Ga naar inhoud

Blackout? Komt ie er aan?


1OML

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Veritas zei:

Ik denk het wel. Er gaan mij teveel verhalen rond over overbelasting van het elektriciteitsnetwerk. Daarnaast hoor je iedere keer dingen over cyberaanvallen, al met al denk ik dat er wel iets in de lucht hangt.

Overbelasting van het electranet,daar heb je een punt  dat is al eigenlijk overbelast  en het tekort aan grondstoffen is ook een punt,maar ja voor als nog gaat het nog goed, en of ze echt maatregelen treffen dan blijft het muisstil.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Madeliefje zei:

Dat hij komt is zeker maar wanneer?

Wat zou een echt grote langdurige black-out kunnen veroorzaken?

Wapens, zonnevlam, internetstoring, internetvirus.

Er is nog een heel belangrijke oorzaak en die is misschien helemaal niet zo onwaarschijnlijk als je ziet hoe de situatie tussen NAVO en Rusland.

En die mogelijkheid is een EMP aanval. EMP staat voor electric magnetic pulse en dit fenomeen wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door ergens in de lucht een kernbom tot ontploffing te brengen. De schokgolven die dit veroorzaakt zullen in een heel groot gebied voor een enorme blackout zorgen, waarbij eigenlijk de hele infrastructuur wordt verwoest.

Dat is ook de grote angst in Amerika dat een land als Noord Korea er straks in kan slagen om iets dergelijks te doen boven Amerikaans grondgebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit komt omdat de zelfde groep mensen die "Event 201" hebben gehouden ook achter "Cyber Polygon" zitten.

Komt dit er aan? = ja.

Hoe lang gaat het duren? = geen idee.

Op mijn werk (ICT) zijn we hier op aan het voorbereiden maar op de afdeling waar ik zit krijgen we nooit het hele verhaal mee.

 

Er is ook veel discussie over tussen voorstanders en tegenstanders.

Voorstanders geven te kennen dat ze dit gaan doen om zodoende internet 2.0 te kunnen uitrollen als standaard.

tegenstanders geven te kennen dat ze nooit geloven dat de surveillance grid plat gelegd gaat worden.

 

Het probleem met deze meningen is dat dit meestal mensen zijn die weinig tot geen ICT achtergrond hebben.

1e argument is internet 2.0

Dat internet 2.0 is allang de standaard, het hele internet is een "Potemkin village" waarbij je miljarden resultaten van google vaak maar 300 of 400 hits op leveren en waarbij meer dan 99,99% van het internet door google je nooit getoond gaat worden. 

Als je me niet gelooft moet je zelf maar de proef op de som nemen.
Type in google iets simpels in, laten ze zeggen "Pizza"

Dan zegt google dat hij 1.930.000.000 hits heeft voor je om naar door te verwijzen.

Ga nu onder aan de pagina naar de laatste pagina, en herhaal dit.
Je zal zien dat hij bij pagina 28 stopt met 273 resultaten,
Nu kan je onder aan de pagina de optie kiezen om de weggelaten resultaten mee te nemen in je zoekopdracht.
Dan kom je op een lager aantal totaal namelijk 1.760.000.000 maar nog veel erger, na pagina 59 stopt google, 59x10 zoekresults is ongeveer 590 hits.

Dat is het "Potemkin Village" van Google in een notendop.

 

2e argument is de surveillance grid

Het is zeer eenvoudig om internet voor de "Thuis gebruikers" uit te zetten terwijl het internet gewoon door draait.

Dit kan op zo veel manieren dat het gek is dat dit nog nooit door hackers gedaan is. bijna verdacht als je het mij vraagt.

Dat is een beetje te vergelijken met de atoombom. de techniek achter een atoombom is zo kinderlijk eenvoudig dat je conclusie kan trekken dan of, terrorisme is niet echt, of de atoombom is niet echt.
Maar dat is weer een heel ander topic.

Voor de meeste mensen bestaat internet voornamelijk uit poort 80 (http) of poort 443 (https), daarnaast nog misschien een beetje poort 110/995 voor email maar meer op internet zullen ze nooit doen.

Deze poorten zijn makkelijk te blokkeren en dan draait de surveillance grid gewoon verder, die draaien vaak allemaal op hun eigen vlan met een custom poort naar de server-farm waar de algoritmes het werk doen.
Dat is een manier.

Daarnaast heb je nog de DNS Servers. Dit zijn de wegwijs bordjes op het internet.
Zodra je een url intyped, dan gaat de DNS server voor je aan het werk om te kijken waar deze url zich bevindt, en verwijst je vervolgens door naar het IP achter de URL.

DNS servers zijn vrij makkelijk uit te zetten of plat te gooien voor hackers.

Om dit te testen, open een browser en type in de url balk het volgende nummer.  http://54.155.136.114/ 

Dan kom je meteen uit op de pagina van de groep die achter "The Great Reset" zit.

 

aangepast door NivKing
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, NivKing zei:

Dit komt omdat de zelfde groep mensen die "Event 201" hebben gehouden ook achter "Cyber Polygon" zitten.

Komt dit er aan? = ja.

Hoe lang gaat het duren? = geen idee.

Op mijn werk (ICT) zijn we hier op aan het voorbereiden maar op de afdeling waar ik zit krijgen we nooit het hele verhaal mee.

Er is ook veel discussie over tussen voorstanders en tegenstanders.

Voorstanders geven te kennen dat ze dit gaan doen om zodoende internet 2.0 te kunnen uitrollen als standaard.

tegenstanders geven te kennen dat ze nooit geloven dat de surveillance grid plat gelegd gaat worden.

Het probleem met deze meningen is dat dit meestal mensen zijn die weinig tot geen ICT achtergrond hebben.

1e argument is internet 2.0

Dat internet 2.0 is allang de standaard, het hele internet is een "Potemkin village" waarbij je miljarden resultaten van google vaak maar 300 of 400 hits op leveren en waarbij meer dan 99,99% van het internet door google je nooit getoond gaat worden. 

Als je me niet gelooft moet je zelf maar de proef op de som nemen.
Type in google iets simpels in, laten ze zeggen "Pizza"

Dan zegt google dat hij 1.930.000.000 hits heeft voor je om naar door te verwijzen.

Ga nu onder aan de pagina naar de laatste pagina, en herhaal dit.
Je zal zien dat hij bij pagina 28 stopt met 273 resultaten,
Nu kan je onder aan de pagina de optie kiezen om de weggelaten resultaten mee te nemen in je zoekopdracht.
Dan kom je op een lager aantal totaal namelijk 1.760.000.000 maar nog veel erger, na pagina 59 stopt google, 59x10 zoekresults is ongeveer 590 hits.

Dat is het "Potemkin Village" van Google in een notendop.

2e argument is de surveillance grid

Het is zeer eenvoudig om internet voor de "Thuis gebruikers" uit te zetten terwijl het internet gewoon door draait.

Dit kan op zo veel manieren dat het gek is dat dit nog nooit door hackers gedaan is. bijna verdacht als je het mij vraagt.

Dat is een beetje te vergelijken met de atoombom. de techniek achter een atoombom is zo kinderlijk eenvoudig dat je conclusie kan trekken dan of, terrorisme is niet echt, of de atoombom is niet echt.
Maar dat is weer een heel ander topic.

Voor de meeste mensen bestaat internet voornamelijk uit poort 80 (http) of poort 443 (https), daarnaast nog misschien een beetje poort 110/995 voor email maar meer op internet zullen ze nooit doen.

Deze poorten zijn makkelijk te blokkeren en dan draait de surveillance grid gewoon verder, die draaien vaak allemaal op hun eigen vlan met een custom poort naar de server-farm waar de algoritmes het werk doen.
Dat is een manier.

Daarnaast heb je nog de DNS Servers. Dit zijn de wegwijs bordjes op het internet.
Zodra je een url intyped, dan gaat de DNS server voor je aan het werk om te kijken waar deze url zich bevindt, en verwijst je vervolgens door naar het IP achter de URL.

DNS servers zijn vrij makkelijk uit te zetten of plat te gooien voor hackers.

Om dit te testen, open een browser en type in de url balk het volgende nummer.  http://54.155.136.114/ 

Dan kom je meteen uit op de pagina van de groep die achter "The Great Reset" zit.

Als ik dat adres open kom ik bij het bekende enge clubje terecht.

Wel mooi dat je zoveel van computers en internet weet. Ik denk dat de meeste mensen geen flauw idee hebben hoe het werkt, maar dat ze het absoluut zullen merken als ze geen verbinding hebben met net.

Interessant dat jullie eigenlijk zeker weten dat er 'een bepaalde gebeurtenis' zal volgen. Ik geloof het ook wel, iedere keer als die lui iets oefenen dan gebeurt het ook in het echt.

Wat zouden wij leken ons daarbij voor moeten stellen?

Werkt op een kwade morgen internet niet meer en blijft die langere tijd uit de lucht? 

Als zo iets bijvoorbeeld meerdere dagen zou duren, dan krijg je een chaos die niet te overzien is. Ik vind dit heel erg eng eerlijk gezegd.

Moet ik bijvoorbeeld nu geld van de bank halen omdat je straks niet meer kunt pinnen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, AnnaB zei:

Als ik dat adres open kom ik bij het bekende enge clubje terecht.

Wel mooi dat je zoveel van computers en internet weet. Ik denk dat de meeste mensen geen flauw idee hebben hoe het werkt, maar dat ze het absoluut zullen merken als ze geen verbinding hebben met net.

Interessant dat jullie eigenlijk zeker weten dat er 'een bepaalde gebeurtenis' zal volgen. Ik geloof het ook wel, iedere keer als die lui iets oefenen dan gebeurt het ook in het echt.

Wat zouden wij leken ons daarbij voor moeten stellen?

Werkt op een kwade morgen internet niet meer en blijft die langere tijd uit de lucht? 

Als zo iets bijvoorbeeld meerdere dagen zou duren, dan krijg je een chaos die niet te overzien is. Ik vind dit heel erg eng eerlijk gezegd.

Moet ik bijvoorbeeld nu geld van de bank halen omdat je straks niet meer kunt pinnen?

 

Het is moeilijk om alle impact te kunnen overzien.
Contant geld in huis hebben is sowieso een aanrader.

Maar bedenk je wel, zodra het internet eruit klapt, en waarschijnlijk ook de elektra/gas, de elektrische schuifdeuren van de supermarkt al niet meer open gaan. laat staan dat de kassa's werken.
Tegenwoordig zitten kassa's aangesloten op een geautomatiseerd voorraad systeem die de inkopen voor een supermarkt aanstuurt.

Zoek winkels/boeren in de buurt die door kunnen draaien zelfs zonder internet/elektra zodat je een lijstje hebt. dat is nu "Met" internet veel makkelijker in kaart te brengen dan dat je dat moet gaan uitvogelen als je geen toegang hebt tot internet.

Als ze er voor kiezen om alleen de DNS Servers offline te zetten dan kan het nuttig zijn om een lijstje IP adressen te maken van online websites/services zodat je alsnog op de bewuste sites kan komen.
Dit werkt voornamelijk goed voor informatie sites, aangezien de meeste mensen geen idee hebben hoe je op een site komt via direct IP zal facebook of zo iets dergelijks dood zijn.

leg voor jezelf een lijstje aan met belangrijke sites en ping ze zolang dat nog kan en noteer de IP adressen.
Als je niet weet hoe dit in zijn werk gaat kan ik er wel een berichtje aan wijden. laat maar weten.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...