Ga naar inhoud

Is onze aarde plat, een dome of gewoon een ronde bol?


Niburu.co

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Een atoombom, of iets soortgelijk?

Ja, hier volgt een Nederlandse vertaling van het begin van die Soemerische kleitabletten.

Deze eerste tablet geeft weer dat er zich een verschrikkelijke ramp op aarde heeft voorgedaan die zijn weerga niet kent. Uit de tekst kun je herleiden dat er door de “Goden” op aarde een atoom bom tot ontploffing is gebracht. De gevolgen zijn desastreus en al het leven op aarde is in gevaar. De “goden “moeten zelfs vluchten in hun sterrenschepen. Dit is eigenlijk hoe uiteindelijk het verblijf van de Annunaki op aarde eindigt. In de volgende tabletten wordt weergegeven hoe zij hier op aarde kwamen en wat zij hier deden. Daarnaast komt naar voren hoe de mens werd geschapen en wat zijn doel was hier op aarde.

Let wel dat deze teksten dateren van minimaal 5000 jaar voor christus. Alleen het feit dat er zulke zaken als hier in de tekst worden besproken zet de hele geschiedenis van de mensheid al ineen compleet ander daglicht. Laat staan de technische mogelijkheden die worden besproken in de verdere verhalen in de tabletten.

Kortom, volg de komende tijd de vertalingen die ik op mijn blog zal plaatsen en verwonder je hier over. Maar houd altijd in gedachten dat dit alles is genoteerd in een periode dat wij dachten dat iedereen nog in een grot leefde met een beren velletje om en een knots op de schouder

De woorden van de heer Enki,eerstgeborene, zoon van Anu die regeerde op Niburu.
Met zwaar gemoed uit ik mijn jammerklachten
Bittere klachten waar mijn hart vol van is

Hoe besmet is het land, zijn mensen overgeleverd aan de besmette wind, de stallen verlaten, de schaapskooien leeg.
Hoe besmet zijn de steden, hun inwoners dood opgestapeld lijken aangetast door de besmette wind.
Hoe besmet zijn de velden, hun vegetatie verschrompeld door de besmette wind
Hoe besmet zijn de rivieren, niets zwemt er meer, heerlijk zuivere wateren veranderd in vergif

Van zijn zwart hoofdige mensen, is Sumer ontdaan, vergaan is al het leven.
Van het vee en schapen is Sumer ontdaan, stil als het gezoem van de karnemelk.
In de glorieuze steden, huilt alleen de wind : Dood is zijn enige geur
De tempels waarvan hun top naar de hemel reikte zijn door hun goden verlaten
Van heerschap en koningschap is geen sprake, scepter en tiara zijn verdwenen

Op de banken van de twee grote rivieren, eens weelderig en leven schenkend. groeit alleen maar onkruid.
Niemand betreed de snelwegen, niemand bezoekt de straten: bloeiend Sumer is als een verlaten woestijn
Hoe besmet is het land van de goden en de mensen.
Op dat land vond een ramp plaats, ongekend tot de mensheid

Een ramp die de mensheid nog nooit had gezien. een waaraan geen weerstand geboden kon worden
Op al het land, van oost tot west, was een destructieve hand van terreur aanwezig
De goden, in hun steden, waren even hulpeloos als de mensen.
Een besmette wind, een storm ontstaan in de verre vlakte, veroorzaakte een grote ramp in zijn pad
Een dodelijke wind, ontstaan in het westen en gaande naar het oosten, zijn richting bepaald door het lot.

Een storm verslindend als de zondvloed, door de wind en niet door het water, een vernietiger door vergiftigde lucht. geen getijde golven , overweldigend.
Het geloof en niet het lot was het gevaar dat de almachtige goden, in hun raad, met de grote ramp hadden veroorzaakt.
Het werd door Enlil en Ninharsag besloten, en ik was de enige die smeekte om dit te stoppen.
Dag en nacht bekritiseerde ik het hemelse decreet om het te stoppen, echter zonder resultaat.
Ninurta, Enlil’s militaire zoon, en Nergal, mijn bloedeigen zoon, wierpen de giftige wapens af in de grote vlakte.

sk5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Veritas

Bent u zeker dat die teksten 5000 jaar voor Christus dateren en niet 5000 jaar geleden? Men schat de Soemeriërs maximuaal 4000 jaar voor Christus en dat komt dan op circa 6000 jaar geleden. De bloedlijnen beschreven in de Bijbel tot Adam reiken ook maar tot die periode.

En dat kan zeker gebeurd zijn. Ik heb daar geen bezwaar mee. Wat is de les? Beware of the gifts from the "gods" 🙂 

Wat is die dennenappel eigenlijk die je vaak afgebeeld ziet? Zoals ook in uw laatste plaatje. Is dat iets in het brein waar die wezens achter die mensen invloed over uitoefenen?

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fundamenteel zei:

@Veritas

Bent u zeker dat die teksten 5000 jaar voor Christus dateren en niet 5000 jaar geleden? Men schat de Soemeriërs maximuaal 4000 jaar voor Christus en dat komt dan op circa 6000 jaar geleden. De bloedlijnen beschreven in de Bijbel tot Adam reiken ook maar tot die periode.

En dat kan zeker gebeurd zijn. Ik heb daar geen bezwaar mee. Wat is de les? Beware of the gifts from the "gods" 🙂 

Wat is die dennenappel eigenlijk die je vaak afgebeeld ziet? Zoals ook in uw laatste plaatje. Is dat iets in het brein waar die wezens achter die mensen invloed over uitoefenen?

Die tekst is niet van mij. Zoals ik eerder schreef heb ik die gekopieerd van een website die niet meer bestaat. Ikzelf heb geen idee hoe oud die teksten zijn. Mij ging het meer om wat er op staat en wat duidelijk laat zien dat 'onze beschreven beschaving' begint met te vertellen dat de wereld een enorme ramp heeft meegemaakt. Uit die beschrijvingen blijkt dan duidelijk dat het om een kernoorlog gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Fundamenteel zei:

@Veritas

Bent u zeker dat die teksten 5000 jaar voor Christus dateren en niet 5000 jaar geleden? Men schat de Soemeriërs maximuaal 4000 jaar voor Christus en dat komt dan op circa 6000 jaar geleden. De bloedlijnen beschreven in de Bijbel tot Adam reiken ook maar tot die periode.

En dat kan zeker gebeurd zijn. Ik heb daar geen bezwaar mee. Wat is de les? Beware of the gifts from the "gods" 🙂 

Wat is die dennenappel eigenlijk die je vaak afgebeeld ziet? Zoals ook in uw laatste plaatje. Is dat iets in het brein waar die wezens achter die mensen invloed over uitoefenen?

De piramides in Bosnië en Egypte zijn veel ouder dan zo'n 4.000 jaar.

Beiden worden door talloze wetenschappers op minstens 10.000 jaar oud geschat.

En dat creëert toch wel een beetje een probleem, want hoe is dat te verklaren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Balthasar Boma zei:

De piramides in Bosnië en Egypte zijn veel ouder dan zo'n 4.000 jaar.

Beiden worden door talloze wetenschappers op minstens 10.000 jaar oud geschat.

En dat creëert toch wel een beetje een probleem, want hoe is dat te verklaren?

 

Geschat...  Bosnië heeft echter geen piramide. Die van Gizeh dateren na de Soemeriërs?

Bijkomend: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Surid_Ibn_Salhouk

 Essentials: Surid was often conflated with or identified as the biblical prophet Enoch, the Muslim prophet Idris, who is said to have lived 300 years before the biblical flood.

Surid, among other achievements, was often credited with building the Pyramids of Giza

Ook: Alle wetenschappelijke onderzoeken sinds 2005 hebben geconcludeerd dat de Visočica-heuvel en de omliggende heuvels natuurlijke geologische formaties zijn die bekendstaan als een flatirons, en geen enkele wetenschappelijke studie heeft het bestaan van door de mens gemaakte piramides in Bosnië aangetoond.[1][2][3] Gerenommeerde archeologen hebben kritiek geuit op de Bosnische autoriteiten voor het ondersteunen van de piramide-theorie van Osmanagić.[4]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Visočica

aangepast door Fundamenteel
essentials

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Veritas zei:

Die tekst is niet van mij. Zoals ik eerder schreef heb ik die gekopieerd van een website die niet meer bestaat. Ikzelf heb geen idee hoe oud die teksten zijn. Mij ging het meer om wat er op staat en wat duidelijk laat zien dat 'onze beschreven beschaving' begint met te vertellen dat de wereld een enorme ramp heeft meegemaakt. Uit die beschrijvingen blijkt dan duidelijk dat het om een kernoorlog gaat.

Dat moet dan wel een serieuze bom geweest zijn als het de ganse wereld trof. 🙂 Maar er zijn wel aanwijzigingen voor zulke ramp ja. Zo zag ik eens een docu waar ze glas vonden, dat identiek gevormd was als glas uit zand waar kernproeven plaatsnamen.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Mooi verhaal.

Ik denk dat Martin Vrijland je artikel ook heeft gelezen want hij komt nu zelf met een artikel waarin hij beweert dat die sprong van Felix Baumgarter compleet nep is?

https://www.martinvrijland.nl/nieuws-analyses/leverde-de-2012-felix-baumgartner-sprong-van-39-km-het-bewijs-dat-de-aarde-rond-is/

Dat heb ik hem gestuurd... omdat hij een 'dome'-gelover is of een domme gelover!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Fundamenteel zei:

Geef me een bron (valide) dat een beschaving vroeger dan 5500 a 6000 jaar geleden aanwijst.

Ik geloof zeer zeker dan men voor de zondvloed hoogontwikkeld was. Maar dat kan perfect binnen een jong model.

We hebben toch nog veel van de Soemeriërs terug gevonden? En dat was voor de zondvloed he.

Nee de blanken zijn van de bloedlijn van Noach dus allemaal van na de zondvloed. Voor de zondvloed was de mens een dom onderontwikkeld wezen. Een slaaf. Net ontwikkeld genoeg om de opdrachten van de goden uit te voeren en te dom om zelf initiatieven te nemen. De hoge ontwikkelingsgraad voor de zondvloed is toe te wijzen aan de 'goden', die uit de 5e dimensie komen en zeer technologisch zijn ingesteld en zeer geavanceerd zijn. De mensen hebben/hadden hier niets mee van doen... dus ook de Soemerische beschaving is van na de zondvloed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Geschat...  Bosnië heeft echter geen piramide. Die van Gizeh dateren na de Soemeriërs?

Bijkomend: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Surid_Ibn_Salhouk

 Essentials: Surid was often conflated with or identified as the biblical prophet Enoch, the Muslim prophet Idris, who is said to have lived 300 years before the biblical flood.

Surid, among other achievements, was often credited with building the Pyramids of Giza

Ook: Alle wetenschappelijke onderzoeken sinds 2005 hebben geconcludeerd dat de Visočica-heuvel en de omliggende heuvels natuurlijke geologische formaties zijn die bekendstaan als een flatirons, en geen enkele wetenschappelijke studie heeft het bestaan van door de mens gemaakte piramides in Bosnië aangetoond.[1][2][3] Gerenommeerde archeologen hebben kritiek geuit op de Bosnische autoriteiten voor het ondersteunen van de piramide-theorie van Osmanagić.[4]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Visočica

De Wikipedia is de grootste bron van desinformatie op deze aarde:

Ze doen er alles aan om te ontkennen dat de geschiedenis van de aarde veel ouder is dan ons wordt voorgespiegeld.

Uit 2011:

Het onderzoek naar de Bosnische piramiden is het grootste archeologische project ter wereld. Vorig jaar waren 500 vrijwilligers en 45 professionele archeologen uit onder meer Italië, Spanje, Frankrijk, Hongarije, Kroatië en Maleisië bezig met opgravingen in het gebied.

Mensen willen graag deel uitmaken van de historische herontdekking van de eerste Europese en grootste piramiden ter wereld. Het is inmiddels heel stil geworden rond de critici nadat Dr. Osmanagic bewijs aanleverde dat de structuren in Bosnië niet door de natuur zijn gevormd.

Teams deskundigen uit Egypte, Italië en Rusland hebben bevestigd dat het gaat om piramiden maar konden nog niet zeggen wanneer ze gebouwd waren. Nog steeds wordt het project aangevallen door de gevestigde orde en is er een algemene onwetende houding ten aanzien van de ontdekkingen.

De Piramide van de Maan is opgebouwd uit stenen van verschillende vormen en maten en vertoont overeenkomsten met de bouwwerken van Cuzco in Peru. Het voordeel van deze bouwmethode is dat de structuur niet kan instorten, maar zichzelf juist op slot zet bij bijvoorbeeld een aardbeving.

https://niburu.co/archeologie/696-bosnische-piramide-van-de-maan-tenminste-10000-jaar-oud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Evert Jan zei:

Nee de blanken zijn van de bloedlijn van Noach dus allemaal van na de zondvloed. Voor de zondvloed was de mens een dom onderontwikkeld wezen. Een slaaf. Net ontwikkeld genoeg om de opdrachten van de goden uit te voeren en te dom om zelf initiatieven te nemen. De hoge ontwikkelingsgraad voor de zondvloed is toe te wijzen aan de 'goden', die uit de 5e dimensie komen en zeer technologisch zijn ingesteld en zeer geavanceerd zijn. De mensen hebben/hadden hier niets mee van doen... dus ook de Soemerische beschaving is van na de zondvloed!

Kerel, met alle respect; maar ik betwijfel dat Noach blank was.

En ja de kennis kwam van de gevallen engelen die de mens onderwierpen aan hen. Het was andersom bedoeld.

U heeft dus geen bron van een beschaving die ouder dan Soemerië is?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Evert Jan zei:

Nee de blanken zijn van de bloedlijn van Noach dus allemaal van na de zondvloed. Voor de zondvloed was de mens een dom onderontwikkeld wezen. Een slaaf. Net ontwikkeld genoeg om de opdrachten van de goden uit te voeren en te dom om zelf initiatieven te nemen. De hoge ontwikkelingsgraad voor de zondvloed is toe te wijzen aan de 'goden', die uit de 5e dimensie komen en zeer technologisch zijn ingesteld en zeer geavanceerd zijn. De mensen hebben/hadden hier niets mee van doen... dus ook de Soemerische beschaving is van na de zondvloed!

Nou, de mens is nog steeds een onderontwikkeld wezen. Moet je eens zien wat voor een puinhoop het op aarde is. De dieren doen het beter 

aangepast door De Teruggetrokkene
Spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Balthasar Boma zei:

De Wikipedia is de grootste bron van desinformatie op deze aarde:

Ze doen er alles aan om te ontkennen dat de geschiedenis van de aarde veel ouder is dan ons wordt voorgespiegeld.

Uit 2011:

Het onderzoek naar de Bosnische piramiden is het grootste archeologische project ter wereld. Vorig jaar waren 500 vrijwilligers en 45 professionele archeologen uit onder meer Italië, Spanje, Frankrijk, Hongarije, Kroatië en Maleisië bezig met opgravingen in het gebied.

Mensen willen graag deel uitmaken van de historische herontdekking van de eerste Europese en grootste piramiden ter wereld. Het is inmiddels heel stil geworden rond de critici nadat Dr. Osmanagic bewijs aanleverde dat de structuren in Bosnië niet door de natuur zijn gevormd.

Teams deskundigen uit Egypte, Italië en Rusland hebben bevestigd dat het gaat om piramiden maar konden nog niet zeggen wanneer ze gebouwd waren. Nog steeds wordt het project aangevallen door de gevestigde orde en is er een algemene onwetende houding ten aanzien van de ontdekkingen.

De Piramide van de Maan is opgebouwd uit stenen van verschillende vormen en maten en vertoont overeenkomsten met de bouwwerken van Cuzco in Peru. Het voordeel van deze bouwmethode is dat de structuur niet kan instorten, maar zichzelf juist op slot zet bij bijvoorbeeld een aardbeving.

https://niburu.co/archeologie/696-bosnische-piramide-van-de-maan-tenminste-10000-jaar-oud

 

Is het u dan ontgaan dat die reisgids zelf inscripties had gemaakt om het "echter" te doen lijken en zo meer toeristen te lokken? Zaken als dit worden best holistisch benaderd imho.

The much-touted ancient inscriptions seem not to be ancient at all. I was told by a reliable source that the inscriptions were not there when members of the pyramid team initially entered the tunnels less than two years ago. The ancient inscriptions had been added since, perhaps non-maliciously, or perhaps as a downright hoax. https://www.crystalinks.com/pyramidbosnia.html

Ik ben ook kritisch met wikipedia en zelfs de hele wetenschap. Maar 1 + 1 is altijd 2.

Dat die wetenschappers die beweren dat er wel een piramide is dan met concreet bewijs afkomen? Een LIDAR scan of zoiets?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Veritas zei:

Die tekst is niet van mij. Zoals ik eerder schreef heb ik die gekopieerd van een website die niet meer bestaat. Ikzelf heb geen idee hoe oud die teksten zijn. Mij ging het meer om wat er op staat en wat duidelijk laat zien dat 'onze beschreven beschaving' begint met te vertellen dat de wereld een enorme ramp heeft meegemaakt. Uit die beschrijvingen blijkt dan duidelijk dat het om een kernoorlog gaat.

desert-glass-ancient-atomic-bombs.jpg

Desert Glass  This evidence comes not only from the Hindu verses but also from ample extensions of fused glass fragments scattered throughout many deserts of the world. Silicon crystals, curiously cast, resemble remarkably the same fragments found after the nuclear explosions in Alamogordo’s White Sands atomic testing site.

https://www.ancient-origins.net/unexplained-phenomena/desert-glass-formed-ancient-atomic-bombs-002205

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Is het u dan ontgaan dat die reisgids zelf inscripties had gemaakt om het "echter" te doen lijken en zo meer toeristen te lokken? Zaken als dit worden best holistisch benaderd imho.

The much-touted ancient inscriptions seem not to be ancient at all. I was told by a reliable source that the inscriptions were not there when members of the pyramid team initially entered the tunnels less than two years ago. The ancient inscriptions had been added since, perhaps non-maliciously, or perhaps as a downright hoax. https://www.crystalinks.com/pyramidbosnia.html

Ik ben ook kritisch met wikipedia en zelfs de hele wetenschap. Maar 1 + 1 is altijd 2.

Dat die wetenschappers die beweren dat er wel een piramide is dan met concreet bewijs afkomen? Een LIDAR scan of zoiets?

De Bosnische piramides zijn nog veel oude dan 10.000 jaar.

De Christian-Albrechts Universiteit in Kiel, Duitsland schat dat het conglomeraat zo’n 32.000 jaar oud moet zijn. De Technische Universiteit van Gliwice in Polen komt uit op een leeftijd van tenminste 34.000 jaar.

Het tunnelnetwerk wordt momenteel opgeschoond en veiliggesteld. Alle tunnels zijn in het verleden afgedicht met grind en zand uit de nabije rivierbedding. Dit leidt tot een nieuw mysterie: wie heeft de tunnels afgedicht en met welke reden?

Gesteente van de Piramide van de Zon is onderzocht door het Bosnische Instituut voor Materialen van de Universiteit van Zenica, het Bosnische Instituut voor Bouwkunde en Materialen van de Universiteit van Sarejevo, het Bosnische Instituut voor Civiele Techniek in Tuzla, het bedrijf Geoprojekt in Tuzla en Politecnico di Torino in Italië. Zij concluderen allen dat het beton, waarbij klei is gebruikt als bindmiddel, niet door de natuur gemaakt is.

Het beton van de Piramide van de Zon is veel harder (MP 74-133) dan modern beton (MP 10-40) en ook laat het beton wat is gebruikt voor de Piramide van de Zon minder water (1%) door dan dan modern beton (tot 3%).

bosniepyramid1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Balthasar Boma zei:

De Bosnische piramides zijn nog veel oude dan 10.000 jaar.

De Christian-Albrechts Universiteit in Kiel, Duitsland schat dat het conglomeraat zo’n 32.000 jaar oud moet zijn. De Technische Universiteit van Gliwice in Polen komt uit op een leeftijd van tenminste 34.000 jaar.

Het tunnelnetwerk wordt momenteel opgeschoond en veiliggesteld. Alle tunnels zijn in het verleden afgedicht met grind en zand uit de nabije rivierbedding. Dit leidt tot een nieuw mysterie: wie heeft de tunnels afgedicht en met welke reden?

Gesteente van de Piramide van de Zon is onderzocht door het Bosnische Instituut voor Materialen van de Universiteit van Zenica, het Bosnische Instituut voor Bouwkunde en Materialen van de Universiteit van Sarejevo, het Bosnische Instituut voor Civiele Techniek in Tuzla, het bedrijf Geoprojekt in Tuzla en Politecnico di Torino in Italië. Zij concluderen allen dat het beton, waarbij klei is gebruikt als bindmiddel, niet door de natuur gemaakt is.

Het beton van de Piramide van de Zon is veel harder (MP 74-133) dan modern beton (MP 10-40) en ook laat het beton wat is gebruikt voor de Piramide van de Zon minder water (1%) door dan dan modern beton (tot 3%).

bosniepyramid1.jpg

Het is geen piramide Boma! 🙂 

The European Association of Archaeologists has condemned the so-called "Bosnian pyramids" as a "cruel hoax"; along with various other scholars they are also concerned about damage being done to genuine archaeological and paleontological sites: a medieval Bosnian castle, Roman fortifications, and some even more ancient ...  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramid_claims

En ik weet dat u Wikipedia niet als bron ziet, maar sonar/lidar onderzoeken zouden definitief kunnen aantonen of het een natuurlijke formatie of menselijke formatie is.

Maar stel, ik ga mee in het verhaal: waarop baseren ze zich dan om er de leeftijd van te achterhalen?  Als ze dat niet eens kunnen met piramides aan de oppervlakte, waarom dan wel met 1 "ondergronds"?

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Zojuist deze film gekeken. Ik ben nu toch eens benieuwd wie dit kan ontkrachten 

GettyImages-1162208624-bde2492-e16109632

Als je als amateur astrograaf een foto van de sterren wilt nemen, moet je een statief hebben met een equatoriale rotatie, die is afgelijnd met de poolster, gecorrigeerd op de breedtegraad van uw locatie en aan dezelfde snelheid als de aarde meebeweegt. De poolster is de enige ster die stil staat in de hemel.

Dat leert ons dus dat de aarde wel degelijk rond haar eigen as draait.

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Fundamenteel zei:

The European Association of Archaeologists has condemned the so-called "Bosnian pyramids" as a "cruel hoax"

Wat verwacht je nu zelf van de club die verantwoordelijk is voor het verborgen houden van onze echte geschiedenis?

Archeologen die wat anders durven schrijven dan de club voorschrijft worden verbannen, net zoals bij de klimaatreligie.

Ik zou je aanraden om eens een keer echt onderzoek te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Balthasar Boma zei:

Wat verwacht je nu zelf van de club die verantwoordelijk is voor het verborgen houden van onze echte geschiedenis?

Archeologen die wat anders durven schrijven dan de club voorschrijft worden verbannen, net zoals bij de klimaatreligie.

Ik zou je aanraden om eens een keer echt onderzoek te doen.

Wat kunnen we meer verwachten van "wetenschappers" die al een leeftijd uit de duim zuigen zonder 1 artefact eruit gehaald te hebben? Wees kritisch hierop. Zie ook de vervalste inscripties.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Fundamenteel zei:

GettyImages-1162208624-bde2492-e16109632

Als je als amateur astrograaf een foto van de sterren wilt nemen, moet je een statief hebben met een equatoriale rotatie, die is afgelijnd met de poolster, gecorrigeerd op de breedtegraad van uw locatie en aan dezelfde snelheid als de aarde meebeweegt. De poolster is de enige ster die stil staat in de hemel.

Dat leert ons dus dat de aarde wel degelijk rond haar eigen as draait.

Wij hebben dat zo geleerd maar is het dan ook zo? In de film worden 200 zaken benoemd die het tegendeel lijken weer te geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Wij hebben dat zo geleerd maar is het dan ook zo? In de film worden 200 zaken benoemd die het tegendeel lijken weer te geven. 

Dat is ook zo. Als je die niet perfect aflijnt volgens dat principe, kan je geen lange shutterspeed instellen; wat nodig is om meer licht in je lens te laten. Anders fotografeer je een zwarte hemel of zijn de sterren wazig. Door de lange shutterspeed zie je zoveel meer dan het blote oog kan zien.

Als je een foto van een voorbijrijdende fiets/auto/whatever neemt, krijg je een wazig beeld (met langere shutterspeed). Tenzij je je camera perfect meebeweegt aan dezelfde snelheid. Zo is dat ook met sterren, de maan of de zon.

Al mogen ze 1000 bewijzen vinden, je kan het met eigen ogen aanschouwen. Zet je telescoop maar eens op een ster en je ziet ze weg bewegen uit je lens.

aangepast door Fundamenteel
trek = fotografeer = dialect :)

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Zeker, maar beweegt dan de ster of de aarde? 

De aarde... de ster is te ver weg om zo snel beweging waar te nemen. En je ziet het echt snel uit je lens verdwijnen hoor.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Zojuist deze film gekeken. Ik ben nu toch eens benieuwd wie dit kan ontkrachten 

Ik verwijs toch nog steeds naar mijn observatie op de boulevard van Zandvoort.

De video valt voor mij in de categorie intellectuele diarree

Lastig om te ontkrachten vanachter een toetsenbord, maar daarmee nog niet waar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...