Ga naar inhoud

Het gaat lekker met mijn zonnepanelen


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar maanden zonnepanelen op mijn dak en ik moet zeggen dat ik wel blij verrast ben met wat die dingen opleveren.

Ik kreeg net een overzicht van mijn energieleverancier waarop het volgende stond:

 

Je hebt deze maand 328 kWh teruggeleverd. Dit is goed voor maar liefst € 124,83.

En ik heb vorige maand maar voor 60 euro gas verbruikt, dus ondanks alle paniekberichten geld verdiend met energie.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Sherlock zei:

Ik heb sinds een paar maanden zonnepanelen op mijn dak en ik moet zeggen dat ik wel blij verrast ben met wat die dingen opleveren.

Ik kreeg net een overzicht van mijn energieleverancier waarop het volgende stond:

Je hebt deze maand 328 kWh teruggeleverd. Dit is goed voor maar liefst € 124,83.

En ik heb vorige maand maar voor 60 euro gas verbruikt, dus ondanks alle paniekberichten geld verdiend met energie.

Dat doe je goed. Zo kan je mooi een buffertje opbouwen voor de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook zonnepanelen sinds 2015, dit is tot nu toe wel een beetje  uitzonderlijk jaar, mijn panelen  leverden de eerste 6 maanden meer op dan de andere jaren inhet eerste half jaar, Flieko ik denk dat het metde eindafrekenig verekend wordt, en dan kan je eventueel geld retour krijgen

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2022 om 13:27, Flieko zei:

Op het dak van mijn nieuwe huis liggen zonnepanelen. Ik zie op mijn maandelijkse energie rekening dat de bedragen voor stroom behoorlijk in de min liggen. Ontvang ik dit geld aan het einde van het jaar?

Volgens mij kan dat alleen als je zelf heel veel elektriciteit verbruikt. Als je geen elektrische auto's en dergelijke op laadt zou je in de plus moeten zitten want we hebben dit jaar heel wat zon gezien.

Op 19-7-2022 om 14:49, Antoon zei:

Ik heb ook zonnepanelen sinds 2015, dit is tot nu toe wel een beetje  uitzonderlijk jaar, mijn panelen  leverden de eerste 6 maanden meer op dan de andere jaren inhet eerste half jaar, Flieko ik denk dat het metde eindafrekenig verekend wordt, en dan kan je eventueel geld retour krijgen

Dat had jij een heel vooruitziende blik. Ik geloofde in 2015 nog niet zo in zonnepanelen. Pas sinds de sterk stijgende gasprijzen ben ik van mening veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Veritas zei:

Volgens mij kan dat alleen als je zelf heel veel elektriciteit verbruikt. Als je geen elektrische auto's en dergelijke op laadt zou je in de plus moeten zitten want we hebben dit jaar heel wat zon gezien.

Dat had jij een heel vooruitziende blik. Ik geloofde in 2015 nog niet zo in zonnepanelen. Pas sinds de sterk stijgende gasprijzen ben ik van mening veranderd.

Dat bedoel ik met in de min. Ik maak geen kosten betreft elektriciteit

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Eneco schroeft de terugleververgoeding voor zonnestroom vanaf 5 september drastisch terug naar 9 cent per kWh. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf na berichtgeving van het AD. Voor sommige klanten betekent het dat hun besparing op de energierekening ineens fors kleiner uitvalt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Flieko zei:

Eneco schroeft de terugleververgoeding voor zonnestroom vanaf 5 september drastisch terug naar 9 cent per kWh. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf na berichtgeving van het AD. Voor sommige klanten betekent het dat hun besparing op de energierekening ineens fors kleiner uitvalt.

Dat is helemaal een lachertje, de klant levert aan hen voor 9 cent per kWh, maar hoeveel rekenen zij hem voor het gebruik van hun elektriciteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sherlock zei:

Dat is helemaal een lachertje, de klant levert aan hen voor 9 cent per kWh, maar hoeveel rekenen zij hem voor het gebruik van hun elektriciteit?

€0,41 per kWh normaal tarief

De teruglevering was €0,31 maar dat wordt €0,09

 

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Sherlock zei:

wat een smeerlappen, zo worden mensen genaaid met hun zonnepanelen.

Op NineForNews is er ook een bericht dat mensen worden genaaid door de energiemaatschappijen.

Budget Energie blijkt momenteel de voordeligste energieleverancier van Nederland. Eigenlijk zou de Nederlandse bevolking massaal moeten overstappen naar de voordeligste energieleverancier van Nederland, als een signaal naar de dure energieleveranciers, dat de burgers de hoge energietarieven niet accepteren.

DGrH5laK_o.jpg

 

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2022 om 18:58, Watchman_Ricky zei:

Op NineForNews is er ook een bericht dat mensen worden genaaid door de energiemaatschappijen.

Budget Energie blijkt momenteel de voordeligste energieleverancier van Nederland. Eigenlijk zou de Nederlandse bevolking massaal moeten overstappen naar de voordeligste energieleverancier van Nederland, als een signaal naar de dure energieleveranciers, dat de burgers de hoge energietarieven niet accepteren.

DGrH5laK_o.jpg

energiemaatschappijen en overheden samen pakken je waar je bij staat. De werkelijke prijs voor leveringen schijnt ongeveer een kwart te zijn van wat mensen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Tamme zei:

Bestaat er ook een bestaansminimum voor werkende mensen?🤣

Er staat vandaag een heel artikel in de Telegraaf over een alleenverdiener met een heel goed salaris, die na het betalen van al zijn rekeningen een paar honderd euro overhoudt om met zijn gezin van te leven. Dit, omdat hij totaal nergens voor in aanmerking komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Energie toeslag ook zo gek, 120 procent van het sociaal minium voor recht daarop, men moet kijken naar de omstandigheden, iemand die enkele honderden euro daarboven is en met een heel grote woonkamer kan het slechter hebben dan iemand met een klein huisje en eventueel nog een lopend contract. Of zie ikiets over het hoofd

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sherlock zei:

Het is de energiebelasting, de BTW en alle andere toeslagen die boven op de prijs komen die de consumenten nekt. De leverancier krijgt maar een klein deel van het bedrag

Het is terug pakken wat tijdens de Corona lockdowns allemaal is uitgegeven aan zogenaamde steunpakketten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is gewoon geen bestaansminimum voor werkende mensen.anders zouden die nu ook in aanmerking komen voor huursubsidie zorgtoeslag enz verdien je nu 130 of 140% van het minimuum loon en zit je in een oud niet goed geisoleerd huurhuis ben je gewoon de lul.word nog gekker als er in de winter echt vraag komt naar gas dan stijgen de prijzen zo erg dat een laag betaalde werkende een lager vrij besteedbaar inkomen heeft als een asielzoeker in een azc😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2022 om 09:55, Sherlock zei:

Ik heb sinds een paar maanden zonnepanelen op mijn dak en ik moet zeggen dat ik wel blij verrast ben met wat die dingen opleveren.

Ik kreeg net een overzicht van mijn energieleverancier waarop het volgende stond:

Je hebt deze maand 328 kWh teruggeleverd. Dit is goed voor maar liefst € 124,83.

En ik heb vorige maand maar voor 60 euro gas verbruikt, dus ondanks alle paniekberichten geld verdiend met energie.

Hoe gaat het nu met je zonnepanelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
29 minuten geleden, Tamme zei:

warmtepomp en laadpaal voor je auto op eigen terein gaat echt duurder worden dan benzine auto of goede gas cv,dat is toch de wereld op ze kop

Dat betekent dan gewoon dat een hele hoop mensen erin zijn getrapt en straks spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze aan al die idioterie hebben meegedaan.

Er is straks een groot tekort aan tribunalen om het hele Klaus Schwab circus te berechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Tamme zei:

En het gekke is dat als je gaat rekenen ,dat dan een dieselgenerator nog steeds niet voor die prijs elektra kan leveren.

Wat doet een warmtepomp eigenlijk?  Is dat een manier om water elektrisch te verwarmen in plaats van gas? En wat bedoel je met dan kan die dieselgenerator nog steeds geen elektra leveren voor die prijs? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...