Ga naar inhoud

Is onze aarde plat, een dome of gewoon een ronde bol?


Niburu.co

Aanbevolen berichten

9 uur geleden, Evert Jan zei:

Het zal zijn als in de dagen van Noach zegt niets over het niveau dat de goden nu weer hebben, het slaat op de ernst van de ramp, veroorzaakt door de voorbijgang van GOD, de tweede ster van ons stelsel. Mijn toekomst is op Dek6 van een intergalactisch sterrenschip, terwijl de planeet geteisterd wordt door een opeenvolging van rampen. Lees het boek Exodus en de tien plagen. Dat zou weer kunnen gebeuren, maar dan minder hevig is de boodschap uit 2010 in Hoeven Brabant. Er zullen geen 120 vulkanen open barsten, maar misschien maar 78. Er zullen stormen en regens zijn, toenames (tsunami's) maar allemaal wat minder dat de laatste keer. Dat kan betekenen dat we aan de goeie kant van de zon zitten. Dan is de afstand tot de ster 580 miljoen kilometer. Zitten we aan de verkeerde kant dan bedraagt de afstand 280 miljoen kilometer. Momenteel is de Galactische Federatie het ruimtetuig aan het opruimen. Dat sijpelt door in de verhalen op de Telegram-kanalen. Er is een grote schoonmaak gaande, terwijl het oude model nog in actie is. Dus WEF en WHO en alles wat de dictatuur van de anti-Christ moet lanceren is nog aan zet en ondertussen worden ondergrondse bases uitgekamd, maar ik vrees dat we die buitenaardsen nog niet zomaar kwijt zijn. Volgens enkelen leven er even veel in de korst van de planeet als er mensen leven op de korst van de planeet. We leven kennelijk op een zeer aantrekkelijk bolletje. De Khazaren/Jews zijn de handlangers van de goden/reptielen en die zullen zo veel mogelijk moeten verkloten als ze het niet lukt de mensheid te onderdrukken. Ze komen allemaal in tijdnood omdat de tweede ster eerder komt dan in 2035. Sommigen denken dat hij in 2028 komt, maar ik denk dat hij eerder komt...

Heb je er ooit wel eens aan gedacht om een boek te schrijven? Denk dat daar best wel een markt voor is. Iedereen wil graag dingen weten uit het verleden en wat er toen gebeurde op aarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Fundamenteel zei:

Ok, ik begrijp nu beter wat u moet die goden bedoelt. Ik zou ze geen goden noemen, omdat ze daarvoor valselijk aanzien zijn. Het zijn dan ook geen aliens meer als ze hier al sedert "Eva" zijn en ons aanpaste. De bloedlijn na de zondvloed is echter door God geselecteerd. De gevallen engelen hebben ook een kweekprogramma.

En over ras: ik bedoel dan meer dat de kleur/het ras van een profeet, geleerde edm me niets boeit. Maar in uw betoog over ras kan ik me wel enigszins vinden. Ieder heeft een land en ieders land voorziet voldoende om aan ware diversiteit te komen.

In de Bijbel staat dat de aarde verhuld zal worden met rook en de zon verduisterd zal worden door die rook. (Supervulkaan?) Waarna wezens gelijk aan grote sprinkhanen hun werk zullen doen,  5e bazuin. Maar bij de 4e bazuin lezen we dat er al reeds een derde van de zon en de maan getroffen wordt en dat derde hun licht niet meer geven. En "wee wee voor de plagen die daarna opvolgen" staat er expliciet bij.

We staan op slechte papieren. 🙂

Zij waren hier al 144.000 'aardejaren' voordat zij de mens schiepen om voor hen als slaven te werken. De tweede ster GOD scheert door de asteroidengordel met als gevolg dat er stenenregens komen en rood stof neerdaalt. Daarom zullen Zon en Maan slecht zichtbaar worden. Door het rode stof en de uitstoot van vulkanische as. De Zon zal rood kleuren en de Maan wordt als een 'haren zak'; grijs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Heb je er ooit wel eens aan gedacht om een boek te schrijven? Denk dat daar best wel een markt voor is. Iedereen wil graag dingen weten uit het verleden en wat er toen gebeurde op aarde.

Ik ben in 1999 begonnen aan mijn eerste boek; 'De Hemelstier' en die is voor 1/3 tot 1/2 af. In 2004 begon ik aan mijn tweede boek; 'Friezen aan de Eufraat'... en dat boek is op het laatste hoofdstuk na af. Beide boeken komen nooit meer af. Tussentijds ontdekte ik de tweede taal van de goden en daar ben ik jaren mee druk geweest. Omdat de boeken niet meer af komen, heb ik veel uit die boeken gebruikt in de 324 afleveringen op deze website. Ik heb heel wat tegenslagen gehad in mijn leven... en nu weet ik, ook door de verhalen van anderen, dat pioniers dat vrijwel allemaal hebben en ervaren. Het zijn de 'tegenkrachten' die het op ons voorzien hebben... dat zijn 'demonische' krachten... en toe te wijzen aan de 'goden'. Sinds ik met hen bezig ben, merkte ik andere krachtenvelden om mij heen. Dus als je meer wilt weten moet je beginnen met mijn serie: 'Anunnaki; onze Goden'... zo lang het nog kan, want het 'einde der tijden is nakende'... Groet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Je klinkt alsof je dat zeker weet.

Heb je bepaalde dingen waardoor jij overtuigd bent dat de aarde plat is?

Aantal jaren geleden ziek geweest en veel op you tube gezeten en kwam filmpjes tegen over de platte aarde, waaronder ook een hele mooie film over de ice wall. Al dit soort films zijn nu verwijderd helaas. Als kind kom ik niet goed geloven in de bolvorm, je ziet het niet en water is altijd plat!? Maar ik weet het ook niet zeker natuurlijk, de Poolster is ook moeilijk te plaatsen. Maar ik voel me gelukkiger op een platte aarde en daarom denk ik dit stiekem. Mvg Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, merel zei:

Aantal jaren geleden ziek geweest en veel op you tube gezeten en kwam filmpjes tegen over de platte aarde, waaronder ook een hele mooie film over de ice wall. Al dit soort films zijn nu verwijderd helaas. Als kind kom ik niet goed geloven in de bolvorm, je ziet het niet en water is altijd plat!? Maar ik weet het ook niet zeker natuurlijk, de Poolster is ook moeilijk te plaatsen. Maar ik voel me gelukkiger op een platte aarde en daarom denk ik dit stiekem. Mvg Merel

Heel bijzonder.

Dat je dat gevoel hebt bedoel ik. Dat zal toch wel ergens vandaan komen.

Er zijn misschien wel meer aanwijzingen dat alles toch anders is dan de meeste denken.

Als ze al die films en dergelijke verwijderen, dan zullen ze dat niet voor niets doen en dat betekent dat er waardevolle informatie te vinden is in die films.

Ze hebben natuurlijk altijd heel geheimzinnig gedaan over Antarctica en je mag er volgens mij ook niet zomaar naar toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Evert Jan zei:

Zij waren hier al 144.000 'aardejaren' voordat zij de mens schiepen om voor hen als slaven te werken. De tweede ster GOD scheert door de asteroidengordel met als gevolg dat er stenenregens komen en rood stof neerdaalt. Daarom zullen Zon en Maan slecht zichtbaar worden. Door het rode stof en de uitstoot van vulkanische as. De Zon zal rood kleuren en de Maan wordt als een 'haren zak'; grijs...

Zou die chemtrailing over tijd ook niet steeds minder zonlicht binnenlaten? En al die smog? Waardoor dan een derde minder binnenkomt? Of is dat te ver gezocht?

Hoe dan ook houd ik vast aan een jongere aarde. De leeftijd is echter bijzaak als we aan het einde ervan staan.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Fundamenteel zei:

Zou die chemtrailing over tijd ook niet steeds minder zonlicht binnenlaten? En al die smog? Waardoor dan een derde minder binnenkomt? Of is dat te ver gezocht?

Hoe dan ook houd ik vast aan een jongere aarde. De leeftijd is echter bijzaak als we aan het einde ervan staan.

Hoe de 'anunnaki' destijds een dichte atmosfeer hebben aangelegd weet ik niet. Het moet via de technologie zijn gegaan; ze zijn evolutionair ontspoord en kozen voor de technologie. Hebben weinig binding met Moeder Natuur. Er komt een einde aan deze wereld, maar niet aan de planeet. Na de voorbijgang van de tweede ster GOD, begint een nieuw tijdperk van 3600 jaren. De wereld voor de zondvloed was de 'eerste' wereld. Na de zondvloed brak de tweede wereld aan, daar kwam na 3600 jaren een einde aan en daarna brak de derde wereld aan. Die eindigde 3600 jaren later toen der ster weer voorbij kwam. Dat was tijdens de Exodus en daarna begon de vierde wereld. Die komt zeer binnenkort na weer een periode van 3600 jaren aan zijn eind. En dan begint de vijfde wereld... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2024 om 22:58, Veritas zei:

Die zijn er genoeg.

Sterren zijn duidelijk zichtbaar in de ruimte. Eigenlijk kunnen we ze beter zien vanuit de ruimte dan door onze dikke atmosfeer. Daarom blijven we telescopen daarheen sturen.

De reden dat ze niet zichtbaar zijn op foto's heeft veel meer te maken met fotografie dan met astronomie.

Sterren zijn erg zwak en het licht dat door de aarde en de maan wordt weerkaatst, is gewoon zoveel helderder. Om goede foto's te maken in de ruimte heb je een hoge sluitertijd en een zeer korte belichtingstijd nodig, wat betekent dat onze planeet en satelliet duidelijk zichtbaar zijn, maar de sterren vaak niet te zien zijn.

Met de juiste apparatuur zie je ze veel beter dan op aarde.

st.jpg

https://www.iflscience.com/why-can-t-we-see-stars-in-space-photographs-38688

 

 

 

 

Dus op aarde kan je de sterren wel zien maar in de ruimte niet? Ondanks dat je in de ruimte voorbij alle vervuiling zou zijn? 
 

Volgens mij heb je niet heel erg goed nagedacht over deze post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Stanley Messie zei:

Je snapt het gewoon niet, ofwel? 

Van welke ooghoogte gaat die tabel dan uit volgens jou?

Je reactie op het antwoord over het zien van sterren geeft aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt

Het gegeven antwoord met de reden waarom je in sommige foto's geen en in ander wel sterren ziet is duidelijk lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Evert Jan zei:

Hoe de 'anunnaki' destijds een dichte atmosfeer hebben aangelegd weet ik niet. Het moet via de technologie zijn gegaan; ze zijn evolutionair ontspoord en kozen voor de technologie. Hebben weinig binding met Moeder Natuur. Er komt een einde aan deze wereld, maar niet aan de planeet. Na de voorbijgang van de tweede ster GOD, begint een nieuw tijdperk van 3600 jaren. De wereld voor de zondvloed was de 'eerste' wereld. Na de zondvloed brak de tweede wereld aan, daar kwam na 3600 jaren een einde aan en daarna brak de derde wereld aan. Die eindigde 3600 jaren later toen der ster weer voorbij kwam. Dat was tijdens de Exodus en daarna begon de vierde wereld. Die komt zeer binnenkort na weer een periode van 3600 jaren aan zijn eind. En dan begint de vijfde wereld... 

Maar volgens de berekeningen zou zoiets al in 2012 gebeurd moeten zijn; but nothing happened. 

We kunnen er geen tijdsduur op kleven. Maar als de Bijbel klopt, en meestal is dat ook het geval qua profetie; dan moet er nog veel gebeuren alvorens we aan het einde komen. Maar de snelheid ervan is aan het toenemen; het eerste beest is zeer actief.

Mensen denken dat disclosure ons iets goed gaat brengen; maar ik zeg; laten we vrijwillig terug naar het stenentijdperk evolueren en ons er niet naartoe leiden door het kunstmatige verder uit te bouwen. Het is niet van menselijke geaardheid.

And God said, Behold, I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of all the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yielding seed; to you it shall be for meat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Evert Jan eens dat er onheil komt en niet zo een klein beetje ook, misschien wel meer dan hij vermoed, toch bekijk ik de schrift anders, de oorlogen en conflicten worden in de Schrift goed verwoord middels profetie, daarbij is er een draad, als een vervolgserie kan je alle oorlogen in de geschiedenis aan elkaar linken en zeker die in Bijbelse landen kort gezegd van een oorlog komt een oorlog, bijna niet een ervan kan je wegstrepen want dan klopt het totaal plaatje niet meer, ik kan 4000 jaar terggaan, maar beter is een beginpunt te nemen dat goed aanspreekt..

De Seluciden periode, vanaf de 4 generaals die Alexander de grote opvolgden rond 313 bc.

Ongeveer 200/ 250 jaar lang mondde ieder conflict in een tegen conflict uit, dan kom je dicht bij het hoogtepunt van het Romeinse rijk en de oorlogen tegen Germaanse volken, maar het meest treffend zijn de oorlogen tegen Marcus Antonius en Cleopatra  die van het Romeise rijk een wereldmacht maakten , nog enige behoorlijkestrubbelingen met Zenobia van Palmyra, maar toen was het Romeinse rijk bevestigd en zeker na de inlijving van Griekse staten, op dat moment was het arbitrair of je van het Romeinse of Griekse rijk moet spreken, een stabilisatie die toch enige eeuwen duurde.(ik sla enige oorlogen over ander is het moeilijk te lezen )en uitmondde in een periode van Betrekkelijk maar alleen ogenschijnlijke rust en vrede1890 tot 1914

vanaf de periode 1914/ 1918 is het voor iedereen duidelijk dat de ene oorlog weer een andere opriep en dat blijft zo totdat de Schepper ingrijpt 

aangepast door Antoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling op de video

Ik heb even gekeken op googlemaps hoe ver de vuurtoren van de kust ligt. Dit is ongeveer 15 km.

Je ziet hoe anders het beeld is als je op 2 m hoogte of op 30m hoogte staat. Als je een ooghoogte van bijna 0 neemt, dan zie je de hele vuurtoren niet meer.

Mag ik aan de moderator vragen om alle commentaar dat niets met het onderwerp te maken heeft te verwijderen?

 

 

aangepast door Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2024 om 18:24, Evert Jan zei:

Hoe de 'anunnaki' destijds een dichte atmosfeer hebben aangelegd weet ik niet. Het moet via de technologie zijn gegaan; ze zijn evolutionair ontspoord en kozen voor de technologie. Hebben weinig binding met Moeder Natuur. Er komt een einde aan deze wereld, maar niet aan de planeet. Na de voorbijgang van de tweede ster GOD, begint een nieuw tijdperk van 3600 jaren. De wereld voor de zondvloed was de 'eerste' wereld. Na de zondvloed brak de tweede wereld aan, daar kwam na 3600 jaren een einde aan en daarna brak de derde wereld aan. Die eindigde 3600 jaren later toen der ster weer voorbij kwam. Dat was tijdens de Exodus en daarna begon de vierde wereld. Die komt zeer binnenkort na weer een periode van 3600 jaren aan zijn eind. En dan begint de vijfde wereld... 

Dit volgende bericht ondersteunt ook wel aardig de theorie van de Annunaki

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Veritas zei:

Dit volgende bericht ondersteunt ook wel aardig de theorie van de Annunaki

 

U schrijft 'annunaki'. Zecharia Sitchin spreekt/schrijft van 'anunnaki'. Waarom doet u dat anders?! Daar ben ik benieuwd naar! Afkomstig van onbetrouwbare Ameerikaanse bronnen?! Ik heb het al eerder geschreven; idee, creatie, schepping en evolutie - bijten elkaar niet. Het zijn fasen in de processen van groei en expansie. In Amerika liggen de 'gelovigen', de creationisten en de darwinisten met elkaar over hoop. Nergens voor nodig. De Schepping van Al Wat Is of Al Dat Is... begon, naar men aanneemt, met een plan, een idee, werd op de tekentafel uitgewerkt en in de materie uitgevoerd. Wij weten hier veel te weinig van. Gebrek aan kennis en inzicht, maar het idee, de creatie/plan werd schepping en uitgevoerd (evolutie) en kreeg vorm. Meer kan ik der niet over zeggen. De AN.UN.NA.KI.> hebben de evolutie of voortgang van de Homo sapiens onderbroken en in een 'tijdruimte'-overlapping opgewaardeerd. De langzaam oplopende curve van evolutie ging in een schok, door onderbreking, enorm omhoog. Een miljoenenjaren-proces kreeg een geweldige turbo-injectie die miljoenen jaren van evolutie overlapte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Evert Jan zei:

U schrijft 'annunaki'. Zecharia Sitchin spreekt/schrijft van 'anunnaki'. Waarom doet u dat anders?! Daar ben ik benieuwd naar!

Ik had geen idee dat ik het woord klaarblijkelijk verkeerd had gespeld. Ik heb dat verder nergens vandaan, gewoon zo geschreven omdat ik dacht dat het goed was.

Nu weet ik dat het anders wordt gespeld en zal ik die fout in de toekomst niet meer maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2024 om 17:50, Veritas zei:

Ik had geen idee dat ik het woord klaarblijkelijk verkeerd had gespeld. Ik heb dat verder nergens vandaan, gewoon zo geschreven omdat ik dacht dat het goed was.

Nu weet ik dat het anders wordt gespeld en zal ik die fout in de toekomst niet meer maken.

Nou zo erg is het nu ook niet, maar ik was nieuwsgierig... als ontdekker van de Kwando-oertaal, de tweede taal van de AN.UN.NA.KI.> en dat is een 'afkortingentaal'... die je 'auf Deutsch' moet uitspreken. Dus sterk articulerend... aN uN nA kI... Het betekend 'hemel-eenheid-gevormd voor Ki', onze planeet. Getraind en opgeleid en mogelijk zelfs genetisch aangepast voor hun missie naar planeet Ki.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Evert Jan zei:

Nou zo erg is het nu ook niet, maar ik was nieuwsgierig... als ontdekker van de Kwando-oertaal, de tweede taal van de AN.UN.NA.KI.> en dat is een 'afkortingentaal'... die je 'auf Deutsch' moet uitspreken. Dus sterk articulerend... aN uN nA kI... Het betekend 'hemel-eenheid-gevormd voor Ki', onze planeet. Getraind en opgeleid en mogelijk zelfs genetisch aangepast voor hun missie naar planeet Ki.

Hoe zien die Anunnaki er eigenlijk uit? Net zoals wij mensen of compleet anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Balthasar Boma zei:

Hoe zien die Anunnaki er eigenlijk uit? Net zoals wij mensen of compleet anders?

Je kan niet naar de ruimte goden zijn vernoemd naar planeten(die hun krachten uiten) en annunaki zijn de draco uit 4d. Raketten zijn een phallus symbool(een piemeltje die de dome penetreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste reactie :-) Ik geloof dat de planeet gewoon - zo goed als - rond is. Dat er één God bestaat (er zijn er die terecht of onterecht goden worden genoemd of zo genoemd mogen worden en die titel mogen dragen) en dat die ene God en Zijn Zoon binnenkort in gaan grijpen. Onder andere de volgende tekst spreekt over die dingen en ik citeer:

"Weet gijlieden niet? Hoort GIJ niet?
Is het U niet van de aanvang af verteld?
Hebt GIJ geen verstand gebruikt sinds de grondvesting van de aarde?
Er is er Een die woont boven HET ROND der aarde

— waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn —
Degene die de hemelen uitspant net als een fijn gaas,
die ze uitspreidt als een tent om in te wonen,
Degene die hoogwaardigheidsbekleders terugbrengt tot niets,
die zelfs de rechters der aarde
tot louter onwerkelijkheid heeft gemaakt".

Jesaja 40:21-23

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, erec zei:

Je kan niet naar de ruimte goden zijn vernoemd naar planeten(die hun krachten uiten) en annunaki zijn de draco uit 4d. Raketten zijn een phallus symbool(een piemeltje die de dome penetreren.

Ik vermoed dat de annunaki gewoon demonen zijn. Dat zijn buitenaardse wezens omdat ze oorspronkelijk uit de hemel komen. 

  • Mee Eens 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...