Ga naar inhoud

De paus ontmoet zijn baas


Balthasar Boma

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Vriend, met je geloof is ook je diepgang verdwenen. Jammer 

Het is beter zo. Alles gewoon lekker relax.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Eigen keus joh. Ik mag daar niet over oordelen maar je bent hard veranderd 

Beter dan lijden, toch? Ik heb gewoon de strijd gestaakt. Niet meer, niet minder.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik heb ook veel moeten lijden. Mijn geloof is er sterker van geworden 

Mijn geloof is nog sterk hoor, gewoon christen af. Het is zinloos mezelf christen te noemen terwijl ik losbandig leef. Het is zoveel meer leefbaar als ik alles en iedereen gewoon laat doen, zelfs als ze in hun ongeluk lopen.

Ik leef nu dag en nacht met 1 oog op de beurs. Het is iets waar ik verder in hoop te groeien. Crypto is nu God geworden hehe.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Fundamenteel zei:

Mijn geloof is nog sterk hoor, gewoon christen af. Het is zinloos mezelf christen te noemen terwijl ik losbandig leef. Het is zoveel meer leefbaar als ik alles en iedereen gewoon laat doen, zelfs als ze in hun ongeluk lopen.

Ik leef nu dag en nacht met 1 oog op de beurs. Het is iets waar ik verder in hoop te groeien. Crypto is nu God geworden hehe.

Niemand had ooit verlangt dat je elke dag een satanische vlam gaat proberen te blussen op andere fora. Heeft dat ook niet een beetje een afkeer veroorzaakt?

Christen is met vallen en opstaan. Je zit in een moeilijke periode van trials. Maar je komt wel terug. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Joshua zei:

Niemand had ooit verlangt dat je elke dag een satanische vlam gaat proberen te blussen op andere fora. Heeft dat ook niet een beetje een afkeer veroorzaakt?

Christen is met vallen en opstaan. Je zit in een moeilijke periode van trials. Maar je komt wel terug. 

Ik kan me ook niet voorstellen dat je het christendom blijvend de rug toekeert. Ik ben er ook niet altijd intens mee bezig maar bij beslissingen laat ik wel altijd het geloof meewegen omdat elke beslissing ook gevolgen heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Joshua zei:

Niemand had ooit verlangt dat je elke dag een satanische vlam gaat proberen te blussen op andere fora. Heeft dat ook niet een beetje een afkeer veroorzaakt?

Christen is met vallen en opstaan. Je zit in een moeilijke periode van trials. Maar je komt wel terug. 

Oh neen, online gebeurens hebben weinig invloed op mij. Tenzij op de beurs haha. Het ligt meer aan mijn persoonlijke situatie. Losbandig leven.

Je kan toch onmogelijk als dronkaard jezelf nog christen noemen? Dan ben ik een slecht voorbeeld.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Je kan toch onmogelijk als dronkaard jezelf nog christen noemen? Dan ben ik een slecht voorbeeld.

Een aantal jaar geleden was ik in die val getrapt, en hard ook😉 alcohol en drugs zijn een ramp, het zet deuren open voor het duister. Een preacher was heel duidelijk over waar ik naartoe zou gaan, diep onder de grond waar ik nu opsta. En dan had hij het niet over het graf. Pas op, drank drugs, ook soft drugs openen deuren. 

Maar wie is dan wel Christen? Je zit gewoon in error, je geeft het zelfs toe en werkt er (nog) niet aan. Daar heb je zo je redenen voor... Ik weet dat je in een moeilijke periode zit. Dat maakt het lastiger om het te doorbreken. 

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Joshua zei:

Een aantal jaar geleden was ik in die val getrapt, en hard ook😉 alcohol en drugs zijn een ramp, het zet deuren open voor het duister. Een preacher was heel duidelijk over waar ik naartoe zou gaan, diep onder de grond waar ik nu opsta. En dan had hij het niet over het graf. Pas op, drank drugs, ook soft drugs openen deuren. 

Maar wie is dan wel Christen? 

Maar die duisternis is er sowieso. Door het mij te proberen niet meer aan te trekken, is dat beter te managen. Ik laat gewoon alles begaan en doe mijn eigen ding. Wat dan dubbele zonde is, want ik zou 1 een standpunt moeten innemen en 2 mijn eigen ding verloochenen.

Ik ben zo geboren, als het beest te temmen is met iets wat gratis onder de zon groeit, waarom dan niet? Alcohol temt het beest zeker niet, dan fluistert die duivel snel in mijn oor. Maar met een simpel kruid is alles gefilterd, geordend en gestructureerd. Zonder kan ik wel, maar dan erger ik me snel dood aan de mensen rond me heen. En daarvoor hoeven ze niet eens iets te zeggen lol.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Zonder kan ik wel, maar dan erger ik me snel dood aan de mensen rond me heen.

Nou dan weet je ook eens hoe ik me voel😆 maar als het voor jou werkt... het heeft een verschillend effect op iedereen.

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Joshua zei:

Nou dan weet je ook eens hoe ik me voel😆 maar als het voor jou werkt... het heeft een verschillend effect op iedereen.

Ja ieder lichaam is anders ontworpen. Heb alleen nooit mijn plaats gevonden binnen alle diversiteit. 🙂  Ik begrijp al die fuzz er rond niet. Als ik geprikkeld naar alcohol grijp, ben ik een dramaqueen. Grijp ik geprikkeld naar mijn vape, dan is alles meteen gefilterd. Nuchter ben ik gewoon introvert. Je ziet het vaak niet eens aan mij dat ik geprikkeld ben. Maar ik onderneem dan ook niets.

Maar afgelopen jaar, was wel de beste leerschool in heel mijn leven. Wat een vrouw in een man kan losmaken, waanzinnig. Volgens mij kan ik wel wat beter met prikkels om dan vorig jaar haha.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Nuchter ben ik gewoon introvert.

Niets mis net introvert zijn😉 

 

16 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Maar afgelopen jaar, was wel de beste leerschool in heel mijn leven. Wat een vrouw in een man kan losmaken, waanzinnig. Volgens mij kan ik wel wat beter met prikkels om dan vorig jaar haha.

Ik kan je echt aanraden om de derde adam te beluisteren terwijl je je crypto aan het doen bent. De duivel maakt via de vrouw het huis, als ook de fundering van de samenleving kapot. 

 

IMG_20231027_194025.jpg

aangepast door Joshua
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Ja ieder lichaam is anders ontworpen. Heb alleen nooit mijn plaats gevonden binnen alle diversiteit. 🙂  Ik begrijp al die fuzz er rond niet. Als ik geprikkeld naar alcohol grijp, ben ik een dramaqueen. Grijp ik geprikkeld naar mijn vape, dan is alles meteen gefilterd. Nuchter ben ik gewoon introvert. Je ziet het vaak niet eens aan mij dat ik geprikkeld ben. Maar ik onderneem dan ook niets.

Maar afgelopen jaar, was wel de beste leerschool in heel mijn leven. Wat een vrouw in een man kan losmaken, waanzinnig. Volgens mij kan ik wel wat beter met prikkels om dan vorig jaar haha.

Misschien heb ik je verkeerd begrepen. Jij voelt je niet goed genoeg om christen te zijn. Klopt dat? Ik ben echt niet beter dan jij hoor. Vorig jaar heb ik een half jaar veel hasj gerookt. Bepaald niet christelijk. Uiteraard mogen we niet zondigen maar we mogen wel met onze zonden naar God gaan. Hij vergeeft ze graag. T emotioneert me nu ik t zo zeg. Wat is God liefdevol naar ons. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Misschien heb ik je verkeerd begrepen. Jij voelt je niet goed genoeg om christen te zijn. Klopt dat? Ik ben echt niet beter dan jij hoor. Vorig jaar heb ik een half jaar veel hasj gerookt. Bepaald niet christelijk. Uiteraard mogen we niet zondigen maar we mogen wel met onze zonden naar God gaan. Hij vergeeft ze graag. T emotioneert me nu ik t zo zeg. Wat is God liefdevol naar ons. 

Zoiets ja. Geloven in Hem zal ik altijd doen. Zijn Woord heeft getrouw bewezen. Maar tegelijk moet ik niet onnozel doen en inzien dat veel van mijn daden veroordeeld worden door datzelfde Woord. Dus het is dan niet christelijk te blijven zondigen om het comfortabel op de wereld te hebben. 🙂

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Joshua zei:

Niets mis net introvert zijn😉 

Ik kan je echt aanraden om de derde adam te beluisteren terwijl je je crypto aan het doen bent. De duivel maakt via de vrouw het huis, als ook de fundering van de samenleving kapot. 

IMG_20231027_194025.jpg

Even een boterham van 4h? Wijkt het veel af van wat baptisten als Charles Lawson prediken? Ik weet niet of ik dat kan uitkijken hoor Joshua. En op de beurs, hoor ik niets meer rond mij.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Fundamenteel zei:

Zoiets ja. Geloven in Hem zal ik altijd doen. Zijn Woord heeft getrouw bewezen. Maar tegelijk moet ik niet onnozel doen en inzien dat veel van mijn daden veroordeeld worden door datzelfde Woord. Dus het is dan niet christelijk te blijven zondigen om het comfortabel op de wereld te hebben. 🙂

Ik vraag me af of je het comfortabel hebt met zondigen. Dat zal op termijn geen voldoening geven. Ik had ook niet echt plezier toen ik hasj rookte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Joshua zei:

Niets mis net introvert zijn😉 

Ik kan je echt aanraden om de derde adam te beluisteren terwijl je je crypto aan het doen bent. De duivel maakt via de vrouw het huis, als ook de fundering van de samenleving kapot. 

IMG_20231027_194025.jpg

Ik heb net even een stukje bekeken. Die gast valt regelmatig helemaal stil en dan duurt het een tijdje voor hij weer gaat praten. 🤣. Nu snap ik dat deze video 4,5 uur duurt.

Vandaag eerst maar wat klusjes doen en misschien morgen weer even kijken.  

aangepast door De Teruggetrokkene
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik heb net even een stukje bekeken. Die gast valt regelmatig helemaal stil en dan duurt het een tijdje voor hij weer gaat praten. 🤣. Nu snap ik dat deze video 4,5 uur duurt.

Vandaag eerst maar wat klusjes doen en misschien morgen weer even kijken.  

Irritant he? Als ie dat er nou uit knipte... Maarja de inhoud is sterk

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, De Teruggetrokkene zei:

Ik vraag me af of je het comfortabel hebt met zondigen. Dat zal op termijn geen voldoening geven. Ik had ook niet echt plezier toen ik hasj rookte. 

Ieder mens is onvolmaakt, ieder mens zondigt, belangrijk  verschil is hierin, dunkt mij of je het doelbewust doet of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tijden dat ik zondig aan de lopende band vind ik niet dat het er comfortabeler van word. Ik ervaar dat op den duur als vast geketend zitten. Uiteindelijk is het totaal niet comfortabel. De vrijheid gaat juist weg als ook je rust. Ookal fluistert de duivel heel wat anders in me oor, ik merkte dat het eind resultaat altijd zal gaan eindigen in totale vernieling. Misschien niet meteen, maar langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...