Ga naar inhoud

Wie gelooft dat verhaal van die Russische aanval op Odessa?


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik vind dit een heel vreemd verhaal. Rusland en Oekraïne sluiten een akkoord over de levering van graan en direct daarna bestookt Rusland dan Odessa met kruisraketten.

Het verhaal klinkt mij totaal ongeloofwaardig in de oren, want waarom zou Rusland dat doen? Wat voor zin heeft het om voor het oog van de wereld belangrijke afspraken te maken over voedselleveringen en om daarna dit te doen.

De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft de Russische raketaanval op Odessa, de belangrijke Oekraïense havenstad aan de Zwarte Zee, veroordeeld als “duidelijke Russische barbaarsheid”. In een videoboodschap zei Zelenski zaterdagavond dat de aanval een nieuwe reden is voor andere landen om Oekraïne wapens te geven “die nodig zijn voor de overwinning”.


Volgens het leger van Oekraïne zijn er zaterdag vier kruisraketten afgevuurd op de haven. Twee daarvan zouden “haveninfrastructuur” hebben geraakt, stellen een lokale overheidsfunctionaris en een Oekraïense legereenheid op Telegram. De twee andere raketten zijn volgens het leger neergehaald. Maksim Martsjenko, de gouverneur van de regio, maakte bovendien melding van “een aantal gewonden”.

Klopt dit verhaal?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Pieter65 zei:

Ik vind dit een heel vreemd verhaal. Rusland en Oekraïne sluiten een akkoord over de levering van graan en direct daarna bestookt Rusland dan Odessa met kruisraketten.

Het verhaal klinkt mij totaal ongeloofwaardig in de oren, want waarom zou Rusland dat doen? Wat voor zin heeft het om voor het oog van de wereld belangrijke afspraken te maken over voedselleveringen en om daarna dit te doen.

De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft de Russische raketaanval op Odessa, de belangrijke Oekraïense havenstad aan de Zwarte Zee, veroordeeld als “duidelijke Russische barbaarsheid”. In een videoboodschap zei Zelenski zaterdagavond dat de aanval een nieuwe reden is voor andere landen om Oekraïne wapens te geven “die nodig zijn voor de overwinning”.


Volgens het leger van Oekraïne zijn er zaterdag vier kruisraketten afgevuurd op de haven. Twee daarvan zouden “haveninfrastructuur” hebben geraakt, stellen een lokale overheidsfunctionaris en een Oekraïense legereenheid op Telegram. De twee andere raketten zijn volgens het leger neergehaald. Maksim Martsjenko, de gouverneur van de regio, maakte bovendien melding van “een aantal gewonden”.

Klopt dit verhaal?

Volgens de Turken heeft Moskou laten weten niets met deze aanval te maken te hebben. Lijkt mij ook al gek, een dag na het tekenen van zo'n overeenkomst.

Russia Informs Turkey It Had "Nothing To Do" With Odessa Port Attack | ZeroHedge

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...