Ga naar inhoud

Ik heb eindelijk zonnepanelen genomen, hoop dat het een beetje helpt met de energiekosten


Sherlock

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vorig jaar het aanbod van mijn huurbaas om zonnepanelen te laten plaatsen. Er zou dan een paar tientjes bij de huur worden geteld. Ik heb dat toen niet gedaan omdat de elektriciteitsprijs zo laag was dat het niet de moeite waard leek.

Toen gingen de prijzen omhoog en ineens is het een heel andere verhaal geworden. De prijs van mijn elektriciteit ging met een factor 4 omhoog en ook de verhoging van het gas zat eraan te komen.

Ik hoop toen alsnog gekozen voor zonnepanelen en dat scheelt toch echt een heel stuk op de complete energierekening.

Maar, nu zijn ze twee weken geleden geweest om die panelen te komen leggen. Net toen ze klaar waren met de leidingen en zo begon het te waaien zodat ze het dak niet op konden met die panelen. 

Nu moet ik wachten tot begin maart, want het loopt storm met aanvragen, dus heb ik nu nog steeds geen zonnepanelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sherlock zei:

Ik kreeg vorig jaar het aanbod van mijn huurbaas om zonnepanelen te laten plaatsen. Er zou dan een paar tientjes bij de huur worden geteld. Ik heb dat toen niet gedaan omdat de elektriciteitsprijs zo laag was dat het niet de moeite waard leek.

Toen gingen de prijzen omhoog en ineens is het een heel andere verhaal geworden. De prijs van mijn elektriciteit ging met een factor 4 omhoog en ook de verhoging van het gas zat eraan te komen.

Ik hoop toen alsnog gekozen voor zonnepanelen en dat scheelt toch echt een heel stuk op de complete energierekening.

Maar, nu zijn ze twee weken geleden geweest om die panelen te komen leggen. Net toen ze klaar waren met de leidingen en zo begon het te waaien zodat ze het dak niet op konden met die panelen. 

Nu moet ik wachten tot begin maart, want het loopt storm met aanvragen, dus heb ik nu nog steeds geen zonnepanelen. 

Mag toch hopen dat je een goede koop heeft gedaan,vertrouw het niet zo dat reclame maken voor ZP; daarnaast heb je toch altijd nog een andere warmte bron nodig want als er geen zon is.................... tja.maar goed succes er mee.

  • Like 1

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Sherlock zei:

Ik kreeg vorig jaar het aanbod van mijn huurbaas om zonnepanelen te laten plaatsen. Er zou dan een paar tientjes bij de huur worden geteld. Ik heb dat toen niet gedaan omdat de elektriciteitsprijs zo laag was dat het niet de moeite waard leek.

Toen gingen de prijzen omhoog en ineens is het een heel andere verhaal geworden. De prijs van mijn elektriciteit ging met een factor 4 omhoog en ook de verhoging van het gas zat eraan te komen.

Ik hoop toen alsnog gekozen voor zonnepanelen en dat scheelt toch echt een heel stuk op de complete energierekening.

Maar, nu zijn ze twee weken geleden geweest om die panelen te komen leggen. Net toen ze klaar waren met de leidingen en zo begon het te waaien zodat ze het dak niet op konden met die panelen. 

Nu moet ik wachten tot begin maart, want het loopt storm met aanvragen, dus heb ik nu nog steeds geen zonnepanelen. 

Succes met je zonnepanelen. Ik hoop dat je waar hebt voor je geld.

Zonnepanelen kunnen namelijk ook brandgevaar met zich meebrengen.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Sherlock zei:

Ik kreeg vorig jaar het aanbod van mijn huurbaas om zonnepanelen te laten plaatsen. Er zou dan een paar tientjes bij de huur worden geteld. Ik heb dat toen niet gedaan omdat de elektriciteitsprijs zo laag was dat het niet de moeite waard leek.

Toen gingen de prijzen omhoog en ineens is het een heel andere verhaal geworden. De prijs van mijn elektriciteit ging met een factor 4 omhoog en ook de verhoging van het gas zat eraan te komen.

Ik hoop toen alsnog gekozen voor zonnepanelen en dat scheelt toch echt een heel stuk op de complete energierekening.

Maar, nu zijn ze twee weken geleden geweest om die panelen te komen leggen. Net toen ze klaar waren met de leidingen en zo begon het te waaien zodat ze het dak niet op konden met die panelen. 

Nu moet ik wachten tot begin maart, want het loopt storm met aanvragen, dus heb ik nu nog steeds geen zonnepanelen. 

Mensen die huren bij een woningbouwvereniging krijgen de zonnepanelen, muurisolatie, dakisolatie en vloerisolatie helemaal gratis!

De woningbouwverenigingen moeten dit doen en krijgen er een volledige subsidie voor van de EU. Alleen huizen die er geschikt voor zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Mag toch hopen dat je een goede koop heeft gedaan,vertrouw het niet zo dat reclame maken voor ZP; daarnaast heb je toch altijd nog een andere warmte bron nodig want als er geen zon is.................... tja.maar goed succes er mee.

Ik zie de toekomst zonnig tegemoet, dus dat zit wel goed, hoop ik.

1 uur terug, Watchman_Ricky zei:

Succes met je zonnepanelen. Ik hoop dat je waar hebt voor je geld.

Zonnepanelen kunnen namelijk ook brandgevaar met zich meebrengen.

Wow, maar die hebben het complete dak vol liggen met die dingen. Ik krijg er maar 8 of zo.

 

2 minuten geleden, Madeliefje zei:

Mensen die huren bij een woningbouwvereniging krijgen de zonnepanelen, muurisolatie, dakisolatie en vloerisolatie helemaal gratis!

De woningbouwverenigingen moeten dit doen en krijgen er een volledige subsidie voor van de EU. Alleen huizen die er geschikt voor zijn.

Ja, bijna gratis, ze gooien wel 17,50 bij de huur, maar die verdien je zo terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Madeliefje zei:
2 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Succes met je zonnepanelen. Ik hoop dat je waar hebt voor je geld.

Zonnepanelen kunnen namelijk ook brandgevaar met zich meebrengen.

Ach er zijn zoveel zaken in je huis die in brand kunnen vliegen.

Je bovengenoemde suggestie is subjectief en je eigen optiek, @Madeliefje.
Dingen die we in huis hebben, die kunnen niet zomaar 'in brand vliegen'. Er zal over het algemeen eerst een vuurtje aan te pas moeten komen aan dingen die we in huis hebben voordat ze überhaupt in brand kunnen vliegen.
 

1 uur geleden, Madeliefje zei:
2 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Succes met je zonnepanelen. Ik hoop dat je waar hebt voor je geld.

Zonnepanelen kunnen namelijk ook brandgevaar met zich meebrengen.

Ach er zijn zoveel zaken in je huis die in brand kunnen vliegen.

Dus geen angst zaaien. Laat dat maar aan Pinokkio Rutte over!

Je verwijt mij om geen angst te zaaien, maar in je suggestie van: "Ach er zijn zoveel zaken in je huis die in brand kunnen vliegen." kom je zelf over als angst zaaiend en dat je het persoonlijk op de man speelt.

aangepast door Watchman_Ricky

Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 5:14 HSV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

0

3 uur geleden, Watchman_Ricky zei:

Je bovengenoemde suggestie is subjectief en je eigen optiek, @Madeliefje.
Dingen die we in huis hebben, die kunnen niet zomaar 'in brand vliegen'. Er zal over het algemeen eerst een vuurtje aan te pas moeten komen aan dingen die we in huis hebben voordat ze überhaupt in brand kunnen vliegen.
 

Je verwijt mij om geen angst te zaaien, maar in je suggestie van: "Ach er zijn zoveel zaken in je huis die in brand kunnen vliegen." kom je zelf over als angst zaaiend en dat je het persoonlijk op de man speelt.

CVketel, kaarsen, electrische kachel, gaskachel, gasstel, kortsluiting, kinderen met lucifers  etc….

Genoeg te verzinnen.  
 

Zonnepalen zijn gewoon veilig bij een goed aangesloten installatie. Maar dat geld voor zoveel zaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...