Ga naar inhoud

Waarom moeten mensen altijd een God hebben?


Veritas

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Ik heb ze benadert vanuit een ander oogkader omdat u insinueert.

Je lijkt Mark Rutte wel. Die zegt dat hij geen actieve herinnering heeft aan iets als hij wordt betrapt op liegen.

Ik insinueer totaal niets. Ik stel een vraag

38 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Uw waarneming is subjectief

Ik neem helemaal niets waar, ik stel een vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2022 om 09:47, Veritas zei:
Op 19-7-2022 om 00:54, Flieko zei:

God is mijn licht in de duisternis, God geeft betekenis en hoop aan het leven, en het leven hierna. God is goed. Een samenleving kan niet zonder God als basis/ijkpunt, dit begint tegenwoordig mis te gaan. En in het verleden was dit ook mis gegaan.

Zonder God zal de wereld vervallen in totale duisternis.  De duivel met zijn gevallen engelen krijgen dan de overhand en zullen iedereen beinvloeden totdat alles als een kaartenhuis in elkaar stort.

Wat jij dus zegt is dat de mens moreel te zwak is om op eigen benen te staan en daarvoor een god nodig heeft als ik het goed begrijp. Voor jou is het een uitweg geweest uit een heel onprettige situatie. Dat is natuurlijk prima, maar zou je ook zo over god hebben gedacht als je niet vrij diep was gezonken?

Je concludeert dat het voor @Flieko een uitweg is geweest uit een heel onprettige situatie, en je vraagt je af of hij ook zo over God gedacht zou hebben als hij niet vrij diep gezonken was. Voor mij is het herkenbaar dat God juist in onprettige situaties Zichzelf, Zijn liefde en Zijn kracht openbaart.

God openbaart juist Zijn kracht in zwakheid:
God geeft de vermoeide kracht en Hij vermeerdert de sterkte van wie geen krachten heeft 🔗 Jesaja 40:29 HSV.

Jezus zei:
Degenen die gezond zijn hebben geen geneesheer nodig, maar juist degenen die ziek zijn 🔗 Lucas 5:31 NBG51.

  • Like 2

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Watchman_Ricky zei:

Voor mij is het herkenbaar dat God juist in onprettige situaties Zichzelf, Zijn liefde en Zijn kracht openbaart.

Dat lijkt mij ook volkomen logisch.

Wanneer er hele nare dingen gebeuren zoals een dreigende of uitgebroken oorlog dan zitten de kerken ook altijd stampvol. Als er weinig of niets aan de hand is, dan is iedereen druk bezig met andere zaken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Veritas zei:

Je lijkt Mark Rutte wel. Die zegt dat hij geen actieve herinnering heeft aan iets als hij wordt betrapt op liegen.

Ik insinueer totaal niets. Ik stel een vraag

Ik neem helemaal niets waar, ik stel een vraag

En vraag op basis van wat dan? U neemt het zelf niet waar, dus dacht even iets uit uw duim te zuigen? Zoiets? 🙂

Mensen hebben echt de Bijbel nodig, u bewijst het mhehehe.

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Veritas zei:

Dat lijkt mij ook volkomen logisch.

Wanneer er hele nare dingen gebeuren zoals een dreigende of uitgebroken oorlog dan zitten de kerken ook altijd stampvol. Als er weinig of niets aan de hand is, dan is iedereen druk bezig met andere zaken.

Nochtans is er altijd wel iets aan de hand en is het door geloof we daar rechtstaand door komen. Wie zijn heil in de politiek zoekt komt daar bedrogen in uit. Waarom hebben mensen een beeldscherm nodig om politieke meningen in te lepelen, ze in koor te repeteren en over elkaar af te dwingen? Geen enkele gelovige dwong mij ooit iets op behalve bestaansrecht, maar de democratie heeft me wel heel vaak meegetrokken in beleid waar ik hard voor mijn standpunt moest vechten om te blijven staan. De Bijbel is gewoon een betere wetgever dan de democratie, veel veiliger voor lijf en ziel. Deze democratie heeft staat en kerk gescheiden, maar alles wat ze overnam is nu in verval na het kind met badwater weg te gooien. De volgende generatie is overgeleverd aan technocraten en onder invloed van hun beeldschermen die de nieuwe normen inlepelt om uit te beelden over elkaar en ongelukkige zielen die niet mee met “de tijd” zijn. 

Het zou ons terug beschaafder maken wat schaamte en vrees voor God onze Schepper te tonen als samenleving.

  • Like 1

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Fundamenteel zei:

En vraag op basis van wat dan? U neemt het zelf niet waar, dus dacht even iets uit uw duim te zuigen? Zoiets? 🙂

Mensen hebben echt de Bijbel nodig, u bewijst het mhehehe.

Ben je nu echt zo dom, of doe je alsof om de vraag te ontwijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Veritas zei:

Ben je nu echt zo dom, of doe je alsof om de vraag te ontwijken?

Ik heb beantwoord waarom we een God nodig hebben en dat meteen gelinkt aan voorbeelden die ons een beschaving brachten. Uw subjectieve responses benaderde geen van enkele en u kunt uw eigen vraag niet eens nuanceren als er voorbeelden worden gevraagd. Maar ik zal dan dom zijn de vraag eens om te draaien en te hopen op enige nuancering, dat is waar. 🙂

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Ik heb beantwoord waarom we een God nodig hebben en dat meteen gelinkt aan voorbeelden die ons een beschaving brachten. Uw subjectieve responses benaderde geen van enkele en u kunt uw eigen vraag niet eens nuanceren als er voorbeelden worden gevraagd. Maar ik zal dan dom zijn de vraag eens om te draaien en te hopen op enige nuancering, dat is waar. 🙂

 

Dan zal ik mijn vraag eenvoudiger maken, misschien dat het dan lukt.

Ik neem een klein stukje van mijn vraag.

Is een god niet een gemakkelijke uitvlucht? 

Volgens jou is dat niet het geval, want er zou geen beschaving mogelijk zijn zonder een god.

Er is heel goed een beschaving mogelijk zonder een god, een veel betere zelfs, want als er geen god is om je achter te verschuilen, dan zal je als mens zelf verantwoording moeten nemen voor de dingen die je doet en is er ook niets waar je je achter kan verbergen.

Jij en alle medemensen zijn verantwoordelijk voor de beschaving, niet de één of andere vage god.

En tot het moment dat mensen dat inzien, zullen ze altijd achterover blijven leunen er op vertrouwen dat god het wel goed zal maken, ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Veritas zei:

Dan zal ik mijn vraag eenvoudiger maken, misschien dat het dan lukt.

Ik neem een klein stukje van mijn vraag.

Is een god niet een gemakkelijke uitvlucht? 

Volgens jou is dat niet het geval, want er zou geen beschaving mogelijk zijn zonder een god.

Er is heel goed een beschaving mogelijk zonder een god, een veel betere zelfs, want als er geen god is om je achter te verschuilen, dan zal je als mens zelf verantwoording moeten nemen voor de dingen die je doet en is er ook niets waar je je achter kan verbergen.

Jij en alle medemensen zijn verantwoordelijk voor de beschaving, niet de één of andere vage god.

En tot het moment dat mensen dat inzien, zullen ze altijd achterover blijven leunen er op vertrouwen dat god het wel goed zal maken, ooit.

Jou zin: "dan zal je als mens zelf verantwoording moeten nemen voor de dingen die je doet en is er ook niets waar je je achter kan verbergen.". 

Ik neem toch echt wel de complete verantwoordelijkeheid. Maar in jou visie betekend dat dus dat je atheist moet zijn om verantwoording te nemen. Jou beeld van God is nogal close minded als je het mij vraagt.

Jou tweede zin: "zullen ze altijd achterover blijven leunen er op vertrouwen dat god het wel goed zal maken, ooit".

Dit is dus ook niet van toepassing. Ik denk dat jij het concept God gewoon niet begrijpt. Je gaat toch ook niet ontkennen dat je ooit een moeder had of hebt, en de lessen die zij jou leerde wegdoen als onzin? Kijk naar Jezus, en je ziet de vader. Heb jij 'flaws' ondenkt in Jezus?

aangepast door Flieko
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2022 om 21:37, Veritas zei:

Dat is iets waar ik mij werkelijk over verbaas. Nergens zijn mensen meer fanatiek over dan hun God of geloof.

Over welke religie(s) heb je het hier? Ook buiten het Christendom en de Islam zijn de mensen fanatiek over hun geloof en hun god.
 

Op 18-7-2022 om 21:37, Veritas zei:

Wat dat betreft is er geen verschil tussen christendom of islam.

Het christendom en de Islam hebben veel verschillen. Hieronder kan je nagaan wat de meest voorkomende verschillen zijn tussen beide religies:

Islam Christendom
Allah is alleen en de enige God. God is zowel de Vader, Zoon als Heilige Geest (de drie-eenheid).
   
Jezus (vzmh) was een menselijke profeet. Jezus (vzmh) is niet menselijk maar goddelijk.
Allah heeft geen zonen. Jezus (vzmh) is de enige Zoon van God.
Jezus (vzmh) is nooit aan een Kruis gehangen. (Iemand sterk lijkend op Jezus (vzmh) werd gehangen, dit kun je terug vinden in het oude testament, dat men nog steeds twijfelt over het feit of het wel echt Jezus (vzmh) was.) Jezus (vzmh) is aan Het Kruis gestorven.
Jezus (vzmh) is niet doodgegaan maar is naar boven gegaan in de Hemel. Jezus (vzmh) is op de derde dag opgestaan uit de dood.
De Koran is het woord van Allah. De Bijbel was het woord van God maar is veranderd. De Bijbel is het Woord van God.
Elke baby wordt ‘schoon’, zonder zondes geboren en als moslim (iemand die zich overgeeft aan God, de Enige) Je wordt verlost door de beoordeling van Allah na de dood, door te werken en het verrichten van goede daden. Je wordt geboren als “sinner” (zondaar). Je wordt verlost door je geloof en het vragen om vergiffenis aan Christus. Werken is niet nodig voor genade van God.
Niemand draagt de zonden van een ander, Allah vergeeft wie Hij wil. De mensen dragen de zonden van Adam en Eva en worden voor hun zonden gestraft.

Bron: https://islam-uitleg.nl/verschil-religies/wat-zijn-de-verschillen-tussen-de-islam-en-het-christendom/
 

Op 18-7-2022 om 21:37, Veritas zei:

Het doet mij een beetje denken als wanneer mensen ziek zijn en ze onmiddellijk naar een dokter hollen die hen beter moet maken.

Op doctoren hoeven we sinds de coronacrisis niet meer te rekenen. De gewillige doctoren, zoals bijvoorbeeld Rob Elens, die mensen aan het begin van de coronacrisis wilde helpen met medicijnen zoals HCQ bij de behandeling van SARS-CoV-2, kregen problemen met de Inspectie voor de Gezondheidszorg; blijkbaar mag het coronavirus niet genezen, want iedereen moet aan de vaccins.

Bovendien zijn veel lichamelijke klachten terug te koppelen naar bepaalde eetgewoontes en een bepaalde levensstijl. Naar de dokter hollen om je beter te maken is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
 

Op 18-7-2022 om 21:37, Veritas zei:

Is een god niet een gemakkelijke uitvlucht? Iets waar je alles op af kunt schuiven, je achter kunt verbergen, doen alsof je hem begrijpt? Maar, iedere keer komt het er op neer dat mensen zelf geen verantwoordelijkheid nemen. Dan wordt er gezegd dat het gods wil is.

In feiten is God wel een uitvlucht, maar geen gemakkelijke uitvlucht.

God schiep de mens naar Zijn beeld en Zijn gelijkenis 🔗 Genesis 1:26-27 HSV.
God is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid 🔗 Johannes 4:24 HSV.
De mens bestaat uit een geest, een ziel en een lichaam 🔗 1 Tessalonicenzen 5:23 NBG51.

Terugkomend op je vraag of God niet een gemakkelijke uitvlucht is

Het Hebreeuwse woord voor God is 'Elohim'; de God waar het in de Bijbel om draait. De mens is geschapen naar het beeld van Elohim, Die een Geestelijk wezen is. Iemand die een God heeft, of het nou om Elohim gaat of een andere god, die erkent zijn God als zijn geestelijke meerdere, aan wie hij/zij zich onderwerpt, alsmede wil leven voor de eer en glorie van zijn God.

In de Bijbel kun je lezen dat mensen vaak offers brachten om zichzelf met Elohim te verzoenen. Gehoorzaamheid aan Elohim is beter dan offers. Elohim verwacht dat degenen die in Hem geloven, Hem gehoorzaam zijn; dat is niet altijd makkelijk. Elohim gaf Zijn geboden en het overtreden van Zijn geboden en/of ongehoorzaamheid komt neer op zonde. Zonde is het overtreden van Elohim zijn wet (de torah). 

1 John 3:4 KJV: Whosoever committeth sin transgresseth also the law: for sin is the transgression of the law.
Vertaald: Wie de zonde doet, overtreedt ook de wet, want de zonde is de overtreding der wet.

Door de eeuwen heen werden Christenen vervolgd en gedood. Christenen dienen te rekening houden dat ze als slachtschapen kunnen worden gerekend.

35  Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, of naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36  Zoals geschreven staat: Want omwille van U worden wij de hele dag gedood, wij worden beschouwd als slachtschapen.
37  Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehad.
38  Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen,
39  noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.

Bovendien als we tot Elohim bidden is Hij niet verplicht om ons gebed te vervullen. Immers staat Elohim als onze God en onze geestelijke Meerdere boven ons en horen wij ons te onderwerpen aan Zijn wil, want anders is hij niet onze God.

Allen die in Christus Jezus godvruchtig willen leven zullen vervolgd worden 🔗 2 Timoteüs 3:12 HSV.

Mijn conclusie is dat het Christelijk geloof geen gemakkelijke uitvlucht is zoals vaak wordt gedacht. En wat jammer is, is dat er zoveel voorspoedpredikers zijn die het Evangelie van Jezus Christus als zoete koek voorspiegelen om volle zalen te krijgen en vervolgens aanspraak te maken op financiële offers en giften. Het lijden in deze duistere wereld wereld waar Christenen rekening mee dienen te houden is vaak onderbelicht in kerken en Christelijke bijeenkomsten.

aangepast door Watchman_Ricky
  • Bedankt 1

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Flieko zei:

Jou zin: "dan zal je als mens zelf verantwoording moeten nemen voor de dingen die je doet en is er ook niets waar je je achter kan verbergen.". 

Ik neem toch echt wel de complete verantwoordelijkeheid. Maar in jou visie betekend dat dus dat je atheist moet zijn om verantwoording te nemen. Jou beeld van God is nogal close minded als je het mij vraagt.

Jou tweede zin: "zullen ze altijd achterover blijven leunen er op vertrouwen dat god het wel goed zal maken, ooit".

Dit is dus ook niet van toepassing. Ik denk dat jij het concept God gewoon niet begrijpt. Je gaat toch ook niet ontkennen dat je ooit een moeder had of hebt, en de lessen die zij jou leerde wegdoen als onzin? Kijk naar Jezus, en je ziet de vader. Heb jij 'flaws' ondenkt in Jezus?

We gaan vooruit. Jij gaat concreet in op de dingen die ik vraag.

2 uur geleden, Flieko zei:

. Maar in jou visie betekend dat dus dat je atheist moet zijn om verantwoording te nemen.

Nee, dat betekent het absoluut niet. Wat het wel betekent is dat naar mijn mening veel mensen de eigen verantwoording ontduiken door zich achter iets anders te verbergen.

Je ziet het ook in het dagelijks leven. Toen met Trump had je ook iets dergelijks en dat noemden ze toen Q. Alles en iedereen was opgewonden want Q zou ervoor zorgen dat alles op zijn pootjes terecht kwam. Gevolg was dat niemand iets deed, er helemaal niets op zijn pootjes terecht kwam. Dit noemen ze een psyop.

Je kunt het concept god ook een psyop noemen want het heeft een vergelijkbaar effect op mensen.

Mijn punt is dat de mens een meester is in het ontwijken van eigen verantwoordelijkheid. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die in een god gelooft dat doet, maar heel veel zullen dat wel doen.

De enige manier waarop de wereld beter kan worden is als we het zelf doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Over welke religie(s) heb je het hier? Ook buiten het Christendom en de Islam zijn de mensen fanatiek over hun geloof en hun god.
 

Het christendom en de Islam hebben veel verschillen. Hieronder kan je nagaan wat de meest voorkomende verschillen zijn tussen beide religies:

Islam Christendom
Allah is alleen en de enige God. God is zowel de Vader, Zoon als Heilige Geest (de drie-eenheid).
   
Jezus (vzmh) was een menselijke profeet. Jezus (vzmh) is niet menselijk maar goddelijk.
Allah heeft geen zonen. Jezus (vzmh) is de enige Zoon van God.
Jezus (vzmh) is nooit aan een Kruis gehangen. (Iemand sterk lijkend op Jezus (vzmh) werd gehangen, dit kun je terug vinden in het oude testament, dat men nog steeds twijfelt over het feit of het wel echt Jezus (vzmh) was.) Jezus (vzmh) is aan Het Kruis gestorven.
Jezus (vzmh) is niet doodgegaan maar is naar boven gegaan in de Hemel. Jezus (vzmh) is op de derde dag opgestaan uit de dood.
De Koran is het woord van Allah. De Bijbel was het woord van God maar is veranderd. De Bijbel is het Woord van God.
Elke baby wordt ‘schoon’, zonder zondes geboren en als moslim (iemand die zich overgeeft aan God, de Enige) Je wordt verlost door de beoordeling van Allah na de dood, door te werken en het verrichten van goede daden. Je wordt geboren als “sinner” (zondaar). Je wordt verlost door je geloof en het vragen om vergiffenis aan Christus. Werken is niet nodig voor genade van God.
Niemand draagt de zonden van een ander, Allah vergeeft wie Hij wil. De mensen dragen de zonden van Adam en Eva en worden voor hun zonden gestraft.

Bron: https://islam-uitleg.nl/verschil-religies/wat-zijn-de-verschillen-tussen-de-islam-en-het-christendom/
 

Op doctoren hoeven we sinds de coronacrisis niet meer te rekenen. De gewillige doctoren, zoals bijvoorbeeld Rob Elens, die mensen aan het begin van de coronacrisis wilde helpen met medicijnen zoals HCQ bij de behandeling van SARS-CoV-2, kregen problemen met de Inspectie voor de Gezondheidszorg; blijkbaar mag het coronavirus niet genezen, want iedereen moet aan de vaccins.

Bovendien zijn veel lichamelijke klachten terug te koppelen naar bepaalde eetgewoontes en een bepaalde levensstijl. Naar de dokter hollen om je beter te maken is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
 

In feiten is God wel een uitvlucht, maar geen gemakkelijke uitvlucht.

God schiep de mens naar Zijn beeld en Zijn gelijkenis 🔗 Genesis 1:26-27 HSV.
God is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid 🔗 Johannes 4:24 HSV.
De mens bestaat uit een geest, een ziel en een lichaam 🔗 1 Tessalonicenzen 5:23 NBG51.

Terugkomend op je vraag of God niet een gemakkelijke uitvlucht is

Het Hebreeuwse woord voor God is 'Elohim'; de God waar het in de Bijbel om draait. De mens is geschapen naar het beeld van Elohim, Die een Geestelijk wezen is. Iemand die een God heeft, of het nou om Elohim gaat of een andere god, die erkent zijn God als zijn geestelijke meerdere, aan wie hij/zij zich onderwerpt, alsmede wil leven voor de eer en glorie van zijn God.

In de Bijbel kun je lezen dat mensen vaak offers brachten om zichzelf met Elohim te verzoenen. Gehoorzaamheid aan Elohim is beter dan offers. Elohim verwacht dat degenen die in Hem geloven, Hem gehoorzaam zijn; dat is niet altijd makkelijk. Elohim gaf Zijn geboden en het overtreden van Zijn geboden en/of ongehoorzaamheid komt neer op zonde. Zonde is het overtreden van Elohim zijn wet (de torah). 

1 John 3:4 KJV: Whosoever committeth sin transgresseth also the law: for sin is the transgression of the law.
Vertaald: Wie de zonde doet, overtreedt ook de wet, want de zonde is de overtreding der wet.

Door de eeuwen heen werden Christenen vervolgd en gedood. Christenen dienen te rekening houden dat ze als slachtschapen kunnen worden gerekend.

35  Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, of naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36  Zoals geschreven staat: Want omwille van U worden wij de hele dag gedood, wij worden beschouwd als slachtschapen.
37  Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem Die ons heeft liefgehad.
38  Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen,
39  noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.

Bovendien als we tot Elohim bidden is Hij niet verplicht om ons gebed te vervullen. Immers staat Elohim als onze God en onze geestelijke Meerdere boven ons en horen wij ons te onderwerpen aan Zijn wil, want anders is hij niet onze God.

Allen die in Christus Jezus godvruchtig willen leven zullen vervolgd worden 🔗 2 Timoteüs 3:12 HSV.

Mijn conclusie is dat het Christelijk geloof geen gemakkelijke uitvlucht is zoals vaak wordt gedacht. En wat jammer is, is dat er zoveel voorspoedpredikers zijn die het Evangelie van Jezus Christus als zoete koek voorspiegelen om volle zalen te krijgen en vervolgens aanspraak te maken op financiële offers en giften. Het lijden in deze duistere wereld wereld waar Christenen rekening mee dienen te houden is vaak onderbelicht in kerken en Christelijke bijeenkomsten.

Een religie, welke dan ook heeft op miji dezelfde uitwerking als het communisme of the new world order. Het is allemaal gebaseerd op angst en dwang en daarmee voor mij een absolute no go.

Het zijn allemaal machtsmiddelen om mensen te dwingen om dingen te doen of om zich op een bepaalde manier te gedragen. Een religie kan alleen bestaan als er angst is. Angst voor wat er gebeurt als men dood gaat. Angst dat men niet gedaan heeft wat de religie eiste. Angst dat men in een hiernamaals bestraft zal worden. Daarom bestaan er religies, nergens anders voor.

aangepast door Veritas
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Veritas zei:

We gaan vooruit. Jij gaat concreet in op de dingen die ik vraag.

Nee, dat betekent het absoluut niet. Wat het wel betekent is dat naar mijn mening veel mensen de eigen verantwoording ontduiken door zich achter iets anders te verbergen.

Je ziet het ook in het dagelijks leven. Toen met Trump had je ook iets dergelijks en dat noemden ze toen Q. Alles en iedereen was opgewonden want Q zou ervoor zorgen dat alles op zijn pootjes terecht kwam. Gevolg was dat niemand iets deed, er helemaal niets op zijn pootjes terecht kwam. Dit noemen ze een psyop.

Je kunt het concept god ook een psyop noemen want het heeft een vergelijkbaar effect op mensen.

Mijn punt is dat de mens een meester is in het ontwijken van eigen verantwoordelijkheid. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die in een god gelooft dat doet, maar heel veel zullen dat wel doen.

De enige manier waarop de wereld beter kan worden is als we het zelf doen.

Q was en is controlled opposition. Hetzelfde geldt voor Trump. We hebben het over de USA. Daar is alles nog een grotere poppenkast dan hier. Best slim hoe ze de oppositie hebben geneutraliseerd doormiddel van Q.

Ja Trump zou de eliten wel ff een lesje leren.... ....  over dat zij geen adrenochrome mogen drinken om jong te blijven🤣🤣 geniaal, wie dat bedacht heeft... Hele oppositie die daarin geloofde in één klap kapot door zichzelf belachelijk te maken. Adrenaline is niet bepaald iets om jong te blijven.  

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Flieko zei:

Q was en is controlled opposition. Hetzelfde geldt voor Trump. We hebben het over de USA. Daar is alles nog een grotere poppenkast dan hier. Best slim hoe ze de oppositie hebben geneutraliseerd doormiddel van Q.

Ja Trump zou de eliten wel ff een lesje.... ....  over dat zij geen adrenochrome mogen drinken om jong te blijven🤣🤣 geniaal, wie dat bedacht heeft... Hele oppositie die daarin geloofde in één klap kapot door zichzelf belachelijk te maken. Adrenaline is niet bepaald iets om jong te blijven.  Vervolgens geloofden deze mensen dat ze niets hoefden te doen. Want Trump was de messias, dat werd hun althans wijs gemaakt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Flieko zei:

Q was en is controlled opposition. Hetzelfde geldt voor Trump. We hebben het over de USA. Daar is alles nog een grotere poppenkast dan hier. Best slim hoe ze de oppositie hebben geneutraliseerd doormiddel van Q.

Ja Trump zou de eliten wel ff een lesje leren.... ....  over dat zij geen adrenochrome mogen drinken om jong te blijven🤣🤣 geniaal, wie dat bedacht heeft... Hele oppositie die daarin geloofde in één klap kapot door zichzelf belachelijk te maken. Adrenaline is niet bepaald iets om jong te blijven.  

Trump is één van hen, is in 2015 al aangekondigd door de Rothschild groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Veritas zei:

Een religie, welke dan ook heeft op miji dezelfde uitwerking als het communisme of the new world order. Het is allemaal gebaseerd op angst en dwang en daarmee voor mij een absolute no go.

Het zijn allemaal machtsmiddelen om mensen te dwingen om dingen te doen of om zich op een bepaalde manier te gedragen. Een religie kan alleen bestaan als er angst is. Angst voor wat er gebeurt als men dood gaat. Angst dat men niet gedaan heeft wat de religie eiste. Angst dat men in een hiernamaals bestraft zal worden. Daarom bestaan er religies, nergens anders voor.

Probleem is helemaal opgelost, want NASA heeft het antwoord:

https://nieuwspaal.nl/nasa-bevestigt-god-bestaat-niet/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2022 om 01:56, Veritas zei:

Dan zal ik mijn vraag eenvoudiger maken, misschien dat het dan lukt.

Ik neem een klein stukje van mijn vraag.

Is een god niet een gemakkelijke uitvlucht? 

Volgens jou is dat niet het geval, want er zou geen beschaving mogelijk zijn zonder een god.

Er is heel goed een beschaving mogelijk zonder een god, een veel betere zelfs, want als er geen god is om je achter te verschuilen, dan zal je als mens zelf verantwoording moeten nemen voor de dingen die je doet en is er ook niets waar je je achter kan verbergen.

Jij en alle medemensen zijn verantwoordelijk voor de beschaving, niet de één of andere vage god.

En tot het moment dat mensen dat inzien, zullen ze altijd achterover blijven leunen er op vertrouwen dat god het wel goed zal maken, ooit.

Om het letterlijk te stellen Veritas: God en de duivel waren onze vlucht uit de natuur richting beschaving. Een goed boek is The Breakdown of the Bicameral Mind van Julian Jaynes die dat tamelijk verwoordt. Hoe mensen door hun goden te behagen hun dierlijke status uitbouwde tot een mens die communiceert en de aarde naar zich aanpast ipv andersom. 

Heb je die youtube van orde en chaos bekeken? Een echte aanrader ook.

aangepast door Fundamenteel
Fout boektitel en dt fout

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Sherlock zei:

Lach jij maar, Nieuwspaal is meer betrouwbaar dan de Telegraaf.

Als het over mysteries gaat, is niemand een betere bron dan je eigen ervaring. Bv: ik weet dat ik eens iets zag dat geen vliegtuig, drone of helikopter was. Je kan me in vraag stellen en daar 1001 bronnen tegenover leggen, maar ik weet wat ik zag.

Net zoals ik weet wat ik voel als ik mijn hart uitstort bij God en de kamer verlaat. God bestaat voor mij ook al gaat dat tegen alle rational in.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Dat is iets waar ik mij werkelijk over verbaas. Nergens zijn mensen meer fanatiek over dan hun God of geloof. Wat dat betreft is er geen verschil tussen christendom of islam.

Het doet mij een beetje denken als wanneer mensen ziek zijn en ze onmiddellijk naar een dokter hollen die hen beter moet maken.

Is een god niet een gemakkelijke uitvlucht? Iets waar je alles op af kunt schuiven, je achter kunt verbergen, doen alsof je hem begrijpt? Maar, iedere keer komt het er op neer dat mensen zelf geen verantwoordelijkheid nemen. Dan wordt er gezegd dat het gods wil is.

Voor mij is alles gewoon zoals het is. Ik ben dus ik besta. Ik heb bewustzijn en misschien is dat bewustzijn wel eeuwig. We zullen het ooit merken. Maar, wat ik wel weet ik zelf verantwoordelijk ben voor alles wat ik doe of juist niet doe.

 

 

Ik hou mezelf verantwoordelijk voor de dingen die ik doe. Vooral voor de verkeerde dingen.  De goede dingen die ik doe zal ik juist eerder aan God toeschrijven.  Mijn ego dient zo laag mogelijk gehouden te worden omdat daar nooit iets goeds uit voort zal komen. Juist God zorgt ervoor dat er nog goede dingen kunnen gebeuren in deze wereld die erg verdorven is. Ik zie heel veel mensen die zichzelf als weldoener neerzetten. Dit wordt breed uitgemeten. Bij mij gaat er dan een belletje rinkelen omdat ik dan het idee krijg, dat vooral hun ego een boost nodig heeft. Laat je je door God inspireren, dan wordt je ego ondergeschikt en ben je beter in staat om goede dingen vanuit je hart te doen. Die erkenning wordt dan van ondergeschikt belang. Ik denk dus dat het heel belangrijk is om toe te geven dat je God nodig hebt. Juist niet om je verantwoordelijkheid af te schuiven maar om deze juist te nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...