Ga naar inhoud

Hoe ziet ons land er over vijf jaar uit?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij soms wel eens af hoe ons land er over vijf jaar zal uit zien.

Leven we dan weer normaal en zullen we op deze tijd terugkijken als een nachtmerrie?

Of zullen we allemaal als geprikte zombies rondlopen en iedere twee dagen naar de dokter gaan omdat we ons niet lekker voelen?

De ene keer denk ik wat er gebeurt is zo monsterlijk, daar kunnen ze nooit mee wegkomen.

En dan een andere keer denk ik: dit gaat helemaal fout. Zeker als ik de lange rijen zie voor een boosterprik.

Het lijkt alsof mensen bereid zijn om hun ziel en zaligheid te verkopen zolang ze maar op wintersport kunnen. Ook al moeten ze tien spuiten nemen van te voren, het maakt niet uit, wij willen skiën.

Dus daarom ben ik heel benieuwd wat anderen denken over waar we over vijf jaar zullen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik sla wel aan op deze vraag :classic_happy: 

We hebben ons decennia lang in het land van melk en honing gewaand. In diezelfde periode is ons onderwezen dat we kunnen vertrouwen op het verhaal van de media, de politiek en de wetenschap. Dat vertrouwen zit zo diep geworteld dat we het heel lastig vinden om kritisch te zijn naar die instituten, of ten minste hun verhaal. Ze hebben ons immers zoveel welvaart, voorspoed en innovatie gegeven. En mocht er echt iets niet in de haak zijn dan zullen journalisten daar wel achter komen, toch?

Als we blind blijven vertrouwen op die instituten, verwacht ik dat we over 5 jaar in een land leven waar onze behoefte aan maximale veiligheid centraal staat. Iedereen moet steriel zijn, iedereen moet hetzelfde vinden en voelen.
We vinden het heel normaal om ieder seizoen chemische stoffen tot ons te nemen om niet ziek te kunnen worden. We vinden het heel normaal dat onze kinderen een QR-code laten zien voordat ze het schoolgebouw in gaan. Een deel van ons sociale leven zal zich in een virtuele wereld afspelen, lekker veilig.

Die toekomst moeten we wat mij betreft niet willen. Om dit te doorbreken moeten we vanuit de bevolking een tegenbeweging in gang zetten. Steeds meer mensen moeten dat blinde vertrouwen los gaan laten en kritisch gaan kijken naar de toekomst. Pas dan wenden we een dergelijk toekomstbeeld af.

Aan een ieder die dit leest: begin het gesprek in je directe omgeving, hoe spannend ook!
Je hoeft geen stelling in te nemen en "wetenschappelijke" argumenten aan te dragen. Stel gewoon de juiste vragen. Daarmee trigger je mensen om zelf na te gaan denken.

  • Wat is vrijheid voor jou?
  • Wat is veiligheid voor jou?
  • Wat is gezondheid voor jou?
  • Zou jij een QR-code aan je kind geven?
  • Zou jij je kind ieder kwartaal laten vaccineren tegen Covid?
Quote

"Power to the people" - John Lennon

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, nirual zei:

Ik sla wel aan op deze vraag :classic_happy: 

We hebben ons decennia lang in het land van melk en honing gewaand. In diezelfde periode is ons onderwezen dat we kunnen vertrouwen op het verhaal van de media, de politiek en de wetenschap. Dat vertrouwen zit zo diep geworteld dat we het heel lastig vinden om kritisch te zijn naar die instituten, of ten minste hun verhaal. Ze hebben ons immers zoveel welvaart, voorspoed en innovatie gegeven. En mocht er echt iets niet in de haak zijn dan zullen journalisten daar wel achter komen, toch?

Als we blind blijven vertrouwen op die instituten, verwacht ik dat we over 5 jaar in een land leven waar onze behoefte aan maximale veiligheid centraal staat. Iedereen moet steriel zijn, iedereen moet hetzelfde vinden en voelen.
We vinden het heel normaal om ieder seizoen chemische stoffen tot ons te nemen om niet ziek te kunnen worden. We vinden het heel normaal dat onze kinderen een QR-code laten zien voordat ze het schoolgebouw in gaan. Een deel van ons sociale leven zal zich in een virtuele wereld afspelen, lekker veilig.

Die toekomst moeten we wat mij betreft niet willen. Om dit te doorbreken moeten we vanuit de bevolking een tegenbeweging in gang zetten. Steeds meer mensen moeten dat blinde vertrouwen los gaan laten en kritisch gaan kijken naar de toekomst. Pas dan wenden we een dergelijk toekomstbeeld af.

Aan een ieder die dit leest: begin het gesprek in je directe omgeving, hoe spannend ook!
Je hoeft geen stelling in te nemen en "wetenschappelijke" argumenten aan te dragen. Stel gewoon de juiste vragen. Daarmee trigger je mensen om zelf na te gaan denken.

  • Wat is vrijheid voor jou?
  • Wat is veiligheid voor jou?
  • Wat is gezondheid voor jou?
  • Zou jij een QR-code aan je kind geven?
  • Zou jij je kind ieder kwartaal laten vaccineren tegen Covid?

Goed idee.
Mensen benaderen met respect en positiviteit werkt ook merk ik, zelfs als je anders over de dingen denkt. Dat spreek ik namelijk wel uit, maar ik ga verder niet in discussie.

Ik start een nieuw topic omdat ik denk dat de pandemie slechts een afleider is van een groter plan en ik graag het grotere achterliggende verhaal eens zou willen aanstippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, nirual zei:

Ik sla wel aan op deze vraag :classic_happy: 

We hebben ons decennia lang in het land van melk en honing gewaand. In diezelfde periode is ons onderwezen dat we kunnen vertrouwen op het verhaal van de media, de politiek en de wetenschap. Dat vertrouwen zit zo diep geworteld dat we het heel lastig vinden om kritisch te zijn naar die instituten, of ten minste hun verhaal. Ze hebben ons immers zoveel welvaart, voorspoed en innovatie gegeven. En mocht er echt iets niet in de haak zijn dan zullen journalisten daar wel achter komen, toch?

Als we blind blijven vertrouwen op die instituten, verwacht ik dat we over 5 jaar in een land leven waar onze behoefte aan maximale veiligheid centraal staat. Iedereen moet steriel zijn, iedereen moet hetzelfde vinden en voelen.
We vinden het heel normaal om ieder seizoen chemische stoffen tot ons te nemen om niet ziek te kunnen worden. We vinden het heel normaal dat onze kinderen een QR-code laten zien voordat ze het schoolgebouw in gaan. Een deel van ons sociale leven zal zich in een virtuele wereld afspelen, lekker veilig.

Die toekomst moeten we wat mij betreft niet willen. Om dit te doorbreken moeten we vanuit de bevolking een tegenbeweging in gang zetten. Steeds meer mensen moeten dat blinde vertrouwen los gaan laten en kritisch gaan kijken naar de toekomst. Pas dan wenden we een dergelijk toekomstbeeld af.

Aan een ieder die dit leest: begin het gesprek in je directe omgeving, hoe spannend ook!
Je hoeft geen stelling in te nemen en "wetenschappelijke" argumenten aan te dragen. Stel gewoon de juiste vragen. Daarmee trigger je mensen om zelf na te gaan denken.

  • Wat is vrijheid voor jou?
  • Wat is veiligheid voor jou?
  • Wat is gezondheid voor jou?
  • Zou jij een QR-code aan je kind geven?
  • Zou jij je kind ieder kwartaal laten vaccineren tegen Covid?

Wat vertrouwen in de overheid betreft doet Hugo de Jonge iedereen een groot plezier. Zowel voor- als tegenstanders van de man zien dat hij er een puinhoop van maakt. Hij belooft van alles wat hij niet nakomt, liegt alsof het gedrukt staat, draaikont waar je bij staat, met als gevolg dat steeds meer mensen vertrouwen in de overheid verliezen.

Het enige dat nog wel heel veel mensen geloven is dat de overheid het beste met je voorheeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Tamme zei:

Straks met rekening rijden en verplichte code voor openbaar vervoer,blijft uw prive echt wel prive

De algehele tendens is niet erg optimistisch merk ik.

Ik denk niet dat we over vijf jaar nog in een halfslachtige situatie leven.

Er zijn wat mij betreft 2 mogelijkheden.

De eerste is dat het volk op een gegeven moment in opstand komt en de huidige machthebbers verdrijft. Dit hoeft dan niet perse met geweld gepaard te gaan, maar zou bijvoorbeeld ook kunnen bij de volgende verkiezingen.

De tweede is dat het volk al te ver heen is en dat we over vijf jaar in een volledig communistische samenleving terecht zijn gekomen waar niets, maar dan ook echt niets meer privé is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...