Ga naar inhoud

Diepgaande teksten


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Joshua zei:

Fiat geld... Papier. Niks waard. Tijd om alles om te zetten in edelmetalen voordat het helemaal niks meer waard is.

En met wat gaat ge uw edelmetalen betalen? 😄 Fiatgeld lol

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Joshua zei:

Ja, gauw van dat papier af. Kan niet sneller.

Met edelmetalen kan je niets kopen, tenzij je het ruilt aan euro's eerst. Met crypto kan je wel alles kopen. Dus als ge dagelijks rendeert met een beetje inzet, kan je zo goed als "gratis" leven.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Met edelmetalen kan je niets kopen, tenzij je het ruilt aan euro's eerst. Met crypto kan je wel alles kopen. Dus als ge dagelijks rendeert met een beetje inzet, kan je zo goed als "gratis" leven.

Sparen... staaafjes kun je heel makkelijk weer inwisselen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Joshua zei:

Sparen... staaafjes kun je heel makkelijk weer inwisselen

Ja als ik rijk ben zal ik ook wel wat kilotjes stockeren. Maar dat is nog lang niet het geval en daar ik nog snel kan bewegen, is crypto leuker en meteen resultaat.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Ja als ik rijk ben zal ik ook wel wat kilotjes stockeren. Maar dat is nog lang niet het geval en daar ik nog snel kan bewegen, is crypto leuker en meteen resultaat.

Zeker, maar kleine aantallen, als je over grammetjes praat is ook wel verslavend. Je voelt het in je handen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Joshua zei:

Zeker, maar kleine aantallen, als je over grammetjes praat is ook wel verslavend. Je voelt het in je handen. 

Als ik 500 euro afhaal, voel ik dat ook in mijn handen he haha.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Joshua zei:

Maar stel het lukt je om off the grid te gaan, ga je dan ook naar een ander land verhuizen?

Ik zet mijn adres waar ge weinig taksen moet betalen dan ja haha.

9 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Je bent nu toch geen geldwolf geworden hoop ik?

Neen daarvoor heb ik nog te weinig. 🙂

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Fundamenteel zei:
19 uur geleden, Joshua zei:

Maar stel het lukt je om off the grid te gaan, ga je dan ook naar een ander land verhuizen?

Hoe stel je je voor om off grid te gaan leven? In de westerse samenleving is alles zo dichtgetimmerd dat dat niet echt mogelijk is. Je staat geregistreerd. Je bent belastingplichtig, je moet werken of trekt een uitkering. Volledig onafhankelijk leven kan alleen als je verdwijnt. Je leeft dan van wat de natuur te bieden heeft. Dat zouden we dan ook echt moeten leren anders komen we om. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leef deels onafhankelijk wag dat betreft. Elektriciteit gebruik ik niet zo heel veel, dus ik vind het weinig zin hebben om veel geld uit te geven aan batterijen en zonnepanelen. Zuinig omgaan met elektriciteit is lonend voor mij. Gas gebruik ik alleen nog om water te verwarmen.  Ik kan je een houtkachel aanbevelen. Deze hebben een hoog rendement tegenwoordig, zijn niet heel vervuilend en als je een beetje je best doet heb je je hout gratis. Ik verwarm er ook vaak nog water mee zodat ik dan geen gas verbruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik leef deels onafhankelijk wag dat betreft. Elektriciteit gebruik ik niet zo heel veel, dus ik vind het weinig zin hebben om veel geld uit te geven aan batterijen en zonnepanelen. Zuinig omgaan met elektriciteit is lonend voor mij. Gas gebruik ik alleen nog om water te verwarmen.  Ik kan je een houtkachel aanbevelen. Deze hebben een hoog rendement tegenwoordig, zijn niet heel vervuilend en als je een beetje je best doet heb je je hout gratis. Ik verwarm er ook vaak nog water mee zodat ik dan geen gas verbruik. 

Het is gewoon ons recht en vrijheid energieonafhankelijk te zijn. Zelfs al kostte het allemaal samen maar 50 euro per maand, dat is 50 euro crypto minder per maand. Ze bestelen ons ja. 🙂

Ik heb een pelletkachel maar zou zeker wel enkele houtkachels plaatsen, parabolische spiegels en generators op stoom laten draaien om kilowatts te renderen. 😄

In mijn hoofd is alles al gebouwd, nu nog budget muh.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een kosten/baten afweging. Geen doel opzich. De rechten die we hebben zijn al lang ondermijnd. Een pelletkachel heeft 1 nadeel. Pellets moet je kopen. Ik heb mijn hout gratis. 
 

Dit jaar heb ik nog geen €700 aan gas en elektriciteit gebruikt. Water kost me denk ik €200 per jaar. Voor dat geld kan ik niet gasn tobben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Het is een kosten/baten afweging. Geen doel opzich. De rechten die we hebben zijn al lang ondermijnd. Een pelletkachel heeft 1 nadeel. Pellets moet je kopen. Ik heb mijn hout gratis. 
 

Dit jaar heb ik nog geen €700 aan gas en elektriciteit gebruikt. Water kost me denk ik €200 per jaar. Voor dat geld kan ik niet gasn tobben. 

Mensen geven hun rechten vandaag ook openhandig af en eisen ze niet meer op.

Vind je 900 euro per jaar niet veel? Ik betaal meer dan 2000 voor energie en water. Water is op te pompen uit de grond en gas is zo ouderwets. Die overheden staan onder invloed van reuzen die ons de illusie geven dat wij de keuze hebben, terwijl hoe lager uw inkomen, hoe meer je moet betalen.

Maar de houtkachel is sowieso een goede optie. Dat zou ik sowieso ook plaatsen. Op een appartement is dat wel een lastige opgave, hout stockeren.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de vraag he, hoe krijgen we die rechten terug. Maar een onafhankelijk energienetwerk hoef je niet traditioneel aan te pakken. Buiten de doos denken en zelfs uw eigen stront en keukenafval gebruiken voor biogas.  Het is absurd om te weten hoeveel beter het kan, maar we gevangen zitten in een systeem dat onze zakken leegrooft en onze omgeving daarvoor vervuilt en overbevolkt.

We zijn iets prachtig verloren door te moderniseren.

  • Mee Eens 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Fundamenteel zei:

Ja dat is de vraag he, hoe krijgen we die rechten terug. Maar een onafhankelijk energienetwerk hoef je niet traditioneel aan te pakken. Buiten de doos denken en zelfs uw eigen stront en keukenafval gebruiken voor biogas.  Het is absurd om te weten hoeveel beter het kan, maar we gevangen zitten in een systeem dat onze zakken leegrooft en onze omgeving daarvoor vervuilt en overbevolkt.

We zijn iets prachtig verloren door te moderniseren.

Ik zou best terug willen naar de tijd van vroeger. Het kan alleen niet meer. We zijn overgeleverd aan de staat en zolang de mensen niet collectief opstaan zal er niks aan te doen zijn. De mensen gaan niet collectief opstaan want de meeste mensen hebben nou eenmaal liever de leugen. 
 

Nogmaals, ik kijk zelf wat het me bespaart om alternatieven te gebruiken qua energie. Mijn stront en de rest van mijn organisch afval zijn echt te weinig om er iets van gas van te maken. Daarnaast neemt een installatie ook een hoop ruimte in en kost dat ook weer veel. Momenteel bedruip ik mezelf prima tegen zeer lage kosten. Dat is mijn doel. Hout stoken zal tzt wel een keer verboden worden. Tegen die tijd heb ik mijn investering al terug en zie dan wel verder. Het is voor mij geen doel om onafhankelijk te worden omdat het altijd deels onafhankelijk blijft. De staat weet je altijd te vinden. Beter om dit gewoon te aanvaarden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik zou best terug willen naar de tijd van vroeger. Het kan alleen niet meer. We zijn overgeleverd aan de staat en zolang de mensen niet collectief opstaan zal er niks aan te doen zijn. De mensen gaan niet collectief opstaan want de meeste mensen hebben nou eenmaal liever de leugen. 
 

Nogmaals, ik kijk zelf wat het me bespaart om alternatieven te gebruiken qua energie. Mijn stront en de rest van mijn organisch afval zijn echt te weinig om er iets van gas van te maken. Daarnaast neemt een installatie ook een hoop ruimte in en kost dat ook weer veel. Momenteel bedruip ik mezelf prima tegen zeer lage kosten. Dat is mijn doel. Hout stoken zal tzt wel een keer verboden worden. Tegen die tijd heb ik mijn investering al terug en zie dan wel verder. Het is voor mij geen doel om onafhankelijk te worden omdat het altijd deels onafhankelijk blijft. De staat weet je altijd te vinden. Beter om dit gewoon te aanvaarden. 

Het kan wel, ... als je geld hebt. En dat is de waan van deze tijd, je hebt rijkdom nodig om onafhankelijk van je overheid te kunnen leven. We zijn zo afhankelijk dat als het instort, de anarchie op 1 maand tijd voltooid zal zijn en enkel de sterksten nog rechtop staan.

Je hebt idd ruimte/geld nodig. En de staat is gelukkig de slechtste nog niet, ik hou stiekem wel van mijn land. Maar het is niet geworden wat onze voorouders voor ogen hadden. Vroeger was de politiek bang van de burger, nu is de burger bang van de politiek en rooft de politiek de grond van onder onze voeten weg. Nu met een stikstofcrisis. Ik denk dat hun wapenhandel en migratie die daaruit verder vloeit een veel erger probleem is dan onze boeren.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard. De grote problemen worden door de overheden veroorzaakt. Ik geloof niet dat wij in NL of België onafhankelijk van de staat kunnen leven. Een alternatief diep in de bossen in Oost Europa of Noord Europa zou misschien mogelijk zijn. Kan en wil je dat? Dan ben je onderdeel van de natuur en moet je leven van de natuur. Ik zou de luxe die ik nu heb wel gaan missen. Qua welvaart komen wij niets tekort, vind ik. Het wordt minder. Dat is een feit, maar met een beetje nadenken ben je nog niet zomaar verloren hoor. 

IMG_9119.jpeg

aangepast door De Teruggetrokkene
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, De Teruggetrokkene zei:

Uiteraard. De grote problemen worden door de overheden veroorzaakt. Ik geloof niet dat wij in NL of België onafhankelijk van de staat kunnen leven. Een alternatief diep in de bossen in Oost Europa of Noord Europa zou misschien mogelijk zijn. Kan en wil je dat? Dan ben je onderdeel van de natuur en moet je leven van de natuur. Ik zou de luxe die ik nu heb wel gaan missen. Qua welvaart komen wij niets tekort, vind ik. Het wordt minder. Dat is een feit, maar met een beetje nadenken ben je nog niet zomaar verloren hoor. 

Je zal sowieso taksen moeten betalen. De staat heeft dan iets van u nodig. Maar mits de locatie (Ardennen), geld en de ruimte, kan je 100% onafhankelijk van uw staat leven. Zaken die je zelf niet kan, kan je laten doen. Money can buy.

Ardense forel vissen, zwijnen en zelfs herten geven u al een jaar voorraad met 0 euro inzet anders dan uw jachtgerief en conserveren/diepvriezen.

Dat is voor mij geen welvaart, maar de pure basis. Basis die ons afgenomen is. Drinkbaar water zou een fundamenteel mensenrecht moeten zijn, maar hun oorlogzucht en van olie een verdienmodel maken, bepaalde een andere economische ontwikkeling. Degene die zich hier als de goede verkopen,  beroven ons van alles en leverden nu onze biologie over. Derde rijkers zijn koorknapen vergeleken met deze politici.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het te moeilijk en te principieel maakt. Daarnaast zul je ook vergunningen moeten hebben voor de jacht. Er zijn periodes dat je niet mag jagen. Als je belasting moet betalen zul je ook een baan nodig hebben. Ik ben wel dik tevreden met wat ik heb. Die vrijheidsbeperkingen vallen ook nog hard mee. Er zijn wel een overvloed aan regels en de mentaliteit van liegen en manipulatie is in deze maatschappij een deugd ipv een zonde. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...