Ga naar inhoud

Joden zijn nu niet meer schuldig aan dood van Jezus


Pieter65

Aanbevolen berichten

Het kan verkeren. Als niet gelovige dacht ik altijd dat het de Joden waren die ervoor gezorgd hebben dat Jezus aan het kruis werd genageld.

Ook in Engeland dacht men dat want het werd zelfs gebruikt in een huiswerkopdracht voor kinderen op de lagere school.

jezus.png

Echter, er is naar aanleiding van bovenstaande een klacht ingediend en vervolgens werd het huiswerk voor de kinderen schielijk verwijderd.

De katholieke kerk vond eerder de Joden wel schuldig, maar zei dat dit de hedendaagse Joden niet kan worden aangerekend of alle Joden die toen leefden. Maar, hoe kunnen wij dan nu wel excuses moeten maken voor de slavenhandel?

The Catholic Church in a 1965 document titled Nostra Aetate asserted that “the Jewish authorities and those who followed their lead pressed for the death of Christ” but that this cannot be “charged” against  Jews today or all the Jews who were alive during the Crucifixion.

https://www.jta.org/quick-reads/british-elementary-school-gives-homework-assignment-about-jews-part-in-killing-jesus

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Pieter65 zei:

Het kan verkeren. Als niet gelovige dacht ik altijd dat het de Joden waren die ervoor gezorgd hebben dat Jezus aan het kruis werd genageld.

Ook in Engeland dacht men dat want het werd zelfs gebruikt in een huiswerkopdracht voor kinderen op de lagere school.

jezus.png

Echter, er is naar aanleiding van bovenstaande een klacht ingediend en vervolgens werd het huiswerk voor de kinderen schielijk verwijderd.

De katholieke kerk vond eerder de Joden wel schuldig, maar zei dat dit de hedendaagse Joden niet kan worden aangerekend of alle Joden die toen leefden. Maar, hoe kunnen wij dan nu wel excuses moeten maken voor de slavenhandel?

The Catholic Church in a 1965 document titled Nostra Aetate asserted that “the Jewish authorities and those who followed their lead pressed for the death of Christ” but that this cannot be “charged” against  Jews today or all the Jews who were alive during the Crucifixion.

https://www.jta.org/quick-reads/british-elementary-school-gives-homework-assignment-about-jews-part-in-killing-jesus

Bemoei je niet als ongelovigen met zaken van het Geloof het Christelijke Geloof /Katholiek, en al zo niet met de Theologie en met de Kerk in het algemeen en de Katholieke Kerk.

Ga eerst maar is de  Heilige Schrift  lezen een cursus theologie doen en je verdiepen in het Geloof en onze Christelijke Cultuur en Beschaving.

Niet over zaken beginnen waar je geen bal van af weet ,beertje dom.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Lichtzwaard zei:

Bemoei je niet als ongelovigen met zaken van het Geloof het Christelijke Geloof /Katholiek, en al zo niet met de Theologie en met de Kerk in het algemeen en de Katholieke Kerk.

Ga eerst maar is de  Heilige Schrift  lezen een cursus theologie doen en je verdiepen in het Geloof en onze Christelijke Cultuur en Beschaving.

Niet over zaken beginnen waar je geen bal van af weet ,beertje dom.

Niets erger dan een arrogante fundamentalist

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Pieter65 zei:

Jij scheldt, ik noem jou een arrogante fundamentalist en dat ben je. Ik zou daar aan toe willen, onverdraagzaam.

Wat ik al zei;Tja je kan niets inhoudelijk naar voren brengen dan begin je maar als een asociaal te schelden;zielig ventje ben je.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Bemoei je niet als ongelovigen met zaken van het Geloof het Christelijke Geloof /Katholiek, en al zo niet met de Theologie en met de Kerk in het algemeen en de Katholieke Kerk.

Ga eerst maar is de  Heilige Schrift  lezen een cursus theologie doen en je verdiepen in het Geloof en onze Christelijke Cultuur en Beschaving.

Niet over zaken beginnen waar je geen bal van af weet ,beertje dom.

Ik zie jou ook niet inhoudelijk reageren of het zou bovenstaande moeten zijn.

Wie geeft jou het recht om iemand te veroordelen? Wie heeft jou de autoriteit gegeven om te bepalen of iemand wel of niet ergens een mening over mag uitspreken?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als je een antwoord zou kunnen geven op mijn vragen. En dan een normaal antwoord en niet een veroordelend vonnis.

Dank alvast.

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, AnnaB zei:

Ik zie jou ook niet inhoudelijk reageren of het zou bovenstaande moeten zijn.

Wie geeft jou het recht om iemand te veroordelen? Wie heeft jou de autoriteit gegeven om te bepalen of iemand wel of niet ergens een mening over mag uitspreken?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als je een antwoord zou kunnen geven op mijn vragen. En dan een normaal antwoord en niet een veroordelend vonnis.

Dank alvast.

Hij negeert je volkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, AnnaB zei:

Ik zie jou ook niet inhoudelijk reageren of het zou bovenstaande moeten zijn.

Wie geeft jou het recht om iemand te veroordelen? Wie heeft jou de autoriteit gegeven om te bepalen of iemand wel of niet ergens een mening over mag uitspreken?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als je een antwoord zou kunnen geven op mijn vragen. En dan een normaal antwoord en niet een veroordelend vonnis.

Dank alvast.


Zo is dat. Religie is zeker niet het antwoord. En wat betreft het Vaticaan, dat was niet wat Jezus in gedachten had toen Hij de apostelen stuurde! Als je de Sinter Pieter basiliek binnenloopt zul je de “troon van Petrus” zien.  Petrus echter liet zich nooit op een troon hijsen. Petrus was een visser in Galilea.  En op het moment dat hij het huis van Cornelius in Caesarea binnenliep en iedereen voor hem boog , zei hij : “ Alsjeblieft niet! Sta op! Ik ben God niet! Doe het niet!”

Handelingen 10:

24En de volgende dag kwamen zij in Caesarea aan. En Cornelius verwachtte hen en had zijn familieleden en beste vrienden bijeengeroepen.

25En het gebeurde, toen Petrus naar binnen ging, dat Cornelius hem tegemoetkwam, aan zijn voeten viel en hem aanbad.

26Maar Petrus richtte hem op en zei:  

Sta op, ik ben zelf ook maar een mens.

27En terwijl hij met hem sprak, ging hij naar binnen en trof er velen aan die samengekomen waren.

28En hij zei tegen hen: 

U weet dat het een Joodse man niet toegestaan is om met iemand van een ander volk om te gaan of bij hem binnen te gaan;  maar God heeft mij laten zien dat ik geen mens onheilig of onrein mag noemen.”

 


Aanbid geen mensen! De aanbidding van Maria en de aanbidding van Petrus en zoveel regels en voorschriften en tradities die in de religie zijn binnengeslopen, is niet wat Jezus in gedachten had toen Hij het goede nieuws predikte.  Het draait allemaal om het Woord van God.  Wat met Woord is vertaald is het woord Logos, dat betekent ook het bewustzijnEn het Woord van God kwam naar deze wereld en werd vlees en woonde onder ons. En Hij kwam en bracht het goede nieuws van redding. En wie in Hem gelooft, ontvangt de vrije gave van de Heilige Geest. En wanneer je de Heilige Geest, de Geest van God in je hebt, dan begrijp je het Woord van God en de natuur van God. Dan ontvang je een nieuw hart en word je een nieuwe schepping. Het gaat niet om religie. Het gaat om de relatie. Je hebt de Heilige Geest nodig. Je moet wederomgeboren worden en je moet een nieuwe schepping worden in Christus Jezus. 

 

 

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Helder en duidelijk en de.................WAARHEID...................

Het is duidelijk dat je niet weet wat “de kerk” precies is. Het mystieke Lichaam van Christus dat over de gehele aarde onder de gehele mensheid onder alle denominaties én daarbuiten is verspreid in de gelovigen is “de kerk” en niet de RKK. Het Heilige Lichaam is de Kerk en niet “de Heilige Kerk is het Lichaam”. 

Met die video waarvan jij beweert dat die duidelijk en waar zou zijn zul je je eigen geloof in de Roomse kerk moeten verwerpen want  die haalt 1 Korinthiërs 11:19 aan, waar staat:

 

1 Korinthiërs 11:19 (HSV)

Want er moeten ook afwijkingen in de leer onder u zijn, opdat wie beproefd blijken te zijn, in uw midden openbaar komen.

 

1Korinthiers 11:19 (NBG51)

Want scheuringen moeten er wel onder u zijn, zal het blijken, wie onder u de toets kunnen doorstaan.

 

En als we dan even bekijken wat de Roomse kerk allemaal heeft toegevoegd aan het Evangelie van de Heer Onze God Jezus Christus dan zien we het meest cruciale probleem van de Rooms-Katholieke Kerk. Het meest cruciale probleem van de Rooms-Katholieke Kerk is haar geloof dat een geloof in Christus alleen niet voldoende is voor de verlossing. De Bijbel vertelt ons duidelijk en consequent dat verlossing wordt verleend aan die mensen die Jezus Christus als hun Verlosser aanvaarden, als een geschenk uit genade door hun geloof (Johannes 1:12; 3:16,18,36; Handelingen 16:31; Romeinen 10:9-10,13; Efeziërs 2:8-9). De Rooms-Katholieke Kerk wijst dit af. De officiële positie van de Rooms-Katholieke Kerk is dat iemand in Jezus Christus moet geloven EN gedoopt moet zijn EN de Eucharistie en andere sacramenten moet ontvangen EN de voorschriften van de Rooms-Katholieke Kerk moet gehoorzamen EN deugdelijke daden moet verrichten EN niet mag sterven met een dodelijke zonde EN etcetera, etcetera, etcetera. De Katholieke afwijkingen van de Bijbel op het gebied van dit meest cruciale onderwerp van de verlossing betekent inderdaad dat het Katholicisme een valse religie is. Als iemand gelooft wat de Katholieke Kerk officieel onderwijst, dan zal hij of zij niet gered worden. Elke bewering die stelt dat daden of rituelen aan het geloof moeten worden toegevoegd om verlossing te bewerkstelligen staat gelijk aan een bewering die stelt dat de dood van Jezus niet voldoende was om onze verlossing volledig af te kopen. 

 

Daarvan zegt Openbaring 18:4-5

Gaat uit van haar, Mijn volk, 
opdat je geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen.
Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel.

 

aangepast door Divine_will
  • Like 1

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zulks geldt ook voor de zogenaamde kerk van de Jehova’s Getuigen waarvan Lucas 11:52 zegt:

Lucas 11:52

Wee u, wetgeleerden, want u hebt de sleutel van de kennis weggenomen. Zelf bent u niet binnengegaan en u hebt hen die binnengingen, tegengehouden.


De sleutel DIE DE STICHTERS VAN HET WTG HEBBEN WEGGENOMEN is de sleutel dat God  - JHWH, wat niets meer en niets minder  betekent dan IK BEN, het “zijn” van God - Zelf op aarde is gekomen als mens door de geboorte van Jezus Christus uit de maagd Maria.  
 

 

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt weer veel woorden nodig en teksten om je zelf te over tuigen van je gelijk echt de reactie van een sekte protestant.Alleen ja mensen die buiten de Kerk staan hebben altijd veel teksten nodig en misbruiken daar de Heilige Schrift voor, je bent al zog geen gesprekspartner in deze ,zou zeggen zoek het maar lekker uit.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Je hebt weer veel woorden nodig en teksten om je zelf te over tuigen van je gelijk echt de reactie van een sekte protestant.Alleen ja mensen die buiten de Kerk staan hebben altijd veel teksten nodig en misbruiken daar de Heilige Schrift voor, je bent al zog geen gesprekspartner in deze ,zou zeggen zoek het maar lekker uit.

Zo te zien is religie de ultieme verdeel en heers.

Er is geen enkel begrip of tolerantie, alleen maar: mijn kerk is goed en die van jou deugt niet.

Niemand heeft de wijsheid in pacht en om te kunnen geloven heb je geen religie nodig.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Lichtzwaard zei:

Je hebt weer veel woorden nodig en teksten om je zelf te over tuigen van je gelijk echt de reactie van een sekte protestant.Alleen ja mensen die buiten de Kerk staan hebben altijd veel teksten nodig en misbruiken daar de Heilige Schrift voor, je bent al zog geen gesprekspartner in deze ,zou zeggen zoek het maar lekker uit.

Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? 
Matteüs 7:3

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-4-2022 om 19:46, Lichtzwaard zei:

Ga eerst maar is de  Heilige Schrift  lezen een cursus theologie doen en je verdiepen in het Geloof en onze Christelijke Cultuur en Beschaving.

Niet over zaken beginnen waar je geen bal van af weet ,beertje dom.

 

35 minuten geleden, Antoon zei:

Ik vraag mij af of er hier mensen zijn die op gestook zitten te wachten, het begin van dit forum wasbeter,  je antwoord netjes @Pieter65

Bovenstaande zijn dingen die ik niet accepteer Antoon. Ik vind de man grof, schofferend, veroordelend en allesbehalve een christen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is precies wat er overal gaande is: De mensheid heeft zich laten verdelen en kan niet tot een eenheid komen om concrete problemen het hoofd te bieden. Als religie dat ook als uitwerking heeft dan kun je je afvragen of religies niet ook juist dat als doel hebben. Het is niet alleen beperkt tot religie. Zelfs de corona critici die eerst als 1 groep bestond laat zich weer opdelen in pro en anti Rusland b.v. 

Als we zouden kijken naar alles wat we gemeen hebben ipv muggeziften over details die de verdeeldheid creeeren. 

Pieter65 vergelijkt een situatie met die van de slavernij, helemaal mee eens overigens! Het einde raakt zoek als huidige generaties excuses moeten maken wat lang vergane generaties op hun kerfstok zouden hebben. En ook dit soort dingen werken verdeeldheid in de hand. Het is allemaal pure volksmennerij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, DaDev zei:

Het einde raakt zoek als huidige generaties excuses moeten maken wat lang vergane generaties op hun kerfstok zouden hebben. En ook dit soort dingen werken verdeeldheid in de hand. Het is allemaal pure volksmennerij!

Inderdaad;als voorbeeld ,wat kan een Duitser er aan doen dat zijn oom of grootvader SS er was,niks natuurlijk.Van de fouten die in het verleden zijn gemaakt zou men van kunnen leren maar vooralsnog is dit niet het geval.Jammer genoeg.

Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Veritas zei:

om te kunnen geloven heb je geen religie nodig.

Daar gaat het om.  Het geloof in en van Jezus Christ  verlost de gelovige van religie en slavernij aan religieuze leidersfiguren.  Daar kunnen o.a. genoemde instituten niet tegen. 
 

Als er iemand bij de push van vaccinaties voorlop loopt is het de paus wel.

https://www.rd.nl/artikel/915140-vaticaan-voorstander-van-vaccinatieplicht

https://cip.nl/87575-drie-bewakers-van-vaticaanse-zwitserse-garde-nemen-ontslag-vanwege-vaccinatieplicht

 

 

 

 


 

  • Like 1

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongevaccineerden verkeren volgens de paus in “suicidal denialism”.

 


Back on topic

 

POPE HOLDS ‘SONS OF ABRAHAM’ PRAYER EVENT AT ANCIENT IRAQI SITE OF CHILD SACRIFICE…WITH NO JEWISH REPRESENTATION

 

https://www.israel365news.com/187530/pope-holds-sons-of-abraham-prayer-event-at-ancient-iraqi-site-of-child-sacrifice-with-no-jewish-representation/

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, DaDev zei:

Dit is precies wat er overal gaande is: De mensheid heeft zich laten verdelen en kan niet tot een eenheid komen om concrete problemen het hoofd te bieden.


Als “eenheid” met mensen je doel is, moet je ook niet zeuren en je gewoon laten vaccineren en je vaccinaties laten updaten en boosteren en netjes je coronamelderapp inschakelen, je kleine kindjes laten inenten met het slangengif en netjes het narratief napraten.  Als dat je zorg is, hoef je je voorlopig nog niet bezorgd te maken want de Antichrist zal dan al jouw problemen oplossen en de valse profeet (een religieus Leider die door de geschiedenis heen is geïdentificeerd met het pausdom) helpt hem in het zadel.

De Weg, die de Waarheid is ten Leven, Jezus Christus,  is echter niet gekomen om een dergelijke vrede te maken.  Zijn Vrede is er een tussen de individu en God en van daaruit tussen die mens en de Zijnen. Jezus Christus is niet gekomen om een communistisch soort vrede te brengen maar het Zwaard der Waarheid.   Wanneer de “vaccinatie” zal zijn veranderd in een voor iedereen verplichte geïmplanteerde chip is geen mens die het weigert meer veilig voor zijn vrienden, buren en zelfs zijn eigen familie en gezinsleden. Zoals de afgelopen twee jaren hebben uitgewezen zijn veel mensen graag bereid om anderen te verraden die zich niet aan “de regels” houden. 


Matteüs 10

 

32Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is; 33maar al wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal ook Ik verloochenen voor mijn Vader, die in de hemelen is.

34Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

37Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

 

 

aangepast door Divine_will

Als God's woord binnenkomt geeft het licht;
Het geeft begrip en inzicht aan de eenvoudigen (Psalmen 119:130)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de site.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Nog geen lid?

    Registreer je nu, of log in met je bestaande account. Ingelogde leden zien geen advertenties op de website.

    Iedereen is welkom!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...