Ga naar inhoud

Joden zijn nu niet meer schuldig aan dood van Jezus


Pieter65

Aanbevolen berichten

Ik ben misschien een beetje een leek op het gebied van al die verschillende religies, maar het lijkt mij toch zo simpel.

Persoon A gelooft dat de katholieke kerk de ultieme vorm van religie is en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dan heb je persoon B die heilig gelooft dat de islam de ultieme religie is en dat maakt die persoon gelukkig.

Tenslotte hebben we persoon C die ervan overtuigd is dat er geen andere religie is dat het protestantisme en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dus, de conclusie is dan dat je allemaal gelukkige mensen hebt want allemaal hebben ze de voor hen perfecte religie gevonden.

Maar, in de praktijk zijn ze niet gelukkig, maar vechten elkaar de tent uit omdat ze de anderen willen overtuigen van de juistheid van hun religie.

Het maakt toch helemaal niet uit welke religie je aanhangt. Als het jou gelukkig maakt, dan is het toch prima?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, AnnaB zei:

Ik ben misschien een beetje een leek op het gebied van al die verschillende religies, maar het lijkt mij toch zo simpel.

Persoon A gelooft dat de katholieke kerk de ultieme vorm van religie is en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dan heb je persoon B die heilig gelooft dat de islam de ultieme religie is en dat maakt die persoon gelukkig.

Tenslotte hebben we persoon C die ervan overtuigd is dat er geen andere religie is dat het protestantisme en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dus, de conclusie is dan dat je allemaal gelukkige mensen hebt want allemaal hebben ze de voor hen perfecte religie gevonden.

Maar, in de praktijk zijn ze niet gelukkig, maar vechten elkaar de tent uit omdat ze de anderen willen overtuigen van de juistheid van hun religie.

Het maakt toch helemaal niet uit welke religie je aanhangt. Als het jou gelukkig maakt, dan is het toch prima?

Goed gezien, als iedereen elkaar in hun eigenwaarde laat is er helemaal niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2022 om 16:41, Divine_will zei:


Als “eenheid” met mensen je doel is, moet je ook niet zeuren en je gewoon laten vaccineren en je vaccinaties laten updaten en boosteren en netjes je coronamelderapp inschakelen, je kleine kindjes laten inenten met het slangengif en netjes het narratief napraten.  Als dat je zorg is, hoef je je voorlopig nog niet bezorgd te maken want de Antichrist zal dan al jouw problemen oplossen en de valse profeet (een religieus Leider die door de geschiedenis heen is geïdentificeerd met het pausdom) helpt hem in het zadel.

De Weg, die de Waarheid is ten Leven, Jezus Christus,  is echter niet gekomen om een dergelijke vrede te maken.  Zijn Vrede is er een tussen de individu en God en van daaruit tussen die mens en de Zijnen. Jezus Christus is niet gekomen om een communistisch soort vrede te brengen maar het Zwaard der Waarheid.   Wanneer de “vaccinatie” zal zijn veranderd in een voor iedereen verplichte geïmplanteerde chip is geen mens die het weigert meer veilig voor zijn vrienden, buren en zelfs zijn eigen familie en gezinsleden. Zoals de afgelopen twee jaren hebben uitgewezen zijn veel mensen graag bereid om anderen te verraden die zich niet aan “de regels” houden. 


Matteüs 10

32Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is; 33maar al wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal ook Ik verloochenen voor mijn Vader, die in de hemelen is.

34Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

37Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

Zie hoe jij dus aan de hand van een tekstje uit een geschrift mee werkt aan verdeeldheid te creeeren, je geloofd er zelfs in. Mochten we in de situatie van totale anarchie terecht komen dan is het ieder voor zich en het recht van de sterkste. Terwijl de mensheid juist nu de kans krijgt het slavenjuk van zich af te gooien en een mooie wereld te creeeren. Ik geloof niet in een eenheid zoals alle neuzen de zelfde kant op. Maar wel in een samenwerking op niveau van basale zaken. Tenslotte moet iedereen eten en een dak boven zijn hoofd hebben. Dat is wat we allemaal gemeen hebben en mogen de neuzen op dat niveau wel de zelfde richting op. Wat iedereen geloofd op andere niveaus, zouden we van elkaar moeten respecteren en laten zijn en niet aan tornen. Maar kennelijk geloof jij in moord en doodslag met je zwaard. Dit is waarom ik ook kritisch kijk naar die heilige boeken. Als daar ook al verdeeldheid word gepropageerd, dan twijfel ik zwaar aan de intenties van de schrijver, want dat was gewoon een mens. Succes met je 'verlichting'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2022 om 16:49, AnnaB zei:

Ik ben misschien een beetje een leek op het gebied van al die verschillende religies, maar het lijkt mij toch zo simpel.

Persoon A gelooft dat de katholieke kerk de ultieme vorm van religie is en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dan heb je persoon B die heilig gelooft dat de islam de ultieme religie is en dat maakt die persoon gelukkig.

Tenslotte hebben we persoon C die ervan overtuigd is dat er geen andere religie is dat het protestantisme en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dus, de conclusie is dan dat je allemaal gelukkige mensen hebt want allemaal hebben ze de voor hen perfecte religie gevonden.

Maar, in de praktijk zijn ze niet gelukkig, maar vechten elkaar de tent uit omdat ze de anderen willen overtuigen van de juistheid van hun religie.

Het maakt toch helemaal niet uit welke religie je aanhangt. Als het jou gelukkig maakt, dan is het toch prima?

Exact!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2022 om 16:49, AnnaB zei:

 

Het maakt toch helemaal niet uit welke religie je aanhangt. Als het jou gelukkig maakt, dan is het toch prima?

Ja maar vertel dat maar eens aan coronagelovigen.  We hebben de afgelopen anderhalf jaar kunnen zien waar dat toe leidt. Snap je? Een NWO gaat gepaard met een NWR. Alleen Christus Jezus is de Deur, de Uitgang uit de allergrootste duisternis die er ooit op de wereld is geweest. 

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info:

 

lutheran-bishop-eva-brunne-of-sweden.jpg?w=380&h=517&l=50&t=40 Lutheran Bishop Eva Brunne, aside from the removal of Christian symbols, also wants a prayer room inside the church that would cater to Muslim and other visitors of different religion.(Wikipedia)

 The world's first lesbian bishop of a major Christian denomination, Eva Brunne of the Lutheran Church of Sweden is calling for the removal of the crosses and other Christian symbols at the Seamen's Church in Freeport so that visiting foreign sailors practicing other religions like Islam "would not be offended."

Lees verder op:  https://www.christiantoday.com/article/lesbian-bishop-wants-to-remove-church-crosses-so-muslims-wont-be-offended/66831.htm
 

“Controversial Bishop of Stockholm Eva Brunne revealed that she not only has a distaste for right-wing Christians, but claims to have more in common with Muslims.”

Lees verder op:  https://www.breitbart.com/europe/2019/06/05/swedish-bishop-claims-more-common-muslims-right-wing-christians/


 

World’s First Lesbian Bishop Calls for Church to Remove Crosses, to Install Muslim Prayer Space

736,559 Lesbian Bishop
OLIVER JJ LANE
5 Oct 2015302,719

The Bishop of Stockholm has proposed a church in her diocese remove all signs of the cross and put down markings showing the direction to Mecca for the benefit of Muslim worshippers.

https://www.breitbart.com/europe/2015/10/05/worlds-first-lesbian-bishop-calls-church-remove-crosses-install-muslim-prayer-space/

 

 

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Joden waren het uitverkoren volk, omdat uit hen Christus geboren zou worden. Maar door Christus en het Christelijk geloof te hebben afgewezen, zijn ze het uitverkoren volk niet meer.

Moeten Christenen de Joden dankbaar zijn, dat door hen Christus de kruisdood is gestorven? Ergens wel, want Hij MOEST sterven om de hemel toegankelijk te maken voor iedereen. Hij was immers het Zoenoffer. Als de Joden en de Romeinen Christus hadden laten leven en Hij een natuurlijke dood was gestorven, dan was de profetie niet uitgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2022 om 16:49, AnnaB zei:

Ik ben misschien een beetje een leek op het gebied van al die verschillende religies, maar het lijkt mij toch zo simpel.

Persoon A gelooft dat de katholieke kerk de ultieme vorm van religie is en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dan heb je persoon B die heilig gelooft dat de islam de ultieme religie is en dat maakt die persoon gelukkig.

Tenslotte hebben we persoon C die ervan overtuigd is dat er geen andere religie is dat het protestantisme en dat maakt die persoon heel gelukkig.

Dus, de conclusie is dan dat je allemaal gelukkige mensen hebt want allemaal hebben ze de voor hen perfecte religie gevonden.

Maar, in de praktijk zijn ze niet gelukkig, maar vechten elkaar de tent uit omdat ze de anderen willen overtuigen van de juistheid van hun religie.

Het maakt toch helemaal niet uit welke religie je aanhangt. Als het jou gelukkig maakt, dan is het toch prima?

Maar Christus zei: "Niemand komt tot de Vader dan door Mij" en: "Wie gedoopt is en gelooft wordt gered. Wie niet gedoopt is en niet gelooft gaat verloren".

Dat zei Hij niet zómaar. Overigens, als het toch niet uitmaakt welk geloof je hebt, waarom is Christus dan op de aarde gekomen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wij als zondaars zijn verantwoordelijk voor de kruisiging.

Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Zie, het Lam van God, dat de zonde der wereld wegneemt” (Joh. 1:29). 

Voor ieder die in hem geloofd eeuwig leven zal hebben.

 

Als jij voor de rechter staat en een boete moet betalen dan zul je daar voor opdraaien. Maar wat als iemand in het publiek zegt: ik betaal de boete! Dan mag je gaan maar dan moet je het wel claimen

 

Jesus is onze advocaat, onze redder die de prijs heeft betaald voor vergeving van zonden, maar je moet het wel claimen. Vervolgens: leer van hem, vraag om vergeving wanneer je een mistap maakt... Volg en vertrouw hem... In zowel goede als slechte tijden. Maak hem jou nummer #1 en daarna komt de rest

aangepast door Flieko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...