Ga naar inhoud

Struisvogels of schapen?


Maya

Aanbevolen berichten

Soms zou ik het gewoon allemaal niet willen weten, maar toch ben ik te nieuwsgierig naar wat hier allemaal gepost wordt. Ik ben wel niet zo goed om de dingen te verwoorden zoals velen hier doen, maar ik krijg toch steeds minder en minder zin in de toekomst die ons te wachten staat. Angstaanjagend toch? Angst is uw grootste vijand en alleen kalmte kan u redden. Ik houd me wel vast aan het laatste, al wordt dit alsmaar moeilijker. Zijn er nog mensen die zich zo voelen? Botsen jullie ook tegen een muur wanneer je een artikel onder iemands neus schuift of een filmpje wilt laten zien? Het begint me eerlijk gezegd enorm te ergeren dat de meesten hun kop in het zand steken en de kudde volgen met hun oogkleppen op.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Maya zei:

Soms zou ik het gewoon allemaal niet willen weten, maar toch ben ik te nieuwsgierig naar wat hier allemaal gepost wordt. Ik ben wel niet zo goed om de dingen te verwoorden zoals velen hier doen, maar ik krijg toch steeds minder en minder zin in de toekomst die ons te wachten staat. Angstaanjagend toch? Angst is uw grootste vijand en alleen kalmte kan u redden. Ik houd me wel vast aan het laatste, al wordt dit alsmaar moeilijker. Zijn er nog mensen die zich zo voelen? Botsen jullie ook tegen een muur wanneer je een artikel onder iemands neus schuift of een filmpje wilt laten zien? Het begint me eerlijk gezegd enorm te ergeren dat de meesten hun kop in het zand steken en de kudde volgen met hun oogkleppen op.

Hi Maya, welkom hier,

Ik denk dat je precies verwoordt wat heel veel mensen op dit moment voelen. Tenminste die mensen die nog een beetje zelf nadenken.

Je voelt ook dat wat er nu gebeurt anders is dan anders. Dat dit iets is dat niet meer weg zal gaan. Er zullen dingen veranderen en ik denk dat het nooit meer zoals voorheen zal worden.

Een hoop mensen willen gewoon niet weten dat er heel andere dingen spelen dan dat wat ze bij Nieuwsuur horen of de idioot vele praattafels met altijd dezelfde koppen. 

Waar ik mij het meeste over verbaas is dat de mensen die onze regering vormen aan de lopende band liegen. Niet één keer, maar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. En dan denk ik: Hoe kan iemand met een greintje gezond verstand dit soort liegende maniakken ooit nog ergens mee vertrouwen. Dan moet je toch wel volkomen van de pot gerukt zijn, excuses le mot. 

En toch, iedere keer opnieuw worden ze weer gekozen. En dat bevestigt voor mij dat de bulk van de mensen niet de moeite waard is om je druk over te maken. Als ze werkelijk zo stom zijn, dan verdienen ze wat ze krijgen.

Was het niet ooit Jacques Attali die zei dat ze zouden beginnen met het opruimen van de dommen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Pieter65 zei:

Hi Maya, welkom hier,

Ik denk dat je precies verwoordt wat heel veel mensen op dit moment voelen. Tenminste die mensen die nog een beetje zelf nadenken.

Je voelt ook dat wat er nu gebeurt anders is dan anders. Dat dit iets is dat niet meer weg zal gaan. Er zullen dingen veranderen en ik denk dat het nooit meer zoals voorheen zal worden.

Een hoop mensen willen gewoon niet weten dat er heel andere dingen spelen dan dat wat ze bij Nieuwsuur horen of de idioot vele praattafels met altijd dezelfde koppen. 

Waar ik mij het meeste over verbaas is dat de mensen die onze regering vormen aan de lopende band liegen. Niet één keer, maar alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. En dan denk ik: Hoe kan iemand met een greintje gezond verstand dit soort liegende maniakken ooit nog ergens mee vertrouwen. Dan moet je toch wel volkomen van de pot gerukt zijn, excuses le mot. 

En toch, iedere keer opnieuw worden ze weer gekozen. En dat bevestigt voor mij dat de bulk van de mensen niet de moeite waard is om je druk over te maken. Als ze werkelijk zo stom zijn, dan verdienen ze wat ze krijgen.

Was het niet ooit Jacques Attali die zei dat ze zouden beginnen met het opruimen van de dommen?

Ja, ik weet het wel … en het is nu ook niet ze me nauw aan het hart liggen. Maar je wilt ze proberen wakker schudden, een poging doen ze om ze te behoeden. Ik heb lang gewacht om mijn mening naar voor te schuiven, er zijn genoeg aanwijzingen. Ach ja, ze kunnen alleszins niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn.

En over de regering, overal ter wereld liegen ze, hier in België ook 😞 
Als er al een opperhoofd opkomt voor zijn volk, dan verdwijnt die ‘plots’ van het toneel …

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Maya zei:

Soms zou ik het gewoon allemaal niet willen weten, maar toch ben ik te nieuwsgierig naar wat hier allemaal gepost wordt. Ik ben wel niet zo goed om de dingen te verwoorden zoals velen hier doen, maar ik krijg toch steeds minder en minder zin in de toekomst die ons te wachten staat. Angstaanjagend toch? Angst is uw grootste vijand en alleen kalmte kan u redden. Ik houd me wel vast aan het laatste, al wordt dit alsmaar moeilijker. Zijn er nog mensen die zich zo voelen? Botsen jullie ook tegen een muur wanneer je een artikel onder iemands neus schuift of een filmpje wilt laten zien? Het begint me eerlijk gezegd enorm te ergeren dat de meesten hun kop in het zand steken en de kudde volgen met hun oogkleppen op.

Je verwoord het goed, het is wat veel mensen voelen inclusief ik, alleen betreffende wat je schrijft : "geen zin meer in de toekomst" daar wijk ik af, als Bijbelgelovige denk ik meer en meer dat er iets achter zit en de schepper een goede toekomst in gedachten voor ons heeft, eerst zullen wij deze beker leeg moeten drinken.

Deze emoties doorstaan kan ook iets goeds zijn, probeer het om te draaien en tracht er iets positiefs ui te halen, ik persoonlijk geniet meer van kleine dingen zoals een goede maaltijd, op het moment dat ik lekker zit te eten denk ik "krijg allemaal de klere, dit kunnen zij niet van mij af nemen" probeer creatief te zijn in dingen die niet meer kunnen zonder prik zoals sporten, iedereen kan in zijn huis wel iets bedenken om te doen en je lichamelijk welzijn hoog houden.

Voetbal ken je luie stoel volgen met boeiende life sites , het heeft iets avontuurlijks.

Zet eens een film of CD op met je favoriete muziek, het is even iets anders dan in een gebouw, probeer vriend van jezelf te zijn als contacten minder worden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Maya zei:

Soms zou ik het gewoon allemaal niet willen weten, maar toch ben ik te nieuwsgierig naar wat hier allemaal gepost wordt. Ik ben wel niet zo goed om de dingen te verwoorden zoals velen hier doen, maar ik krijg toch steeds minder en minder zin in de toekomst die ons te wachten staat. Angstaanjagend toch? Angst is uw grootste vijand en alleen kalmte kan u redden. Ik houd me wel vast aan het laatste, al wordt dit alsmaar moeilijker. Zijn er nog mensen die zich zo voelen? Botsen jullie ook tegen een muur wanneer je een artikel onder iemands neus schuift of een filmpje wilt laten zien? Het begint me eerlijk gezegd enorm te ergeren dat de meesten hun kop in het zand steken en de kudde volgen met hun oogkleppen op.

Hallo Maya,

Ik merk ook dat het weinig zin heeft om te proberen mensen te overtuigen van iets dat ze in het gezicht staart. Er is iets in hen dat het gewoon blokkeert. Kan me er ook wel iets bij voorstellen. Stel je voor dat je je hebt laten vaccineren en je komt er achter dat je nu een tikkende tijdbom bent geworden en je geen idee hebt wat de wat langere termijn effecten bij jou zullen zijn.

Daarom geloven ze liever de fabeltjes van het vaccin is ok en helemaal veilig.

3 uur geleden, Antoon zei:

Je verwoord het goed, het is wat veel mensen voelen inclusief ik, alleen betreffende wat je schrijft : "geen zin meer in de toekomst" daar wijk ik af, als Bijbelgelovige denk ik meer en meer dat er iets achter zit en de schepper een goede toekomst in gedachten voor ons heeft, eerst zullen wij deze beker leeg moeten drinken.

Deze emoties doorstaan kan ook iets goeds zijn, probeer het om te draaien en tracht er iets positiefs ui te halen, ik persoonlijk geniet meer van kleine dingen zoals een goede maaltijd, op het moment dat ik lekker zit te eten denk ik "krijg allemaal de klere, dit kunnen zij niet van mij af nemen" probeer creatief te zijn in dingen die niet meer kunnen zonder prik zoals sporten, iedereen kan in zijn huis wel iets bedenken om te doen en je lichamelijk welzijn hoog houden.

Voetbal ken je luie stoel volgen met boeiende life sites , het heeft iets avontuurlijks.

Zet eens een film of CD op met je favoriete muziek, het is even iets anders dan in een gebouw, probeer vriend van jezelf te zijn als contacten minder worden

Dat heb ik ook wel. Je mist dan misschien bepaalde dingen, maar na een tijdje ook weer niet omdat je gewoon dingen wat anders in gaat vullen. 

Een ander bijkomend voordeel dat ik merk is dat ik steeds minder geld ga uitgeven. Niet bewust, maar gewoon omdat ik op veel minder plekken kom waar je heel gemakkelijk je geld kwijt raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Antoon zei:

Je verwoord het goed, het is wat veel mensen voelen inclusief ik, alleen betreffende wat je schrijft : "geen zin meer in de toekomst" daar wijk ik af, als Bijbelgelovige denk ik meer en meer dat er iets achter zit en de schepper een goede toekomst in gedachten voor ons heeft, eerst zullen wij deze beker leeg moeten drinken.

Deze emoties doorstaan kan ook iets goeds zijn, probeer het om te draaien en tracht er iets positiefs ui te halen, ik persoonlijk geniet meer van kleine dingen zoals een goede maaltijd, op het moment dat ik lekker zit te eten denk ik "krijg allemaal de klere, dit kunnen zij niet van mij af nemen" probeer creatief te zijn in dingen die niet meer kunnen zonder prik zoals sporten, iedereen kan in zijn huis wel iets bedenken om te doen en je lichamelijk welzijn hoog houden.

Voetbal ken je luie stoel volgen met boeiende life sites , het heeft iets avontuurlijks.

Zet eens een film of CD op met je favoriete muziek, het is even iets anders dan in een gebouw, probeer vriend van jezelf te zijn als contacten minder worden

Geen zin meer in de toekomst, dat was er misschien verkeerd verwoord. Ik zal me wat laten meeslepen hebben in mijn emoties na het lezen van de fases die ons nog te wachten staan. Rooskleurig ziet het er niet uit en ja na regen komt zonneschijn. 
In mijn sociaal leven is er eigenlijk amper iets veranderd. Een buitenbeentje was ik al altijd en filmpje, een muziekje en een dansje thuis doen we nog steeds. En dat van dat lekker eten, wel dat heb ik ook 😉 
Gewoon de moed er in houden hè. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan sherlock 

, ik weet niet welke voetbal club je volgt, ik volg sjc noordwijk hoofdklass bij Hollandse velden, daar kan je goed terecht, emotie, doelpunten standen en meer worden meteen weergegeven in een mooie statistiek alsook die van de andere clubs.

 Hollandsevelden.nl  vermits je dat al niet doet

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Antoon zei:

Aan sherlock 

, ik weet niet welke voetbal club je volgt, ik volg sjc noordwijk hoofdklass bij Hollandse velden, daar kan je goed terecht, emotie, doelpunten standen en meer worden meteen weergegeven in een mooie statistiek alsook die van de andere clubs.

 Hollandsevelden.nl  vermits je dat al niet doet

Het was 1964 toen een vriendje tegen mij zei: Ga je zondag mee naar Telstar?

Ik zei: Wat is dat? Hij: Dat is een voetbalclub.

Oh, en zo gingen we samen op de fiets en kochten een kaartje voor 2 gulden 50.

Die club was toen net een jaar oud en speelde toen nog in de Eredivisie. Toen we het stadion binnen kwamen keek ik mijn ogen uit.

Dit was toen het team en we speelden wedstrijden tegen alle topclubs zoals Ajax en Feyenoord.

Telstar%201964-1965.jpg&Crop=7&Format=we

Vanaf dat moment was ik verkocht en hoewel ik jaren in het buitenland heb gewoond in verschillende landen ging ik iedere keer als ik weer in Nederland was weer naar het stadion.

Tot nu.

Nu mag ik niet meer, of beter gezegd ik wil niet meer, want op geen enkele manier zal ik deelnemen aan een testmaatschappij. Een maatschappij waar een gezond iemand zich moet laten testen om ergens naar binnen te mogen.

Nu heb ik ook geen seizoenkaart besteld, voor de eerste keer in ik weet niet hoeveel jaar.

De anderen zitten er nog gewoon en zijn mij al lang weer vergeten. 

Waarschijnlijk Jomanda ook, de man die er net een jaartje langer kwam dan ik.

En dan je misschien wel een wedstrijd om televisie kijken, maar dat is niet hetzelfde.

Voor mij was een uitje, even weg uit de dagelijkse rompslomp. Even met zijn allen mopperen omdat we weer eens verloren en we nooit geen geld hadden om goede spelers te kopen.

Nee, dat gevoel krijg je niet op afstand, dus ik blijf hopen op betere tijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Maya zei:

Geen zin meer in de toekomst, dat was er misschien verkeerd verwoord. Ik zal me wat laten meeslepen hebben in mijn emoties na het lezen van de fases die ons nog te wachten staan. Rooskleurig ziet het er niet uit en ja na regen komt zonneschijn. 
In mijn sociaal leven is er eigenlijk amper iets veranderd. Een buitenbeentje was ik al altijd en filmpje, een muziekje en een dansje thuis doen we nog steeds. En dat van dat lekker eten, wel dat heb ik ook 😉 
Gewoon de moed er in houden hè. 

Het lijkt alsof er iets in de atmosfeer zit dat mensen angstig en onrustig maakt. Ik merk het om mij heen waar mensen zich toch anders dan anders gedragen. Een soort gevoel dat wat er nu gebeurt niet zomaar iets is.

En ja, je probeert optimistisch te blijven, maar dat wordt iedere dag moeilijker. Als ik al die verbeten koppen zie van die politici met maar één mantra en dat is vaccineren, vaccineren en nog meer vaccineren en de manier waarop ze zich concentreren op hen die dat niet willen, dan krijg ik een heel onbestemd gevoel.

Alsof er een soort "kwade mist" over de aarde is neergedaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, AnnaB zei:

Het lijkt alsof er iets in de atmosfeer zit dat mensen angstig en onrustig maakt. Ik merk het om mij heen waar mensen zich toch anders dan anders gedragen. Een soort gevoel dat wat er nu gebeurt niet zomaar iets is.

En ja, je probeert optimistisch te blijven, maar dat wordt iedere dag moeilijker. Als ik al die verbeten koppen zie van die politici met maar één mantra en dat is vaccineren, vaccineren en nog meer vaccineren en de manier waarop ze zich concentreren op hen die dat niet willen, dan krijg ik een heel onbestemd gevoel.

Alsof er een soort "kwade mist" over de aarde is neergedaald.

Mijn zorgen en zoektocht zijn pas echt begonnen toen Madonna op het Songfestival kwam. Die tekst … die beelden … dat decor … die choreografie. Toen is naar mijn (ons) gevoel die “kwade mist” pas echt voor de buitenwereld zichtbaar geworden. Ik (wij zijn) ben soms oprecht blij ervoor gekozen te hebben zonder kinderen door het leven te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wees niet bang maar maakt het verschil,de wereld is nooit een paradijs geweest van vrede,dat we al zolang vrede hebben in Europa is uniek.

Veel mensen zijn los van hun wortels en staan op drijfzand als zij dat niet zouden zijn waren ze ook niet bang maar vast beraden in geloof en daadkracht.

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...