Ga naar inhoud

Ik vraag me af waar de toekomstige inflatie naartoe gaat


Master87

Aanbevolen berichten

We weten allemaal dat de inflatie gemiddeld met misschien 2% per jaar stijgt. Dat is normaal, het is ingebouwd in ons financiële systeem.

Maar hoe zit het met de toekomst? We hebben de afgelopen jaren een inflatiepiek gehad en nu lijkt het erop dat er hard gewerkt wordt om de inflatie te stabiliseren. 

Voor mij lijken de prijzen nog steeds erg hoog. Alleen al in Nederland zijn de huizenprijzen de afgelopen jaren omhooggeschoten. 

Hoe ziet dit er over 5, 10, 20 jaar uit? Gebruiken we dan nog steeds Euro's? Zal de valtua in de komende decennia bijna niets meer waard zijn? 

Ik begrijp niet hoe dit zo door kan gaan. Ik neem aan dat als ze in staat zijn om rond de 2% per jaar te houden, er geen direct probleem is. Maar ik vraag me af of er op de langere termijn een verschuiving naar meer inflatie of hyperinflatie zal plaatsvinden.

Wat denken jullie?

aangepast door Master87
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Master87 zei:

We weten allemaal dat de inflatie gemiddeld met misschien 2% per jaar stijgt. Dat is normaal, het is ingebouwd in ons financiële systeem.

Maar hoe zit het met de toekomst? We hebben de afgelopen jaren een inflatiepiek gehad en nu lijkt het erop dat er hard gewerkt wordt om de inflatie te stabiliseren. 

Voor mij lijken de prijzen nog steeds erg hoog. Alleen al in Nederland zijn de huizenprijzen de afgelopen jaren omhooggeschoten. 

Hoe ziet dit er over 5, 10, 20 jaar uit? Gebruiken we dan nog steeds Euro's? Zal de valtua in de komende decennia bijna niets meer waard zijn? 

Ik begrijp niet hoe dit zo door kan gaan. Ik neem aan dat als ze in staat zijn om rond de 2% per jaar te houden, er geen direct probleem is. Maar ik vraag me af of er op de langere termijn een verschuiving naar meer inflatie of hyperinflatie zal plaatsvinden.

Wat denken jullie?

Volgens mij zitten ze in een spagaat waar ze niet meer uitkomen.

Om de inflatie te bestrijden moet je de rente verhogen, maar de schulden van landen zijn zo hoog opgelopen dat ze straks grote moeite zullen hebben om alleen al de rente te betalen.

Dus, moeten ze de rente verlagen omdat landen anders kopje onder gaan en dat wakkert de inflatie weer aan.

Ik ben geen financieel expert maar volgens mij moet dit een keer buigen of barsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zien dat al.

Mensen denken nu bv dat hun huis stijgt in waarde, maar het geld daalde gewoon in waarde. Een huurappartement met 2 slaapkamers, circa 1000 euro per maand.

Bedenk daarbij dat de inflatie nog niet half zichtbaar is. De reservemunt (dollar) wordt ook systematisch afgebouwd en BRICS verschuift zich naar het oosten. Waarmee ik bedoel dat het westen daar steeds minder invloed over heeft.

Europa zal zoals de Sovjet Unie worden. En dat heeft ze zichzelf aangedaan, mensen hebben zat gewaarschuwd.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...