Ga naar inhoud

Waarom willen mensen het niet weten


Antoon

Aanbevolen berichten

Waarom willen mensen het niet weten, en ik reflecteer op een bericht hier van een hersenbloeding, de familie lijkt geen onderzoek te willen.

Ik denk terug aan 60 jaar geleden, de overgang van absolute trouw aan de kerk naar een afstandelijke liberale houding, ik was 18 en hoorde thuis en bij familie niets anders dat geestelijken in de kerk geen enkele fout konden maken en als zij dat wel deden dan moesten we begrip hebben en er niet over praten.

ik had ook vrienden met zulke ouders, die vrienden toonden een opstandige geest tegen geestelijken in de kerk, (in de RK noemden we voorgangers geestelijken), ik schrok ervan dat zij ageerden tegen ongebreideld kinderen op de wereld brengen, iets wat toen in de RK speelde, ik kon het niet vatten, ik dacht maar de geestelijke zeggen het toch, het moet wel goed zijn want zij kunnen het weten.

Jullie begrijpen het al, het is het opzien naar autoriteit en je eigen denkvermogen uitschakelen, daardoor is het grootste deel van Nederland onder hypnose en begin er niet over dan tonen zij een panische houding, een houding die ik ook had ten aanzien van geboorte beperking, gelukkig heb ik zelfstandig leren denken maar geloof mij, het heeft mij mentaal heel wat gekost. 

Ter aanvulling ik geloof nog steeds in een God maar volgens mij met een vrije juiste geest

 

aangepast door Antoon
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Antoon zei:

Waarom willen mensen het niet weten, en ik reflecteer op een bericht hier van een hersenbloeding, de familie lijkt geen onderzoek te willen.

Ik denk terug aan 60 jaar geleden, de overgang van absolute trouw aan de kerk naar een afstandelijke liberale houding, ik was 18 en hoorde thuis en bij familie niets anders dat geestelijken in de kerk geen enkele fout konden maken en als zij dat wel deden dan moesten we begrip hebben en er niet over praten.

ik had ook vrienden met zulke ouders, die vrienden toonden een opstandige geest tegen geestelijken in de kerk, (in de RK noemden we voorgangers geestelijken), ik schrok ervan dat zij ageerden tegen ongebreideld kinderen op de wereld brengen, iets wat toen in de RK speelde, ik kon het niet vatten, ik dacht maar de geestelijke zeggen het toch, het moet wel goed zijn want zij kunnen het weten.

Jullie begrijpen het al, het is het opzien naar autoriteit en je eigen denkvermogen uitschakelen, daardoor is het grootste deel van Nederland onder hypnose en begin er niet over dan tonen zij een panische houding, een houding die ik ook had ten aanzien van geboorte beperking, gelukkig heb ik zelfstandig leren denken maar geloof mij, het heeft mij mentaal heel wat gekost. 

Ter aanvulling ik geloof nog steeds in een God maar volgens mij met een vrije juiste geest

Ik hoorde ook bij opstandigen, maar dat kwam omdat wij vroeger twee keer naar de kerk moesten op zondag en nooit wat mochten.

En ik ben het met je eens: Het geloven in een God heeft niets met een kerk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof ook in God en ben nog nooit in een kerk geweest.
Als je je in de wetenschap verdiept kan je niet anders dan in een schepper geloven.

Het grootste probleem van onze moderne samenleving is als je het mij vraagt de Religie van Autoriteit.

Het geloof dat een ander mens het recht heeft om over jou de door de schepper gegeven lichaam te mogen beslissen.

Het wordt er ook al vroeg ingestampt. vanaf je 4e levensjaar wordt je bij je ouders weg geplukt. achter een bureautje geplaatst, daar staat dan die autoriteit voor de klas waar je toestemming aan moet vragen of je naar de W.C. mag of uberhaubt mag praten, deze persoon vertelt je ook wanneer je mag eten of een ommetje mag maken.

Ik ben niet tegen educatie, maar ik heb een groot probleem met indoctrinatie.

aangepast door NivKing
spellings fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach waarde @Antoon alles moet je in het licht van de tijd zien de jaren 50 -60van de 20e eeuw en nog verder terug was alles bepaald,Had een vriendje als je daar thuis kwam een grote buste van de kop van Lenin op het buffet en de radio was vast gezet op de Vara en hij moest verplicht naar de Rode Pioniers of zo iets.Enz enz enz.Kortom alles was in zuilen gegoten en de daarbij hordende verplichtingen.

De Katholieken moesten van alles en de protestanten mochten niks,terwijl  het Christendom mensen in de vrijheid zet.Hen die  kennis hebben van God door Jezus de Christus zijn vrije mensen en zijn het zout in de samenleving  zie maar die hulp verlenen die geheel buiten deze maatschappij zijn gevallen door eigen schuld of door buiten hun schuld dat is de Kerk.

En in dit land van alles los   heerst grote geestelijke armoede mensen die weer terug keren naar de Kerk of tot de Kerk komen hoor je altijd zeggen...............dit is thuis komen..............!!!

 

aangepast door Lichtzwaard

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...