Ga naar inhoud

Ik merk nu ook wat de NOS werkelijk doet met haar berichtgeving


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik ben toch eigenlijk wel een beetje geschokt. Zou dat eigenlijk niet moeten zijn, maar ben dat toch.

Heel mijn leven kijk ik al naar het NOS journaal en ik heb toch eigenlijk altijd wel min of meer geloofd wat ze daar vertelden. Maar, vanavond heb ik voor de eerste keer eigenlijk ontdekt dat ze daar gewoon lopen te liegen.

Ze hadden een item over die vrachtwagenchauffeurs in Canada. En dan weten ze doodleuk te vertellen dat er 2.000 vrachtwagens deelnemen aan dat protest.

Ik heb dat verhaal van de week een beetje gevolgd en er zijn in werkelijkheid iets van 62.000 vrachtwagen, waarvan 12.000 uit Amerika.

Proberen ze nu op deze manier voor het volk verborgen te houden wat er werkelijk gebeurt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Pieter65 zei:

Ik ben toch eigenlijk wel een beetje geschokt. Zou dat eigenlijk niet moeten zijn, maar ben dat toch.

Heel mijn leven kijk ik al naar het NOS journaal en ik heb toch eigenlijk altijd wel min of meer geloofd wat ze daar vertelden. Maar, vanavond heb ik voor de eerste keer eigenlijk ontdekt dat ze daar gewoon lopen te liegen.

Ze hadden een item over die vrachtwagenchauffeurs in Canada. En dan weten ze doodleuk te vertellen dat er 2.000 vrachtwagens deelnemen aan dat protest.

Ik heb dat verhaal van de week een beetje gevolgd en er zijn in werkelijkheid iets van 62.000 vrachtwagen, waarvan 12.000 uit Amerika.

Proberen ze nu op deze manier voor het volk verborgen te houden wat er werkelijk gebeurt?

Heb je dat nu pas in de gaten dat ze liegen ne bedriegen,dat doen ze jaren en jaren.als ze daar zeggen het zijn er maar 10 weet je zeker dat er  in werkelijkheid 30 zijn om maar een getals voorbeeld te geven.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 jaar geleden heb ik gewerkt voor de NOS als broekie op de support afdeling, ICT stond toen nog in de kinderschoenen.

Niks, maar dan ook niks wat het NOS In de markt zet "het namelijk een marketing bedrijf` Is zoals het in werkelijkheid is.

.

Ik kan er maar een ding over zeggen, Als je je tijd wil verdoen met Wald Disney, dan is de NOS een goede investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een leuke vergelijking

De Nederlandse leugensite nu.nl weet te melden dat het maar om enkele honderden truckers zou gaan. Ze hebben dit gefactcheckt zeggen ze 

nu.png

Daar is geen sprake van, concluderen ook factcheckers van Snopes. Het zou tevens een record opgeleverd hebben in het Guinness Book of Records. Het huidige record voor langste vrachtwagenkonvooi staat op 480 voertuigen en werd eind november 2020 gevestigd in Egypte.

 

Dat alles wijst erop dat er sprake is van nepnieuws. Dat er rond het protest nepnieuws wordt verspreid, staat sowieso vast: persbureau Reuters wist te melden dat een veelgebruikte foto met talloze truckers helemaal niet van het Vrijheidskonvooi is, maar van een protestactie in 2019.

Dat er geen duizenden vrachtwagens zijn, betekent niet automatisch dat er een kleine opkomst is. 

Dat is 'de betrouwbare berichtgeving' van nu.nl

Als je dan kijkt naar de Britse Daily Mail lees je iets heel anders.

mail.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht in 2015 had de NOS een uitzending over Putin. De verslaggever vroeg wat en Putin gaf in de orginele video een heel uitgebreid antwoord maar bij de NOS hadden ze het eruit geknipt waardoor het leek dat hij geen antwoord wou geven en gewoon weg liep. Dat is de grootste leugen waar ik de NOS op betrapt had.

 

Volgens mij had geenstijl er ook nog een stuk over geschreven, iets van: 'de nos liegt en bedriegt...'

 

UPDATE: ik heb net even gekeken, het artikel heet 'NOS faalt en liegt met anti-Rusland propaganda', maar deze pagina is verwijdert

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...