Ga naar inhoud

Help, mijn boodschappen worden bijna iedere dag duurder


AnnaB

Aanbevolen berichten

Misschien is het mijn verbeelding, maar iedere keer als ik boodschappen doe lijken er dingen duurder geworden te zijn. Ik heb dat eigenlijk nooit zo precies bijgehouden, maar nu begint het zelfs mij op te vallen.

Ik zie het vooral bij groente en fruit, maar ook bij andere dingen. Is het omdat alles duurder wordt in het nieuwe jaar en is het een soort eenmalige prijsverhoging of kunnen we nog veel meer verhogingen verwachten?

Voor het eerst moet ik nu echt een beetje oppassen wat ik wel of niet in mijn mandje leg. Het voelt voor mij vreemd aan, want dat ben ik niet gewend.

Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, AnnaB zei:

Misschien is het mijn verbeelding, maar iedere keer als ik boodschappen doe lijken er dingen duurder geworden te zijn. Ik heb dat eigenlijk nooit zo precies bijgehouden, maar nu begint het zelfs mij op te vallen.

Ik zie het vooral bij groente en fruit, maar ook bij andere dingen. Is het omdat alles duurder wordt in het nieuwe jaar en is het een soort eenmalige prijsverhoging of kunnen we nog veel meer verhogingen verwachten?

Voor het eerst moet ik nu echt een beetje oppassen wat ik wel of niet in mijn mandje leg. Het voelt voor mij vreemd aan, want dat ben ik niet gewend.

Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

Ik merk dat ook, vorige maand met mijn energie waar het contract van af liep en ik ben ook voorzichtiger met dingen kopen. Ik las gisteren ergens dat alles nog veel duurder gaat worden omdat er zo ontzettend veel mensen zich ziek gemeld hebben of in quarantaine zitten. Dit heeft dan weer grote invloed op de bevoorrading van winkels.

Ik vraag mij af waar dit allemaal gaat eindigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, AnnaB zei:

Misschien is het mijn verbeelding, maar iedere keer als ik boodschappen doe lijken er dingen duurder geworden te zijn. Ik heb dat eigenlijk nooit zo precies bijgehouden, maar nu begint het zelfs mij op te vallen.

Ik zie het vooral bij groente en fruit, maar ook bij andere dingen. Is het omdat alles duurder wordt in het nieuwe jaar en is het een soort eenmalige prijsverhoging of kunnen we nog veel meer verhogingen verwachten?

Voor het eerst moet ik nu echt een beetje oppassen wat ik wel of niet in mijn mandje leg. Het voelt voor mij vreemd aan, want dat ben ik niet gewend.

Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

Dan kan wel aardig kloppen als je naar de cijfers van het CBS kijkt over de maand december. 

Een inflatie per maand van 6,4 procent is waanzinnig hoog. Als dat zich doorzet dan is je geld straks niets meer waard.

inflatie-december.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...