Ga naar inhoud

Is dit nu de islam of is het gewoon de cultuur?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik kan er soms geen touw meer aan vastknopen die religies. Ik weet dat de islam allemaal strenge wetten hebben waarbij de vrouwen helemaal niets mogen. Ik weet ook dat een belangrijke rol speelt bij sommige culturen en soms weet ik niet meer wat wat is.

Ik zag het volgende walgelijke bericht:

Mag dat soort dingen bij die culturen, of is het iets van de islam?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Pieter65 zei:

Ik kan er soms geen touw meer aan vastknopen die religies. Ik weet dat de islam allemaal strenge wetten hebben waarbij de vrouwen helemaal niets mogen. Ik weet ook dat een belangrijke rol speelt bij sommige culturen en soms weet ik niet meer wat wat is.

Ik zag het volgende walgelijke bericht:

Mag dat soort dingen bij die culturen, of is het iets van de islam?

Dat is islam de mohammedanen de godsdienst van het kwaad,ga hun gewelddadige geschiedenis maar na altijd oorlog altijd moorden altijd de boel belazeren enz enz enz.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twitter is 90% AI generated content.

Twitter is gecontroleerde media, Gratis dus jij bent "Het Product"

Twitter is volledig social management.

Zonder dat je het weet zit je in een kamer, Een kamer waarvan Twitter heeft besloten dat je daar in thuis hoort.

Of je nu wil of net, je bent overgeleverd aan het befaamde "Hokjes denken"

In die kamer zitten 2 soorten mensen, Twitteraars (veel al AI) die precies tweeten wat je graag wil lezen, waar je je graag mee identificeert.

En Twitteraars (ook rond de 90% AI)die tweets versturen waar je bloed van gaat koken.

Zo wordt je de hele tijd van "Links" naar "Rechts" en weer terug gemanaged.

"Emotionally captivating experiences" noemen ze dat in vak jargon, in feite is het een vorm van emotionele manipulatie.

Als je van jezelf houd, blijf je ver uit de buurt van dat soort social media.

Het onthoofd bericht getuigd daar van.

 

Maar om je vraag te beantwoorden.

In de Bijbel maar ook in de Koran staat dat je niet mag doden. Betekend niet dat beide religies niet misbruikt worden voor dergelijke doelen.

Mooi voorbeeld is 9-11, waarbij er na die actie (al dan niet het vliegende circus van Osama of de Amerikaanse overheid, Aangezien dat helemaal niet belangrijk is.)

Door die actie had je onder moslims radicaliserende groeperingen maar ook onder de christenen, De oorlog in Irak en Afghanistan wert door het Amerikaanse leger ook als heilige oorlog gezien uit naam van God.

Dus beide religies worden ingezet om "kwaad" te doen.

Ik ken zat mensen van beide religies om te weten dat er bij beide religies goede en eervolle mensen zitten.

Neemt niet weg dat er een groot cultuur verschil zit tussen beide stromingen en ik niet geloof in een multi-culturele maatschappij, al is het allen maar omdat het nu een onnatuurlijk verloop heeft door het coudenhove kalergi plan.

https://namastepublishing.co.uk/the-coudenhove-kalergi-plan-the-genocide-of-the-peoples-of-europe/

aangepast door NivKing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is cultuur denk ik. 

Dat meisje is op haar 12e uitgehuwelijkt aan een sukkel, en ze vluchtte naar Turkije.

Toen had haar vader haar als vermist opgegeven bij de Iraanse autoriteiten. Die verkregen haar adres via Interpol en gaven dat door aan hem. Hij pikte haar vervolgens op in Turkije en bracht haar terug naar Iran en daar werd ze onthoofd door een neef.

De Iraanse politie heeft nu de vader, de neef en andere familieleden gearresteerd en een onderzoek ingesteld. Echt dom van Interpol en Turkije dat ze dit allemaal lieten gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Dat is de Islam en het visite kaartje van de Islam. Vooral in Pakistan gebeuren dat soort dingen aan de lopende band. Hoe strenger ze geloven hoe meer ze dingen willen uitvoeren die in de koran en de hadith staan.  Als je een baard zonder snor ziet hou afstand.. Het is één grote brotherhood met licht gelovigen tot zwaar gelovigen. Volgens de islam moeten ze "infidels" haten en doden. Maar toch zijn er elke keer weer van die linkse idioten die alles goedpraten. 

Het zijn mensen zoals jij en ik, alleen zijn ze van af jongs af aan op een dwaalspoor gezet. Het is dieptriest. Het gevoel van broederschap houd de boel als lijm bij elkaar.

Ze hebben Jezus ook helemaal verdraaid in de koran aangezien er anders geen plek was voor Mohammed.

 

 

 

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 9-2-2022 om 02:33, NivKing zei:

Twitter is 90% AI generated content.

Twitter is gecontroleerde media, Gratis dus jij bent "Het Product"

Twitter is volledig social management.

Zonder dat je het weet zit je in een kamer, Een kamer waarvan Twitter heeft besloten dat je daar in thuis hoort.

Of je nu wil of net, je bent overgeleverd aan het befaamde "Hokjes denken"

In die kamer zitten 2 soorten mensen, Twitteraars (veel al AI) die precies tweeten wat je graag wil lezen, waar je je graag mee identificeert.

En Twitteraars (ook rond de 90% AI)die tweets versturen waar je bloed van gaat koken.

Zo wordt je de hele tijd van "Links" naar "Rechts" en weer terug gemanaged.

"Emotionally captivating experiences" noemen ze dat in vak jargon, in feite is het een vorm van emotionele manipulatie.

Als je van jezelf houd, blijf je ver uit de buurt van dat soort social media.

Het onthoofd bericht getuigd daar van.

Maar om je vraag te beantwoorden.

In de Bijbel maar ook in de Koran staat dat je niet mag doden. Betekend niet dat beide religies niet misbruikt worden voor dergelijke doelen.

Mooi voorbeeld is 9-11, waarbij er na die actie (al dan niet het vliegende circus van Osama of de Amerikaanse overheid, Aangezien dat helemaal niet belangrijk is.)

Door die actie had je onder moslims radicaliserende groeperingen maar ook onder de christenen, De oorlog in Irak en Afghanistan wert door het Amerikaanse leger ook als heilige oorlog gezien uit naam van God.

Dus beide religies worden ingezet om "kwaad" te doen.

Ik ken zat mensen van beide religies om te weten dat er bij beide religies goede en eervolle mensen zitten.

Neemt niet weg dat er een groot cultuur verschil zit tussen beide stromingen en ik niet geloof in een multi-culturele maatschappij, al is het allen maar omdat het nu een onnatuurlijk verloop heeft door het coudenhove kalergi plan.

https://namastepublishing.co.uk/the-coudenhove-kalergi-plan-the-genocide-of-the-peoples-of-europe/

Het klopt wat je zegt. Zelf ken ik ook meerdere moslims die heel vredelievend en totaal niet radicaal zijn. Ik kan daar als christen heel goed en open mee communiceren. Ze denken over het meeste hetzelfde als ik. De kleine verschillen respecteer je van elkaar. We hoeven elkaar helemaal niet naar het leven te staan. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is de islam gevaarlijk als iemand er echt 100% voor gaat. Veel Christenen, Joden, Atheisten en etc die hier dagelijks het slachtoffer van worden in bepaalde landen. Het is jammer want moslims zijn vaak wel fijne mensen. Of naja hun cultuur is vrij warm. Niet zo raar gecalculeerd als de Nederlander. De gekke Nederlander die zijn agenda helemaal vol stampt tot op de minuut nauwkeurig. 

main-qimg-fa0fa8a8214979121fba0fba3268181e-lq.jpeg

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Flieko zei:

Helaas is de islam gevaarlijk als iemand er echt 100% voor gaat. Veel Christenen, Joden, Atheisten en etc die hier dagelijks het slachtoffer van worden in bepaalde landen. Het is jammer want moslims zijn vaak wel fijne mensen. Of naja hun cultuur is vrij warm. Niet zo raar gecalculeerd als de Nederlander. De gekke Nederlander die zijn agenda helemaal vol stampt tot op de minuut nauwkeurig. 

main-qimg-fa0fa8a8214979121fba0fba3268181e-lq.jpeg

Als er staat de je de ongelovigen moet onthoofden, dan zullen ze ook moeilijk mensen kunnen bekeren tot hun geloof. Jij gelooft niet, dus hakken wij jouw hoofd er af. En dat ze iedere mogelijkheid moeten aangrijpen om ongelovigen te doden komt ook niet echt sympathiek over.

Ik vind het een nogal een stuk dat niets anders doet dan moord en haat prediken. Probleem is natuurlijk wel dat een aantal dit soort dingen wel serieus neemt. 

Eigenlijk zouden ze dit boek bij de wet moeten verbieden want het zet aan tot haat en geweld. Kan mij ook niet voorstellen dat iemand zich echt prettig voelt met dit soort voorschriften.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Eigenlijk zouden ze dit boek bij de wet moeten verbieden want het zet aan tot haat en geweld.

Daarom hou ik liever afstand van moslims. Hun cultuur is warm, maar van hun geloof mogen ze iemand aan stukken snijden. Het hoeft niet te gebeuren, maar het kan. Dat is geen prettig idee. Als iemand de cultuur wil ervaren zoek dan coptische of orthodoxe christenen in dat soort landen. 

Behalve wie ISIS ook wapens heeft gegeven, je ziet de aard van dat geloof. Gore websites staan vol met onhoofdingen en andere executies dankzij dat geloof. Maar lang niet iedereen is instaat dat te doen. Ze hebben niet voor niets een dictator nodig. Saddam Hussein en Ghadaffi hielden de boel stabiel

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Islam zelf is absoluut niet het gevaar. Ik woon in een stad en heb als het om God gaat voornamelijk met moslims de mooiste spontane gesprekken die juist veel respect hebben voor de oorspronkelijk Christelijke cultuur van Nederland. Daarentegen genoeg moslims, voornamelijk jeugd, die wel een overlast zijn. Maarja dat heb je met alle jongeren.
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat topnotch en andere rap een debacle is..  Dat er binnen de moslims daar onenigheid over is, dat veel van die rappers en muziek geuit worden als van de Duivel en dat daar dan over gepreekt word in de Moskee enzo. Maargoed misschien vertel ik hier wel een onwaar verhaal want ik heb het hier enkel met wat moslims in de wijk over gehad.
Los daarvan bekijk ik elke religie, haar instituten/het geld, altijd vanuit het verdachten-hoekje.   En alle religies zijn versplinterd. Gewoon weer een zondebok voor onze psyche.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-1-2023 om 23:20, WitteGijUt zei:

Islam zelf is absoluut niet het gevaar. Ik woon in een stad en heb als het om God gaat voornamelijk met moslims de mooiste spontane gesprekken die juist veel respect hebben voor de oorspronkelijk Christelijke cultuur van Nederland. Daarentegen genoeg moslims, voornamelijk jeugd, die wel een overlast zijn. Maarja dat heb je met alle jongeren.
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat topnotch en andere rap een debacle is..  Dat er binnen de moslims daar onenigheid over is, dat veel van die rappers en muziek geuit worden als van de Duivel en dat daar dan over gepreekt word in de Moskee enzo. Maargoed misschien vertel ik hier wel een onwaar verhaal want ik heb het hier enkel met wat moslims in de wijk over gehad.
Los daarvan bekijk ik elke religie, haar instituten/het geld, altijd vanuit het verdachten-hoekje.   En alle religies zijn versplinterd. Gewoon weer een zondebok voor onze psyche.
 

. Taqiya man Taqiya. Heel vaak maken moslims gebruik van deze regel. Ze kotsen op het Christendom. Onderling weten ze het van elkaar en steunen elkaar hierin omdat ze anders een probleem hebben. Omdat ze hier in de minderheid zijn. De mensen zijn net als jij en ik, maar Islam niet.

Ik snap dat je van de mensen houdt, heel goed. Ga door, show liefde! Maar hou je ook van de leugen van de duivel dat zij bij zich dragen? Het lijkt er een beetje op dat je dat tweede wil verdedigen. Of je verward cultuur met geloof.

Als je een Christen bent: Hou van de mensen en haal een zwaard door de leugens. Het zwaard van waarheid, en niet het materialistische zwaard dat zij gebruiken om afvalligen te straffen zoals het hen wordt opgedragen in de koran.

Maar goed als jij de koran een geweldig boek vind en Mohammed met alle gevolgen de beste kerel die ooit heeft bestaan, dan mag je dat vinden.🙂

Ik weet trouwens nog wel wat filmpjes te vinden van echte moslims, die echt voor de islam gaan. Dan kun je de vruchten zien. Die doen wat geschreven staat.

Laten we cultuur en dat geloof gescheiden houden.

Wat Wilders doet is ons afleiden van het grootste probleem waar wij in het westen mee te maken hebben. Maar hij verteld wel de waarheid over de Islam.

MIschien hebben we het hier iets te goed in Nederland en vergeten wat er in andere landen gebeurd en waarom.

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Flieko zei:

Ze kotsen op het Christendom.

Niet overal. Als in sommige sekten van de Moslims hebben Maria heel erg hoog staan en om die rede juist veel respect voor Nederland. Waarom denk je dat Nederlanders Tulpen verbouwen? Waarom is Erdogan een Soefi terwijl hij Islam promoot?

 

8 uur geleden, Flieko zei:

Maar goed als jij de koran een geweldig boek vind en Mohammed

Ik vind de Koran een kut boek. Mohammed was ongeletterd en heeft de orale torah geleerd (volgens diezelfde koran dan).

 

 

8 uur geleden, Flieko zei:

Die doen wat geschreven staat.

Ik heb niks met methodisten. Je schat me verkeerd in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Flieko zei:

Maar goed als jij de koran een geweldig boek vind en Mohammed met alle gevolgen de beste kerel die ooit heeft bestaan, dan mag je dat vinden.🙂

Dat is net zoiets als zeggen dat Lutheranen Katholiek zijn. Kom op zeg. Ik heb hier al eerder geschreven dat ik alle religies wantrouw dus niet in mijn straat passen. Ik heb het Trivium gedeeld o.a. Ik begrijp je reactie eerlijk gezegd niet (aangezien je zegt dat ik de Koran een geweldig boek vind, wtf zeg, herhaal dat a.u.b. nooit meer want dat vind ik simpelweg niet.)

P.S. Stel nou dat ik een moslim was.. denk jij dat je zo betweterig uiten (wat Teruggetrokkene niet doet) helpt als jij die moslims de waarheid wil laten zien?


Edit: Moslims die "doen wat geschreven staat" die knikkebollen naar Mekka 4 keer per dag. Die onbewust geloven dat Mekka een kubus van saturnus is en daar voordat ze sterven het liefst in een polonaise omheen lopen. Mekka is niks anders dan het koninkrijk binnen het lichaam; de boeddhisten noemen het Zen. Wellicht de meerderheid (ik vermoed de meerderheid) van Methodisten zijn materiële sukkels die spiritualiteit in materie zien en bijvoorbeeld voor het gemak ontkennen dat Mohammed analfabeet was.
 

 De band zelf is een slecht voorbeeld, het liedje niet. Helaas zijn de band christen haters (kwam ik pas achter in 2016 na een speech tijdens een concert). Blijft voor mij een positief kritisch lied jegens Dogma. Jezus was ook geen Methodist en stond ook tegenover de Religies. Mattheüs 10

aangepast door WitteGijUt
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Flieko zei:

Ik snap dat je van de mensen houdt, heel goed. Ga door, show liefde! Maar hou je ook van de leugen van de duivel dat zij bij zich dragen? Het lijkt er een beetje op dat je dat tweede wil verdedigen. Of je verward cultuur met geloof.

Ik verwar cultuur niet met geloof. Blijkbaar zijn voor jou Moslims één kliek. Allemaal duivels. Dat ik mensen spreek die met mij hun gedachten over al dit soort zaken delen is voor jou blijkbaar zij beoordeeld.

Jesaja 65. 1 Ik ben gevonden van hen, die naar Mij niet vraagden; Ik ben gevonden van degenen, die Mij niet zochten; tot het volk, dat naar Mijn Naam niet genoemd was, heb Ik gezegd: Ziet, hier ben Ik, ziet, hier ben Ik.

Maar goed ik heb mijn relaas gedaan. Ik verwar cultuur met geloof omdat ik een verhaal van de straat deel. Duidelijk.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, WitteGijUt zei:

Ik verwar cultuur niet met geloof. Blijkbaar zijn voor jou Moslims één kliek. Allemaal duivels. Dat ik mensen spreek die met mij hun gedachten over al dit soort zaken delen is voor jou blijkbaar zij beoordeeld.

Wat heb ik gezegd? Die mensen zijn net als jij en ik, maar de Islam is dat niet. Hou van ze, show liefde. Maar het is niet alleen dat: hou van ze met heel je hart.

Het is niet zomaar ff een mening die ik bedenk. Het is jarenlange ervaring.

6 uur geleden, WitteGijUt zei:

P.S. Stel nou dat ik een moslim was.. denk jij dat je zo betweterig uiten (wat Teruggetrokkene niet doet) helpt als jij die moslims de waarheid wil laten zien?

Hoezo betrek je hem erbij? Wil je een forum rel starten om je gelijk te krijgen? Gaat je niet lukken. 

Dit bericht was aan jou gericht, de geit. Niet aan moslims. Jij doet  in iedergeval niets nuttigs tegen de leugens van islam en verward geloof met cultuur.

Betweterig is jou mening. Ga maar het wiel opnieuw uitvinden, heb ik ook gedaan nadat ik niet wou luisteren naar anderen. Ze bleken toch gelijk te hebben. 

Ik ken die cultuur, ik ben half opgegroeid in die cultuur. Ze hebben veel waar ik van kan leren want zelf ben ik een ijsblok vergeleken met hen. Maar de islam? Nee. Dat is er niet één van en dat is bij ons ook niet welkom. Die jarenlange onderdrukking dat deze mensen in die landen als Christenen hebben doorstaan dankzij die duivelse leugens van islam... 

Gelukkig praktiseren de meeste moslims Islam niet volledig en hebben ze net als jij en ik nog een geweten.

 

 

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...