Ga naar inhoud

Waarom moeten wij ons zorgen maken over blackouts als het deze winter echt koud wordt?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik zie net een vreemde kop bij de Telegraaf:

Vrees voor blackouts stroomnet bij barre winter. Kan het artikel niet lezen want het is alleen voor abonnees en daar hoor ik niet bij.

Maar, waarom zouden wij opeens bang moeten zijn dat we zonder stroom komen te zitten als het een beetje gaat vriezen? Voor zover ik weet hebben we dat soort dingen nog niet eerder gehad, tenminste ik kan mij niet herinneren ooit zoiets gezien te hebben.

Hadden we daar in de barre winter van '63 last van? Volgens mij niet, want ik heb daar tenminste nog nooit iets over gehoord.

Of krijgen we nu blackouts omdat letterlijk alles zo ongeveer over gaat op elektriciteit waardoor we met zijn allen lekker kwetsbaar worden. Of zou dat misschien de bedoeling zijn?

Zou het de bedoeling zijn dat we straks allemaal in de kou zitten te bibberen en moeten kijken naar ome overheid om ons te redden? 

Vroeger hadden we nog gas om een potje eten op te koken als de stroom zou uitvallen. Vroeger hadden we nog een auto met een tank benzine waarmee we nog konden rijden als de stroom was uitgevallen. Vroeger hadden we nog een houtkachel waar we blokken hout in konden gooien om een beetje warm te blijven als het koud was en de stroom uitgevallen.

Wat hebben ze straks?

Een paar jodokussen achter een microfoon en een doventolk die ons vertellen dat we maar een paar extra sokken moeten aantrekken?

https://www.telegraaf.nl/financieel/924179500/vrees-voor-blackouts-stroomnet-bij-barre-winter

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pieter65 zei:

Ik zie net een vreemde kop bij de Telegraaf: Vrees voor blackouts stroomnet bij barre winter.

Maar, waarom zouden wij opeens bang moeten zijn dat we zonder stroom komen te zitten als het een beetje gaat vriezen?

Zou het de bedoeling zijn dat we straks allemaal in de kou zitten te bibberen en moeten kijken naar ome overheid om ons te redden? 

Vroeger hadden we nog gas om een potje eten op te koken als de stroom zou uitvallen. Vroeger hadden we nog een auto met een tank benzine waarmee we nog konden rijden als de stroom was uitgevallen. Vroeger hadden we nog een houtkachel waar we blokken hout in konden gooien om een beetje warm te blijven als het koud was en de stroom uitgevallen.

https://www.telegraaf.nl/financieel/924179500/vrees-voor-blackouts-stroomnet-bij-barre-winter

Ik vermoed dat het bericht uit de Telegraaf over 'Vrees voor blackouts stroomnet bij barre winter' meer een afleidingsmanoeuvre is van mainstream media, om de mensen angst in te boezemen zodat ze met hun focus worden afgeleid van wat er gaande is achter de schermen.

Ik maak me niet bezorgd over een koude winter. Ik maak me eerder bezorgd over de aanscherping van de coronamaatregelen en de beperkingen die ze de ongevaccineerden willen opleggen; dat ze ons als ongevaccineerden de rechten willen ontnemen en hevige straffen dreigen op te leggen.

In de Telegraaf is er een artikel: In heel Duitsland is ’3G’ vanaf dinsdag 24-11-2021 verplicht op het werk, in winkels en in het openbaar vervoer. Dus zonder prik, coronatest, of ’bewijs van genezing’ mag niemand meer naar het werk of reizen met trein, bus, tram of metro. Bij overtreding dreigt er een boete van maar liefst € 2.500,-.

T.o.v. een koude winter, maak ik me eerder bezorgd dat het Nederlandse partijkartel een voorbeeld kan nemen aan Duitsland en Oostenrijk, en mogelijk ook vergelijkbare maatregelen zou kunnen implementeren.

6aa0db6e-4d38-11ec-8149-02d1dbdc35d1.jpg

 

1 uur terug, Pieter65 zei:

Telegraaf: Vrees voor blackouts stroomnet bij barre winter.

Of krijgen we nu blackouts omdat letterlijk alles zo ongeveer over gaat op elektriciteit waardoor we met zijn allen lekker kwetsbaar worden. Of zou dat misschien de bedoeling zijn?

Doordat zowat alles ongeveer overgaat op elektriciteit, werkt men aan een totalitair systeem en wordt de kans juist vergroot (om aan te sturen) op blackouts voor het stroomnet. Er zijn voldoende nieuwsberichten die bevestigen dat de capaciteit van het stroomnet onvoldoende is, voor een volledige overgang op elektriciteit. Ook zijn er meerdere bronnen die suggereren dat dit juist de bedoeling is, om zo aan te sturen op een crisis, waardoor mensen kwetsbaar worden en onder intense druk kunnen worden gezet; het wordt een gefabriceerde crisis genoemd.

quote-you-never-let-a-serious-crisis-go-


Klaus Schwab heeft in zijn boek "The Great Reset" ervoor gewaarschuwd dat energie, voedsel en water voor de 'niet-elite' minimaal beschikbaar zullen zijn. 

FFCReb_XwAI_Gqp?format=jpg&name=small

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Ik vermoed dat het bericht uit de Telegraaf over 'Vrees voor blackouts stroomnet bij barre winter' meer een afleidingsmanoeuvre is van mainstream media, om de mensen angst in te boezemen zodat ze met hun focus worden afgeleid van wat er gaande is achter de schermen.

Ik maak me niet bezorgd over een koude winter. Ik maak me eerder bezorgd over de aanscherping van de coronamaatregelen en de beperkingen die ze de ongevaccineerden willen opleggen; dat ze ons als ongevaccineerden de rechten willen ontnemen en hevige straffen dreigen op te leggen.

In de Telegraaf is er een artikel: In heel Duitsland is ’3G’ vanaf dinsdag 24-11-2021 verplicht op het werk, in winkels en in het openbaar vervoer. Dus zonder prik, coronatest, of ’bewijs van genezing’ mag niemand meer naar het werk of reizen met trein, bus, tram of metro. Bij overtreding dreigt er een boete van maar liefst € 2.500,-.

T.o.v. een koude winter, maak ik me eerder bezorgd dat het Nederlandse partijkartel een voorbeeld kan nemen aan Duitsland en Oostenrijk, en mogelijk ook vergelijkbare maatregelen zou kunnen implementeren.

6aa0db6e-4d38-11ec-8149-02d1dbdc35d1.jpg

Doordat zowat alles ongeveer overgaat op elektriciteit, werkt men aan een totalitair systeem en wordt de kans juist vergroot (om aan te sturen) op blackouts voor het stroomnet. Er zijn voldoende nieuwsberichten die bevestigen dat de capaciteit van het stroomnet onvoldoende is, voor een volledige overgang op elektriciteit. Ook zijn er meerdere bronnen die suggereren dat dit juist de bedoeling is, om zo aan te sturen op een crisis, waardoor mensen kwetsbaar worden en onder intense druk kunnen worden gezet; het wordt een gefabriceerde crisis genoemd.

quote-you-never-let-a-serious-crisis-go-


Klaus Schwab heeft in zijn boek "The Great Reset" ervoor gewaarschuwd dat energie, voedsel en water voor de 'niet-elite' minimaal beschikbaar zullen zijn. 

FFCReb_XwAI_Gqp?format=jpg&name=small

Wow, is dat stuk werkelijk afkomstig uit het boek van Klaus Schwab?

Ik geloof wel dat dat zo ongeveer de doelstellingen zijn, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij dat zo heeft geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Sherlock zei:

Wow, is dat stuk werkelijk afkomstig uit het boek van Klaus Schwab?

Ik geloof wel dat dat zo ongeveer de doelstellingen zijn, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij dat zo heeft geschreven.

Die afbeelding over Klaus Schwab zag ik op Twitter. Ik heb de tekst nog eens nagezocht, maar ik vond het niet in het boek "The Great Reset" van Klaus Schwab.

Die desbetreffende tekst blijkt afkomstig uit het boek "Conspirators' Hierarchy: The Story Of The Committee Of 300" van Dr. John Coleman. Op pagina 104-105 staat het volgende vermeld:

Ten minste 4 miljard "nutteloze eters" zullen tegen het jaar 2050 geëlimineerd zijn door middel van beperkte oorlogen, georganiseerde epidemieën van dodelijke snelwerkende ziekten en uithongering. Energie, voedsel en water zullen op een zelfvoorzienend niveau worden gehouden voor de niet-elite, te beginnen met de blanke bevolkingen van West-Europa en Noord-Amerika en zich dan verspreiden naar andere rassen. De bevolking van Canada, West-Europa en de Verenigde Staten zal sneller worden gedecimeerd dan op andere continenten, totdat de wereldbevolking een beheersbaar niveau van 1 miljard bereikt, waarvan 500 miljoen zal bestaan uit Chinese en Japanse die geselecteerd zijn omdat ze eeuwenlang gereguleerd zijn geweest en gewend zijn gewend zijn om gezag zonder vragen te gehoorzamen.

Van tijd tot tijd zullen er kunstmatig gefabriceerde voedsel- en watertekorten zijn en medische verzorging om de massa eraan te herinneren dat hun bestaan afhangt van de welwillendheid van het Comité van 300.

Na de vernietiging van de huizen-, auto-, staal- en zware-goederenindustrie, zal er beperkte huisvesting, en industrieën van welke aard dan ook die mogen blijven, zullen onder leiding staan van de NAVO Club van Rome, net als alle wetenschappelijke en ruimte-exploratie ontwikkeling, beperkt tot de elite onder de controle van het Comité van 300. Ruimtewapens van alle voormalige naties zullen worden vernietigd, samen met nucleaire wapens.

Vertaald met de Deepl Translator.

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,  wij wonen net over de grens ins Duitsland, we hebben hier al meerder keren op televisie en in de kranten instructies gekregen hoe te handelen bij een langdurige stroomstoring (in Oostenrijk) hebben ze ook al instructie gehad.

En dan hebben we het over hoe te verwarmen en hoe eten te bereiden.

Dat er wat staat te gebeuren is erg waarschijnlijk, vind het vreemd dat er in Nederland helemaal niets over wordt gecommuniceerd.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ikdoenietmeermee zei:

Hallo,  wij wonen net over de grens ins Duitsland, we hebben hier al meerder keren op televisie en in de kranten instructies gekregen hoe te handelen bij een langdurige stroomstoring (in Oostenrijk) hebben ze ook al instructie gehad.

En dan hebben we het over hoe te verwarmen en hoe eten te bereiden.

Dat er wat staat te gebeuren is erg waarschijnlijk, vind het vreemd dat er in Nederland helemaal niets over wordt gecommuniceerd.

Ik vind dit toch wel een zorgelijk bericht. Bij ons hoor je er inderdaad helemaal niets over.

Als je zegt "langdurig" wat moet ik mij dan voorstellen. Een dag, een week, een maand?

Heb jij enig idee of zeggen ze daar niets over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn glazen bol mag geloven horen wij in NL daar niets over, omdat wij last gaan krijgen van wateroverlast door het geplande event dat zogenaamd door het in zee storten van een deel van het eiland La Palma zal worden getriggerd.
Daarmee zullen dan kustgebieden onder water komen te staan met ook stroomuitval, uitval van logistiek en uitval van delen van het internet als gevolg. Daarmee de wereldwijde crisis weer een stapje verder brengend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Carver zei:

Als ik mijn glazen bol mag geloven horen wij in NL daar niets over, omdat wij last gaan krijgen van wateroverlast door het geplande event dat zogenaamd door het in zee storten van een deel van het eiland La Palma zal worden getriggerd.
Daarmee zullen dan kustgebieden onder water komen te staan met ook stroomuitval, uitval van logistiek en uitval van delen van het internet als gevolg. Daarmee de wereldwijde crisis weer een stapje verder brengend.

Er is nog een andere theorie die zegt dat wij onder water zullen komen.

En dat is die van de Duitser Alois Irlmaier. Deze voorspelde het volgende:

Ook voor onze contreien voorspelt Irlmaier niet veel goeds met betrekking tot de Derde Wereldoorlog.

Een enkel vliegtuig, dat uit het Oosten komt, werpt een ding in het grote water. Dan verheft het water zich als uit een stuk torenhoog en valt weer naar beneden. Alles wordt overstroomd. Er is een aardbeving. Het Zuidelijk gedeelte van Engeland glijdt in het water weg. Drie grootsteden zullen ten onder gaan: een zal in het water verzinken, de tweede staat zo diep als een kerktoren in de zee, en de derde stort ineen.

In een andere lezing is dit gedeelte :

De landen aan de Zee (Nederland, Belgie, de Duitse kust, Denemarken?) worden door het water zwaar bedreigd, de zee is zeer onrustig, de golven gaan huizenhoog, het schuimt er, alsof het onder de aarde kookte. (De in de Noordzee exploderende kernbom kan een zeebeving in gang wetten, waarmee mogelijk een onderaardse vulkaanuitbarsting is verbonden. 'Het kookte' wijst op de hoge temperatuur die gewoonlijk met vulkanen is verbonden.) Eilanden verdwijnen en het klimaat verandert. Een deel van het trotse eiland (Engeland) verzinkt, als dat ding in het water valt, dat de vlieger erin gooit. Dan verheft het water zich als uit een stuk en valt weer terug. Wat dat is, weet ik niet. Wanneer het komt, weet ik niet.


 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...