Ga naar inhoud

Waarom hebben ouders altijd spijt als het mis gaat?


Sherlock

Aanbevolen berichten

Bij ons is de kogel door de kerk en heeft de overheid besloten dat kinderen vanaf 12 jaar gevaccineerd kunnen worden tegen corona.

Dat is natuurlijk helemaal veilig volgens Minister Hugo de Jonge.

En dus zullen vele bange ouders hun kinderen adviseren om zich te laten vaccineren en zullen veel kinderen zich laten vaccineren omdat ze dan weer dingen mogen.

Maar, als het later mis gaat zullen diezelfde ouders spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze hun kind hebben laten vaccineren.

Misschien helpt het als ze even naar het volgende bericht kijken van een huilende moeder.

Een moeder die haar 12 jarige dochter liet meedoen met de vaccinatietesten, omdat ze dachten op die manier een einde te kunnen maken aan de pandemie.

Stop nu, terwijl het nog kan en je kind nog gezond is.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Wild Carrot zei:

Absoluut verschrikkelijk dit. Als ouders zijn wij verplicht om de kunst van zelf nadenken aan onze kinderen door te geven en niet blindelings gehoorzamen. 

Iedereen zou dit bericht minimaal drie keer moeten bekijken en laten zinken voordat er beslissende keuze gemaakt wordt.

Helemaal met je eens, maar het bizarre is dat ouders niets meer in te brengen hebben.

Als een kind van 12 besluit dat het zich wil laten inenten omdat de vriendjes of vriendinnetjes dat ook doen, dan heb je als ouder het nakijken.

En dan hebben we natuurlijk de ouders die het fantastisch vinden dat ook hun kind gevaccineerd mag worden.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alleen is dan de volgende vraag: wat is de oplossing?

Ik denk dat de beste en meest vreedzame manier is om gewoon niet mee te werken. Je niet te laten testen, je niet te laten vaccineren en vooral je kind niet te laten vaccineren.

Dan maar geen vakantie, festival of voetbalwedstrijd. 

Er zijn gelukkig nog genoeg andere dingen te doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-7-2021 om 20:01, Sherlock zei:

Ja, alleen is dan de volgende vraag: wat is de oplossing?

Ik denk dat de beste en meest vreedzame manier is om gewoon niet mee te werken. Je niet te laten testen, je niet te laten vaccineren en vooral je kind niet te laten vaccineren.

Dan maar geen vakantie, festival of voetbalwedstrijd. 

Er zijn gelukkig nog genoeg andere dingen te doen.

Er zijn gelukkig nog genoeg andere dingen te doen.">> Wat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Pinkeltje zei:

Er zijn gelukkig nog genoeg andere dingen te doen.">> Wat dan?

Ik weet wat je zegt, maar ik probeer de moed erin te houden. Als ik er aan denk dat je nooit meer die leuke dingen kunt doen omdat je je niet wilt laten vaccineren, dan zinkt de moed mij ook in de schoenen.

Maar, aan de andere kant, als er genoeg mensen gewoon niet meewerken aan de testmaatschappij, dan werkt het systeem niet en stort het hopelijk als een kaartenhuis in elkaar.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-7-2021 om 01:33, Pinkeltje zei:

Er zijn gelukkig nog genoeg andere dingen te doen.">> Wat dan?

..wij zoeken mooie wandelroutes op en gaan dan op ontdekkingsreis. Vaak gewoon in de buurt. Travel state of mind, heet dat 🙂 

En boeken lezen voor wanneer het weer iets minder is, altijd leuk met een lekker kopje thee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Wild Carrot zei:

..wij zoeken mooie wandelroutes op en gaan dan op ontdekkingsreis. Vaak gewoon in de buurt. Travel state of mind, heet dat 🙂 

En boeken lezen voor wanneer het weer iets minder is, altijd leuk met een lekker kopje thee.

Leuk dat je dat vertelt. Ik las toevallig gisterochtend een verhaal van de financiële redacteur van een grote krant die ongeveer hetzelfde zei. De man vertelde dat hij sinds de lockdown regelmatig bij hem in de buurt stukjes is gaan lopen en tot zijn verbazing ontdekte hij iedere keer dingen die hij nooit eerder had gezien. Zo zag hij vogels die hij alleen uit boeken kende en was verbaasd dat hij al die dingen nog nooit eerder had gezien. Dus, goed idee, moet ik ook wat vaker gaan doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Pieter65 zei:

Leuk dat je dat vertelt. Ik las toevallig gisterochtend een verhaal van de financiële redacteur van een grote krant die ongeveer hetzelfde zei. De man vertelde dat hij sinds de lockdown regelmatig bij hem in de buurt stukjes is gaan lopen en tot zijn verbazing ontdekte hij iedere keer dingen die hij nooit eerder had gezien. Zo zag hij vogels die hij alleen uit boeken kende en was verbaasd dat hij al die dingen nog nooit eerder had gezien. Dus, goed idee, moet ik ook wat vaker gaan doen.

Wat leuk om dit te lezen!

Laatst heb ik de Komoot applicatie ontdekt. Ook in gratis versie zijn er verschillende mogelijkheden om van een "gewone" wandeling een happening te maken. 

Goedemorgen ☀️

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Wild Carrot zei:

Wat leuk om dit te lezen!

Laatst heb ik de Komoot applicatie ontdekt. Ook in gratis versie zijn er verschillende mogelijkheden om van een "gewone" wandeling een happening te maken. 

Goedemorgen ☀️

Heb net even gekeken, ziet er heel interessant uit, ga het weekend even verder kijken, dank voor de tip!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...