Ga naar inhoud

Diepgaande teksten


Aanbevolen berichten

2 uur geleden, Fundamenteel zei:

Dat er geen onderscheid voor Hem was. Of je nu achteraan of vooraan staat, allen 1 in Christus. Uw stand doet er niet toe. En wellicht veel meer waarin mijn menselijk wezen te kort komt om het volledig te doorgronden.

Dat kan jij nu wel zeggen, maar misschien kwamen zijn moeder en broers gewoon langs voor een kop koffie of wat ze dan in die tijd ook dronken. Want, er staat verder nergens waarom ze langskwamen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Sherlock zei:

Dat kan jij nu wel zeggen, maar misschien kwamen zijn moeder en broers gewoon langs voor een kop koffie of wat ze dan in die tijd ook dronken. Want, er staat verder nergens waarom ze langskwamen volgens mij.

Het staat er zeker wel maar fundi rukt iedere keer teksten uit de context en dat post hij hier. Omdat hij de verhalen helemaal uit het hoofd kent ziet hij een duidelijk verband in dat kleine stukje tekst met de rest van het verhaal in zijn hoofd. Zie het als een blinde vlek. 

Net zoiets als dat hij iedere keer op mijn posts reageert terwijl hij mij negeert en op de negeerlijst heeft gezet. Het is een beetje een aparte kerel. Maarja goed, ik hou van hem als medemens.  ik zou het wel prettig vinden als hij zich als een volwassene gaat gedragen of anders gewoon uit mijn buurt blijft als ie nog niet zo ver is.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Sherlock zei:

Dat kan jij nu wel zeggen, maar misschien kwamen zijn moeder en broers gewoon langs voor een kop koffie of wat ze dan in die tijd ook dronken. Want, er staat verder nergens waarom ze langskwamen volgens mij.

Ik denk niet dat een kopje drinken de bedoeling was. Jezus onderwees en ging daar niets aan veranderen om Maria of zijn apostelen voor te laten. De Schrift is de leidraad maar relatie met Hem is zoveel meer betekend. Zonder de Heilige Geest is de Bijbel een zwaar boek ja. Maar zo onduidelijk vind ik het niet. 

Toegegeven, het was ook een knipoog naar Maria aanbidding 😉

@Sherlock : waar het op neerkomt is dat iedereen die Zijn Woord hoort familie is. Niemand staat van voor of vanachter. Zijn Woord primeert overal. Bloedverwantschap is geen vereiste om bij Zijn familie te horen. Alle moeders zijn Zijn moeder, alle dochters, alle zonen, alle vaders.  1 lichaam in Christus, 1 familie. Helder toch?

@Sherlock zie ook wat voor een Rabbijn Hij echt was. Zelfs die onderbreking gebruiken om te onderwijzen. Bedankt daar op door te vragen en me daar dieper over te doen nadenken. Is een zeer diepgaande tekst.

aangepast door Fundamenteel

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

14 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Ik denk niet dat een kopje drinken de bedoeling was. Jezus onderwees en ging daar niets aan veranderen om Maria of zijn apostelen voor te laten. De Schrift is de leidraad maar relatie met Hem is zoveel meer betekend. Zonder de Heilige Geest is de Bijbel een zwaar boek ja. Maar zo onduidelijk vind ik het niet. 

Toegegeven, het was ook een knipoog naar Maria aanbidding 😉

..

.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Flieko zei:

Het staat er zeker wel maar fundi rukt iedere keer teksten uit de context en dat post hij hier. Omdat hij de verhalen helemaal uit het hoofd kent ziet hij een duidelijk verband in dat kleine stukje tekst met de rest van het verhaal in zijn hoofd. Zie het als een blinde vlek. 

Net zoiets als dat hij iedere keer op mijn posts reageert terwijl hij mij negeert en op de negeerlijst heeft gezet. Het is een beetje een aparte kerel. Maarja goed, ik hou van hem als medemens.  ik zou het wel prettig vinden als hij zich als een volwassene gaat gedragen of anders gewoon uit mijn buurt blijft als ie nog niet zo ver is.

@Fundamenteel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een kopje koffie om te relaxen en zoiets rustig te bespreken kan altijd. Alleen ga ik liever niet op de man en bespreek ik dat liever op een wat minder autistisch niveau hedendaags. Het is wat het is...

spacer.png

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Flieko zei:

Het staat er zeker wel maar fundi rukt iedere keer teksten uit de context en dat post hij hier. Omdat hij de verhalen helemaal uit het hoofd kent ziet hij een duidelijk verband in dat kleine stukje tekst met de rest van het verhaal in zijn hoofd. Zie het als een blinde vlek. 

Net zoiets als dat hij iedere keer op mijn posts reageert terwijl hij mij negeert en op de negeerlijst heeft gezet. Het is een beetje een aparte kerel. Maarja goed, ik hou van hem als medemens.  ik zou het wel prettig vinden als hij zich als een volwassene gaat gedragen of anders gewoon uit mijn buurt blijft als ie nog niet zo ver is.

 

image.png

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Diepgaande tekst: 

Fundamenteel is een fundamentalist die zich heiliger waant als anderen. Hij heeft geen liefde voor anderen. Is erg arrogant en prideful. Hij heeft geen realtie met God, maar met zichzelf. Vandaar dat hij graag opschept van hoe goed hij de bijbel begrijpt en een ander niet.

Het is een prideful man die bijbel teksten uit hun context rukt, post en erop kickt dat anderen het niet begrijpen zodat hij kan zeggen: ik begrijp het wel want... heilig. Een discussie voeren is niet mogelijk met die man aangezien meneer dan beweert dat jij fout en ongelovig bent.

Dat hij mij op de negeerlijst heeft gezet is prima. Maar dat hij op mijn topics blijft reageren en vervolgens mijn reacties negeert is niets meer als ordinair trol gedrag. Die man heeft helemaal geen liefde en vergeving in zich zitten, alleen maar pride.

 

 

Hem kennende gaat hij hier op in, zo niet dan doet zijn "maatje" het wel

 

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je uw domme onzin later niet zou veranderen naar “...”, dan zou iedereen zien dat het geen trots maar gewoon pure waarheid is. Jij bent geen christen, je bent een trol die christendom een slechte naam komt geven.

Job 13:5 

En nu terug op negeer, vervuil je eigen onderwerpen. Wat jij denkt te weten is verre van een diepzinnige tekst. Ik weet niet waar jij bijbelstudie nam of opgevoed werd, maar het oogt echt zeer lelijk vanuit een christelijke geest.

aangepast door Fundamenteel
dt fout

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Als je uw posten niet zou verwijderen door “...” te posten om uw eigen domme onzin te maskeren, dan zou iedereen zien dat het geen trots maar gewoon pure waarheid is. Jij bent geen christen, je bent een trol die christendom een slechte naam komt geven.

Job 13:5 

Ga je weer, Rick? Blijf dan eens weg van mijn topics en profiel. Je blijft voldurend op mijn topics reageren, kap daar eens mee. Ik durf te wedden dat jij morgen weer iets op mijn profiel plaatst of op één van mijn eigen topics.

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moeten mensen het altijd beter weten. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik misschien wel veel kennis heb over bepaalde onderwerpen, maar eigenlijk maar heel weinig dingen zeker weet.

Iedereen is anders, iedereen heeft een andere waarheid en iedereen beleeft het verblijf op deze 3D planeet anders. Daarom alleen al kan er nooit iemand gelijk hebben, simpelweg omdat de waarheid en de beleving voor iedereen anders is.

Dus, het geloof, religie en alles wat daarmee samenhangt kan hele lelijke dingen voortbrengen, maar ook hele mooie.

En in dat kader vind ik dit lied van Kim Lian van de Meij waarmee ze in de Passion Maria Magdalena speelt ontzettend mooi. En omdat dit een heel mooi en goed gezongen lied is, voel ik mij daarna een stuk beter dan na een discussie over wie er nu gelijk heeft of niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sherlock zei:

Waarom moeten mensen het altijd beter weten. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik misschien wel veel kennis heb over bepaalde onderwerpen, maar eigenlijk maar heel weinig dingen zeker weet.

Iedereen is anders, iedereen heeft een andere waarheid en iedereen beleeft het verblijf op deze 3D planeet anders. Daarom alleen al kan er nooit iemand gelijk hebben, simpelweg omdat de waarheid en de beleving voor iedereen anders is.

Dus, het geloof, religie en alles wat daarmee samenhangt kan hele lelijke dingen voortbrengen, maar ook hele mooie.

En in dat kader vind ik dit lied van Kim Lian van de Meij waarmee ze in de Passion Maria Magdalena speelt ontzettend mooi. En omdat dit een heel mooi en goed gezongen lied is, voel ik mij daarna een stuk beter dan na een discussie over wie er nu gelijk heeft of niet.

Omdat ik nou eenmaal anders doe dan fundi word ik door meneer automatisch gelabeld als een trol en beweerd hij dat ik geen christen ben. Die man haalt teksten uit de bijbel, verwijdert de context zodat anderen het niet begrijpen. Vervolgens gaat hij opscheppen van dat hij het wel begrijpt want... Heilig, beter en slimmer. Daar komt het eigenlijk op neer. Hij is alleen maar met zijn ego bezig.

Fundi, jij bent geobserdeerd door de bijbel maar vergeet Gods liefde, aanwezigheid en vergeving. Het maakt daarom ook niets uit hoe hard jij die teksten er dagelijks instampt want je vergeet waar het werkelijk om gaat. De kern boodschap en een relatie met God. Als je KAN prediken: doe dat. Maar tot nu toe zaai je niets meer dan verwarrende en voor niet gelovige, moeilijke teksten. Om vervolgens te zeggen dat jij het wel begrijpt. Wat denk je daarmee op te schieten?

Natuurlijk heb ik welleens dingen verkeerd gelezen en daardoor verkeerd gereageerd. Dit is al een aantal keer aan mijn kant flink mis gegaan. En dat betreur ik. 

Betreft het onderwerp corona, tja daar heb ik welleens een grap van gemaakt. Vooral toen ik hier net kwam om mij voor te doen als een corona angsthaas.

Wat betreft mijn profiel foto of achtergrond foto bij mijn profiel zoals bijvoorbeeld een astronaut met de platte aarde op de achtergrond, kim jung un of mijn huidige profiel foto die ik zelf heb gemaakt. Je moet een beetje lol hebben, het schaadt niemand.

Binnenkort ga ik een topic maken met regels binnen de islam. Ik ben al bezig om informatie te verzamelen. Niet om te trollen, niet om belachelijk te maken, niet om te gieren en al helemaal niet om anderen proberen te bekeren. Nee, omdat er nogal bijzondere regels zijn binnen de islam die velen niet kennen. Dat gaat bijvoorbeeld over dat je niet met je linkerhand mag eten. Of dat je met je linkervoet eerst het toilet moet betreden. Ik schrijf de regels netjes op en dan kunnen mensen daarop reageren. That's all. Ik garandeer je: dat is niet bepaald bepaald iets dat mensen doen bekeren. Tenzij de admin zegt dat ik dat beter niet moet doen, dan doe ik het niet.

Vanavond post ik weer de nieuwe #4 clown planet (nieuws berichten). Ik heb al weer een heel aantal artikels verzameld.  Zijn dit trol posts? Nee, is het nooit geweest.

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Flieko zei:

Omdat ik nou eenmaal anders doe dan fundi word ik door meneer automatisch gelabeld als een trol en beweerd hij dat ik geen christen ben. Die man haalt teksten uit de bijbel, verwijdert de context zodat anderen het niet begrijpen. Vervolgens gaat hij opscheppen van dat hij het wel begrijpt want... Heilig, beter en slimmer. Daar komt het eigenlijk op neer. Hij is alleen maar met zijn ego bezig.

Fundi, jij bent geobserdeerd door de bijbel maar vergeet Gods liefde, aanwezigheid en vergeving. Het maakt daarom ook niets uit hoe hard jij die teksten er dagelijks instampt want je vergeet waar het werkelijk om gaat. De kern boodschap en een relatie met God. Als je KAN prediken: doe dat. Maar tot nu toe zaai je niets meer dan verwarrende en voor niet gelovende, moeilijke teksten. Om vervolgens te zeggen dat jij het wel begrijpt.

Natuurlijk heb ik welleens dingen verkeerd gelezen en daardoor verkeerd gereageerd. Dit is al een aantal keer aan mijn kant flink mis gegaan. En dat betreur ik. 

Betreft het onderwerp corona, tja daar heb ik welleens een grap van gemaakt. Vooral toen ik hier net kwam om mij voor te doen als een corona angsthaas.

Wat betreft mijn profiel foto of achtergrond foto bij mijn profiel zoals bijvoorbeeld een astronaut met de platte aarde op de achtergrond, kim jung un of mijn huidige profiel foto die ik zelf heb gemaakt. Je moet een beetje lol hebben, het schaadt niemand.

Binnenkort ga ik een topic maken met regels binnen de islam. Ik ben al bezig om informatie te verzamelen. Niet om te trollen, niet om belachelijk te maken, niet om te gieren en al helemaal niet om anderen proberen te bekeren. Nee, omdat er nogal bijzondere regels zijn binnen de islam die velen niet kennen. Dat gaat bijvoorbeeld over dat je niet met je linkerhand mag eten. Of dat je met je linkervoet eerst het toilet moet betreden. Ik schrijf de regels netjes op en dan kunnen mensen daarop reageren. That's all. Ik garandeer je: dat is niet bepaald bepaald iets dat mensen doen bekeren. Tenzij de admin zegt dat ik dat beter niet moet doen, dan doe ik het niet.

Vanavond post ik weer de nieuwe #4 clown planet (nieuws berichten). Ik heb al weer een heel aantal artikels verzameld.  Zijn dit trol posts? Nee, is het nooit geweest.

Het lijkt wel alsof die man je bijzonder hard raakt op de één of andere manier. Jullie zijn het gewoon niet met elkaar eens. Prima toch, zo heb je ook wat om over te discussiëren. Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Sherlock zei:

Het lijkt wel alsof die man je bijzonder hard raakt op de één of andere manier. Jullie zijn het gewoon niet met elkaar eens. Prima toch, zo heb je ook wat om over te discussiëren. Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten.

Rick had mij al een tijd op de negeerlijst staan. Het feit dat hij daarna nogsteeds op mijn topics en zelfs op mijn profiel reageerde heeft het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Vooral omdat hij mijn reacties niet ontvangt. Als hij kon vergeven of mij fatsoenlijk op mijn fouten kan wijzen, prima. Maar nee daar komt nog boven op dat hij zegt dat ik geen christen ben en een trol. 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Flieko zei:

Rick had mij al een tijd op de negeerlijst staan. Het feit dat hij daarna nogsteeds op mijn topics en zelfs op mijn profiel reageerde heeft het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Vooral omdat hij mijn reacties niet ontvangt. Als hij kon vergeven of mij fatsoenlijk op mijn fouten kan wijzen, prima. Maar nee daar komt nog boven op dat hij zegt dat ik geen christen ben en een trol. 

Gelukkig worden beide dingen niet door hem bepaald. Wat is trouwens een negeerlijst?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sherlock zei:

Gelukkig worden beide dingen niet door hem bepaald. Wat is trouwens een negeerlijst?

Die kun je vinden bij instellingen. Je kunt er mensen aan toevoegen zodat je geen meldingen krijgt van diegene. Het is een soort van blockeer optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Waarom moeten mensen het altijd beter weten. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik misschien wel veel kennis heb over bepaalde onderwerpen, maar eigenlijk maar heel weinig dingen zeker weet.

Iedereen is anders, iedereen heeft een andere waarheid en iedereen beleeft het verblijf op deze 3D planeet anders. Daarom alleen al kan er nooit iemand gelijk hebben, simpelweg omdat de waarheid en de beleving voor iedereen anders is.

Dus, het geloof, religie en alles wat daarmee samenhangt kan hele lelijke dingen voortbrengen, maar ook hele mooie.

En in dat kader vind ik dit lied van Kim Lian van de Meij waarmee ze in de Passion Maria Magdalena speelt ontzettend mooi. En omdat dit een heel mooi en goed gezongen lied is, voel ik mij daarna een stuk beter dan na een discussie over wie er nu gelijk heeft of niet.

Begrijpend lezen is lager onderwijs. Het gaat gewoon over de hele familie van Christus. Het is niet eens zo’n dubbelzinnige tekst laat staan cryptisch? 

En dan gaat ie me nog beschuldigen...

Als je het niet wilt weten maar tegen beter in negeert, stel dan geen vragen... steek gewoon uw vingers in de oren en ga lalalala roepen. 🙂

Stelletje pubers....

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Timothy 3:1 This know also, that in the last days perilous times shall come. 2 For men shall be lovers of their own selves, covetous, boasters, proud, blasphemers, disobedient to parents, unthankful, unholy, 3 Without natural affection, trucebreakers, false accusers, incontinent, fierce, despisers of those that are good, 4 Traitors, heady, highminded, lovers of pleasures more than lovers of God; 5 Having a form of godliness, but denying the power thereof: from such turn away.

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...