Ga naar inhoud

Is onze aarde plat, een dome of gewoon een ronde bol?


Niburu.co

Aanbevolen berichten

Wij zijn ons hele leven al voorgelogen over de vorm vd aarde. Van kinds af aan wordt ons een bol voorgrhouden in allerlei maten. Ook wij waren van mening dat de flat earthers idioten waren die geloven in een platte aarde. Na de video van Eric Dubay, 200 bewijzen dat de aarde plat is, zijn wij zelf op onderzoek uit gegaan.
Vliegers zeggen de aarde is plat, de kustlijn waar je ook kijkt is kaarsrecht, de Bijbel heeft het over de hoeken vd aarde en over een uitspansel en fundamenten.
We hadden veel vragen bv over de loop vd zon en de maan, de maanlanding die fake is.
Een goede reden waarom ze ons voor de gek houden is: ze willen niet dat God het middelpunt is, maar de aarde maar een miezerig stipje is in een heelal. Het is het ontkennen van God. En als je zou varen tot het einde vd aarde kom je bij de ijsrand waar niemand toegang toe heeft.
Tja een bol is voor ons minder logisch dan een platte aarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Leven kan alleen veroorzaakt worden door (de) leven(de God).

Biogenesis.

Mensen zijn niet niet in staat om het ontstaan van leven te verklaren. Als ze dat wel konden zouden ze ook in staat zijn om zelf leven te creëren. Het is dom en hoogmoedig om als mens jezelf tot god te verheffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, juroli zei:

Een goede reden waarom ze ons voor de gek houden is: ze willen niet dat God het middelpunt is, maar de aarde maar een miezerig stipje is in een heelal. Het is het ontkennen van God

Hallo Juroli, welkom.

Net voor jouw commentaar zegt Antoon dat er in de bijbel staat dat de aarde rond is.

26 minuten geleden, juroli zei:

Bijbel heeft het over de hoeken vd aarde en over een uitspansel en fundamenten.

Staan beide dingen in de bijbel? Want dat is het met elkaar in tegenspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, juroli zei:

Wij zijn ons hele leven al voorgelogen over de vorm vd aarde. Van kinds af aan wordt ons een bol voorgrhouden in allerlei maten. Ook wij waren van mening dat de flat earthers idioten waren die geloven in een platte aarde. Na de video van Eric Dubay, 200 bewijzen dat de aarde plat is, zijn wij zelf op onderzoek uit gegaan.
Vliegers zeggen de aarde is plat, de kustlijn waar je ook kijkt is kaarsrecht, de Bijbel heeft het over de hoeken vd aarde en over een uitspansel en fundamenten.
We hadden veel vragen bv over de loop vd zon en de maan, de maanlanding die fake is.
Een goede reden waarom ze ons voor de gek houden is: ze willen niet dat God het middelpunt is, maar de aarde maar een miezerig stipje is in een heelal. Het is het ontkennen van God. En als je zou varen tot het einde vd aarde kom je bij de ijsrand waar niemand toegang toe heeft.
Tja een bol is voor ons minder logisch dan een platte aarde.

Waar kan ik die 200 bewijzen terugvinden. Ik begin nu toch wel benieuwd te worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Balthasar Boma zei:

Hallo Juroli, welkom.

Net voor jouw commentaar zegt Antoon dat er in de bijbel staat dat de aarde rond is.

Staan beide dingen in de bijbel? Want dat is het met elkaar in tegenspraak.

De aarde is geen bol maar een globe met daarin een plane die is wel rond maar geen bol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, juroli zei:

We leven in de globe onder het uitspansel.  Maar op de aarde die plat is.

Hier heb ik wel eens over gelezen maar daar stond het toch weer anders beschreven. Wat jij schrijft komt ook niet overeen mijn mijn waarnemingen vanuit de lucht. In die beschrijving stond dat we aan de binnenkant van de schil leven en dat de zon en maan zich daar ook bevinden. 

aangepast door De Teruggetrokkene
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik rol met niemand over straat hoor. Toch geloof ik de bijbel. Niet dat ik het kan bevatten dat God een aarde en het leven kan creëren maar geloven doe ik het zeker. De evolutietheorie is vrij eenvoudig te ontkrachten want dan zouden talloze tussenvormen gevonden moeten zijn in fossielvormen. Mensen verzinnen vanalles om God te ontkennen. Deze kende ik nog niet 😂

De bijbel is een samengestelde bibliotheek waarin willekeurige boeken zin zijn opgenomen. Belangwekkende boeken zoals het Boek Henoch, het Boek Jaser en het Boek Jubileen zijn bewust niet in de bijbel opgenomen. Teksten zijn aangepast, herschreven en beslist niet altijd een-op-een aangereikt, ontvangen en opgeschreven. Als je GOD kunt zien als een ster kan dat heel goed. Lees de 324 afleveringen van mij op deze website en dan weet je het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Inderdaad, het stuk van het uitspansel ken ik wel maar waar het stuk over de bol in de bijbel staat zou ik niet weten. Ik ken Antoon en die zal dat uit Nieuwe Wereldvertaling hebben. Waar het in dé Statenvertaling of KJV staat zou ik niet weten. 

Lees Jesaja 40: 22.

Gaat over the cirkel of the earth en the heavens as a curtain.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Hier heb ik wel eens over gelezen maar daar stond het toch weer anders beschreven. Wat jij schrijft komt ook niet overeen mijn mijn waarnemingen vanuit de lucht. In die beschrijving stond dat we aan de binnenkant van de schil leven en dat de zon en maan zich daar ook bevinden. 

Vliegtuigen hebben fisheye ramen. Vraag de piloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Evert Jan zei:

De bijbel is een samengestelde bibliotheek waarin willekeurige boeken zin zijn opgenomen. Belangwekkende boeken zoals het Boek Henoch, het Boek Jaser en het Boek Jubileen zijn bewust niet in de bijbel opgenomen. Teksten zijn aangepast, herschreven en beslist niet altijd een-op-een aangereikt, ontvangen en opgeschreven. Als je GOD kunt zien als een ster kan dat heel goed. Lees de 324 afleveringen van mij op deze website en dan weet je het.

Ik geloof dat er door de jaren ook met de bijbel is gerommeld. Maar ik ervaar het geestelijke in mijn leven. Zowel goed als kwaad. De geestelijke werkelijkheid wordt nergens zo goed uitgelegd als in de bijbel. Een mens kan dan nauwelijks bevatten laat staan verzinnen. Alleen uw opmerking over dat leven uit wrijving is ontstaan is al voldoende reden om de rest ook naast me neer te leggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Evert Jan zei:

De bijbel is een samengestelde bibliotheek waarin willekeurige boeken zin zijn opgenomen. Belangwekkende boeken zoals het Boek Henoch, het Boek Jaser en het Boek Jubileen zijn bewust niet in de bijbel opgenomen. Teksten zijn aangepast, herschreven en beslist niet altijd een-op-een aangereikt, ontvangen en opgeschreven. Als je GOD kunt zien als een ster kan dat heel goed. Lees de 324 afleveringen van mij op deze website en dan weet je het.

Je zou je kunnen afvragen of je de Schrift weleens onbevooroordeeld men een vrije geest gelezen hebt, ik weet zeker van niet, maar net als jij ga ik er geen twistpunt van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Balthasar Boma zei:

Dit is voor mij helemaal nieuw.

Is dat jouw eigen theorie of komt het ergens vandaan?

Mij werd duidelijk dat frictie, confrontatie en botsing noodzakelijk zijn voor het ontstaan van leven. Jaren fietste ik een lege straat in, met slechts een geparkeerde auto. Dan komt er een auto de straat in. Komt mij tegemoet en altijd... ter hoogte van de geparkeerde auto passeerden wij elkaar. Waarom? Dat wist ik ook niet, maar het begon me na de zoveelste keer op te vallen... en toen 'eureka'... wist ik het! En riep ik hardop; 'Kosmos'. Het is een kosmische wetmatigheid. Het moeilijk passeren gebeurde zo vaak, dat het me begon op te vallen. Soms moest ik in de remmen knijpen en afremmen en soms versnelde ik en ook ben ik wel eens tot stilstand gekomen met de banden tegen de stoeprand aan! Frictie, wrijving, confrontatie en botsingen zijn overal in de Kosmos. Planeten botsen op elkaar, planeten in sterren, sterren bosten met elkaar en als ik het mag geloven schuiven hele zonnestelsels in elkaar en zelfs complete galaxies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik geloof dat er door de jaren ook met de bijbel is gerommeld. Maar ik ervaar het geestelijke in mijn leven. Zowel goed als kwaad. De geestelijke werkelijkheid wordt nergens zo goed uitgelegd als in de bijbel. Een mens kan dan nauwelijks bevatten laat staan verzinnen. Alleen uw opmerking over dat leven uit wrijving is ontstaan is al voldoende reden om de rest ook naast me neer te leggen. 

Niet alleen het geestelijke wat inderdaad het belangrijkste is maar ook in Geschiedenis en andere Wereldse studie, heeft de Bijbel geregeld gelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Antoon zei:

Je zou je kunnen afvragen of je de Schrift weleens onbevooroordeeld men een vrije geest gelezen hebt, ik weet zeker van niet, maar net als jij ga ik er geen twistpunt van maken.

Je hebt een openbaring nodig om te weten dat de aarde plat is en je hebt een openbaring nodig dat God bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...