Ga naar inhoud

De eerste krekels liggen bij de Lidl


Sherlock

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Sherlock zei:

Leuk, maar een plaatje zegt altijd iets meer.

Hier de acheta domesticus, oftewel de huiskrekel. Eet smakelijk.

399px-Acheta_domestica_femelle.png

 Moet je eens nagaan dat alles er waarschijnlijk ook nog gewoon inzit zoals de darmen en enzo.

 

Maar eerlijk gezegd: ik zou het wel een keer willen proberen zolang het maar goed vermaalt is.
 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Flieko zei:

 Moet je eens nagaan dat alles er waarschijnlijk ook nog gewoon inzit zoals de darmen en enzo.

Maar eerlijk gezegd: ik zou het wel een keer willen proberen zolang het maar goed vermaalt is.
 

Ik denk dat heel veel mensen niet eens door zullen hebben dat ze krekels kopen. Die lezen alleen het woord 'gehaktballetjes'.

Maar, stel dat wij een nieuwe hongerwinter zouden krijgen en je had toevallig nog een pak krekelgehaktballetjes.

Wat zou je doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Sherlock zei:

Ik denk dat heel veel mensen niet eens door zullen hebben dat ze krekels kopen. Die lezen alleen het woord 'gehaktballetjes'.

Maar, stel dat wij een nieuwe hongerwinter zouden krijgen en je had toevallig nog een pak krekelgehaktballetjes.

Wat zou je doen?

Opeten natuurlijk. Maar lekker zou het wel niet zijn. Krekels smaken naar noten word gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 25-6-2022 om 21:06, Flieko zei:

Opeten natuurlijk. Maar lekker zou het wel niet zijn. Krekels smaken naar noten word gezegd.

Ik vind het bizar hoe koel die dame op de volgende video haar hoofd kan houden bij het bereiden en eten van kakkerlakken.


Ik neem liever genoegen met veganist zijn; het is bovendien een Bijbels principe (Genesis 1:29).
In de volgende video praat Dr. Eric Berg over top veganistische eiwitbronnen (plantaardig).

aangepast door Watchman_Ricky
  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Ik vind het bizar hoe koel die dame op de volgende video haar hoofd kan houden bij het bereiden en eten van kakkerlakken.


Ik neem liever genoegen met veganist zijn; het is bovendien een Bijbels principe (Genesis 1:29).
In de volgende video praat Dr. Eric Berg over top veganistische eiwitbronnen (plantaardig).

Kijk, zo leer ik nog eens wat.

Ik heb nooit geweten dat dit in de bijbel stond, heel interessant:

En God zei: Zie Ik geef u al het zaaddragende gewas dat op heel de aarde is, en alle bomen waaraan zaaddragende boomvruchten zijn; dat zal u tot voedsel dienen.

Maar, die apostelen van Jezus waren toch vissers? Hoe zit het daarmee dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets heel bijzonders.

Omdat de prijzen zo sterk zijn gestegen voor producten zoals vlees zijn we nu in een situatie gekomen dat de vleesvervangers goedkoper zijn geworden dan de originele producten.

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit precies is wat ze willen, want hiermee hebben ze nog een reden om de boeren weg te bonjouren lijkt mij.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/kosten-van-je-boodschappen-drukken-dan-is-dit-het-moment-om-vlees-in-te-wisselen-voor-vleesvervangers~a7c7aacd/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er echt bij stilstaat is honing gewoon bijenkots he 🙂

Johannes de doper at voornamelijk sprinkhanen en honing. 

Waarom niet zou ik zeggen, zolang er geen gezondheidsrisico’s zijn is er geen probleem.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sherlock zei:

Kijk, zo leer ik nog eens wat.

Ik heb nooit geweten dat dit in de bijbel stond, heel interessant:

En God zei: Zie Ik geef u al het zaaddragende gewas dat op heel de aarde is, en alle bomen waaraan zaaddragende boomvruchten zijn; dat zal u tot voedsel dienen.

Maar, die apostelen van Jezus waren toch vissers? Hoe zit het daarmee dan?

Na de zondvloed moest de mens vlees eten.

Genesis 9:1-7

En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde! En uw vrees, en uw verschrikking zij over al het gedierte der aarde, en over al het gevogelte des hemels; in al wat zich op den aardbodem roert, en in alle vissen der zee; zij zijn in uw hand overgegeven. Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid. Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten. En voorwaar, Ik zal uw bloed, het bloed uwer zielen eisen; van de hand van alle gedierte zal Ik het eisen; ook van de hand des mensen, van de hand eens iegelijken zijns broeders zal Ik de ziel des mensen eisen. Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden; want God heeft den mens naar Zijn beeld gemaakt. Maar gijlieden, weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt; teelt overvloediglijk voort op de aarde, en vermenigvuldigt op dezelve.

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Dat lijkt mij ook duidelijke taal. En waar staat dan dat mensen geen vlees meer mogen eten?

Het is niet zozeer van niet mogen denk ik. Het was gewoon niet zo bedoeld bij de creatie van de mens. Omdat de nood er wel was, werd dierlijk vlees en kledij (zie Abel als schaapherder reeds) wel gebruikt. Door de ervaring zijn daar dan spijswetten aan verbonden, zoals het laten leegbloeden. Later nog specifiekere lijsten van verboden en toegestane dieren.

In de volgende creatie zal dat zich wederom herstellen en zal de mens ook geen vlees meer eten, denk ik afgaand op deze tekst. ->

Openbaringen 22:2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen.

Maar Openbaringen is een boek waarvan de teksten pas volledige betekenis krijgen wanneer het zich geopenbaard heeft. Nochtans denk ik dat dit vrij letterlijk gelezen mag worden.

 

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Fundamenteel zei:

Na de zondvloed moest de mens vlees eten.

Genesis 9:1-7

En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde! En uw vrees, en uw verschrikking zij over al het gedierte der aarde, en over al het gevogelte des hemels; in al wat zich op den aardbodem roert, en in alle vissen der zee; zij zijn in uw hand overgegeven. Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid. Doch het vlees met zijn ziel, dat is zijn bloed, zult gij niet eten. En voorwaar, Ik zal uw bloed, het bloed uwer zielen eisen; van de hand van alle gedierte zal Ik het eisen; ook van de hand des mensen, van de hand eens iegelijken zijns broeders zal Ik de ziel des mensen eisen. Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door den mens vergoten worden; want God heeft den mens naar Zijn beeld gemaakt. Maar gijlieden, weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt; teelt overvloediglijk voort op de aarde, en vermenigvuldigt op dezelve.

In Genesis 9:1-7 waar je naar verwijst staat niet dat de mens vleest moest eten, maar dat God het gaf evenals het groene gewas. Het eten van kleine diertjes met hun bloed erin is niet Bijbels.

Genesis 9:3-4 HSV
3  Alles wat zich beweegt, waarin leven is, zal u tot voedsel dienen; Ik heb het u allemaal gegeven, evenals het groene gewas.
4  Maar vlees met zijn leven, zijn bloed, er nog in mag u niet eten.

Als je alleen vlees eet, zal je gezonde leven hoogstwaarschijnlijk niet lang standhouden. Maar er zijn veganisten met een goed gebalanceerd veganistisch dieet, die een zeer hoge leeftijd bereiken en hun leven lang kerngezond zijn.

aangepast door Watchman_Ricky
  • Like 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Pieter65 zei:

Nog iets heel bijzonders.

Omdat de prijzen zo sterk zijn gestegen voor producten zoals vlees zijn we nu in een situatie gekomen dat de vleesvervangers goedkoper zijn geworden dan de originele producten.

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit precies is wat ze willen, want hiermee hebben ze nog een reden om de boeren weg te bonjouren lijkt mij.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/kosten-van-je-boodschappen-drukken-dan-is-dit-het-moment-om-vlees-in-te-wisselen-voor-vleesvervangers~a7c7aacd/

Het bericht in het AD over "Kosten van je boodschappen drukken? Dan is dit hét moment om vlees in te wisselen voor vleesvervangers" is pure propaganda.

Het onderzoek waaruit de conclusie blijkt dat vleesprijzen door het dak schieten waardoor je nu in verhouding een stuk goedkoper uit bent met het plantaardige alternatief, is van supermarktonderzoeker Questionmark, in opdracht van ProVeg Nederland, dat zich richt op het versnellen van de overgang naar een plantaardig voedselsysteem. Ze zijn dus doelgericht bezig met een versnelde overgang naar een plantaardig voedselsysteem.

Als vlees duur is en werkelijk gewild is op het bord van de vleesliefhebber, laat de consumenten dan maar meer betalen voor het vlees op hun bordje. De propaganda via mainstream nieuws voor een versnelde overgang naar een plantaardig voedselsysteem is wel bizar.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Het bericht in het AD over "Kosten van je boodschappen drukken? Dan is dit hét moment om vlees in te wisselen voor vleesvervangers" is pure propaganda.

Het onderzoek waaruit de conclusie blijkt dat vleesprijzen door het dak schieten waardoor je nu in verhouding een stuk goedkoper uit bent met het plantaardige alternatief, is van supermarktonderzoeker Questionmark, in opdracht van ProVeg Nederland, dat zich richt op het versnellen van de overgang naar een plantaardig voedselsysteem. Ze zijn dus doelgericht bezig met een versnelde overgang naar een plantaardig voedselsysteem.

Als vlees duur is en werkelijk gewild is op het bord van de vleesliefhebber, laat de consumenten dan maar meer betalen voor het vlees op hun bordje. De propaganda via mainstream nieuws voor een versnelde overgang naar een plantaardig voedselsysteem is wel bizar.

Ik werd ook al wantrouwig toen ik dat bericht las, het lag er een beetje te dik bovenop. 

Maar, wat is nu de werkelijke reden dat ze willen dat mensen geen vlees meer eten. Ik geloof die verhalen over milieu en planeet niet zo erg, dus zal er wel een andere reden zijn, vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
32 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Kruipende dieren zoals insecten mogen volgens de Bijbel niet worden gegeten; ze zijn onrein.

Leviticus 11:41-42 Het Boek

2039770238_BNGIMG_Crickets001_Lev11v41-42.thumb.jpg.cf9a307744136d08d8d3ae4a6d8679d1.jpg

Het zijn dan ook niet voor niets satanisten die willen dat mensen dit gaan eten. Afgezien van bovenstaande heb ik ergens gelezen dat het ook heel slecht is voor je gezondheid omdat er bepaalde delen zijn die wij mensen niet kunnen verteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Sherlock zei:

Het zijn dan ook niet voor niets satanisten die willen dat mensen dit gaan eten. Afgezien van bovenstaande heb ik ergens gelezen dat het ook heel slecht is voor je gezondheid omdat er bepaalde delen zijn die wij mensen niet kunnen verteren.

Insecten bevatten chitines, die niet door het darmkanaal van de mens verteerd kunnen worden, wat ook weer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

1373663267_InsectenbevattenCHITTIN_5.thumb.jpeg.c208f82213af342a38171ce87ff3fdb1.jpeg

 

Rumble  🔗  Eating insects is dangerous. Introducing Chitins.

Introducing Chitins.jpg

aangepast door Watchman_Ricky
  • Like 2

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Insecten bevatten chitines, die niet door het darmkanaal van de mens verteerd kunnen worden, wat ook weer gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

1373663267_InsectenbevattenCHITTIN_5.thumb.jpeg.c208f82213af342a38171ce87ff3fdb1.jpeg

Rumble  🔗  Eating insects is dangerous. Introducing Chitins.

Introducing Chitins.jpg

Als die insecten kanker veroorzaken, dan zal dat niet te herleiden zijn naar die insecten waarschijnlijk en zo kan je weer heel wat medeburgers opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 23-9-2022 om 09:32, Sherlock zei:

Als die insecten kanker veroorzaken, dan zal dat niet te herleiden zijn naar die insecten waarschijnlijk en zo kan je weer heel wat medeburgers opruimen.

Vlees veroorzaakt ook kanker omdat het wordt volgegooid met (kalium)nitraat dat in de darmen wordt omgezet naar het schadelijke nitriet. En zelfs dat middel pleuren ze in het eten. Zoals die smaakloze met kleurstof gekleurde kaas van de coop. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Flieko zei:

Vlees veroorzaakt ook kanker omdat het wordt volgegooid met (kalium)nitraat dat in de darmen wordt omgezet naar het schadelijke nitriet. En zelfs dat middel pleuren ze in het eten. Zoals die smaakloze met kleurstof gekleurde kaas van de coop. 

Er is niet meer gewoon voedsel te kopen in de supermarkt zo te horen. Als je alles biologisch moet kopen dat is niet te betalen en het alternatief is dat je allerlei kankerverwekkende troep binnen krijgt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Duurzaamheid.nl 🔗 Allemaal aan de zwarte soldaatvlieg? Wel als het aan Protix ligt

Zwarte-soldaatvlieg_32fd33.PNG

Naast krekels staan nu ook de zwarte soldaatvliegen op de agenda. Protix beschouwt de de zwarte soldaatvlieg als alternatief voor soja en palmolie. "Er komt een tijd dat mensen ook op grote schaal insecten gaan eten", aldus Kees Aarts, mede-oprichter en CEO Protix.

 

 

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...