Ga naar inhoud

Diepgaande teksten


Aanbevolen berichten

Laten we hier mooie teksten/oneliners/spreuken bundelen. Kort en bondig graag, maar hoeft niet zo abstract genomen. 

John 20:31 But these are written, that ye might believe that Jesus is the Christ, the Son of God; and that believing ye might have life through his name.

“Life through His Name.”

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Fundamenteel zei:

Laten we hier mooie teksten/oneliners/spreuken bundelen. Kort en bondig graag, maar hoeft niet zo abstract genomen. 

John 20:31 But these are written, that ye might believe that Jesus is the Christ, the Son of God; and that believing ye might have life through his name.

“Life through His Name.”

Tja de leden zwemmen niet in deze fuik.Logisch.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 Corinthians 1:18 

For the preaching of the cross is to them that perish foolishness; but unto us which are saved it is the power of God.

(18-21  Want het woord des kruises is wel dengenen, die verloren gaan, dwaasheid; maar ons, die behouden worden, is het een kracht Gods; Want er is geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan, en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken. Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt? Want nademaal, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid, zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken, die geloven;)

 

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

  1. Rabbi, wij weten, dat Gij zijt een Leraar van God gekomen; want niemand kan deze tekenen doen, die Gij doet, zo God met hem niet is.
  2. Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
  3. Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
  4. Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
  5. Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
  6. Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
  7. De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
  8. Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
  9. Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israel, en weet gij deze dingen niet?
  10. Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
  11. Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
  12. En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
  13. En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
  14. Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
  15. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
  16. Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
  17. Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
  18. En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
  19. Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
  20. Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.

 

  • Haha 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 1 maand later...

Matthew 5:22 But I say unto you, That whosoever is angry with his brother without a cause shall be in danger of the judgment: and whosoever shall say to his brother, Raca, shall be in danger of the council: but whosoever shall say, Thou fool, shall be in danger of hell fire.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Flieko zei:

Ephesians 5:11 Take no part in the unfruitful works of darkness, but instead expose them. 

Psalm 94:16 Who rises up for me against the wicked? Who stands up for me against evildoers?

 
 

Hij heeft je te woord gestaan, ik kijk er naar uit om te zien hoe je die citaten vorm gaat geven in de betreffende discussie. Hopelijk vanuit een gedegen doctrine die geen google vereist? 🙂

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er pittige discussies zijn, moet kunnen. Maar dat de moderatie ronduit deze puberale show tolereert met een tirade aan scheldnamen, heeft dit forum wellicht al vele leden gekost.

Is dat hier een forum voor tieners ofzo?

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, social zei:

Flieko niet ingaan op deze verwarde man. Lichtzwaard had gelijk.

Bedankt dat je het voor mij opnam. Ik hoop dat wij nu weer een beetje normaal met elkaar om kunnen gaan en niet dat dit blijft sluimeren

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Lukas 8:19 En Zijn moeder en Zijn broeders kwamen tot Hem, en konden bij Hem niet komen, vanwege de schare. 20 En Hem werd geboodschapt van enigen, die zeiden: Uw moeder en Uw broeders staan daar buiten, begerende U te zien. 21 Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Mijn moeder en Mijn broeders zijn dezen, die Gods Woord horen, en datzelve doen.

 

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Fundamenteel zei:

Lukas 8:19 En Zijn moeder en Zijn broeders kwamen tot Hem, en konden bij Hem niet komen, vanwege de schare. 20 En Hem werd geboodschapt van enigen, die zeiden: Uw moeder en Uw broeders staan daar buiten, begerende U te zien. 21 Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Mijn moeder en Mijn broeders zijn dezen, die Gods Woord horen, en datzelve doen.

Het is dan wel een diepe tekst inderdaad, want ik begrijp niet wat hier in feite wordt gezegd. Jij ongetwijfeld wel, anders had je dat hier niet neer gezet. So, please, exlain.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Sherlock zei:

Het is dan wel een diepe tekst inderdaad, want ik begrijp niet wat hier in feite wordt gezegd. Jij ongetwijfeld wel, anders had je dat hier niet neer gezet. So, please, exlain.

Dat er geen onderscheid voor Hem was. Of je nu achteraan of vooraan staat, allen 1 in Christus. Uw stand doet er niet toe. En wellicht veel meer waarin mijn menselijk wezen te kort komt om het volledig te doorgronden.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Zijn moeder en broeders kenden het Woord van Christus al, degene waartoe Hij sprak waren nog niet zo bekend met Hem als Zijn eigen moeder en nabije broeders.

Ze moesten niet naar Hem komen luisteren maar zelf prediken.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En grotere doordenker: 

Markus 9:29 En Hij zeide tot hen: Dit geslacht kan nergens door uitgaan, dan door bidden en vasten.

Jezus dreef daar een demon uit een kind.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...