Ga naar inhoud

Diepgaande teksten


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik denk dat je het te moeilijk en te principieel maakt. Daarnaast zul je ook vergunningen moeten hebben voor de jacht. Er zijn periodes dat je niet mag jagen. Als je belasting moet betalen zul je ook een baan nodig hebben. Ik ben wel dik tevreden met wat ik heb. Die vrijheidsbeperkingen vallen ook nog hard mee. Er zijn wel een overvloed aan regels en de mentaliteit van liegen en manipulatie is in deze maatschappij een deugd ipv een zonde. 

Je denkt te werelds. Je hebt helemaal geen baan nodig. Pubers worden miljonair door hun internet wijs te benutten in deze tijd. Een vergunning voor de jacht vereist een opleiding. Die wel nodig is zodat je geen zieke dieren mee naar huis brengt.

Je bent tevreden omdat de supermarkt je nog veel aanbiedt. Maar ik denk dat de ware vreugde ligt in een wereld waar geen supermarkt meer nodig is. En waar ieder mens toegang tot drinkbaar water heeft.

Als je drinkbaar water, grond en zaad hebt; wat meer heb je nodig om alles te voorzien? God voorzag alles gratis.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ja, ik denk te werelds maar ik denk ook realistisch. Geen baan nodig? Ik werk graag voor mijn geld. Ik wens geen miljoenen te hebben. Ik ben blij met wat ik heb ipv me blind te staren op andere mogelijkheden. Is toch prima?

Uiteraard is dat prima. 😉

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, De Teruggetrokkene zei:

Ik probeer mijn zegeningen te tellen. Dat is beter dan te klagen over wat er allemaal niet goed is. En in mijn leven is echt veel niet goed hoor. Daarom probeer niet mijn eigen wijsheid te volgen maar de wijsheid die God ons geeft. Mijn eigen wijsheid is een wereldse en daarmee redelijk zinloos. 

Prepare for the worst, hope for the best.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Prepare for the worst, hope for the best.

Gelukkig ben ik op geestelijk niveau gered. De aardse ellende zal ik moeten ondergaan. Daar ga ik me niet echt druk over maken. 
 

Zorg jij ook maar dat je weer op het juiste pad terecht komt maat. Dat gekloot met je vrouw is niet goed voor je. Is goed bedoeld hè. Niet cynisch 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Gelukkig ben ik op geestelijk niveau gered. De aardse ellende zal ik moeten ondergaan. Daar ga ik me niet echt druk over maken. 
 

Zorg jij ook maar dat je weer op het juiste pad terecht komt maat. Dat gekloot met je vrouw is niet goed voor je. Is goed bedoeld hè. Niet cynisch 

I know I know. Ik ben gewoon rustig aan het bewegen op de beurs en blijf kalm met alles. Ik zal die aardse ellende ook moeten ondergaan, hetzij op een andere manier.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fundamenteel zei:

I know I know. Ik ben gewoon rustig aan het bewegen op de beurs en blijf kalm met alles. Ik zal die aardse ellende ook moeten ondergaan, hetzij op een andere manier.

Richt je op het geestelijke vriend. Dan krijg je ook de kracht om pijn en onrecht te verdragen. Ga je de wereldse wegen volgen (lk begrijp dat want ik ben ook mens) dan kan God je niet helpen, althans minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Richt je op het geestelijke vriend. Dan krijg je ook de kracht om pijn en onrecht te verdragen. Ga je de wereldse wegen volgen (lk begrijp dat want ik ben ook mens) dan kan God je niet helpen, althans minder. 

We moeten vooral onszelf zien te helpen. God gaat mij geen boerderij geven he. Daarvoor moet ik me tot wereldse zaken richten.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fundamenteel zei:

We moeten vooral onszelf zien te helpen. God gaat mij geen boerderij geven he. Daarvoor moet ik me tot wereldse zaken richten.

Dat vind ik erg kort door de bocht maar het klopt in aardse zin wel. De aardse zin is redelijk onbelangrijk. Als je daar veel waarde aan hecht dan ben je daar vrij in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Dat vind ik erg kort door de bocht maar het klopt in aardse zin wel. De aardse zin is redelijk onbelangrijk. Als je daar veel waarde aan hecht dan ben je daar vrij in. 

We krijgen hier misschien eerst weinig om te zien hoe we met veel omgaan. En dat geldt ook voor de hele rijken.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

-De definitie van waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, maar verschillende resultaten verwachten.

-Water naar de zee dragen.

-Trekken aan een dood paard.

-Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw parelen niet voor de zwijnen; opdat zij niet die ze met hun poten vertrappen, zich omkeren en u verscheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...