is. 
 

Ik wil je wel de waarschuwing meegeven dat je erg voorzichtig met wat jij entiteiten noemt moet zijn. Die wezens zijn in staat om je goede ervaringen te geven. Hun intenties zijn zonder uitzondering slecht. Vergelijk het met Rutte die er een nieuwe wet doordrukt. Die zal dat ook als iets moois aan de man proberen te brengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik wil je wel de waarschuwing meegeven dat je erg voorzichtig met wat jij entiteiten noemt moet zijn. Die wezens zijn in staat om je goede ervaringen te geven. Hun intenties zijn zonder uitzondering slecht. Vergelijk het met Rutte die er een nieuwe wet doordrukt. Die zal dat ook als iets moois aan de man proberen te brengen. 

Gewoon Demonen heb er veel last van gehad, door een krachtig standpunt voor Gods woord te nemen is het gewoon over 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, De Teruggetrokkene zei:

Kun je ook beschrijven hoe zich dit openbaarde? Ik heb zelf ook last van demonen gehad via geestelijke weg en via mensen om me heen. 

Dat is mijn ervaring ook.

Het uitte zich in horror achtige beelden als ik in bed lag en nog niet sliep, gruwelijke gezichten die naar mijn gevoel steeds dichterbij kwamen, altijd al last van gehad meer eerst was het niet gruwelijk maar grotesk, ik gaf de wetenschap gelijk dat het niets bij zonder was, geen demonisme ook in mijn gelovige periode wilde ik er niet aan... tot het echt te erg was.. ik redeneerde, dit moet toch ergens vandaan komen, toen besefte ik dat het demonen waren en door zeer krachtig een Bijbels standpunt in te nemen en dit in mijn gedachten ook naar buiten bracht en vol overtuiging was het ineens afgelopen, ik voelde koude rillingen en na die tijd ongeveer een jaar geleden was het helemaal gedaan met die gruwelijke beelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Antoon zei:

Dat is mijn ervaring ook.

Het uitte zich in horror achtige beelden als ik in bed lag en nog niet sliep, gruwelijke gezichten die naar mijn gevoel steeds dichterbij kwamen, altijd al last van gehad meer eerst was het niet gruwelijk maar grotesk, ik gaf de wetenschap gelijk dat het niets bij zonder was, geen demonisme ook in mijn gelovige periode wilde ik er niet aan... tot het echt te erg was.. ik redeneerde, dit moet toch ergens vandaan komen, toen besefte ik dat het demonen waren en door zeer krachtig een Bijbels standpunt in te nemen en dit in mijn gedachten ook naar buiten bracht en vol overtuiging was het ineens afgelopen, ik voelde koude rillingen en na die tijd ongeveer een jaar geleden was het helemaal gedaan met die gruwelijke beelden.

Ik geloof je en ik snap niet dat zelfs hier de meerderheid het niet gelooft. Hier pretendeert men wakker te zijn maar voor de realiteit van boze geesten wordt ook in in het algemeen weggekeken. Het is de bron van de complotten en het is precies wat zorgt dat de wereld is zoals deze is want hier krijgen de Illuminati precies hun macht van. Ook Niburu heeft de mond vol over satanisme en het absolute kwaad. Desondanks gaan ze totaal voorbij aan de geestelijke realiteit die dit satanisme mogelijk maakt. Satanisme is voor hun slechts een metafoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik geloof je en ik snap niet dat zelfs hier de meerderheid het niet gelooft. Hier pretendeert men wakker te zijn maar voor de realiteit van boze geesten wordt ook in in het algemeen weggekeken. Het is de bron van de complotten en het is precies wat zorgt dat de wereld is zoals deze is want hier krijgen de Illuminati precies hun macht van. Ook Niburu heeft de mond vol over satanisme en het absolute kwaad. Desondanks gaan ze totaal voorbij aan de geestelijke realiteit die dit satanisme mogelijk maakt. Satanisme is voor hun slechts een metafoor. 

 

De auteurs op Niburu lijken niet volledig te begrijpen wat de duisternis werkelijk betekent, mogelijk vanwege een gebrek aan kennis of andere motieven die ze dienen. Wie weet? 

 

 

 

aangepast door Squidward
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Squidward zei:

De auteurs op Niburu lijken niet volledig te begrijpen wat de duisternis werkelijk betekent, mogelijk vanwege een gebrek aan kennis of andere motieven die ze dienen. Wie weet? 

Blijft gissen al snap ik wel een beetje dat elk mens gemanipuleerd is door opvoeding, media, cultuur enzovoort. Zelf heb ik weinig moeite om te bekennen dat ook mij dit is overkomen. Kennelijk is het voor velen te moeilijk om hier overheen te stappen. We zijn nogal trotse wezens. Kijk eens diep in je hart. We kennen die trots allemaal en zouden het liefst willen zeggen dat we ons nooit laten misleiden. De geestelijke realiteit is typisch zo'n voorbeeld wat helemaal is weggeredeneerd in onze maatschappij. Dat geeft kwaadwillenden een enorme macht. Daar kun je je enkel iets bij voorstellen als je wel in de geestelijke wereld gelooft. Zoek er maar eens naar, want gelukkig zijn er genoeg mensen en een goed boek, genaamd de Bijbel die deze realiteit wel kennen. Je kunt veel meer inzicht in het hoe en waarom van dit miserabele leven krijgen als je je hier in gaat verdiepen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...